Witam.
Nadszedł czas przeglądu mojej Madzi, i okazało się że są do wymiany tylne tuleje przednich wahaczy (tak to nazwał mechanik) I teraz mam pytanko?
Kupować same tuleje i dać to robić, czy lepiej kupić całe wahacze?
Jeżeli kupić to jakie polecacie?
Tuleje wahaczy
Strona 1 z 1
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
ostatnio wymieniałam sam – nie ma większego problemu... najlepiej mieć kanał, do odkręcenia są 3 śruby (na sworzniu i przy przedniej i tylnej tulejce). Później wyciągasz wahacz i zostaje zabawa z wyciągnięciem starej tulejki i włożeniem nowej.
Jeśli chodzi o pytanie czy wymieniać cały wahacz na nowy czy tulejkę... to myślę ze różnica w cenie będzie spora bo za tulejkę dasz ok 50zl a za wahacz... pre stów
Jeśli chodzi o pytanie czy wymieniać cały wahacz na nowy czy tulejkę... to myślę ze różnica w cenie będzie spora bo za tulejkę dasz ok 50zl a za wahacz... pre stów
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Jak robisz sam to szybciej i wygodniej jest kupić wahacz, ale ja kupiłem zamiennik i nie polecam (szybko zrobił się luz na sworzniu). Jak masz czas to lepiej wyjąć wahacz i dać do "osprzętowienia" w tuleje (ew. sworzeń) do warsztatu, który ma prasę. Potrwa to trochę dłużej, ale będzie lepszej jakości.
U mechanika wymiana samych tulei pewnie wyjdzie drożej niż wahacza, ale myślę, że i tak warto.
U mechanika wymiana samych tulei pewnie wyjdzie drożej niż wahacza, ale myślę, że i tak warto.
jesli posiadasz brzeszczot ,imadlo, śrubokręt i jakieś kawałki rurki która będzie miała średnice taka jak fi zewnętrzne tulejki to zrobisz to sam w jakies 2h spokojnie. Co wahacz oryginalny to oryginalny... a koszt wymiany u mechaniora u mnie bynajmniej mieści sie w granicach 60-80zl
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
stoję przed tym samym dylematem, muszę zmienić przednie i tylne/górne i dolne tuleje na przednich wahaczach. ktoś już mi na forum radził cobym zostawił ory wahacze i zmienił tuleje, na allegro są nówki wahacze po 120zl już ze wszystkim, i nie wiem co wymieniać.
- Od: 22 lip 2011, 16:35
- Posty: 96
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
- Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5
robiony jak to mówią z szajs metalu a co do gum na tym wahaczu pewnie robione z zużytych orbit
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
najlepsza opcja (wcale nie najtańsza) to oryginalny wahacz uzbrojony w dobrej jakości tuleje i sworzeń a to wszystko robione na prasie bez brzeszczota czy młotka.
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
powinny być, choć cena trochę niska... wiec jak sie przełoży na jakość to trudno powiedzieć
btw pamiętaj jak bys brał sie za wymianę żeby popatrzeć jak jest wsadzona stara tuleja – chodzi o ułożenie otworu wewnętrznego względem wahacza bo jest on owalny (fasolka taka)
btw pamiętaj jak bys brał sie za wymianę żeby popatrzeć jak jest wsadzona stara tuleja – chodzi o ułożenie otworu wewnętrznego względem wahacza bo jest on owalny (fasolka taka)
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Panowie mam pytanie potrzebuje tuleje tylnego wahacza, przednie znaczy sie te od strony wnetrza auta nigdzie nie moge dostac i zastanawiam sie co bedzie pasowac. Sa tuleje przedniego wahacza wszedzie ale niestety dl i srednica nie pasuja. Czy mogły ktoś poradzić jeśli wymieniał te tuleje jakie dobrac
- Od: 20 mar 2010, 10:54
- Posty: 71
- Skąd: Ostrów Wlkp
- Auto: 323F 98 1.5
Niestety takich tuleji w sprzedarzy brak , zostaje wymiana całych wahaczy lub próba dopasowania czegoś od innego samochodu. Kiedyś czytałem o tym wątek w dziale 626, że ktoś dopasował coś od mercedesa, ale musiałbyś poszukać dokładniej w tym dziale.
Bez Mazdy nie ma jazdy
- Od: 3 sty 2011, 12:11
- Posty: 152
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo
Witam !! właśnie wróciłem z przeglądu mojej Madzi i mam problem. facet podpisał mi tylko na 2 tygodnie bo mam do wymiany lewy przedni sworzeń i prawą końcówkę drążka. co do końcówki drążka to spoko, ale czy ktoś miał może do czynienia z wymianą sworznia ? czy to trudna robota i jakie koszty ?
- Od: 7 lis 2011, 16:23
- Posty: 10
- Auto: Mazda 323f bj 1,3 1999r.
trudnie nie ale trzeba wyjąć wahacz a on czasem się stawią, potem trzeba wybić starą sworzeń i wprasować nowy, resumując dobry zestaw kluczy plus rura i prasa i czasem trzeba lekko punktowo przyspawać sworzeń aby się nie wyskoczył
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości