Stacyjka – kłopoty z odpaleniem

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Pi83 » 11 gru 2011, 17:55

Chyba niepotrzebnie napisałem, że już jest wszystko OK :D . Ostatnio przekręcam kluczyk i nic. Trochę mnie to zaskoczyło bo od prawie roku nie było problemu i nawet nie zauważyłem, ale kontrolki chyba przygasły. Wczoraj drugi raz sytuacja się powtórzyła. Tym razem nie puściłem odruchowo kluczyka, tylko go przytrzymałem i poruszałem w stacyjce i auto odpaliło. Czy dobrze myślę, że oznacza to wymianę tej kostki w stacyjce. Są do tego jakieś zamienniki i jaki jest tego koszt? Jak ktoś wymieniał to proszę o informację.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2010, 22:05
Posty: 41
Auto: Mazda 323

Postprzez mtpagan » 11 gru 2011, 18:18

spróbuj takim domowym sposobem poruszać kierownicą w dół i w górę :) serio, mi pomaga, jednemu koledze tak poradziłem, poruszał kierą w pionie i działa. Tak jest problem ze stykami w kostce. Sama oryginalna kostka nówka to koszt ok 350zł, można używki, ale też nie wiadomo w jakim stanie. Ja póki co jak nie mogę odpalić spuszczę kierownicę w dół i mazda od razu odpala, potem znowu ustawiam ją w żądanej pozycji.


jak widać na załączonej aukcji – http://allegro.pl/kostka-stacyjki-mazda ... 25889.html kostka cholernie droga, jednak można też od 626 szukać, a o tym sam nie wiedziałem
Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 16:35
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5

Postprzez Pi83 » 11 gru 2011, 21:33

Dzięki za odpowiedź. Faktycznie cena mnie powaliła.
Obecnie zamiast ruszać kierownicą poruszam w razie konieczności kluczykiem. Może się uspokoi. Swoją drogą zastanawia mnie fakt, że miałem prawie rok spokój. Jak przyszła pora wilgotna i zimna to się coś zaczęło dziać. Może zamiast przepalonych styków w grę wchodzi jakieś zawilgocenie lub niewielkie zmiany wymiarów materiału (ale na to chyba mamy jeszcze za słaby mróz). W każdym razie cena nie zachęca mnie do szybkich decyzji i chyba będę obserwował problem :D.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2010, 22:05
Posty: 41
Auto: Mazda 323

Postprzez mtpagan » 11 gru 2011, 21:55

przez wakacje miałem spokój, przyszły chłodniejsze poranki i sprawa wyszła, na początku od razu wymieniłem rozrusznik na regenerowany, jednak problem dalej był. Zacząłem majstrować przy kostce, "popsikałem" preparatem do styków i dalej nic. ruszanie kluczykiem pomaga, jednak u mnie najlepszym lekarstwem jest zmiana położenia kierownicy i już odpala :)
Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 16:35
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5

Postprzez Speed » 11 gru 2011, 22:12

Wymontować , lutownica w ruch i od roku mamy spokój.
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez mtpagan » 11 gru 2011, 23:19

powiedz kolego, zdjąć plastiki z kierownicy i coś jeszcze? trzeba ściągać kierownicę czy da radę wyjąć kostkę bez tego?
Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 16:35
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5

Postprzez Pi83 » 26 sty 2012, 16:22

Wracam do tego samego problemu bo ciągle nic w tej kwestii nie zrobiłem. Problem się pojawia i znika w zależności od pory roku :–). Ostatnio poruszanie kluczykiem nie zaskakuje, muszę puścić kluczyk i przekręcić ponownie. Zazwyczaj maksymalnie za 3 razem zaskakuje bez problemu. Zaznaczam, że pojawia się to sporadycznie, nie liczyłem dokładnie, ale powiedzmy, że raz na kilka/kilkanaście odpaleń.
Chodzi mi o jedną rzecz. Po przekręceniu kluczyka nie słychać kręcenia rozrusznika, kontrolki nie przygasają, ale przygasa wyświetlacz po prawej od zegarka. Czy ktoś bardziej obcykany w tej kwestii może wyrazić opinię czy to jest jakaś podpowiedź. Nie wiem po prostu czy to stacyjka czy rozrusznik ciągle.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2010, 22:05
Posty: 41
Auto: Mazda 323

Postprzez mtpagan » 26 sty 2012, 19:45

mam to samo, już się zdenerwowałem i kupiłem kostkę stacyjki, żeby zobaczy czy będzie różnica. Może na weekend założę kostkę, to dam znać. Mi również przygasa zegarek.
Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 16:35
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5

Postprzez Pi83 » 27 sty 2012, 12:56

mtpagan jak to zrobisz to będę wdzięczny za napisanie jakie efekty. Wydaje mi się, że będziesz musiał trochę pojeździć, aby się upewnić czy jest OK.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2010, 22:05
Posty: 41
Auto: Mazda 323

Postprzez mtpagan » 27 sty 2012, 13:05

mniej więcej opanowuję temat, zauważyłem że przy większej wilgotności są problemu, przy suchej pogodzie lub przy dużym mrozie nie ma problemów
Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 16:35
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5

Postprzez Borys » 27 sty 2012, 15:32

Mnie się zimą o tym przypomina, ale 3 rok już tak jeżdżę. Po wycofaniu kluczyka i ponownej próbie odpalenia zawsze działa, a zdarza mi się ta usterka 1 raz na 10 odpaleń. Rozkminiajcie temat, bo muszę to w końcu naprawić :D
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez mtpagan » 27 sty 2012, 18:48

Panowie temat opanowany. Zakupiłem kostkę do 626 GW, bo pisało że do bj też będzie. Jednak moja kostka w bj z 2000r.(przed liftem) ma wpinane 2 wtyczki. A ta którą kupiłem miała wpinaną jedną wtyczkę. Zamieniłem zawartość kostek. Miedziane styki na mojej starej były faktycznie wypalone. Założyłem i kręci jak ta lala. A jak już kiedyś w podobnym temacie pisałem, w listopadzie wymieniłem rozrusznik, bo sądziłem że po jego stronie leży przyczyna, a tu okazała się kostka. Przed wymianą wypnijcie starą kostkę i sprawdźcie ile jest wtyczek.
Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 16:35
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5

Postprzez Pi83 » 27 sty 2012, 23:18

A może da radę dla zupełnego laika zrobić jakąś fotorelacje co i jak po kolei, aby się do tego dostać :D
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2010, 22:05
Posty: 41
Auto: Mazda 323

Postprzez mtpagan » 28 sty 2012, 09:08

Ze mnie taki sam laik :D walcząc z ustrojstwem posiłkowałem się tym co nad i pod zdjęciem w linku viewtopic.php?f=125&t=60710&p=2165037&hilit=kostka+stacyjki#p2165037
i dałem radę.
Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 16:35
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5

Postprzez welder » 29 sty 2012, 11:32

Miedziane bolce w kostce wypaliły dziury w miedzianych blaszkach (stykach).
Wystarczy wziąć lutownice trochę cyny i nalutować miejsca wypalone oszlifować papierem ściernym i gotowe 400 złoty w kieszeni pozdrawiam. :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2012, 18:19
Posty: 4
Skąd: Police
Auto: MAZDA 323f BJ 1.8 1998r

Postprzez mtpagan » 29 sty 2012, 12:12

za kostkę z 626 z przesyłką dałem 90zł :) bez lutowania :P
Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 16:35
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5

Postprzez welder » 29 sty 2012, 14:43

Gdzie kupiłeś masz może link żeby ją zobaczyć
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2012, 18:19
Posty: 4
Skąd: Police
Auto: MAZDA 323f BJ 1.8 1998r

Postprzez mtpagan » 29 sty 2012, 15:26

kupiłem na tej aukcji – http://allegro.pl/kostka-stacyjki-mazda ... 56902.html

zasugerowałem się tym że ponoc 626 pasuje do 323f bj. Jednak to musi byc 626 przed liftem. Ta kupiona jest na jedną wtyczkę, a w mojej są dwie, zamieniłem czarne fragmenty obudowy i wszystko gra i buczy.
Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 16:35
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5

Postprzez Pi83 » 29 sty 2012, 15:38

Swoją drogą przeskok cenowy jest niezły, przed liftem 200zł, po lifcie 80zł :D
Mam wrażenie, że akurat do 323F przed liftem wszystkie części są dużo droższe :D
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2010, 22:05
Posty: 41
Auto: Mazda 323

Postprzez mtpagan » 29 sty 2012, 16:05

małe niedomówienie :) kostka którą kupiłem jest do 626 gw po lifcie, a trzeba kupić kostkę do 626 po lifcie. Jednak nie ma problemu, wystarczy zamienić czarne końcówki i już po problemie :)
Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 16:35
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323