Pilot Centralnego Zamykania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez LesBourgeois » 26 mar 2012, 16:05

Witam
posiadam mazde 323f Bj z 2002 roku i mam centralny zamek ale bez pilota.Co muszę zrobić aby działał na pilota? jak założyć również alarm? proszę o pomoc
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2012, 13:02
Posty: 32
Skąd: Komorniki
Auto: Mazda 6
silnik: 2.0 MZR-CD
rok: 2003
136KM

Postprzez tomciokr » 26 mar 2012, 17:40

LesBourgeois napisał(a):Witam
posiadam mazde 323f Bj z 2002 roku i mam centralny zamek ale bez pilota.Co muszę zrobić aby działał na pilota? jak założyć również alarm? proszę o pomoc


Przeczytać wątek od początku. Chyba wszelkie informacje już są zawarte. Jeżeli nie radzisz sobie sam oddaj samochód fachowcą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez szatan » 10 kwi 2012, 19:32

Witam,
Mam problem, ponieważ posiadam centralny zamek typu carprotect aramis
http://alkamer.pl/pdf/aramis.pdf

Z tym że pomiędzy przyciskiem do uczenia się kodu a kierunkowskazami mam jeszcze jeden biały przewód opisany jako trunk (–)
Czy ten zamek da sie w ogóle podłączyć do mazdy bo kombinowałem na miliard sposobów i nic mi z tego nie wyszło. Mógłby ktoś życzliwy wytłumaczyć konkretnie który przewód do którego mam podłączyć we kostce w aucie?
Posiadam kostke Obrazek

A – biały (grubszy) – zasilanie +12V
B – czerwono/żółty – wyjście na siłowniki (unlock)
C – czerwono/czarny – wyjście na siłowniki (unlock)
D – czerwono/brązowy – wyjście na siłowniki (lock)
E – brak
F – zielono/brązowy – sygnał sterowania centralką (otwieranie-bezpośrednio do masy, zamykanie-do masy przez opornik 1kOhm)
G – brak
H – brązowy – wejście sygnału
I – czarno/żółty – brak opisu funkcji
J – biały – brak opisu funkcji
K – biało/czarny – brak opisu funkcji
L – biało/czarny – brak opisu funkcji
M – czarno/czerwony – sygnał masy
N – czarny (grubszy) – masa


Niestety nie posiadam dokładnej nazwy ani schematu pod konkretnie moją centralke jednak ten który znalazłem jest niemal identyczny, oprócz tego dodatkowego przewodu.
szatan
 

Postprzez Marek 161BD081 » 11 kwi 2012, 09:18

szatan napisał(a):Witam,
Mam problem, ponieważ posiadam centralny zamek typu carprotect aramis
http://alkamer.pl/pdf/aramis.pdf

Z tym że pomiędzy przyciskiem do uczenia się kodu a kierunkowskazami mam jeszcze jeden biały przewód opisany jako trunk (–)
Czy ten zamek da sie w ogóle podłączyć do mazdy bo kombinowałem na miliard sposobów i nic mi z tego nie wyszło. Mógłby ktoś życzliwy wytłumaczyć konkretnie który przewód do którego mam podłączyć we kostce w aucie? ....

Ten "aramis" to jest najbardziej przewidziany do aut, które nie posiadają nawet siłowników od centralnego.
W twoim autku nie masz siłowników?
Poczytaj tutaj bo był podobny problem: LINK
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez szatan » 11 kwi 2012, 11:03

Mam silowniki i centralny z kluczyk, dostałem ta centralke w spadku i chciałem zaadaptować
szatan
 

Postprzez aro2512 » 27 kwi 2012, 18:14

Witam:) Mam nietypowy problem z centralnym zamkiem. Przeszukałem dokładnie forum lecz podobnej przypadłości nie znalazłem u nikogo z was wiec prosze o rade. Mazda 323F BJ 1999 r ditd. Auto ma fabryczny centralny zamek. Gdy otwieram lub zamykam drzwi kierowcy kluczem działają tylko drzwi przednie. Gdy otwieram lub zamykam bagaznik działają tylko drzwi tylne i rzecz jasna klapa bagaznika z ta różnicą, że gdy to powtorze to prawe tylne drzwi sie czasem nie zamykaja a "cypel" widać chce sie ruszyc ale go cos blokuje (i tak jest za kazdym razem). Przymierzam sie do zamontowania centralki z pilotem lecz wolałbym najpierw uporac się z tą usterka, ktora na codzień irytuje bo musze zamykac recznie wrrr... Druga sprawa dotyczy montażu centralki z pilotem. Do czego mam podpinać ową centralke: do czarnego nadajnka lub niebeieskiego przekażnika z tyłu pod lewym boczkiem?? czy może gdzie indziej?? Bede bardzo wdzięczy za pomoc. Pozdrawiam.
aro2512
 

Postprzez ArtiA212 » 10 maja 2012, 20:13

Witam
Chciałem się dołączyć do problemu z centralnym zamkiem.
Przeszukałem forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem.
Mazda 323F BJ 200r , samochód niedawno zakupiony , sprzedający powiedział , że centralny z pilota czasami działa.
Po zakupie otwierałem zamek z kluczyka i wszystkie zamki: drzwi i bagażnika działały ( zamykały się i otwierały ) . Niestety zanim wymieniłem baterię w pilocie podczas zamknięcia drzwi z kluczyka moja pociecha nie zdążyła zamknąć tylnych prawych drzwi i trzasnęła po zamknięciu .
Z pilota niestety nie działa prawidłowo . Wymieniłem baterię na właściwą CR 2025 , zaprogramowałem pilota wg info z forum. Otwieranie z pilota działa ( wszystkie zamki ) ale zamykanie już nie zawsze ( pilot zamyka zawsze prawe przednie , tylne lewe drzwi i bagażnik. Pozostałe drzwi – drgnie przycisk w drzwiach ale nie zamknie i wtedy również nie otworzę wszystkich zamków z pilota – trzeba zamknąć zamki z kluczyka i znowu można otwierać pilotem i kluczykiem .
Nie wiem czy tylne prawe drzwi nie uszkodziły podczas próby zamknięcia po zamknięciu kluczykiem.
Proszę o pomoc , czy można coś zrobić samemu
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2012, 18:58
Posty: 4
Auto: Mazda 323F BJ 2.0DITD
2000r
Silnik RF2A , pompa RF4F

Postprzez Marek 161BD081 » 11 maja 2012, 07:34

ArtiA212 napisał(a):Nie wiem czy tylne prawe drzwi nie uszkodziły podczas próby zamknięcia po zamknięciu kluczykiem.

Moim zdaniem nie powinno się nic uszkodzić.

A co do reszty do proponuję zdjąć boczek drzwi i zobaczyć jak to funkcjonuje.
Może po prostu trzeba coś byłoby tam przesmarować?
Inna opcja to może być wypracowany siłownik, który ma duże luzy i stąd większe opory pracy.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez biemwi » 29 paź 2012, 19:43

zurekk napisał(a):Sterowanie jest minusem
Ze schematu:
– czerwony do aku do +
– czarny do aku do –
– do białego lutujesz opornik 1kohm (ważne)
– żółty łączysz z masą
– zółto/czarny łączysz z masą
– biały i biało/czarny łączysz ze sobą i do pinu F (zielono/brązowy) w centralce


Witam,
Również rozsypał mi się oryginalny pilot centralnego zamka. Dokupiłem centralkę Proxima SRPI, podłączyłem ją wg schematu, który zacytowałem powyżej... I Nic! Zero reakcji <glupek2>
Bezpieczniki całe, nowy sterownik reaguje na zaprogramowanego pilota cykaniem. Próbowałem też schematu, że "otwórz" i "zamknij" na oddzielne piny. Samochód to 323f BJ 99' 1.3. Ma ktoś jakiś pomysł zanim elektromechanik skasuje 150zl od takiego laika jak ja?
biemwi
 

Postprzez angelz » 30 paź 2012, 10:48

biemwi napisał(a):podłączyłem ją wg schematu, który zacytowałem powyżej


To jest schemat dołączony z centralką, czy znaleziony na forum? Ja zakładałem niedawno (inną centralkę, inny schemat połączeń) i nie było problemu. Przede wszystkim upewnij się z instrukcją czy schemat się zgadza. Jak tak to krok po kroku jakoś uda się dojść do tego gdzie jest problem.

Jeśli 150 skasuje to możesz się cieszyć. Założenie centralki bez siłowników to koszt koło 250-300zł przy czym elektryk zazwyczaj poleca taką jaką zna bo mu to szybko idzie. Jak masz swoją to będzie kręcenie nosem. Dlatego warto raczej samemu pomyśleć.
Nie kłóć się z głupim, bo cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 23:31
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: była 323c BA 1.5 1996
była 323f BJ 1.5 2000
była Premacy 1.8+GAZ 2004

Postprzez black_pablo » 30 paź 2012, 20:23

angelz napisał(a): Założenie centralki bez siłowników to koszt koło 250-300zł


hmm kurde to otwieram nowy biznes w mieście :D

każda centralka ma swój schemat i jego należy się trzymać, są różne typy połączeń, mogą być sterowane plusem bądź też masą, tak naprawdę do montażu nie potrzeba wielkiej znajomości elektryki, wystarczy mieć próbnik klika śrubokrętów z 2 klucze i umieć czytać schemat <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez tower » 15 lis 2012, 13:18

Witam,

Czy ktoś z forumowiczów podłączał do Madzi, która nie była oryginalnie wyposażona w zdalne otwieranie zamka, oryginalny moduł bezprzewodowy?

Będąc pewnym że posiadam ten moduł zakupiłem pilota. Niestety po nieudanej próbie zakodowania i bliższym przyjrzeniu się modułowi zauważyłem że nie jest on oryginalny. Ponad to został wpięty zamiast modułu sterowania zamkiem centralnym ( taki większy niebieski przekaźnik). Zastanawiam się nad zakupem modułu sterowania zamkiem + modułu bezprzewodowego, jednak nigdzie nie widzę wiązki do podłączenia tego drugiego:(
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2011, 10:03
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r

Postprzez angelz » 15 lis 2012, 13:53

tower napisał(a):Witam,

Czy ktoś z forumowiczów podłączał do Madzi, która nie była oryginalnie wyposażona w zdalne otwieranie zamka, oryginalny moduł bezprzewodowy?

Będąc pewnym że posiadam ten moduł zakupiłem pilota. Niestety po nieudanej próbie zakodowania i bliższym przyjrzeniu się modułowi zauważyłem że nie jest on oryginalny. Ponad to został wpięty zamiast modułu sterowania zamkiem centralnym ( taki większy niebieski przekaźnik). Zastanawiam się nad zakupem modułu sterowania zamkiem + modułu bezprzewodowego, jednak nigdzie nie widzę wiązki do podłączenia tego drugiego:(


Takie rozwiązanie jest bez sensu:
1) musisz dokupić moduł ze szrotu nie do końca będąc pewien czy zgra się z pilotem, który już masz (przed i po liftowe były różne)
2) oryginalny pilot ma mały zasięg a jego wygląd też pozostawia wiele do życzenia
3) stosunkowo często się rozkodowuje

Lepiej kupić pilota uniwersalnego wraz z centralką:
1) taniej (już od 60 zł)
2) kupujesz taki jak Ci się podoba (ja kupiłem scyzoryk vw)
3) zasięg jest na tyle duży, że zamykasz z daleka
4) masz dodatkowe wyjścia (na światła, syrenę, domykanie szyb itp)
5) masz pilot w dwóch sztukach

Czy masz moduł bezprzewodowy czy nie można sprawdzić po VIN, a znajduje się on chyba w bagażniku (tego nie jestem pewien). A ten oryginalny pilot jak dokodowywałeś to samochód reagował czy nie?
Nie kłóć się z głupim, bo cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 23:31
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: była 323c BA 1.5 1996
była 323f BJ 1.5 2000
była Premacy 1.8+GAZ 2004

Postprzez tower » 15 lis 2012, 14:20

1. tak czy inaczej muszę kupić oryginalny sterownik centralnego zamka – obecnie ma jakiś Nolden Mazda 323BA) od nieoryginalnego pilota (którego brak). Zdarzyło mi się już z 3 razy że nie mogłem zamknąć auta – centralny sam się otwierał:(
2. wygląd mi nie przeszkadza, a zasięg wystarczy 2- 5m po co więcej,
3. hmm to akurat słyszę po raz pierwszy.

Co do uniwersalnego sterownika:
1. oryginalny moduł mam za ok 29zł, do tego sam sterownik centralnego zamaka razem jakieś 70zł z przesyłką,
2. kolega ma taki scyzoryk i jego jakość pozostawia bardzo dużo do życzenia. Pozostaje jeszcze kwestia immobilisera – mam jeden kluczyk a za dorobienie serwisy chcą od 400 do 600 zł bo mam podobno nietypowy zmienny kod ;/
3. j/w,
4. to akurat zaleta – ale myślę że dałbym rade dorobić domykanie okien bo tylko na tym mi zależy,
5. tu też muszę się zgodzić

Co do pilota – czy jest możliwość określenia czy jest przed czy po liftowy – to samo z modułem bezp?
Modułu nie mam – powinien być pod kierownicą – tak jest w instrukcji serwisowej dla BJ 2000-2003 w wersji 5D – wersje 4D mają faktycznie z tyłu w nadkolu.

Chciałbym spróbować to pożenić – ryzykuję jedynie 30zł dlatego chciałbym wiedzieć czy komuś udała się ta sztuka? Obawiam się czy np sam komputer samochodu nie musi być przystosowany do obsługi pilota? No i jak jest on podłączony bo ja jedynie widzę wiązkę do sterownika centralnego zamka – wtyczka przedstawiona przez szatana kilka postów wyżej.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2011, 10:03
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r

Postprzez smile » 17 lis 2012, 22:01

Co do pilotów do BJ, do przed i po-liftowej są różne. Druga kwestia jest taka, że w przedliftowej BJ-tce pilot należy dokupić do właściwego rynku przeznaczenia pojazdu ( np. pilot auta z rynku niemieckiego nie da się zaprogramować do auta z rynku francuskiego, nawet jak będzie to ten sam rocznik i wyposażenie...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tower » 19 lis 2012, 10:29

Właśnie takich problemów się obawiałem. Pytanie czy ktoś ma pojęcie jak rozróżnić pilot przed i po liftowy – wieczorem postaram się zamiesić zdjęcia. W związku z tym iż nie mam odbiornika ( modułu key less) mogę dobrać odpowiedni do pilota. Inna kwestia to taka czy jakikolwiek inny element, prócz modułu key less, musi być dopasowany. Mam na mysi np sterownik centralnego zamka, który tez muszę kupić, lub nawet komputer.

smile napisał(a):Druga kwestia jest taka, że w przedliftowej BJ-tce pilot należy dokupić do właściwego rynku

Jeśli dobrze rozumiem to, zakładając że mam poliftowy pilot, każdy poliftowy moduł key less niezależenie od rynku przeznaczenia powinien pasować?


Ok rozebrałem pilota – producent OMRON model G8D-320A-A. Z tego co doczytałem na forum to prawdopodobnie od Premacy przed liftem możliwe że wersja USA (choć wydaje się mało prawdopodobne bo te wersje miały jeszcze przycisk panic). Maże ktoś potwierdzić?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2011, 10:03
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r

Postprzez maestro81 » 28 lip 2013, 18:01

To ja się podepnę do temaciku <czytaj>

Tak sobie czytałem troszkę na forum o dołączaniu pilotów w BJ-tkach do istniejących instalacji.
U mnie jest tak: mam centralny zamek (działający) z kluczyka a chcę dołożyć pilota. Centralny działa, ale nie ma "błysku kierunkami". Domyślam się, że autko ma również alarm (doczytałem w instrukcji jazdy, że jeśli na aucie jest to:
Obrazek
tzn, że alarm istnieje.
Kupiłem moją BJ-tkę bez pilota więc dochodzę wszystkiego sam z Waszą tu pomocą.
Obrazek

Alarm przypuszczalnie został odłączony, ponieważ poprzedni właściciel pogubił piloty i nie chciało mu się biegać i kluczykiem resetować go za każdym razem gdy wył :p

W aucie (angol oryginalny) przy nogach kierowcy mam to:
Obrazek

z tyłu w lewym boku bagażnika mam to:
Obrazek

oraz to:
Obrazek

Bezpieczniki są ok – sprawdziłem – poza tym jestem totalnym laikiem :|

Pytanie: co mam z tym badziewiem zrobić żeby zadziałało: centralny (działa), alarm (nie działa), sygnalizacja kierunkami (nie działa) i jakiego pilota dobrać najlepiej pod to <co?> <co?> <co?>
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 21:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez Marek 161BD081 » 29 lip 2013, 07:50

maestro81 napisał(a):jakiego pilota dobrać najlepiej pod to

Ja na Twoim miejscu spróbowałbym standardu czyli Visteon – Naldec o numerze seryjnym zaczynającym się na 41607 (dosyć popularny – stosowany w 323, 626 czy X9).
Ale problemem może być cena bo za pilota musisz dać coś ok. 70PLN i więcej a w tej cenie kupisz zestaw centralnego zamka (lub nawet prostego alarmu) wraz z dwoma nowymi pilotami, który niestety trzeba będzie zamontować (dosyć proste po lekturze tematów na Forum).
Zrobisz jak zechcesz bo to twoje pieniążki ;)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez maestro81 » 29 lip 2013, 10:41

Tak się składa, że znalazłem na ebayu tylko jeden zestaw (wszystkie bebechy) identyczny jak mój, z tym że koleś życzy sobie za to 70 ale funtów a nie złotych to troszkę sporo więc stąd moje pytanie. Nie chcę płacić aż tak sporych kwot, az tego co obserwuję to nie ominie mnie chyba kupno całej nowej centralki bo pilotów dp mojej nie widzę ani na ebayu ani na allegro .... wiec chyba bedzie z tego <dupa>

Jeśli kolego znajdziesz mi gdzieś pilota ( a najlepiej 2 :p ) do 41607 to wyślij mi pm-a z namiarami :)
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 21:08
Posty: 1297 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez Marek 161BD081 » 29 lip 2013, 11:03

maestro81 napisał(a):Jeśli kolego znajdziesz mi gdzieś pilota ( a najlepiej 2 :p ) do 41607 to wyślij mi pm-a z namiarami

Ciężko będzie bo to dosyć poszukiwany element ;)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323