Witam,
Kupiłem niedawno Mazdę 323F BJ z 1998 r. 1.5 + LPG
Samochód miał obniżane zawieszenie w Niemczech, jedyne co wiem to że sprężyny były Eibacha.
Poprzedni właściciel nie sprawdzał o ile obniżono samochód. Przez 2 lata przejechał 40 tyś na nowych oponach Nokian 175/65/r14, w ciągu roku przekładał opony przód na tył, ponieważ samochód strasznie ścina ranty. Obie opony są pościerane równomiernie, więc chyba są zbyt zbieżne.
Chciałem kupić zimowe opony i ustawić geometrię, ale powiedzieli mi żebym ustalił o ile mam obniżone zawieszenie, bo inaczej dalej może przycinać opony, ponieważ nie będą mogli dobrze ustawić.
Proszę o pomoc w ustaleniu o ile obniżone mam zawieszenie. Mierzyłem wysokość od środka koła do błotnika i z przodu wyszło mi ok 33 cm, a z tyłu ok 31 cm.
Obniżone zawieszenie, a ustawienie geometrii 323F BJ
Strona 1 z 1
woj napisał(a):Witam,
Chciałem kupić zimowe opony i ustawić geometrię, ale powiedzieli mi żebym ustalił o ile mam obniżone zawieszenie, bo inaczej dalej może przycinać opony, ponieważ nie będą mogli dobrze ustawić.
Większej głupoty w życiu nie słyszałem.
Jeżeli jest tak
no to faktycznie jest coś z geometrią, pierwsze słyszę by wiedza o ile auto jest obniżone pomogła w ustawieniu zbieżności itp.
A jeżeli ściera Ci sam rant jak na załączniku, to felga ma złe ET przez co jest za bardzo wysunięta i spotyka się z nadkolem, to byś już słyszał podczas jazdy.
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Potwierdzam, palnęli straszne głupstwo.
Mogą ustawić zbieżność-rozbieżność kół, a na to obniżenie nie ma wpływu.
Ma natomiast wpływ na kąty których nie można wyregulować sobie od tak, ani nie powinno mieć wpływu na ścieranie bieżnika.
Mogą ustawić zbieżność-rozbieżność kół, a na to obniżenie nie ma wpływu.
Ma natomiast wpływ na kąty których nie można wyregulować sobie od tak, ani nie powinno mieć wpływu na ścieranie bieżnika.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Wielkie dzięki za odpowiedz w sprawie geometrii
a jeżeli chodzi o wysokość zawieszenie, to jak mogę ustalić o ile mi obniżyli samochód bez rozbierania zawieszenia?
Czy ktoś wie jaka jest odległość od osi koła do błotnika w Mazdzie 323 F BJ 1998 z normalnym zawieszeniem ?
a jeżeli chodzi o wysokość zawieszenie, to jak mogę ustalić o ile mi obniżyli samochód bez rozbierania zawieszenia?
Czy ktoś wie jaka jest odległość od osi koła do błotnika w Mazdzie 323 F BJ 1998 z normalnym zawieszeniem ?
- Od: 15 sty 2018, 00:05
- Posty: 3
- Auto: Mazda 323F BJ 1998 r. 1,5 + LPG
Udało mi się ustalić, że Mazda 323 F BJ z 1998 r. z fabrycznym zawieszeniem ma 35 -35,5cm od środka osi (piasty) do błotnika. Czyli moja ma z przodu obniżone zawieszenie o 2-2,5 cm, a z tyłu o 4,4-5 cm – chyba, że przez butlę z gazem samochód z tyłu jest trochę niżej.
Na dniach zdejmę koło i zobaczymy co jest pod spodem
Na dniach zdejmę koło i zobaczymy co jest pod spodem
- Od: 15 sty 2018, 00:05
- Posty: 3
- Auto: Mazda 323F BJ 1998 r. 1,5 + LPG
Uwierz mi, to nic dziwnego że sprężyny po czasie siadają. Nominalna długość w stanie spoczynku na tył to 40cm, a ja ze swojej jak zmieniałem wyciągnąłem 36cm. Widać Twoja musiała coś wozić, jak tył tak nisko uklapł, lepiej zmień bo za chwile może pęknąć. Butla z gazem też może mieć znaczenie, choć raczej nie powinno być aż tyle. No, chyba że wozisz 60l zbiornik
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości