Zaciśnięty zacisk – problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Don Gregorio » 1 kwi 2012, 07:53

Podczas jazdy zaczęło mi bić koło.
Jak się później okazało zacisk hamulcowy z przodu po prawej był zaciśnięty.
Dodatkowo jak pompuje energicznie pedałem hamulca to po 3cim wciśnięciu zapala się kontrolka od awaryjnego.
Co jest przyczyną?
Jutro spróbuje na warsztat dojechać....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez Neonixos666 » 1 kwi 2012, 10:24

Don Gregorio napisał(a): pedałem hamulca to po 3cim wciśnięciu zapala się kontrolka od awaryjnego.
Co jest przyczyną?


u mnie tak samo jest, kończy się podciśnienie i zapala się kontrolka, dlatego u nas hamuje się na raz :P . A zacisk trzeba pewnie rozebrać wyczyścić, przesmarować i dać nowe gumki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Don Gregorio » 1 kwi 2012, 10:51

Neonixos666 napisał(a):u mnie tak samo jest, kończy się podciśnienie

Czyli to normalne w BJ-kach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez Neonixos666 » 1 kwi 2012, 10:53

raczej norma w ditd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Don Gregorio » 1 kwi 2012, 11:14

Neonixos666 napisał(a):raczej norma w ditd


ufff to chociaż z tym mnie uspokoiłeś
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez black_pablo » 1 kwi 2012, 11:59

jak zrobisz regeneracje zacisku powinno śmigać kolejne parę lat :) tak jak Neo mówi nowe gumi i przeczyszczenie powinno pomóc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Don Gregorio » 6 kwi 2012, 20:49

OK
Jestem po zabiegu
Gumki stan ideał jednak naszło tam jakiegoś rdzawego nalotu i zapiekło zacisk
Po czyszczeniu wsio OK
Jednak od czasu do czasu świeci mi ABS + awaryjny
Nie ma reguły Jak się zaświeci to zgaśnie w trasie, albo na koniec – różnie
Co z tym zrobić??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez staszko05 » 6 maja 2012, 13:39

Ja też tak miałem jakiś czas że raz kontrolki świeciły raz nie później kontrolki zaczeły wogóle nie gasnąć. Odczytałem kody błedu (na forum jest opisane jak to zrobić) i okazało się jest padnięty lewy tylny czujnik. Po wymianie na nowy kontrolki zgasły po przekręceniu pełnego obrotu koła.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 cze 2010, 22:29
Posty: 5
Skąd: okolica Rzeszowa
Auto: Mazda 323f BJ 2001r DITD

Postprzez Don Gregorio » 6 maja 2012, 18:33

staszko05 napisał(a):Po wymianie na nowy kontrolki zgasły po przekręceniu pełnego obrotu koła.

Wczoraj również przeprowadziłem ww zabieg i jak ręką odjął :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez didusiek » 7 maja 2012, 11:16

Rowniez kontrolki sie zaswiecaja i gasna jak jest malo plynu w zbiorniczku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez redrum80 » 22 gru 2012, 14:54

Mi sie z nastaniem mrozow pojawil wlasnie problem z swiecaca sie kontrolka. Podczas gwaltownego hamowanie zapal sie ! , poswieci chwile i gasnie. Problem pojawil sie z nastaniem mrozow. Plyn sprawdzony, klocki na jesien sprawdzane, co prawda [jakie?] tarcze bede do wymiany na wiosne ale to mi sie zdaje nie przeszkadza. Hamulce w normie , dobre , pedal hamulca ok.
Ktos ma jakies pomysly? czyjnik? olac to?
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2010, 10:03
Posty: 33
Skąd: Zielona Góra

Postprzez marecki26 » 23 gru 2012, 00:31

Spróbuj w momencie zapalenia się kontrolki docisnąć do dołu hamulec ręczny
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 14:58
Posty: 63
Skąd: Lublin
Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG

Postprzez redrum80 » 23 gru 2012, 15:37

Dzis nic sie nie zapala, zobacze jak bedzie w plusie co sie bedzie dzialo.
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2010, 10:03
Posty: 33
Skąd: Zielona Góra

Postprzez bogumilh » 23 gru 2012, 18:41

Prawdobodobnie czeka cię wymiana czujnika ABS no i regeneracja zacisku.
Miałem identycznie
Początkujący
 
Od: 24 lis 2010, 19:03
Posty: 22
Auto: Mazda 323 Bj 101KM DITd

Postprzez marecki26 » 23 gru 2012, 19:48

marecki26 napisał(a):Spróbuj w momencie zapalenia się kontrolki docisnąć do dołu hamulec ręczny
redrum80 napisał(a):Dzis nic sie nie zapala, zobacze jak bedzie w plusie co sie bedzie dzialo.

Jeżeli problem występuje przy większych mrozach a na plusie jest ok to nie ma czym się przejmować . Dzisiaj się o tym przekonałem , temp -10 gwałtowne hamowanie a kontrolka hamulca wtedy łypie sobie ,wystarczy docisnąć ręczny i kontrolka gaśnie . W takich warunkach problem jest ze stykami "czujki" hamulca ręcznego .
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 14:58
Posty: 63
Skąd: Lublin
Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG

Postprzez redrum80 » 23 gru 2012, 22:19

zaciski przednie byly robine. ba mialem przednie pozacierane ze az blokowaly kola przednie, tylny tez byl robiony a wtedy nic sie nie swiecilo. zobacze jak bedzie teraz plus ale skoro to tylko czunik to pewnie temat odpuszcze.
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2010, 10:03
Posty: 33
Skąd: Zielona Góra

Postprzez redrum80 » 2 sty 2013, 09:55

Po zastosowaniu sposoby kolegi Marecki26 problem ustal, auto przejechalo ponad 1ts km i nic sie nie dzieje .
Wystarczylo docisnać dzwignie recznego w momencie zapalenia sie kontrolki recznego.
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2010, 10:03
Posty: 33
Skąd: Zielona Góra

Postprzez bikus » 2 sty 2013, 16:15

kilka opcji:
-pada któryś czujnik
– mało płynu hamulcowego w zbiorniczku (w BG jak było 2mm podniżej max to potrafiła sie zaświecić kontrolka od ręcznego)
– albo po prostu od zmian temperatur zaśniedział Ci czujnik od ręcznego ;)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez redrum80 » 3 sty 2013, 07:26

bede zmienial plyny to i zobacze czujiki jak sie miewaja. Z ustaniem mrozow ustał problem , ale bedzie obserwowany :)
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2010, 10:03
Posty: 33
Skąd: Zielona Góra

Postprzez ManiacM » 3 sty 2013, 12:12

w moim przypadku było podobnie
po rozebraniu zacisku zaczęło się szukanie reperaturki
i tu pojawił się problem, ponieważ średnica tłoczka dla mojego modelu to 54 mm,
a w mojej maździe jest tłoczek 57 mm.
wie ktoś może czy można dostać do takiego zacisku reperaturkę i skąd mogła się wziąć w tym modelu???
Z góry dzięki za info.
ManiacM
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323