Awaria Hamulec ręczny
Strona 1 z 1
Witam panowie no i mrozy zrobiły swoje hamulec ręczy nie istnieje. Zdecydowałem się na wymianę linek na nowe i tu pytanie jak jest zbudowany ręczny jest jakiś schemat. Ile linek jest potrzebnych ? co należy kupić i zrobić by ręczny był ok. Tył oczywiście tarcze
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
Linki są zdaje się trzy. Jedna idzie od ręcznego hamulca i w pewnym miejscu dzieli się na dwie które idą każda osobno do tylnych kół. Zanim zabierzesz się za wymianę spróbuj je podciągnąć. Jedną regulację masz koło wajchy ręcznego (musisz zdjąć plastikową zaślepkę) Regulacja jest też chyba przy zaciskach z tyłu, ale tu już osobna dla każdego koła. Sprawdź jak chodzi Ci dźwigienka zaciągająca ręczny w kole (taka przy samym zacisku, podłączona jest do niej linka) Lubią one się często blokować bo padają w nich łożyska igiełkowe. Może to nie jest bardzo techniczna odpowiedź i koledzy mnie sprostują, ale też jestem w trakcie walki z ręcznym Próbowałem znaleźć w Mazda EPC schemat, ale mi nie wyszło
- Od: 8 kwi 2011, 08:34
- Posty: 116
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8
Ja regenerowałem u siebie tylne zaciski, łożyska igiełkowe były jak nówki. Linkę podciągałem na maxa przy dźwigni i nadal jedno koło mi słabiej hamuje. Wymiana linek myślę, że by pomogła, ale na mój rozum trzeba wymienić obie tylne by hamowało równo.
dziś zamówiłem linki komplet 3 szt 230zł odbieram we wtorek i zobaczymy.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
NIe zgadzam się wcześniej miałem inną mazdę potem hondę we wszystkich reczny używany non stop i wszystko smigało podstawa to właśnie uzywać go codziennie i pancerz linki musi być nie popękane by nie dostała się woda i w nich nie zamarzła. Niestety te linki mają już 10 lat i mają prawo odmówić posłuszeństwa.
Teoretycznie pomogło by może naciągnięcie ale znając zycie niedługo by się zerwała bo materiał zmęczony.
Trudno te linki dozyją już złomowiska z mazdą
Teoretycznie pomogło by może naciągnięcie ale znając zycie niedługo by się zerwała bo materiał zmęczony.
Trudno te linki dozyją już złomowiska z mazdą
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
Dziś założone nowe linki hamulec reczny chodzi jak mażenie i zostało jeszcze ponad połowa regulacji do naciagania więc na długo wystarczy same elementy zaciągające w klockach działały bez problemu.
Przyczyną kiepskiego ręcznego była stara linka już tak się wyciągnęła że nie było już miejsca w regulacji na naciąganie.
Przyczyną kiepskiego ręcznego była stara linka już tak się wyciągnęła że nie było już miejsca w regulacji na naciąganie.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
Gratulacje! Mozesz mniej wiecej opisac jak sie do czego dostac? Tez mam zakupione nowe linki i przymierzam sie do wymiany. Tyle tylko ze szczerze mowiac nie wiem za bardzo jak sie do tego zabrac
- Od: 2 sty 2010, 14:33
- Posty: 35
- Skąd: Dębica
- Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 2018
2.0 120KM
ręczny działa tylko na tylne koła oddzielna linka na prawe i lewe koło plus taka krótka łącznik z regulacją napinania. tu zdjęcie
http://allegro.pl/mazda-323-f-bj-linki- ... 86096.html
używki się nie opłaca kupować polskie zamienniki za komplet 200 zł.
Za wymianę z regulacją zapłaciłem 50 zł w warsztacie. Ale można zrobić to samemu jak ma się kanał ja niestety nie mam
http://allegro.pl/mazda-323-f-bj-linki- ... 86096.html
używki się nie opłaca kupować polskie zamienniki za komplet 200 zł.
Za wymianę z regulacją zapłaciłem 50 zł w warsztacie. Ale można zrobić to samemu jak ma się kanał ja niestety nie mam
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
Borys, patrząc na długość tych linek to raczej pewne, że wyciągają się tylne
- Od: 8 kwi 2011, 08:34
- Posty: 116
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8
kubi2410 napisał(a):ręczny działa tylko na tylne koła oddzielna linka na prawe i lewe koło plus taka krótka łącznik z regulacją napinania.
Ta krótka, to właśnie jest przednia
Znam mniej więcej konstrukcje układu, IMO jeśli nie ma już co naciągać przy dźwigni to właśnie ta przednia się wyciąga, a nie tylne.
Tylne są łapane taka zapinką i końcówka zakładana na taki wieszaczek i tam własnie robi się luz i naciąganie tą przednią już nie pomaga.
Ogólnie żecz biorac wyciagaja się wszystkie 3 po 10 latach miały prawo .
Do tego pod pancerz dostawała już się wilgoć i w środku linki miały już rdzawy nalot.
Ogólnie żecz biorac wyciagaja się wszystkie 3 po 10 latach miały prawo .
Do tego pod pancerz dostawała już się wilgoć i w środku linki miały już rdzawy nalot.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość