Nowe sprzęgło do BJ-ki
1, 2
Jakie sprzęgło najlepiej wsadzić do 323F BJ 1.5 1999r? Aktualnie mam chyba jeszcze niewymieniane oryginalne [238 000 km przebiegu]. Podajcie tez zblizone koszty kupna/montażu jeśli mozecie
-
ŁysyBJ
Dołączam się do postu, powiedzcie także w jaki sposób sprawdzić czy sprzęgło jest na 100% do wymiany? koszt duży, warto by zatem wiedzieć na pewno. U mnie coś zajeżdża przy wrzucaniu 5 przy niższej prędkości (40 km/h) i ogólnie przy pracy na dłuższym dystansie (smrodek pojawia się nagle, i później utrzymuje się przez jakiś czas, aż do następnej "bomby"). Przy wrzucaniu 5 tak jak opisałem wyżej i lekko pod górkę, obroty co prawda nie lecą do góry, auto się męczy i woooolno przyspiesza, ale pedał sprzęgła jest dość wysoko i ma ok 2-3 cm luzu, zanim poczuje się opór.
- Od: 26 mar 2012, 09:32
- Posty: 29
- Skąd: Bielsko - Biała
- Auto: Mazda 323F BJ 1999
Luz powinien wynosić 2-3 mm. Poza tym generalnie sprzęgła w BJ biorą bardzo wysoko. A szarpie przy ruszaniu, piszczy ?
Najlepsze to chyba exedy, podobno fabrycznie montowane, ale ciezko dostępne i drogie. Wszędzie w sklepach polecają natomiast aisin...
Najlepsze to chyba exedy, podobno fabrycznie montowane, ale ciezko dostępne i drogie. Wszędzie w sklepach polecają natomiast aisin...
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
branie sprzęgła można sobie ustawić czy wysoko czy nisko co kto lubi , jest śruba nad pedałem sprzęgła. Sprawdzenie najlepiej na drodze o niewielkim ruchu, na odcinku pod górę, rozpędzić się, aby włączyć najwyższy bieg i utrzymywać przy tym obroty na poziomie około 1500/min. Jeżeli po gwałtownym naciśnięciu pedału gazu samochód nie zacznie przyspieszać lub będzie to robił bardzo powoli, a obroty silnika wyraźnie wzrosną (sprzęgło będzie się ślizgać), dowodzić to będzie, że ze sprzęgłem coś się dzieje właściwie to się kończy . Wówczas należy jak najszybciej zakończyć test!!! jak chcesz jeszcze trochę pojeździć a przynajmniej wrócić do domu. jakie sprzęgło myślę że to zależy od zasobności portfela , są markowe firmy , średnia półka i firma krzak np. BLIC to marka stworzona przez intercars a skupia różnych producentów zamienników . każde sprzęgło nawet ze średniej półki wytrzyma sporo ,wiadomo zależy dużo od stylu jazdy pytanie zasadnicze ile będę jeździł samochód 20-letni prawie kończy żywot w naszych warunkach.
xedos1972
Ciekawe co ma przepustnica i przepławka do sprzęgła. Nie chodziło mi o takie szarpanie...
Odnośnie wysokości "brania" sprzęgła to można je ustawić tylko pośrednio poprzez ustawienie pedału na większej wysokości. Jeżeli chcemy, żeby brało niżej, a przy tym chcemy mieć pedał na tej samej wysokości, to zakładając jednocześnie właściwy docisk tarczy i wymagany luz (free play) to nic nie zdziałamy. Temat mam sprawdzony na wszystkie sposoby, więc wiem co mówię.
Jedną śrubą ustawiamy wysokość pedału, a drugą wysunięcie tłoczka względem pedału. Przy zwolnionym pedale tłoczek ni emoże być wciśnięty, a nawet musi być tzw luz. 2-3 mm. Biorąc to pod uwagę, moja bejotka oraz wszystkie inne jakie znam, z fabrycznym sprzęgłem, bierze przy samej górze.... jeżeli miałaby być jakaś możliwość faktycznej zmiany w tym temacie to na pewno nie na pedale....
Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale próbowałem wiele razy i nie udało mi się przy zadanej z góry wysokości pedału obniżyć moment "brania", a jak ktoś dobrze spojrzy od dołu to nawet na chłopski rozum widać, że to niemożliwe...
Odnośnie wysokości "brania" sprzęgła to można je ustawić tylko pośrednio poprzez ustawienie pedału na większej wysokości. Jeżeli chcemy, żeby brało niżej, a przy tym chcemy mieć pedał na tej samej wysokości, to zakładając jednocześnie właściwy docisk tarczy i wymagany luz (free play) to nic nie zdziałamy. Temat mam sprawdzony na wszystkie sposoby, więc wiem co mówię.
Jedną śrubą ustawiamy wysokość pedału, a drugą wysunięcie tłoczka względem pedału. Przy zwolnionym pedale tłoczek ni emoże być wciśnięty, a nawet musi być tzw luz. 2-3 mm. Biorąc to pod uwagę, moja bejotka oraz wszystkie inne jakie znam, z fabrycznym sprzęgłem, bierze przy samej górze.... jeżeli miałaby być jakaś możliwość faktycznej zmiany w tym temacie to na pewno nie na pedale....
Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale próbowałem wiele razy i nie udało mi się przy zadanej z góry wysokości pedału obniżyć moment "brania", a jak ktoś dobrze spojrzy od dołu to nawet na chłopski rozum widać, że to niemożliwe...
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
fakt sprzęgło bierze wysoko ale jak nie wyczuwacie ślizgania to nie nie ruszajcie
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Dzisiaj sie trochę rozglądałem za nowym sprzęgłem i oto opcje kompletów (tarcza, docisk, łożysko):
1. Aisin: 390zł
2. Sachs: 570zł
3. Valeo: 350zł
4. Japanparts: 340zł
5. MecArm: 390zł
6. LUK; ok. 500zł
W zasadzie to rozważam warianty 1-2, ale może ktoś ma ciekawe uwagi bądź doświadczenia w tym temacie? Będe bardzo wdzięczny
1. Aisin: 390zł
2. Sachs: 570zł
3. Valeo: 350zł
4. Japanparts: 340zł
5. MecArm: 390zł
6. LUK; ok. 500zł
W zasadzie to rozważam warianty 1-2, ale może ktoś ma ciekawe uwagi bądź doświadczenia w tym temacie? Będe bardzo wdzięczny
-
ŁysyBJ
Ja mam założone Sachs i wszystko działa ok.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
Ja mam aisina od roku i nie ma problemu. Bardzo fajne sprzeglo na miasto ( bardzo lekko dziala). Takze polecam.
- Od: 27 kwi 2010, 21:23
- Posty: 142
- Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL
Widzę że chyba pora na sprzęgła u mnie już się lekko ślizga i po niedzieli zabieram się za wymianę ja akurat zakupiłem sprzęgło Valeo ze względu na koszty jakie mnie ostatnio nawiedziły. Komplet mnie kosztował 320zł
-
dpsolo
Wymieniałem w swojej BJ sprzęgło na AISIN i niestety nie polecam. Wymieniałem sprzęgło, docisk i łożysko wsporcze wałka skrzyni. Po przejechanych 8 tys. km nadal ruszając samochodem pojawia się szarpanie i ogólnie niemożliwe jest aby ruszyć na równym podłoży bez dodawania gazu.
- Od: 6 mar 2014, 10:13
- Posty: 30
- Skąd: Kraków
- Auto: MAZDA 323F BJ ZM 2002
Laguna III GT 2.0T F4RT 2008
W takim razie Aisin odpada. Znalazłem ASHIKA za 349zł, troszke więcej niż Valeo za 270zł, pytanie czy warto dopłacić?
co do Japanparts jakoś nie mam zaufania, miałem wymieniany sworzeń wachacza i po roku znowu był do wymiany.
co do Japanparts jakoś nie mam zaufania, miałem wymieniany sworzeń wachacza i po roku znowu był do wymiany.
- Od: 10 lip 2013, 23:49
- Posty: 23
- Skąd: Żory
- Auto: 323f bj 1.5 + LPG 2000r przed liftem
Gdyby ktoś się jeszcze zmagał ze sprzęgłem w BJ. Dwa lata temu wymieniłem na AISIN – szarpało od początku, aż do momentu jak zaczęło ślizgać. Wytrzymało 55 tyś km i denerwowało szarpaniem cały czas. Po wymianie na Valeo od razu powróciła przyjemność z jazdy. Dodam, że od szarpania sprzęgła dwukrotnie wymieniałem uszkodzoną poduszkę zawieszenia skrzyni.
Gdyby ktoś kiedyś chciał wymienić sprzęgło po kosztach to mechanik mówił mi że gdyby chcieć tylko wymienić samą tarczę to można zamontować tarczę od..uwaga... Poloneza:) Ponoć pasuje idealnie oraz bardzo wytrzymałe.
Gdyby ktoś kiedyś chciał wymienić sprzęgło po kosztach to mechanik mówił mi że gdyby chcieć tylko wymienić samą tarczę to można zamontować tarczę od..uwaga... Poloneza:) Ponoć pasuje idealnie oraz bardzo wytrzymałe.
- Od: 6 mar 2014, 10:13
- Posty: 30
- Skąd: Kraków
- Auto: MAZDA 323F BJ ZM 2002
Laguna III GT 2.0T F4RT 2008
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości