Komputer pokładowy "Touring Computer" – montaż, kalibracja [BJ benz., '98-'00]
rafal19, prawdopodobnie do ECU do pinu 99. Jeśli razem z komputerem dostałeś oryginalną 12 lub 10 piniową kostkę, to sprawdź czy kolory kabli wychodzących z odpowiedniego pinu z ECU są takie same jak na kostce z komputerem.
Te wartości w ukrytym menu, mogą być wyświetlane w systemie "cyfrowym". 255 może oznaczać ze zapisano pełny bajt informacji o przejechanej drodze.
Drugie kreseczki mierzą ilość paliwa we wtrysku.
Te wartości w ukrytym menu, mogą być wyświetlane w systemie "cyfrowym". 255 może oznaczać ze zapisano pełny bajt informacji o przejechanej drodze.
Drugie kreseczki mierzą ilość paliwa we wtrysku.
-
jhk5000
Też mam u siebie takie coś ale komputer to chyba za poważna nazwa...
Nie działa mi zasięg, zatankowałem prawie do pełna, przejechałem z 50km, skasowałem średnie spalanie, gasiłem, odpalałem i zasięgu nie mam tak samo jak na rezerwie...
Jak miałem paliwa około 2/3 zbiornika to zasięg był.
Da się to jakoś ustawić/ zresetować tak jak spalanie?
Nie działa mi zasięg, zatankowałem prawie do pełna, przejechałem z 50km, skasowałem średnie spalanie, gasiłem, odpalałem i zasięgu nie mam tak samo jak na rezerwie...
Jak miałem paliwa około 2/3 zbiornika to zasięg był.
Da się to jakoś ustawić/ zresetować tak jak spalanie?
- Od: 30 lis 2014, 21:54
- Posty: 11
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 626 GF sedan lift 2,0 FS 115KM
Witam forumowicze, wiem, że temat archiwalny, ale widzę, że wielokrotnie odświeżany, więc pozwolę sobie odświeżyć jeszcze raz.
Wielokrotnie przeglądałem to forum w poszukiwaniu wskazówek podłączenia Touring Computera do mojej Madzi w dieslu i wielokrotnie natrafiałem na odpowiedzi, że się nie da, bo nie ma przewodów w wiązce itd. Gdzieś trafiłem na to, że jest inny sygnał i ktoś potrzebuje sygnału z benzyny, żeby być w stanie odtworzyć to w dieslu.
Ostatnio, gdy wymieniałem radio postanowiłem przyjrzeć się dokładniej zegarkowi, który miałem fabrycznie i wiecie co odkryłem? 12 przewodów we wtyczce. Postanowiłem więc spróbować swoich sił, uznając, że najwyżej wydam 30 zł (za tyle znalazłem Touring Computer na znanym portalu aukcyjnym) na bardziej bajerancki zegarek, a może uda mi się to poskładać do kupy.
Gdy dziś paczka do mnie dotarła szybko zabrałem się za podłączanie tego (wiele roboty nie było) i już po pierwszej próbie osiągnąłem sukces! Nic nie przerabiałem, nie dociągałem, a pokazuje mi stan paliwa w trybie diagnostycznym, zlicza impulsy z VSS, a co najważniejsze, podaje spalanie, średnie i chwilowe! Jeszcze nie podaje dystansu jaki mogę przejechać na paliwie, które posiadam, ale podejrzewam, że to kwestia czasu.
Jeżeli jakiś posiadacz DiTD byłby zainteresowany tematem mógłbym spróbować znaleźć do czego jest podłączony pin K (sygnał z wtrysku?) tegoż komputerka u mnie.
Po 11 latach twierdzenia, że się nie da, u mnie udało się za pierwszym razem, bez przeróbek (z mojej strony, może coś jest grzebane i trzeba tylko reverse engineeringu?) uruchomić urządzonko.
Jedyne czego brakuje, to temperatury zewnętrznej (nie mam klimy automatycznej, tylko manualną, ale przód był robiony, może ktoś usunął ten czujnik), ale to zamierzam dorobić w najbliższym czasie.
Gdyby ktoś był zainteresowany co tam u mnie siedzi, zapraszam do kontaktu, a jeżeli jest to osoba z Krakowa, możemy się spotkać razem na porównanie zawartości okablowania naszych Mazd i ustalenie czego brakuje do podłączenia komputerka
P.S. Sprzedam zegarek, ten oryginalny, najprostszy, bez temperatury, ma całkiem sporą półkę
Wielokrotnie przeglądałem to forum w poszukiwaniu wskazówek podłączenia Touring Computera do mojej Madzi w dieslu i wielokrotnie natrafiałem na odpowiedzi, że się nie da, bo nie ma przewodów w wiązce itd. Gdzieś trafiłem na to, że jest inny sygnał i ktoś potrzebuje sygnału z benzyny, żeby być w stanie odtworzyć to w dieslu.
Ostatnio, gdy wymieniałem radio postanowiłem przyjrzeć się dokładniej zegarkowi, który miałem fabrycznie i wiecie co odkryłem? 12 przewodów we wtyczce. Postanowiłem więc spróbować swoich sił, uznając, że najwyżej wydam 30 zł (za tyle znalazłem Touring Computer na znanym portalu aukcyjnym) na bardziej bajerancki zegarek, a może uda mi się to poskładać do kupy.
Gdy dziś paczka do mnie dotarła szybko zabrałem się za podłączanie tego (wiele roboty nie było) i już po pierwszej próbie osiągnąłem sukces! Nic nie przerabiałem, nie dociągałem, a pokazuje mi stan paliwa w trybie diagnostycznym, zlicza impulsy z VSS, a co najważniejsze, podaje spalanie, średnie i chwilowe! Jeszcze nie podaje dystansu jaki mogę przejechać na paliwie, które posiadam, ale podejrzewam, że to kwestia czasu.
Jeżeli jakiś posiadacz DiTD byłby zainteresowany tematem mógłbym spróbować znaleźć do czego jest podłączony pin K (sygnał z wtrysku?) tegoż komputerka u mnie.
Po 11 latach twierdzenia, że się nie da, u mnie udało się za pierwszym razem, bez przeróbek (z mojej strony, może coś jest grzebane i trzeba tylko reverse engineeringu?) uruchomić urządzonko.
Jedyne czego brakuje, to temperatury zewnętrznej (nie mam klimy automatycznej, tylko manualną, ale przód był robiony, może ktoś usunął ten czujnik), ale to zamierzam dorobić w najbliższym czasie.
Gdyby ktoś był zainteresowany co tam u mnie siedzi, zapraszam do kontaktu, a jeżeli jest to osoba z Krakowa, możemy się spotkać razem na porównanie zawartości okablowania naszych Mazd i ustalenie czego brakuje do podłączenia komputerka
P.S. Sprzedam zegarek, ten oryginalny, najprostszy, bez temperatury, ma całkiem sporą półkę
-
domints
witam,
czy ktoś z kolegów wie skąd w Xedosie 6 (ECU KF) wziąc sygnał wtrysku i VSS?
czy ktoś z kolegów wie skąd w Xedosie 6 (ECU KF) wziąc sygnał wtrysku i VSS?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości