Komputer pokładowy "Touring Computer" – montaż, kalibracja [BJ benz., '98-'00]
Tak też próbowalem, ale jak się okazało przycisk select jest mocno wyrobiony bo "łapie" tylko jak się go wcisnie w odpowiedni sposób, chyba bede musiał go wymienić, mam nadzieje że już wszystko będzie . Dzięki za wskazówki
EDIT: poluzowanie śrubki przyrzymującej przyciski spowodowało, że chodzą elegandzko
EDIT: poluzowanie śrubki przyrzymującej przyciski spowodowało, że chodzą elegandzko
Bez Mazdy nie ma jazdy
- Od: 3 sty 2011, 12:11
- Posty: 152
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo
Pobawie sie troche w archeologa. otoz w mojej BJ jedyny wyswietlacz jaki mam to ten na predkosciomierzu i pokazuje temp. na zewnatrz oraz ma 2 tryby dla pokonanych km. Nie mam zadnego wyswietlacza pod obrotomierzem. Czy u mnie da rade zamontowac taki komputer? Czy musialbym kupic Liczniki z takim komputerem? Czy to tylko wersje sportive maja takie cos?
- Od: 29 cze 2011, 00:07
- Posty: 45
- Auto: Mazda 323f BJ 1.6 98km 2001r. + LPG
Leszczyny, Śląsk
dzisiaj sprawdziłem i mam 12 przewodów we wtyczce w DITD, czy po założeniu komputera bedzie działeć?
- Od: 25 lip 2010, 10:53
- Posty: 140
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +
siwy-84 napisał(a):dzisiaj sprawdziłem i mam 12 przewodów we wtyczce w DITD, czy po założeniu komputera bedzie działeć?
Nie.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
thy
v8 lover
A u mnie jest taka oto kostka
Tylko ze do niej podloaczone jest 5 kabelkow nie 12... Dodam ze nie mam ori zegarka w konsoli – czyzby to kostka od niego? Czy moze ta 12 kabelkowa jest gdzies schowana/pod cos podpieta?
Dzieki z gory za info.
Tylko ze do niej podloaczone jest 5 kabelkow nie 12... Dodam ze nie mam ori zegarka w konsoli – czyzby to kostka od niego? Czy moze ta 12 kabelkowa jest gdzies schowana/pod cos podpieta?
Dzieki z gory za info.
- Od: 29 cze 2011, 00:07
- Posty: 45
- Auto: Mazda 323f BJ 1.6 98km 2001r. + LPG
Leszczyny, Śląsk
Co można by zrobic aby w bj po fejscie byl komputerek. Wystarczy wymienic obrotomierz na ten z wyswietlaczem?
- Od: 5 lip 2011, 14:21
- Posty: 31
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323F BJ 2001 1,6 16V
peciu napisał(a):Natomiast po wciśnięciu SET + SELECT i przekręceniu kluczyka na ON wyświetają się trzy pozycje przełaczane przyciskiem SELECT.
Jedna z nich to ilośc paliwa w baku pozostałe dwie w moim przypadku to zero i kreski poziome nie wiem co przedstawiają.
Witam
Może to pomoże komuś z rozszyfrowaniem co oznaczają zero i kreski.
Jak odpalimy silnik i samochód się porusza to tam gdzie jest zero zaczynają się pojawiać cyfry (jakby liczenie lub mierzenie czegoś). Liczenie jest od 0 do 9999 i dalej nie liczy, a zmienia się w zależności od prędkości im szybciej jedziemy tym szybciej liczy. Zmiana funkcji klawiszem selekt i ponowne wybranie zera zaczyna odliczanie od nowa.
Co się tyczy kresek to jest bardziej zakręcone działa podczas samej pracy silnika oraz jazdy i po ok. 30 sek. wyskakują cyfry – podczas jazdy szybciej ( np. 13 lub 22 lub 39 lub 63) i już się nie zmieniają do puki nie zmienimy klawiszem selekt i wybierzemy ponownie kreski i od nowa. Zauważyłem natomiast, że im gwałtowniejsze wciśnięcie gazu to wartości są większe.
Może niech ktoś sprawdzi jak to się ma w jego madzi i może uda nam się rozszyfrować do czego służą te funkcje. W końcu po coś je tam umieścili.
Pozdro
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Też tak myślałem ale niestety liczydło nie pokrywa się z licznikiem dziennym kilometrów. Pokazuje za dużo i za szybko. Ale dla pewności jeszcze raz dokładnie sprawdzę i dam znać jaka jest różnica.
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
dokładnie, im szybciej jadę tym szybciej cyferki lecą. Nie mam pomysłu co to może być. Wg mnie tam gdzie jest 0 to coś powiązane z kalibracją kompa. Można wartości zmieniać od +15 do -15, w zależności od tego czy zawyża czy nie. Ale głowy nie dam że to to.
- Od: 22 lip 2011, 16:35
- Posty: 96
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
- Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5
Witam
Mtpagan ta opcja która robi od -15 do +15 to na 100% jest kalibracja kompa.
Dzisiaj sprawdziłem dokładniej lecące cyferki i tak jak przejadę 100m to pokazuje ok. 255 lub może to ma być 25,5 (bez przecinka),
po 1km pokazuje 2550 lub 255,0 (bez przecinka),
a po przejechaniu 3,9km licznik pokazał 9999 lub 999,9 (bez przecinka).
Marwis niestety liczydło nie pokazuje w żaden sposób metrów.
Próbowałem podłożyć to pod jakieś jednostki w przeliczeniu i nic mi nie wychodzi.
Może macie jakieś pomysły.
Pozdro
Mtpagan ta opcja która robi od -15 do +15 to na 100% jest kalibracja kompa.
Dzisiaj sprawdziłem dokładniej lecące cyferki i tak jak przejadę 100m to pokazuje ok. 255 lub może to ma być 25,5 (bez przecinka),
po 1km pokazuje 2550 lub 255,0 (bez przecinka),
a po przejechaniu 3,9km licznik pokazał 9999 lub 999,9 (bez przecinka).
Marwis niestety liczydło nie pokazuje w żaden sposób metrów.
Próbowałem podłożyć to pod jakieś jednostki w przeliczeniu i nic mi nie wychodzi.
Może macie jakieś pomysły.
Pozdro
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Hmm, myslałem nad liczbą pełnych obrotów koła ale przy obwodzie około 2 metrów nijak mają się te wartości
- Od: 8 kwi 2011, 08:34
- Posty: 116
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8
Jak pokarze 9999 to staje i nic nie zrobi dopóki nie przełączysz kolejnej funkcji klawiszem selekt i jak włączysz na 0 to liczy od nowa.
___________________________________________
Odnośnie ustawiania korekty spalania to po ustawieniu +10 mam idealne spalanie średnie podczas jazdy na gazie,
Poprzednio przy ustawionej na "0" korekcie to średnie spalanie gazu na komputerku było zaniżone o ok. 0,8 – 1,2l/100km.
Dodam że na "0" korekcie na benzynie też średnie spalanie było zaniżone o ok. 0,5l/100km.
___________________________________________
Odnośnie ustawiania korekty spalania to po ustawieniu +10 mam idealne spalanie średnie podczas jazdy na gazie,
Poprzednio przy ustawionej na "0" korekcie to średnie spalanie gazu na komputerku było zaniżone o ok. 0,8 – 1,2l/100km.
Dodam że na "0" korekcie na benzynie też średnie spalanie było zaniżone o ok. 0,5l/100km.
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
odświeże temat bo zastanawia mnie jedna rzecz.
Czy po instalacji tego ustrojstwa zwanego "Touring computer" w przedlifcie jest dostęp to wskazań zewnętrznego termometru?
Tzn. czy temperatura, która teraz wyświetla się na zegarku będzie się wyświetlała na nowym komputerze?
Czy po instalacji tego ustrojstwa zwanego "Touring computer" w przedlifcie jest dostęp to wskazań zewnętrznego termometru?
Tzn. czy temperatura, która teraz wyświetla się na zegarku będzie się wyświetlała na nowym komputerze?
- Od: 8 kwi 2011, 08:34
- Posty: 116
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8
Madziek napisał(a):Też tak myślałem ale niestety liczydło nie pokrywa się z licznikiem dziennym kilometrów. Pokazuje za dużo i za szybko. Ale dla pewności jeszcze raz dokładnie sprawdzę i dam znać jaka jest różnica.
Wyszło mi że liczydło nabija ok 2,5 x szybciej niż przejechane metry.
- Od: 23 maja 2011, 18:59
- Posty: 302
- Skąd: Gdynia
- Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości