Witam. Było już sporo pisane o podświetlaniu poszczególnych przycisków na desce rozdzielczej, ale ja ten wątek założyłem w innej sprawie. Mianowicie moja BJ jest bez pokrętła ściemniania podświetlania zegarów itp. Moja wersja jest w ogóle biedna, ale żeby tego brakowało? Nie widziałem jeszcze egzemplarza bez tego bajeru. Jak to ja lubię doposażać swój samochód w różne zabawki, zapragnałem więc także dodać i ten bajer. Rozebrałem boczną osłonę deski rozdzielczej (tą którą przykrywają drzwi gdy są zamknęte) w celu weryfikacji czy nie mam jakiś niepodłączonych kostek. Znalazłem jedną wolną. Sugerując się tym, że japońce robią do wszystkich bj mniej wiecej podobne wiązki kabli uznałem, że to wlaśnie będzie wtyka od sciemniacza. Jakie było moje wielkie zdziwienie, gdy zakupiłem pokrętło ściemniania, a ono nie pasowało. Wolna wtyczka okazała się wtyką do TCS (którego też nie mam) Dokupiłem wtykę TCS – faktycznie pasuje choć TCS nie działa, ale akurat tutaj nie nastawiałem się na cud, że wepnę włącznik/wyłącznik TCS i wszystko będzie hulać. Wracając do ściemniacza..., nie mam już więcej wolnych wtyczek, no chyba że jest gdzieś wciśnięta, a ja nie mogę jej znaleźć, lub faktycznie brakuje mi kabli. Moje pytanie, czy któryś z was bawił się kiedyś w to?
Dodam, że mam Madzię z Danii. Ktoś kiedyś pisał, że są to wersje zdziwaczałe pod względem wyposażenia. Mam za to np automatycznie włączane światła, zaraz po przekręceniu kluczyka.
Pozdro
Ściemniacz podświetlania deski rozdzielczej – montaż
Strona 1 z 1
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Ciężka stopa = lekki portfel :)
- Od: 14 cze 2009, 18:17
- Posty: 128
- Skąd: Unieście, Warszawa
- Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r
No dobra, poradziłem sobie z tym ściemniaczem. Napiszę co niego gdyby ktoś też chciał się w to pobawić.
Wspomagałem się instukcją istalacji elektycznej – Protege 2002 wiring diagram suplement. Na jendej ze stron jest opisany schemat elektyczny właśnie tego urządzenia.
Elektryk ze mnie żaden, ale wystarczyło umiejętności, żeby wyczytać, że kostka od ściemniacza jest koloru zielonego oraz jakiego koloru kable z niej wychodzą. Wg schematu były to kable o kolorach (czarny, biały z niebieskim, jasny zielony z czarnym) Poszedłem do auta poszukać takiej kostki. Po chwili znalazłem, była związana z innymi kablami oraz schowana głęboko, za bocznym panelem. Co prawda była do niej podłączona jakaś inna kostka z której wychodziło kilka czarnych kabli, ale uznałem że pewnie w ten sposób był zamknięty obwód żeby w ogóle podświetlanie działało. Ryzyk fizyk. Podłączyłem przycisk ściemniacza i o dziwo wszystko działa!! Jak to dobrze, że japońce nie kombinowali zbyt dużo z instalacją elektryczną i można w ten sposób doposażyć sobie auto. Gdyby jeszcze można było w ten sposób włączyć TCS
Na koniec dodam, że nie wiedziałem, że wraz ze ściamnianiem zestawu zegarów, ciemnieje także zegarek z termometrem.
POZDRO
Wspomagałem się instukcją istalacji elektycznej – Protege 2002 wiring diagram suplement. Na jendej ze stron jest opisany schemat elektyczny właśnie tego urządzenia.
Elektryk ze mnie żaden, ale wystarczyło umiejętności, żeby wyczytać, że kostka od ściemniacza jest koloru zielonego oraz jakiego koloru kable z niej wychodzą. Wg schematu były to kable o kolorach (czarny, biały z niebieskim, jasny zielony z czarnym) Poszedłem do auta poszukać takiej kostki. Po chwili znalazłem, była związana z innymi kablami oraz schowana głęboko, za bocznym panelem. Co prawda była do niej podłączona jakaś inna kostka z której wychodziło kilka czarnych kabli, ale uznałem że pewnie w ten sposób był zamknięty obwód żeby w ogóle podświetlanie działało. Ryzyk fizyk. Podłączyłem przycisk ściemniacza i o dziwo wszystko działa!! Jak to dobrze, że japońce nie kombinowali zbyt dużo z instalacją elektryczną i można w ten sposób doposażyć sobie auto. Gdyby jeszcze można było w ten sposób włączyć TCS
Na koniec dodam, że nie wiedziałem, że wraz ze ściamnianiem zestawu zegarów, ciemnieje także zegarek z termometrem.
POZDRO
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Ciężka stopa = lekki portfel :)
- Od: 14 cze 2009, 18:17
- Posty: 128
- Skąd: Unieście, Warszawa
- Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r
Witam. Interceptor dobra robota. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
taki do niczego nie potrzebny bajer bo niby w podróży można sobie trochę przyciemnić żeby nie denerwowało ale mnie tam nic nie denerwuje i jest to zbędne jak dla mnie.
Moja jest z Dani i lubię dokładać do niej niektóre nawet czasami zbędne bajery. Pokrętło sciemniacza 15 zł, gó..no nie pieniądz, a satysfakcja z własnej udanej modyfikacji – bezcenne
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Ciężka stopa = lekki portfel :)
- Od: 14 cze 2009, 18:17
- Posty: 128
- Skąd: Unieście, Warszawa
- Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości