pulsujace hamulce
Strona 1 z 1
witam ponownie!
kolejny problem-podczas hamowania z duzej szybkosci wystepuje dziwny objaw.hamowanie pulsacyjne-jak gdyby tarcze mialy na swej powierzchni naniesione materialy o roznym wspolczynniku tarcia.nie ma to raczej nic wspolnego z ABS-em ani z krzywymi tarczami.nie ma wyczuwalnego bicia w ukl.kierowniczym,nie sciaga po puszczeniu kierownicy oraz nie wystepuje to podczas hamowania z malych predkosci[do mniej wiecej 30km/h].co mozna na poczatek sprawdzic?
kolejny problem-podczas hamowania z duzej szybkosci wystepuje dziwny objaw.hamowanie pulsacyjne-jak gdyby tarcze mialy na swej powierzchni naniesione materialy o roznym wspolczynniku tarcia.nie ma to raczej nic wspolnego z ABS-em ani z krzywymi tarczami.nie ma wyczuwalnego bicia w ukl.kierowniczym,nie sciaga po puszczeniu kierownicy oraz nie wystepuje to podczas hamowania z malych predkosci[do mniej wiecej 30km/h].co mozna na poczatek sprawdzic?
- Od: 28 mar 2011, 19:54
- Posty: 24
- Auto: mazda 323 bj ditd 101KM
na pewno nie masz krzywych tarcz bo objawy są takie jak by tarcze były lipne
na 99 % nie.
mialem krzywe tarcze w kilku autach i czuc bylo drgania na kierownicy.po pusczeniu kierownicy rytmicznie drgala .tutaj te objawy nie wystepuja.l.boje sie czy nie jest to wina pompy .przypomnialo mi sie[ale nie mam pojecia czy ma to jakis zwiazek],ze od niedawna reczny nieco wyzej trzeba podciagac aby dzialal.
mialem krzywe tarcze w kilku autach i czuc bylo drgania na kierownicy.po pusczeniu kierownicy rytmicznie drgala .tutaj te objawy nie wystepuja.l.boje sie czy nie jest to wina pompy .przypomnialo mi sie[ale nie mam pojecia czy ma to jakis zwiazek],ze od niedawna reczny nieco wyzej trzeba podciagac aby dzialal.
- Od: 28 mar 2011, 19:54
- Posty: 24
- Auto: mazda 323 bj ditd 101KM
Takie objawy mogą być, kiedy miejscowo utwardzi Ci się tarcza, np. ostre hamowanie (chodzi o gorące tarcze) i wjechanie w kałużę. Lub tarcza jest wadliwie wykonana (w określonych miejscach twardsza) – zdejmuj tarczę i ją dokładnie obejrzyj z obu stron.
- Od: 17 wrz 2008, 08:24
- Posty: 188
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM
Hmm, mam podobne objawy. Przy hamowaniu z dużej prędkości (od 100 km/h w górę) też wyczuwam pulsowanie na pedale hamulca (na bank nie jest to ABS, objawy jego zadzialania są inne przy mocniejszym wciśnięciu) ale oprócz tego delikatnie mi drga kierownica. Objawy te pojawiły się po własnoręcznie dokonanej wymianie klocków hamulcowych z przodu. Przed wymianą było wszystko OK. Wymieniając nie ruszałem tarcz, zdjąłem tylko zaciski.
- Od: 8 kwi 2011, 08:34
- Posty: 116
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8
nie musisz tarczy ruszać bo ona sama się rusza, ja jak zdjąłem zacisk to tarcza mi spadła na ziemię
może być też to że tarcza nie równo przylega do piasty, jakiś bród się dostał, albo rdza.
może być też to że tarcza nie równo przylega do piasty, jakiś bród się dostał, albo rdza.
WLAD69 napisał(a):a tu już siadła klimatyzacja-masakra z tym autem
no niestety jak się trafi taki egzemplarz to i trzeba sporo robić.
mi to kierownice chcialo urwac jak hamowalem od 100 w gore a tarcze mialem tak krzywe ze szkoda gadac ale nowe tarcze i klocki i jak reka odja wiec ja obstawiam tarcze wymien i tyle
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
boczek86 napisał(a):mi to kierownice chcialo urwac jak hamowalem od 100 w gore
heheh teraz tak mam ale jeszcze nie będę zmieniał puku klocki mam dobre
ja ci powiem ze to niewesole jak sam jedziesz to pol biedy ale jak sie kogos podwozi to patrzy jak ty hamujesz a tu jakby ci kolo urwalo i kierownica takich wibracji dostaje ze masaz rak za free wez to sobie zrob ja wlasnie przez to mialem miedzy innymi wypadek bo przy takich tarczach to klocki sie nierowno scieraja i z jednej strony bedziesz mial jeszcze dobre a z drugiej same blachy a ABS niezachamuje na samych blachach wiec podczas hamowania bedziesz jechal prosto wiec moge ci doradzic wyjecie bezpiecznika i wtedy se jezdzij na tych blachach bo zniszczysz tarcze podczas gwaltownego hamowania ale zachamujesz i nieprzywalisz ja wczoraj mialem gwaltowne hamowanie na pasach:( jade sobie puste pasy a tu mlode lebki i jakies siksy mi przebieguja no myslalem ze oszaleje i po hamulcach pisk opon niesamowity. ale zahamowalem a te lebki sobie dalej pobiegly co za debilizm:( jakbym mial takie hamulce jak przed wypadkiem to mysle ze bylo by niewesoloNeonixos666 napisał(a):heheh teraz tak mam
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
a wyczyszczona została dobrze piasta i równo tarcza przylega do niej?
moze masz zle kola wywazone
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
WLAD69 napisał(a):Neonixos666 napisał(a):a wyczyszczona została dobrze piasta i równo tarcza przylega do niej?
nie mam pojecia-wymieniane bylo w warsztacie.
Znajomy mechanik powiedział mi że to podstawa przy wymianie tarcz tak samo przy wymianie piasty trzeba oczyścić tarczę żeby dobrze przylegała do nowej piasty.
Mi też biją jak hamuje z prędkości powyżej 100km/h
przedewszystkim co maja wspolnego tarcze tylne z biciem na kole kierownicy ? jesli w czasie hamowania bije ci kierownica to masz problem z przednimi hamulcami i tu szukaj rozwiazania problemu
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
- Od: 7 paź 2010, 21:46
- Posty: 51
- Skąd: crawley anglia
- Auto: mazda 6 2008 2.0
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości