takkurioza napisał(a):a jeszcze jedno.. jak sie wymienia koncówki drążków to trzeba robic potem zbieżność?
Amortyzatory tylne – wymiana
1, 2
Dziś wymontowałem amortyzatory tył oryginały TOKICO naklejki się zachowały.
Po rozebraniu boczków widać że nigdy nie było nic rozbierane śrubeczki bez żadnej ryski i poprzylepiane gąbki.
Wytrzymały 11 lat i 150tyś km niezły wynik
Jutro rozbieram kolumny mocowania wyglądają na ok.
Zakupiono amortyzatory DAICHI 155zł/szt. Najwazniejsze MADE IN JAPAN.
Po rozebraniu boczków widać że nigdy nie było nic rozbierane śrubeczki bez żadnej ryski i poprzylepiane gąbki.
Wytrzymały 11 lat i 150tyś km niezły wynik
Jutro rozbieram kolumny mocowania wyglądają na ok.
Zakupiono amortyzatory DAICHI 155zł/szt. Najwazniejsze MADE IN JAPAN.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
Jutro spisze nr DAICHI z opakowania a TOKICO ze starych amorków i podam.
Kupowałem normalnie w sklepie z częściami było taniej niż przez internet.
Kupowałem normalnie w sklepie z częściami było taniej niż przez internet.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
No i nowe amorki założone jeden był już tak kiepski że w ogóle nic tłoczek nie odbijał
Oryginały TOKICO. Prośba podajcie jaką odległość macie od rantu felgi 15 do nadkola u mnie 13cm.
Gniazdo nie było fabrycznie w ogóle zabezpieczone wszytko trzeba wyczyścić dać ocynk w sprayu podkład i nałożyć zabezpieczenie antykorozyjne tak wygląda po zabiegu.
Nauczka na przyszłość nie kupuj osłon i odboju przez internet okazały się za krótkie trzeba było dołożyć starego odboju kawałek.
Jeśli chodzi o gumę na której leży sprężyna sprawdził się idealnie pomysł z wymiany amortyzatorów BA z fotorelacji na forum. Wąż ze sklepu ogrodniczego wewnętrzne fi otworu 125mm troszkę smaru i wszedł pięknie leży sprężyna świetnie. Wąż w środku ze zbrojeniem wytrzyma dłużej niż samochód.
Oryginały TOKICO. Prośba podajcie jaką odległość macie od rantu felgi 15 do nadkola u mnie 13cm.
Gniazdo nie było fabrycznie w ogóle zabezpieczone wszytko trzeba wyczyścić dać ocynk w sprayu podkład i nałożyć zabezpieczenie antykorozyjne tak wygląda po zabiegu.
Nauczka na przyszłość nie kupuj osłon i odboju przez internet okazały się za krótkie trzeba było dołożyć starego odboju kawałek.
Jeśli chodzi o gumę na której leży sprężyna sprawdził się idealnie pomysł z wymiany amortyzatorów BA z fotorelacji na forum. Wąż ze sklepu ogrodniczego wewnętrzne fi otworu 125mm troszkę smaru i wszedł pięknie leży sprężyna świetnie. Wąż w środku ze zbrojeniem wytrzyma dłużej niż samochód.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
kubi2410 napisał(a):Jeśli chodzi o gumę na której leży sprężyna sprawdził się idealnie pomysł z wymiany amortyzatorów BA z fotorelacji na forum.
Całkiem pomysłowe i nieźle wygląda, ale oryginalna guma kosztuje 23 zł, więc nie jest to majątek.
the right man in the wrong place...
Wąż na sprężynie? Wspaniały pomysł,smar musi być bezkwasowy bo zwykły zje farbę na sprężynie,dostanie się woda ,piach,sól i za jakiś czas właśnie w tym miejscu sprężyna pęknie. Pół biedy jak się przesunie w wewnętrzną stronę kielicha bo wtedy przy sezonowej wymianie opon zauważysz problem,wymienisz sprężynę,kupsz gumę i po kłopocie. Jeśli urwany kawałek sprężyny przeskoczy w stronę koła to wtedy będzie tak ładnie tarło,później coś strzeli i dodatkowo jeszcze po oponie. Takie mam doświadczenia po założeniu węża na sprężynę. Warto zaznaczyć że pierwszy raz kupowałem sprężynę używaną [pomyślałem więc że to była przyczyna],drugi raz kupiłem nową,wytrzymała 2 lata. W tamtych czasach [M. 626 GC] dostęp do części zamiennych był średni,zamienników brak a guma pod sprężynę niedostępna [pracowałem w serwisie Mazdy]. Kup więc kolego gumę,zainwestuj dodatkowo parę złotych,a napewno nie pożałujesz.
-
rav 75
Pożyjemy zobaczymy wąż leży bardzo ciasno na sprężynie plus dociska go ciężar auta nie ma szans by się przesuną. Także nie ma szans by dostał się tam piach i woda za ciasno. Samaru użyłem bez kwasowego bardzo leciutkiego do maszyn do szycia itp.. A w gumowym wężu podkład ze sprężyny się nie zetrze więc o korozji nie ma mowy. Nowe gumy może i kosztują 23zł szt ale ja nie miałem czasu na nie czekać a wąż 2m 6zł. Nawet sobie tak myślałem żeby cała sprężynę upchać w wąż
Zresztą pod nadkole łatwo spojrzeć jeśli w ciągu miesiąca się nie przesunie to i po 2 latach pozostanie w miejscu.
Zresztą zajrzyj do fotorelacji z działu BA tam klubowicz jeździ już tak 2 lata i wszystko jest ok.
Zresztą pod nadkole łatwo spojrzeć jeśli w ciągu miesiąca się nie przesunie to i po 2 latach pozostanie w miejscu.
Zresztą zajrzyj do fotorelacji z działu BA tam klubowicz jeździ już tak 2 lata i wszystko jest ok.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
Witam, ja zimą wymieniałem amorki na Daichi właśnie, cena mnie zachęciła. Narazie jest ok. Zobaczymy jak będzie po paru latach.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Witam okazało się że jednak siadły mi trochę sprężyny i trzeba było wymienić.
Założyłem Monroe teraz od rantu felgi do nadkola jest 14cm podniosła się o 1,5cm.
Jak porównywałem sprężyny to dokładnie o tyle była niższa stara w porównaniu do nowej.
teraz jest naprawdę cicho w zawieszeniu.
Założyłem Monroe teraz od rantu felgi do nadkola jest 14cm podniosła się o 1,5cm.
Jak porównywałem sprężyny to dokładnie o tyle była niższa stara w porównaniu do nowej.
teraz jest naprawdę cicho w zawieszeniu.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
Witam, w przeciągu miesiąca zamierzam wymienić tylne amortyzatory i spręzyny w mojej Magdzie. Zastanawiam sie nad amortyzatorami Tokico i daichi:
Amortyzator tylny lewy
B2241
TOKICO JAPAN
oś tylna, z prawej
netto: 125.35zł
brutto: 154.17zł
Amortyzator tylny lewy
SG333277
DAICHI JAPAN
oś tylna, z prawej
netto: 108.05zł
brutto: 132.90zł
Której firmy polecacie wybrać?
Co do sprężyn to będą monroe około 120zł/szt, bo nic innego nie znalazłem:)
Amortyzator tylny lewy
B2241
TOKICO JAPAN
oś tylna, z prawej
netto: 125.35zł
brutto: 154.17zł
Amortyzator tylny lewy
SG333277
DAICHI JAPAN
oś tylna, z prawej
netto: 108.05zł
brutto: 132.90zł
Której firmy polecacie wybrać?
Co do sprężyn to będą monroe około 120zł/szt, bo nic innego nie znalazłem:)
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
tył sachs
z przodu ORIGINAL IMPERIUM lub sachs
na pewno nie kupuj połączonych odboju z osłoną
typu tedgum
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... ¬itle=1
z przodu ORIGINAL IMPERIUM lub sachs
na pewno nie kupuj połączonych odboju z osłoną
typu tedgum
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... ¬itle=1
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości