Pukanie tylnego zawieszenia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kuklat84 » 6 sty 2011, 12:40

właśnie pozdejmowałem plastiki i podokręcałem wszystkie śruby (górnego mocowania amortyzatora oraz samego amortyzatora) lecz bez skutecznie :( Może rzeczywiście mocowania nadają się do wymiany jednak przy wymianie amortyzatorów wyglądały całkiem dobrze.Dziękuję za wskazówki i pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 18 lip 2010, 19:08
Posty: 8

Postprzez tomciokr » 6 sty 2011, 13:31

A wahacze wzdłużne całe? Ostatnio jak je oglądałem to na oko wyglądają ok, ale wystarczy na szarpakach poruszać kołami i widać jak potrafią latać przód, tył w swoim gnieździe. U siebie zacznę od tych wahaczy, bo w szczególnie po jedne stronie ten wahacz dość gania. Jeżeli ma uszkodzoną tuleję to podejrzewam że też może popukiwać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 15:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez kuklat84 » 6 sty 2011, 14:04

no właśnie już sam nie wiem!!!Jak kupiłem mazdę w kwietniu pojechałem na trzepaki bo właśnie coś popukiwało.Pan ze stacji nic stwierdził!powiedział że jedynie amortyzatory pomimo sprawności po 70% mogą sobie popukiwać <co?> W październiku wymieniłem amortyzatory (bez skutecznie), i pojechałem na przegląd na inną stację , według nich jest wszystko ok!Niedawno skontaktowałem się z kolegą shadoow więc może coś poradzimy :)
Początkujący
 
Od: 18 lip 2010, 19:08
Posty: 8

Postprzez tomciokr » 6 sty 2011, 15:57

Z doświadczenia wiem że na stacjach sprawdzają jak chcą. Na początku grudnia robiłem przegląd rejestracyjny i mówiłem kolesiowi że z przodu cosik puka. Patrzy, ruszał, szarpał i nic. Pojechałem gdzie indziej i też koleś sprawdza jak może i nic nie widać. W końcu pokwapił się ręką ruszyć drążek stabilizatora i popukało. Okazały się gumy stabilizatora. Co do tylnego zawieszenia to dwóch diagnostyków na trzech zwróciło uwagę na wahacze że troszkę latają i zapewne od nich zacznę, bo koszt jednego to ok 90 zł. Miałem z 1,5 roku wcześniej popukiwanie od amorków. Ale to było łatwo sprawdzić. Wystarczyło kilka razy dynamicznie ugiąć tył pojazdu i było leciutko słychać popukiwanie. Jak wymienię te wahacze to dam znać czy coś pomogło. Przebieg samochodu to 165 tys km i wygląda na to że całe zawieszenie jest oryginalne od początku oprócz łączników i amorków które wymieniałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 15:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez kuklat84 » 6 sty 2011, 16:25

a jakie amortyzatory zamontowałeś?Ja założyłem monroe i co do tej firmy , też jest różnie!Daj proszę znać jak Ci pujdzie z tymi wahaczami
Początkujący
 
Od: 18 lip 2010, 19:08
Posty: 8

Postprzez tomciokr » 6 sty 2011, 16:40

Amorki to Kayaby olejowo-gazowe. Kayaby juz stosowałem w innej marce i byłem zadowolony. Cena to jakieś 230zł za sztukę, więc najtańsze nie są bo cena prawie zbliżona do seryjnych. Samochód fajnie zachowuję swoją sztywność, a przy wjechaniu w dziurę nie ma mocnego uderzenia, łupnięcia. Wahacze pewnie wymienię w przeciągu dwóch tygodni bo muszę je najpierw kupić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 15:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez kuklat84 » 6 sty 2011, 16:52

moje amory wraz z kompletem osłon i odboji 480zł. I wydaje mi się że po wymianie jest bardzo sztywna.Także czekam na relacje po wymianie wahaczy.Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 18 lip 2010, 19:08
Posty: 8

Postprzez decadent » 10 sty 2011, 08:51

Moje stare górne mocowania wyglądają tak:
http://img152.imageshack.us/f/dsc00625qz.jpg/
Mocno skorodowane, ale do dziury daleko...
Fabrycznie są słabo zabezpieczone, bo od dołu leci na nie piasek i sól...

Zamierzam dokonać renowacji: oczyszczenie +brunox + podkład +lakier i będą oryginały jak nowe, tylko gumy będą lekko wyrobione...

Może je sprzedam (uczciwie oczywiście) ? Czy lepiej je sobie zostawić ??
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 07:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez piotrek88z » 10 sty 2011, 18:49

Skoro wymieniłeś to już Ci się nie przydadzą. Stan nawet dobry na sztukę by były. Po zakonserwowaniu jeszcze 3-4 lata wytrzymają. Moim zdaniem robotę robi ta malutka dziurka na talerzu, niby odprowadzanie wody a to przez nią bije woda i sól z kół na górę gdzie osiada i żręęę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 10:55
Posty: 70
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'

Postprzez decadent » 11 sty 2011, 08:28

Właśnie – ciekawe dlaczego ta dziurka jest tylko w prawym mocowaniu....
Muszę dobrze oczyścić te stare mocowania, chyba będę potrzebował scansol'a lub coś takiego do pozbycia się resztek farby....
Gorzej że rdza jest też pod gumą... Jak dokonam renowacji też zrobię zdjecia.

Wymieniłem ten łącznik – chyba te głośniejsze puknięcia to był właśnie on. Dalej coś tam słychać, ale jest to bardzo przytłumione, wydaje się normalne.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 07:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez kuklat84 » 9 lut 2011, 13:37

ja chyba cały czas będę obstawiał te mocowania (w moim przypadku), bo pomimo dobrej kondycji zewnętrznej, guma wraz z tuleją mogą być przyczyna!Jedno jest pewne..stuki są i bardzo denerwują!!!
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 18 lip 2010, 19:08
Posty: 8

Postprzez Neonixos666 » 9 lut 2011, 18:42

Mi też coś stukało ale od razu wiedziałem że to gumy stabilizatora na tyle. Wymieniłem I błoga cisza nastała <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez freshbratek » 9 lut 2011, 21:17

Neonixos666- duzo jest zabawy z wymianą gum stabilizatora?
uzywałeś prasy czy STEFANA ??? opisz w punktach co trzeba zrobic aby to wymienić i ile to czasu zajmuje :)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 15:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Neonixos666 » 9 lut 2011, 21:42

Żadnej prasy, wszystko bez kanału, bez podnoszenia auta i przy marnym świetle
Do bj są dwa oznaczenia gum na tył ale to nie jest ważne bo ja do po lifta dałem gumy od przed lifta i pasowało.
Obejma gumy jest na jednej śrubie i jednej nakrętce 14 (chyba), jedna śruba jest skierowana do dołu a nakrętka w stronę przodu samochodu (nie widać jej). Ogólnie to filozofii nie ma odkręcamy obie a jak z gwintu nie chce zejść(ta strona co nakrętka jest) to śrubokrętem płaskim pod wadzić albo jeszcze można pod lewarować sam stabilizator. Gdy wszystko wyjdzie wyjmujemy starą gumę i zakładamy na stabilizator nową potem dajemy obejmę. Może być ciężko z dokręceniem bo nowa guma trochę nie pozwala dokręcić ale trochę siły i damy radę.
Ja kupiłem gumy Yamato na 15zl sztuka i zdziwiło mnie że na gumie był numer OE mazdy

Za pierwszym razem jak ktoś to robi i w takich warunkach jak ja to 1 godzina ale teraz uporałbym się w pół.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez freshbratek » 10 lut 2011, 19:35

czyli nie ma potrzeby demontażu stabilizatora???
wystarczy tylko odkrecić te mocowania co na nich siedzą te gumy???
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 15:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Neonixos666 » 10 lut 2011, 20:50

tak właśnie, jak masz kanał to dosłownie chwila roboty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Borys » 10 lut 2011, 22:51

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez shawn » 19 lut 2011, 19:20

Panowie która OE guma drążka stabilizatora z tylu pasuje do BJ z 98 r ta o numerze GE4T-28-156 czy G564-28-156 ?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2009, 19:53
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r

Postprzez Neonixos666 » 19 lut 2011, 19:26

G564...
ale myślę że obojętnie to jest bo ja do polifta dałem gumy od przedlifta i też pasowało
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Micha3l » 19 lut 2011, 19:31

wejdź w link podany przez Borys'a, spójrz na 3 foto, odczytaj kod, sprawdź rocznik samochodu autora fotorelacji, ciesz się odpowiedzią
Bez Mazdy nie ma jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 11:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323