Zaciśnięty zacisk – problemy
1, 2
Podczas jazdy zaczęło mi bić koło.
Jak się później okazało zacisk hamulcowy z przodu po prawej był zaciśnięty.
Dodatkowo jak pompuje energicznie pedałem hamulca to po 3cim wciśnięciu zapala się kontrolka od awaryjnego.
Co jest przyczyną?
Jutro spróbuje na warsztat dojechać....
Jak się później okazało zacisk hamulcowy z przodu po prawej był zaciśnięty.
Dodatkowo jak pompuje energicznie pedałem hamulca to po 3cim wciśnięciu zapala się kontrolka od awaryjnego.
Co jest przyczyną?
Jutro spróbuje na warsztat dojechać....
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
Don Gregorio napisał(a): pedałem hamulca to po 3cim wciśnięciu zapala się kontrolka od awaryjnego.
Co jest przyczyną?
u mnie tak samo jest, kończy się podciśnienie i zapala się kontrolka, dlatego u nas hamuje się na raz . A zacisk trzeba pewnie rozebrać wyczyścić, przesmarować i dać nowe gumki.
Neonixos666 napisał(a):u mnie tak samo jest, kończy się podciśnienie
Czyli to normalne w BJ-kach?
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
raczej norma w ditd
Neonixos666 napisał(a):raczej norma w ditd
ufff to chociaż z tym mnie uspokoiłeś
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
jak zrobisz regeneracje zacisku powinno śmigać kolejne parę lat tak jak Neo mówi nowe gumi i przeczyszczenie powinno pomóc
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
OK
Jestem po zabiegu
Gumki stan ideał jednak naszło tam jakiegoś rdzawego nalotu i zapiekło zacisk
Po czyszczeniu wsio OK
Jednak od czasu do czasu świeci mi ABS + awaryjny
Nie ma reguły Jak się zaświeci to zgaśnie w trasie, albo na koniec – różnie
Co z tym zrobić??
Jestem po zabiegu
Gumki stan ideał jednak naszło tam jakiegoś rdzawego nalotu i zapiekło zacisk
Po czyszczeniu wsio OK
Jednak od czasu do czasu świeci mi ABS + awaryjny
Nie ma reguły Jak się zaświeci to zgaśnie w trasie, albo na koniec – różnie
Co z tym zrobić??
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
Ja też tak miałem jakiś czas że raz kontrolki świeciły raz nie później kontrolki zaczeły wogóle nie gasnąć. Odczytałem kody błedu (na forum jest opisane jak to zrobić) i okazało się jest padnięty lewy tylny czujnik. Po wymianie na nowy kontrolki zgasły po przekręceniu pełnego obrotu koła.
- Od: 9 cze 2010, 22:29
- Posty: 5
- Skąd: okolica Rzeszowa
- Auto: Mazda 323f BJ 2001r DITD
staszko05 napisał(a):Po wymianie na nowy kontrolki zgasły po przekręceniu pełnego obrotu koła.
Wczoraj również przeprowadziłem ww zabieg i jak ręką odjął
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
Mi sie z nastaniem mrozow pojawil wlasnie problem z swiecaca sie kontrolka. Podczas gwaltownego hamowanie zapal sie ! , poswieci chwile i gasnie. Problem pojawil sie z nastaniem mrozow. Plyn sprawdzony, klocki na jesien sprawdzane, co prawda [jakie?] tarcze bede do wymiany na wiosne ale to mi sie zdaje nie przeszkadza. Hamulce w normie , dobre , pedal hamulca ok.
Ktos ma jakies pomysly? czyjnik? olac to?
Ktos ma jakies pomysly? czyjnik? olac to?
- Od: 29 kwi 2010, 10:03
- Posty: 33
- Skąd: Zielona Góra
marecki26 napisał(a):Spróbuj w momencie zapalenia się kontrolki docisnąć do dołu hamulec ręczny
redrum80 napisał(a):Dzis nic sie nie zapala, zobacze jak bedzie w plusie co sie bedzie dzialo.
Jeżeli problem występuje przy większych mrozach a na plusie jest ok to nie ma czym się przejmować . Dzisiaj się o tym przekonałem , temp -10 gwałtowne hamowanie a kontrolka hamulca wtedy łypie sobie ,wystarczy docisnąć ręczny i kontrolka gaśnie . W takich warunkach problem jest ze stykami "czujki" hamulca ręcznego .
- Od: 12 kwi 2011, 14:58
- Posty: 63
- Skąd: Lublin
- Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG
kilka opcji:
-pada któryś czujnik
– mało płynu hamulcowego w zbiorniczku (w BG jak było 2mm podniżej max to potrafiła sie zaświecić kontrolka od ręcznego)
– albo po prostu od zmian temperatur zaśniedział Ci czujnik od ręcznego
-pada któryś czujnik
– mało płynu hamulcowego w zbiorniczku (w BG jak było 2mm podniżej max to potrafiła sie zaświecić kontrolka od ręcznego)
– albo po prostu od zmian temperatur zaśniedział Ci czujnik od ręcznego
w moim przypadku było podobnie
po rozebraniu zacisku zaczęło się szukanie reperaturki
i tu pojawił się problem, ponieważ średnica tłoczka dla mojego modelu to 54 mm,
a w mojej maździe jest tłoczek 57 mm.
wie ktoś może czy można dostać do takiego zacisku reperaturkę i skąd mogła się wziąć w tym modelu???
Z góry dzięki za info.
po rozebraniu zacisku zaczęło się szukanie reperaturki
i tu pojawił się problem, ponieważ średnica tłoczka dla mojego modelu to 54 mm,
a w mojej maździe jest tłoczek 57 mm.
wie ktoś może czy można dostać do takiego zacisku reperaturkę i skąd mogła się wziąć w tym modelu???
Z góry dzięki za info.
-
ManiacM
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości