Piszczący pasek od pompy i sprężarki 1,6 98KM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Yogi8300 » 3 lis 2011, 23:01

Witam na wiosnę wymieniałem paski klinowe na nowe wszystko fajnie chodziło do niedawna gdy pojawiło się nieprzyjemne piszczenie przy zimnym silniku doszłem do wniosku, że jest to pasek od klimy i pompy wspomagania który jest trochę luźny. Próbowałem go dzisiaj trochę podciągnąć popuściłem pompę i próbowałem go trochę naszpanować śrubą która się znajduję pod nią jednak ta ani drgneła czy ta śruba ma jeszcze jakąś kontrę której nie zauważyłem?
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 21:32
Posty: 40
Skąd: Tarnów
Auto: 323bj 2002r. 1,6 98KM

Postprzez Neonixos666 » 3 lis 2011, 23:14

Nie wiem jak w benzynie ale u mnie pasek naciąga się alternatorem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Yogi8300 » 3 lis 2011, 23:35

Tutaj do alternator jest na jednym pasku i tam akurat niema problemu z naciągnięciem, a klimatyzacja i wspomaganie są na drugim pasku i tu już niestety dojście dużo gorsze.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 21:32
Posty: 40
Skąd: Tarnów
Auto: 323bj 2002r. 1,6 98KM

Postprzez twardy103 » 4 lis 2011, 00:31

Ja nie miałem problemu z regulacją tego paska. Jest śrubka i kręcisz w odpowiednią stronę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Yogi8300 » 4 lis 2011, 09:51

Czyli rozumiem że niema tam żadnej kontry tylko trzeba użyć więcej siły i WD-40?
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 21:32
Posty: 40
Skąd: Tarnów
Auto: 323bj 2002r. 1,6 98KM

Postprzez twardy103 » 4 lis 2011, 13:58

Przy pompie wspomagania masz śrubę i ją trzeba poluzować. Zobaczysz czy ruszy się pompa czy nie, jeśli nie, to tam niżej jest druga śruba i ją też musisz poluzować. Ustawić jak należy (dla tego paska ugięcie chyba 8 mm powinno wynosić) i dokręcić. Gdzieś byl link do manuala w naszej maździe, proponuję tam zajrzeć i ładnie jest to opisane (cała regulacja dwóch pasków).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Yogi8300 » 8 lis 2011, 20:13

Naciągnąłem pasek niestety okazało się, że coś jest nie tak bo luzu jest około 1cm na stronę może troszkę więcej, a brakło regulacji orientuję się ktoś jaka powinna być długość paska bo wychodzi, że mój jest za długi jutro sprawdzę jakie ten ma oznaczenia. Choć powinien być dobry bo na wiosnę kupowałem komplet firmy Gates.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 21:32
Posty: 40
Skąd: Tarnów
Auto: 323bj 2002r. 1,6 98KM

Postprzez xedos1972 » 8 lis 2011, 21:09

od alternatora to 885mm, a ten drugi z klimą 1005mm a bez klimy to 890mm
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez twardy103 » 8 lis 2011, 22:46

Jeśli byś wymieniał pasek to ludzie polecają oryginalne BANDO.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Yogi8300 » 8 lis 2011, 23:50

Czytałem o tym właśnie, że te paski Gates lubią tak piszczeć jak jest duża wilgoć przy zimnym silniku bo jak jest ciepło to niema żadnego problemu sprawdzę jeszcze jutro długość i kumpel mówił, że ma jakiś spray do takich pasków spróbuję tego jak to nie pomoże to pasek pójdzie do wymiany.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 21:32
Posty: 40
Skąd: Tarnów
Auto: 323bj 2002r. 1,6 98KM

Postprzez aleks » 19 sty 2012, 00:00

Spray do pasków,o którym wspominasz,pomaga ale tak na tydzień.
U mnie też piszczy przy dużej wilgotności i niskiej temperaturze.
Niedługo wymiana rozrządu więc wypróbuję polecane paski BANDO.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 15:45
Posty: 18 (0/1)
Skąd: okolice Ostrołęki
Auto: 323f bj 1,6 16v sportive 2001r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323