Obniżone zawieszenie, a ustawienie geometrii 323F BJ

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez woj » 15 sty 2018, 00:41

Witam,

Kupiłem niedawno Mazdę 323F BJ z 1998 r. 1.5 + LPG
Samochód miał obniżane zawieszenie w Niemczech, jedyne co wiem to że sprężyny były Eibacha.
Poprzedni właściciel nie sprawdzał o ile obniżono samochód. Przez 2 lata przejechał 40 tyś na nowych oponach Nokian 175/65/r14, w ciągu roku przekładał opony przód na tył, ponieważ samochód strasznie ścina ranty. Obie opony są pościerane równomiernie, więc chyba są zbyt zbieżne.
Chciałem kupić zimowe opony i ustawić geometrię, ale powiedzieli mi żebym ustalił o ile mam obniżone zawieszenie, bo inaczej dalej może przycinać opony, ponieważ nie będą mogli dobrze ustawić.

Proszę o pomoc w ustaleniu o ile obniżone mam zawieszenie. Mierzyłem wysokość od środka koła do błotnika i z przodu wyszło mi ok 33 cm, a z tyłu ok 31 cm.
Załączniki
20180114_220312.jpg
20180114_220321.jpg
20180114_220338.jpg
20180114_220811.jpg
20180114_220818.jpg
20180114_220829.jpg
20180114_220834.jpg
20180114_220840.jpg
20180114_220849.jpg
Początkujący
 
Od: 15 sty 2018, 00:05
Posty: 3
Auto: Mazda 323F BJ 1998 r. 1,5 + LPG

Postprzez chmielu_KL » 15 sty 2018, 12:22

woj napisał(a):Witam,
Chciałem kupić zimowe opony i ustawić geometrię, ale powiedzieli mi żebym ustalił o ile mam obniżone zawieszenie, bo inaczej dalej może przycinać opony, ponieważ nie będą mogli dobrze ustawić.

Większej głupoty w życiu nie słyszałem.
Jeżeli jest tak
bie.jpg


no to faktycznie jest coś z geometrią, pierwsze słyszę by wiedza o ile auto jest obniżone pomogła w ustawieniu zbieżności itp.

A jeżeli ściera Ci sam rant jak na załączniku, to felga ma złe ET przez co jest za bardzo wysunięta i spotyka się z nadkolem, to byś już słyszał podczas jazdy.
bie.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 17:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Płomień » 15 sty 2018, 13:13

Potwierdzam, palnęli straszne głupstwo.
Mogą ustawić zbieżność-rozbieżność kół, a na to obniżenie nie ma wpływu.
Ma natomiast wpływ na kąty których nie można wyregulować sobie od tak, ani nie powinno mieć wpływu na ścieranie bieżnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez woj » 15 sty 2018, 15:23

Wielkie dzięki za odpowiedz w sprawie geometrii :)

a jeżeli chodzi o wysokość zawieszenie, to jak mogę ustalić o ile mi obniżyli samochód bez rozbierania zawieszenia?
Czy ktoś wie jaka jest odległość od osi koła do błotnika w Mazdzie 323 F BJ 1998 z normalnym zawieszeniem ?
Początkujący
 
Od: 15 sty 2018, 00:05
Posty: 3
Auto: Mazda 323F BJ 1998 r. 1,5 + LPG

Postprzez woj » 16 sty 2018, 23:03

Udało mi się ustalić, że Mazda 323 F BJ z 1998 r. z fabrycznym zawieszeniem ma 35 -35,5cm od środka osi (piasty) do błotnika. Czyli moja ma z przodu obniżone zawieszenie o 2-2,5 cm, a z tyłu o 4,4-5 cm – chyba, że przez butlę z gazem samochód z tyłu jest trochę niżej.
Na dniach zdejmę koło i zobaczymy co jest pod spodem :)
Początkujący
 
Od: 15 sty 2018, 00:05
Posty: 3
Auto: Mazda 323F BJ 1998 r. 1,5 + LPG

Postprzez Płomień » 17 sty 2018, 02:06

Uwierz mi, to nic dziwnego że sprężyny po czasie siadają. Nominalna długość w stanie spoczynku na tył to 40cm, a ja ze swojej jak zmieniałem wyciągnąłem 36cm. Widać Twoja musiała coś wozić, jak tył tak nisko uklapł, lepiej zmień bo za chwile może pęknąć. Butla z gazem też może mieć znaczenie, choć raczej nie powinno być aż tyle. No, chyba że wozisz 60l zbiornik :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323