Komputer pokładowy "Touring Computer" – montaż, kalibracja [BJ benz., '98-'00]

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Borys » 1 mar 2011, 19:45

Przyciskiem Select przełączasz miedzy funkcjami, ale tylko gdy kluczyk masz na zapłonie lub uruchomiony silnik.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Micha3l » 1 mar 2011, 22:59

Tak też próbowalem, ale jak się okazało przycisk select jest mocno wyrobiony bo "łapie" tylko jak się go wcisnie w odpowiedni sposób, chyba bede musiał go wymienić, mam nadzieje że już wszystko będzie <spoko>. Dzięki za wskazówki

EDIT: poluzowanie śrubki przyrzymującej przyciski spowodowało, że chodzą elegandzko <jupi>
Obrazek
Bez Mazdy nie ma jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez VVodzu » 8 sie 2011, 21:04

Pobawie sie troche w archeologa. otoz w mojej BJ jedyny wyswietlacz jaki mam to ten na predkosciomierzu i pokazuje temp. na zewnatrz oraz ma 2 tryby dla pokonanych km. Nie mam zadnego wyswietlacza pod obrotomierzem. Czy u mnie da rade zamontowac taki komputer? Czy musialbym kupic Liczniki z takim komputerem? Czy to tylko wersje sportive maja takie cos?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 00:07
Posty: 45
Auto: Mazda 323f BJ 1.6 98km 2001r. + LPG

Leszczyny, Śląsk

Postprzez siwy-84 » 8 sie 2011, 23:50

dzisiaj sprawdziłem i mam 12 przewodów we wtyczce w DITD, czy po założeniu komputera bedzie działeć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2010, 10:53
Posty: 140
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Postprzez thy » 9 sie 2011, 09:03

siwy-84 napisał(a):dzisiaj sprawdziłem i mam 12 przewodów we wtyczce w DITD, czy po założeniu komputera bedzie działeć?

Nie.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez VVodzu » 9 sie 2011, 15:41

A u mnie jest taka oto kostka

Obrazek


Tylko ze do niej podloaczone jest 5 kabelkow nie 12... Dodam ze nie mam ori zegarka w konsoli – czyzby to kostka od niego? Czy moze ta 12 kabelkowa jest gdzies schowana/pod cos podpieta?

Dzieki z gory za info.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 00:07
Posty: 45
Auto: Mazda 323f BJ 1.6 98km 2001r. + LPG

Leszczyny, Śląsk

Postprzez tomciokr » 9 sie 2011, 19:35

Po fejsie nie ma wyprowadzonych kabelków pod komputerek. Komputerek dostępny wyłącznie poprzez zegary.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez macias8111 » 9 sie 2011, 23:18

Co można by zrobic aby w bj po fejscie byl komputerek. Wystarczy wymienic obrotomierz na ten z wyswietlaczem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2011, 14:21
Posty: 31
Skąd: Rybnik
Auto: 323F BJ 2001 1,6 16V

Postprzez Madziek » 15 wrz 2011, 20:31

peciu napisał(a):Natomiast po wciśnięciu SET + SELECT i przekręceniu kluczyka na ON wyświetają się trzy pozycje przełaczane przyciskiem SELECT.
Jedna z nich to ilośc paliwa w baku pozostałe dwie w moim przypadku to zero i kreski poziome nie wiem co przedstawiają.


Witam
Może to pomoże komuś z rozszyfrowaniem co oznaczają zero i kreski.

Jak odpalimy silnik i samochód się porusza to tam gdzie jest zero zaczynają się pojawiać cyfry (jakby liczenie lub mierzenie czegoś). Liczenie jest od 0 do 9999 i dalej nie liczy, a zmienia się w zależności od prędkości im szybciej jedziemy tym szybciej liczy. Zmiana funkcji klawiszem selekt i ponowne wybranie zera zaczyna odliczanie od nowa.

Co się tyczy kresek to jest bardziej zakręcone działa podczas samej pracy silnika oraz jazdy i po ok. 30 sek. wyskakują cyfry – podczas jazdy szybciej ( np. 13 lub 22 lub 39 lub 63) i już się nie zmieniają do puki nie zmienimy klawiszem selekt i wybierzemy ponownie kreski i od nowa. Zauważyłem natomiast, że im gwałtowniejsze wciśnięcie gazu to wartości są większe.

Może niech ktoś sprawdzi jak to się ma w jego madzi i może uda nam się rozszyfrować do czego służą te funkcje. W końcu po coś je tam umieścili.

Pozdro
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez Marwis » 15 wrz 2011, 21:33

liczydło zlicza przejechane metry
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez Madziek » 15 wrz 2011, 22:17

Też tak myślałem ale niestety liczydło nie pokrywa się z licznikiem dziennym kilometrów. Pokazuje za dużo i za szybko. Ale dla pewności jeszcze raz dokładnie sprawdzę i dam znać jaka jest różnica.
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez mtpagan » 16 wrz 2011, 07:41

dokładnie, im szybciej jadę tym szybciej cyferki lecą. Nie mam pomysłu co to może być. Wg mnie tam gdzie jest 0 to coś powiązane z kalibracją kompa. Można wartości zmieniać od +15 do -15, w zależności od tego czy zawyża czy nie. Ale głowy nie dam że to to.
Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 16:35
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5

Postprzez Madziek » 16 wrz 2011, 17:16

Witam
Mtpagan ta opcja która robi od -15 do +15 to na 100% jest kalibracja kompa.

Dzisiaj sprawdziłem dokładniej lecące cyferki <lol> i tak jak przejadę 100m to pokazuje ok. 255 lub może to ma być 25,5 (bez przecinka),
po 1km pokazuje 2550 lub 255,0 (bez przecinka),
a po przejechaniu 3,9km licznik pokazał 9999 lub 999,9 (bez przecinka).

Marwis niestety liczydło nie pokazuje w żaden sposób metrów.

Próbowałem podłożyć to pod jakieś jednostki w przeliczeniu i nic mi nie wychodzi.
Może macie jakieś pomysły.
Pozdro
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez surbannippal » 16 wrz 2011, 18:00

Hmm, myslałem nad liczbą pełnych obrotów koła ale przy obwodzie około 2 metrów nijak mają się te wartości
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 08:34
Posty: 116
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8

Postprzez Marwis » 16 wrz 2011, 18:48

Sprawdzę jeszcze raz, ale z tego co pamiętam to u mnie pokrywało się z licznikiem
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez mtpagan » 16 wrz 2011, 20:58

a ktoś sprawdzał co jest po 9999? licznik się zeruje czy staje w miejscu?


przez myśl mi przeszły obroty, ale w końcu jest obrotomierz <glupek2>

to pewnie musi liczyć obroty lamelek na oponie :D
Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 16:35
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5

Postprzez Madziek » 16 wrz 2011, 22:45

Jak pokarze 9999 to staje i nic nie zrobi dopóki nie przełączysz kolejnej funkcji klawiszem selekt i jak włączysz na 0 to liczy od nowa.
___________________________________________

Odnośnie ustawiania korekty spalania to po ustawieniu +10 mam idealne spalanie średnie podczas jazdy na gazie,
Poprzednio przy ustawionej na "0" korekcie to średnie spalanie gazu na komputerku było zaniżone o ok. 0,8 – 1,2l/100km.
Dodam że na "0" korekcie na benzynie też średnie spalanie było zaniżone o ok. 0,5l/100km.
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez surbannippal » 26 paź 2011, 13:28

odświeże temat bo zastanawia mnie jedna rzecz.
Czy po instalacji tego ustrojstwa zwanego "Touring computer" w przedlifcie jest dostęp to wskazań zewnętrznego termometru?
Tzn. czy temperatura, która teraz wyświetla się na zegarku będzie się wyświetlała na nowym komputerze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 08:34
Posty: 116
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8

Postprzez peciu » 26 paź 2011, 15:24

surbannippal po instalacji "Touring computer" temperatura zewnętrzna jest dostępna.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2009, 07:49
Posty: 27
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BJ 1,5 16V 1999 + LPG

Postprzez Marwis » 11 gru 2011, 15:57

Madziek napisał(a):Też tak myślałem ale niestety liczydło nie pokrywa się z licznikiem dziennym kilometrów. Pokazuje za dużo i za szybko. Ale dla pewności jeszcze raz dokładnie sprawdzę i dam znać jaka jest różnica.

Wyszło mi że liczydło nabija ok 2,5 x szybciej niż przejechane metry.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323