wymiana przegubów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Blik3r » 16 mar 2014, 20:21

Witam. Czy ktoś wymieniał sam przeguby? Lepiej żebym się za to nie zabierał sam (nie miałem nigdy okazji do trenowania mechaniki), czy może lepiej oddać to w ręce zaprzyjaźnionego mechanika?
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2013, 19:19
Posty: 358 (3/0)
Skąd: Warszawa/Zielona Góra
Auto: Jest: Skoda Superb I 2.8 V6
Była: M6 GG 05' 1.8 polift
Była: Mazda 323f BJ 99' 1.5 LPi VIALLE

Postprzez pawlo1030 » 16 mar 2014, 20:37

jeśli masz troche pojęcia o mechanice to dasz radę. jak nie to oddaj do mechanika. wymiana nie powinna przekroczyć 100zł. ja co prawda sam wymieniałem i zajęło mi to z 1.5h. stary przegub musiałem przeciąć bo za groma nie chciał pierścień zabezpieczający puścić. pozdrawiam
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez Blik3r » 17 mar 2014, 20:19

oj jak cięcie wchodzi w grę to nie mam aktualnie czym więc wymiana we własnym zakresie chyba odpada...

No nic, dzięki za odpowiedź! ;P
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2013, 19:19
Posty: 358 (3/0)
Skąd: Warszawa/Zielona Góra
Auto: Jest: Skoda Superb I 2.8 V6
Była: M6 GG 05' 1.8 polift
Była: Mazda 323f BJ 99' 1.5 LPi VIALLE

Postprzez Piotr Raczkowski » 18 mar 2014, 09:29

pierwszy raz słyszę że trzeba ciąć!!!!!!
pierścień da się ZAWSZE zdjąć tylko trzeba wiedzieć jak
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez arturchris » 20 mar 2014, 23:49

Oj, nie zawsze . W poprzedniej mojej Mazdzie 121 mechanik (doświadczony mechanik <spoko> ) dwa razy ciął przegub bo nie mógł go zdjąć. Nigdy nie mów nigdy :)
Mazda 121DB/1991 7lat teraz 323F BJ 1.6 / 2001
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2013, 21:17
Posty: 28
Skąd: Poznań/Puszczykówko
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 2001

Postprzez xedos1972 » 21 mar 2014, 12:39

wymieniałem w prawie 20 letniej maździe 626 i jeszcze oryginał i nie było problemów ,też nie spotkałem się z cięciem przegubu ale myślę że może zdarzyć się ciężki przypadek i jeśli pierścień zabezpieczający stawia opór to najlepszym sposobem jest wyjęcie całej półosi , poza samochodem jest łatwiej uderzyć młotkiem ale to dopiero praktyka pokazuje że nie zawsze jest łatwo jak to teoria przewiduje ,więc jak kolega nie jest średnio zaawansowany w mechanice to niech sam się nie zabiera za wymianę bo jak pójdzie coś nie tak to zostanie laweta .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez gik » 24 mar 2014, 17:00

albo dodatkowe koszty w postaci nowego oleju do skrzyni ;)
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez xedos1972 » 24 mar 2014, 18:31

nie koniecznie można zlać ten ze skrzyni i ponownie go użyć , ale jest łatwiej jeśli przegub stawia opór.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez loscyp » 10 gru 2014, 11:48

Witam,
Mam pytanie jakiej firmy polecacie przegub zewnętrzny bo prawdopodobnie mam do wymiany, zastanawiałem się nad Dokuji , Kamoka lub Pascal
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 14:03
Posty: 44
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2002r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323