Stuki przy kręceniu kierownicą!!

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ebson » 9 lis 2011, 16:40

To ja się jeszcze podepnę pod temat;) u mnie na włączonym silniku słychać przy ruszaniu kierownica takie głuche pukniecie jak ruszę kołem w jedna stronę to puknie i w druga to tez puknie. Na wyłączonym silniku tez słychać ale już nie takie głuche. Kiedy zdjąłem pokrywę od filtra powietrza to jakby głośniej było słychać to.

Wiecie co to może być?

Druga prawa przy hamowaniu słychać jakby jakaś guma o coś ocierała w prawym przednim kole sprężyny sprawdzałem są cale amorki tez ok łączniki stabilizatora wymienione miesiąc temu na nowe.

Proszę o rady
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 14:38
Posty: 89
Skąd: 20 km od Rzeszowa:)
Auto: Mazda 323F 1.6I 16V 2003r

Postprzez ralfik84 » 10 lis 2011, 07:43

sprawdz osłone łozyska moze byc skorodowana i ocierac....lozysko tez sprawdz.ja ostatnio wymienialem lozysko i ta oslone i przestalo pukac delikatnie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 22:31
Posty: 44
Skąd: Jaworze
Auto: Mazda 323F 1.5 WEBASTO

Postprzez ebson » 10 lis 2011, 18:01

ok dzieki jutro chyba sprawdze;) aa jak opony sa sciete?? kupilem nowe letnie toyo proxes t1r i sa sciete niby powietrze raz na tydzien reguluje wszystko gra to czemu sie sciely?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 14:38
Posty: 89
Skąd: 20 km od Rzeszowa:)
Auto: Mazda 323F 1.6I 16V 2003r

Postprzez ralfik84 » 11 lis 2011, 05:27

sprawdz zbieznosc pewnie dlatego sa sciete...hehe ja tez mam troche sciete letnie oponki i pojade sprawdzic zbieznosc <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 22:31
Posty: 44
Skąd: Jaworze
Auto: Mazda 323F 1.5 WEBASTO

Postprzez ebson » 12 lis 2011, 19:20

ten odgłos ocierającej gumy to było to ze zablokowało jedna strona zacisk bo syfu było pełno i zero smaru wyczyściłem nasmarowałem dobrze i wszystko ucichło;) dalej zostaje mi problem głuchego pukania przy skrętach kierownica może to pompa od wspomagania??

Filmik przedstawiający odgłos:
http://www.youtube.com/watch?v=CGe20qzSvXA
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 14:38
Posty: 89
Skąd: 20 km od Rzeszowa:)
Auto: Mazda 323F 1.6I 16V 2003r

Postprzez czah666 » 12 lis 2011, 22:39

u mnie stuku puku parkingowe spowodowane bylo pokrzywieniem blachy w górnym mocowaniu amortyzatora ( jakiś krawężnik kiedyś musiał być zaliczony) myslalem ze to wina łożyska macphersona ale po demontażu okazało sie ze wystarczyło podprostowac blache w której leży sprężyna
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 157 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez rafal700 » 14 lis 2011, 08:07

U mnie delikatne stuki a z czasem coraz to większe były spowodowane luzem na drążku kierowniczym od strony kierowcy (na tym wybrzuszeniu). Stuki były nawet na włączonym silniku. W tym tygodniu będziemy to wymieniać to zdam relację czy się coś poprawiło :)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Pieraś » 14 lis 2011, 12:42

ale to co u niego puka to jest kurde konkretne walenie ... a to nie jest wina pompy wspomagania, ze z nia cos jest nie tak? jaki jest efekt jak do samego oporu skrecisz i przytrzymasz kierownice?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 08:43
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsubishi Galant EA2W 2.0
Honda Civic VIII 1.8GT

Postprzez ebson » 14 lis 2011, 18:21

syczy jakby jak do oporu skrece kierownice. tak syczalo rownierz jak wszystko bylo ok i nic nie pukalo. jak wylacze silnik tez puka ale inny odglos juz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 14:38
Posty: 89
Skąd: 20 km od Rzeszowa:)
Auto: Mazda 323F 1.6I 16V 2003r

Postprzez Pieraś » 15 lis 2011, 12:47

a sprawdzaliscie, czy przy skreconej kierownicy nie drzy drazek od ukl. kierowniczego?
teoretycznie dla mnie to cos z ukladem wspomagania .. np. pompa daje cisnienie i odpuszcza, czy cos takiego. Wtedy byloby na drazku pewnie czuc drgania lub na ktoryms z wezy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 08:43
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsubishi Galant EA2W 2.0
Honda Civic VIII 1.8GT

Postprzez ebson » 15 lis 2011, 18:44

ok dzieki:) sprawdze jak cos napisze co i jak;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 14:38
Posty: 89
Skąd: 20 km od Rzeszowa:)
Auto: Mazda 323F 1.6I 16V 2003r

Postprzez Pieraś » 18 lis 2011, 18:05

i co wiadomo coś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 08:43
Posty: 39
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsubishi Galant EA2W 2.0
Honda Civic VIII 1.8GT

Postprzez ralfik84 » 19 lis 2011, 00:32

zauwazylem ostatnio przy wlaczonym silniku jak na maxa skrece kierownica to tez slysze jakies syczenie...zastanawiam sie co to moze byc lub co to moze sie psuc ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 22:31
Posty: 44
Skąd: Jaworze
Auto: Mazda 323F 1.5 WEBASTO

Postprzez YgooR » 19 lis 2011, 00:46

ralfik84 napisał(a):jak na maxa skrece kierownica to tez slysze jakies syczenie..

Panie kandydacie poczytaj forum, to jest normalne, pompa daje max ciśnienie. Nie zalecane jest długie trzymanie kiery na max skręcie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez ebson » 19 lis 2011, 19:28

nie ma nigdzie drgan;/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 14:38
Posty: 89
Skąd: 20 km od Rzeszowa:)
Auto: Mazda 323F 1.6I 16V 2003r

Postprzez rafal700 » 29 lis 2011, 17:08

ebson napisał(a):ten odgłos ocierającej gumy to było to ze zablokowało jedna strona zacisk bo syfu było pełno i zero smaru wyczyściłem nasmarowałem dobrze i wszystko ucichło;) dalej zostaje mi problem głuchego pukania przy skrętach kierownica może to pompa od wspomagania??

Filmik przedstawiający odgłos:
http://www.youtube.com/watch?v=CGe20qzSvXA

Witam

Ja mam prawie to samo u mnie. Po wyciągnięciu filtra słychać takie "pierdnięcia głuche". Co to może być ?
W momencie tego stuku puku widać spadek obrotów o ok. 100 obr/min
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez ebson » 30 lis 2011, 17:27

u mniue problem zostal nierozwiazany;/ moze pompa wspomagania u Ciebie?? a na wyzszych obrotach tez Ci slychac to stukanie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 14:38
Posty: 89
Skąd: 20 km od Rzeszowa:)
Auto: Mazda 323F 1.6I 16V 2003r

Postprzez rafal700 » 3 gru 2011, 12:54

nie powiem Ci bo nie sprawdzałem. W innym aucie czyt. skoda fabia taki sam przypadek jak my mamy więc może tak ma być ? :/
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Andrzej414 » 22 lip 2015, 20:23

usuń
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez res159 » 28 sie 2015, 18:57

mam pytanie co do drążków. Otóż wyrobił mi się lewy drążek kierowniczy, mam luz ewidentny i stuka na kierownicy przy nierównościach, nie jest to łącznik stabilizatora ani amortyzatory przednie bo wymieniałem je w tym tygodniu na nówki. Pytanie brzmi czy drążki należy wymienić dwa na nowe czy wystarczy wymienić tylko ten co stuka? i czy przy wymianie należy wymienić też końcówki na nowe mimo iż są sprawne ??przeczytałem ostatnio w poradnikach internetowych że należy wymienić wszystko aby potem poprawnie ustawić zbieżność <co?> <co?>
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 16:23
Posty: 45
Auto: Mazda 323 f BJ 2001r. DiTD 101km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323