Wymiana filtra kabinowego (fotorelacje)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez papla1 » 18 sie 2011, 13:22

Witam wszystkich dzis wziolem sie w mojej premcy za filtr kabinowy i moge powiedziec że jest tylko jeden wsuwany od dołu. Wystarczy wyciągnąć schowek nie trzeba go odkręcać na dole mamy nakrętkę na kluczyk 10 tak jak na zdjęciu w fotoleracji kilka minut i po kłopocie pozdrawiam <jupi>
Początkujący
 
Od: 17 maja 2011, 07:54
Posty: 11
Skąd: Śmigiel
Auto: mazda premacy 2003

Postprzez michalxxxxx » 6 wrz 2011, 14:16

Ja niestety filtra nie posiadam. dzis zdjalem schowek i jest miejsce gdzie powinien byc filtr ale jest ono zaslepione. gdzies na forum bylo opisane jak to mozna zrobic zeby filtr wcisnac ale gdy przegladalem temat to zdjecia powygasaly:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez Neonixos666 » 6 wrz 2011, 20:52

michalxxxxx napisał(a):Ja niestety filtra nie posiadam. dzis zdjalem schowek i jest miejsce gdzie powinien byc filtr ale jest ono zaslepione. gdzies na forum bylo opisane jak to mozna zrobic zeby filtr wcisnac ale gdy przegladalem temat to zdjecia powygasaly:(


Sprawa jest bardzo prosta i ja zrobiłem to bez żadnej fotorelacji.
Wycinasz wyrzynarką i ładnie wszystko wyrównujesz
kupujesz mocowanie z wersji z filtrem oraz sam filtr
wkładasz filtr przykręcasz mocowanie i cieszysz się z posiadania filtra.

pamiętaj żeby wszystko dobrze wyczyścić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Yogi8300 » 8 wrz 2011, 17:06

Podłącze się pod temat ten chce u siebie założyć filtr bo takowego nie posiadam i tu moje pytanie czy mocowanie z anglika będzie pasowało do wersji europejskiej?
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 21:32
Posty: 40
Skąd: Tarnów
Auto: 323bj 2002r. 1,6 98KM

Postprzez Neonixos666 » 8 wrz 2011, 18:07

zapewne tak bo co miało by być innego najwyżej odwrotnie mocowane jest nic więcej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez sztosik » 5 mar 2012, 13:53

f76208bba0797a64.jpg
Spedziłem godzine na poszukiwanie filtra kabinowego. I to jest jedyne miejsce gdzie moze sie znajdowac. Za chiny ludowe nie moge wycignac zaslepki. A moze to jest wersja bez filtra kabinowego. Miał Ktos podobny przypadek?? :|
Ostatnio edytowano 5 lut 2016, 17:10 przez Dwojas, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Wgranie zdjęć na serwer MS
sztosik
 

Postprzez konradus99 » 5 mar 2012, 15:28

Wygląda to na wersję bez filtra. Ostatnio wymieniałem filtr w poliftowej BJ i miejsce Twojej "zaślepki" było puste, tam wkładało się filtry, a pod wszystkim znajdowała się blaszka mocowana nakrętką, która te filtry podtrzymuje. No chyba, że masz filtr w innym miejscu, np. za schowkiem ? Ale pewnie tam zaglądałeś, więc raczej wersja bez filtra.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2012, 13:24
Posty: 43
Skąd: TST/TKI
Auto: Była:
Mazda 323F BJ 2001' 1.6 16V ZM
Jest:
Lexus IS 200
Toyota Starlet EP81 1.3 16V DOHC

Postprzez sztosik » 5 mar 2012, 15:37

pierwsze co to zajrzałem za schowek. Dzieki za pomoc <lol>
sztosik
 

Postprzez Abuk » 5 mar 2012, 16:19

A tak swoją drogą, dlaczego w ostatnich modelach przestano montować ten filtr ?? Ja tu nie widzę, żadnego racjonalnego wyjaśnienia...
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2011, 11:33
Posty: 40
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '03

Postprzez sztosik » 5 mar 2012, 16:21

moze zabrało funduszy <lol>
sztosik
 

Postprzez gartek » 14 kwi 2012, 22:52

A tak swoją drogą, dlaczego w ostatnich modelach przestano montować ten filtr ?? Ja tu nie widzę, żadnego racjonalnego wyjaśnienia...


Abuk, tu nie ma reguły, że to tylko w ostatnich modelach. Ja mam 323f Ditd z 99 r.( wersja z klimą) i też nie ma filtra. Jest tylko zaślepione miejsce.

btw. mimo braku wejścia zamierzam założyć filtr. Przekonał mnie stan zabrudzenia "chłodnicy?" w środku tego plastikowego pudła. Aż się człowiek brzydzi na myśl, że oddychał powietrzem, które przez to przeszło... Pytanie moje brzmi: czy ktoś to demontował już kiedyś i czyścił?
gartek
 

Postprzez Pawel666 » 11 maja 2012, 08:11

Spoko Fotorelacja <spoko>

Pozdrawiam
Pawel666
 

Postprzez wrotek » 7 lip 2012, 21:16

gartek napisał(a):
A tak swoją drogą, dlaczego w ostatnich modelach przestano montować ten filtr ?? Ja tu nie widzę, żadnego racjonalnego wyjaśnienia...


Abuk, tu nie ma reguły, że to tylko w ostatnich modelach. Ja mam 323f Ditd z 99 r.( wersja z klimą) i też nie ma filtra. Jest tylko zaślepione miejsce.

btw. mimo braku wejścia zamierzam założyć filtr. Przekonał mnie stan zabrudzenia "chłodnicy?" w środku tego plastikowego pudła. Aż się człowiek brzydzi na myśl, że oddychał powietrzem, które przez to przeszło... Pytanie moje brzmi: czy ktoś to demontował już kiedyś i czyścił?


ja dzisiaj zrobiłem taką operację, jako że nie miałem wyżynarki zeszła mi ponad godzina. Liści co niemiara w środku. teraz szukam zaślepki pod spód
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 maja 2012, 10:25
Posty: 8
Skąd: Poznań

Postprzez NICR@M » 9 lip 2012, 10:44

Panowie, a ja mam troche inne pytanie z fitrem kabinowym. Otóż mam fitr kabinowy (już wymieniony – bardzo ładnie, szybko poszło :D), a i tak przedostają się śmieci do wnętrza po włączeniu dmuchawy <co?> Ocieplają blok obok i jak włączam wentylacje to mam zamiec śnieżną (styropianową) w środku ?#@!!! Mazda jest bez klimy. Jest jeszcze jakis fitr zewnętrzny??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2012, 15:37
Posty: 16
Skąd: PIŁA
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 16V 1998r.

Postprzez maciek_z » 16 wrz 2012, 15:04

sztosik napisał(a):Obrazek . Spedziłem godzine na poszukiwanie filtra kabinowego. I to jest jedyne miejsce gdzie moze sie znajdowac. Za chiny ludowe nie moge wycignac zaslepki. A moze to jest wersja bez filtra kabinowego. Miał Ktos podobny przypadek?? :|

Podłącze sie pod temat
Mam 323f BJ z 2001 roku, wersja brytyjska, czyli wszystko mam po niechrześcijańskiej stronie ;)
Mam dokładnie tak samo jak pokazał kolega sztosik, sama zaślepka, której nie da sie wyjąć, jest pewnie zaklejona abo zgrzana.
Czy jeśli wytnę tą zaślepkę to będę mógł włozyc w to miejsce filtr?

PS kupiłem filtr na ebayu u jakiegos dystrybutora i po podaniu numeru rejestracyjego przysłal mi takie oto filtry:
http://www.ebay.co.uk/itm/251004561860? ... 1497.l2648
co ciekawe ja otrzymałem tylko dwa filtry (w aukcji na zdjęciach sa jkby dwie podwójne, czyli cztery) i jedna ma gąbkę na krawędzi. Na fotorelacjach u Was widziałem że potrzebne sa dwa komplety tego co kupilem lub sprzedawca nie wiedział co mi wysac i wysłał cokolwiek bo jego komputer nic mu nie podpowiedział bo moje auto nie ma filtra ;)
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2012, 23:44
Posty: 17
Auto: 323F BJ 2.0 Diesel 2001 rok

Postprzez jan5 » 23 maja 2014, 23:33

Chciałbym odświeżyć temat. Więc tak, mam wersje bez filtra kabinowego, Można by wyciąć zaślepkę i włożyć filtr ale skoro nie było filtra to pasowałoby też wyjąć nagrzewnice i wyczyścić ją kompresorem albo wodą pod wysokim ciśnieniem. Mam pytanie czy ktoś mógłby podzielić się swoimi doświadczeniami z tego typu czynności. Jak odkręcę nagrzewnicę to wyleci przecież cały czynnik chłodniczy.
Początkujący
 
Od: 23 maja 2014, 16:38
Posty: 7
Auto: Mazda 323f bj 2002 1,6 16v

Postprzez xedos1972 » 24 maja 2014, 08:09

masz rację że zakładając filtr kabinowy warto przeczyścić układ wentylacji bo to by się mijało z celem, grzanie to jedno i odpowiada za to nagrzewnica a chłodzenie to drugie i w kabinie odpowiada za to parownik . nagrzewnica jest oddzielnie i parownik od klimy oddzielnie .po co chcesz demontować masę roboty( parownik to jeszcze może wyjdzie ale nagrzewnica to trochę zabawy jest+ dochodzi specjalne połączenie przewodów od AC z tego co pamiętam +utrata czynnika ) Jak pojedziesz do serwisu klimy to przecież nie demontują układu tylko czyszczenie odbywa się w samochodzie jedź na ozonowanie i tyle .Jak tak lubisz majsterkować to zdemontuj dmuchawę i przez otwór wydmuchaj sprężonym powietrzem i zastosuj preparat do czyszczenia układów klimatyzacji i samemu sobie ogarniesz temat .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez jan5 » 25 maja 2014, 01:32

Wiec tak, samemu zajmę się przeczyszczeniem chłodnicy klimy, odgrzybieniem układu. Potem oddam na sprawdzenie szczelności, odwilgocenie i ewentualne nabicie. Powiedzcie mi też jak jest z osuszaczem w moim aucie? Ile kosztuje i w którym jest miejscu? Bo można przy okazji kupić i dać w serwisie do podmiany.
Co do czyszczenia chłodnicy to mam pytania
-czy jak odkręcę całość to czy nie uszkodzę wężyków i nie uleci czynnik?
-czym mogę spryskać chłodnicę, żeby jej nie uszkodzić, a żeby rozpuściła trochę syfu przed dmuchaniem?
-jaki jest koszt całkowitego zapełnia czynnikiem od zera gdyby czyszczenie powietrzem nic nie dało?
-jak wypuścić czynnik z kilmy żeby jej nie zniszczyć i czegoś przy okazji
-w ilu miejscach przymocowana jest ta puszka od chłodnicy klimy?
Początkujący
 
Od: 23 maja 2014, 16:38
Posty: 7
Auto: Mazda 323f bj 2002 1,6 16v

Postprzez ewemarkam » 28 maja 2014, 15:23

Ja bym na Twoim miejscu nie brał się za demontaż Klimy. Jeśli zostawisz otwarty układ to szlag trafi Ci osuszacz. Wchłonie on wilgoć z powietrza, zima może zamarznac. Wsadz po prostu rurę odkurzacza. Albo zdob przelotke na jakiś peszel aby odkurzyc tylko.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalk 4
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez xedos1972 » 28 maja 2014, 18:49

wymieniałem skraplacz (chłodnica klimatyzacji )bez demontażu chłodnicy wody więc da radę . problemem są śruby na połączeniach to jest aluminium i można łatwo ukręcić więc ostrożnie .
( u mnie jedna się ukręciła ale jeszcze na tyle wystawało że pozostałość wykręciłem )
jeśli układ jest szczelny to zbędna jest wymiana osuszacza ale jeśli masz taką potrzebę to możesz to nie duży koszt.
układ klimy jak rozszczelnisz to czynnik uleci (jedyną opcją jest odessanie go z układu ) wypuścić też możesz zaworkami aż tak go dużo nie ma i nic się nie stanie ,sprężarka i tak nie ruszy bez odpowiedniej ilości czynnika .
rozumiem że układ jest sprawny i demontaż chcesz wykonać tylko po to aby wyczyścić skraplacz ? ja bym wyczyścił tylko ciśnieniem wody nie za dużym aby nie zniszczyć chłodnicy ( pamiętaj że skraplacz parę latek ma i przyjął parę kamieni bo jest na pierwszym planie i może nie wytrzymać środka chemicznego i rozszczelni chłodnicę )
koszt pełnego napełnienia tak jak ja nabijałem po wymianie skraplacza to 80 zł ale to trochę po znajomości . demontując skraplacz pamiętaj o zatkaniu rurek aby się nic nie dostało ( najlepiej grubsza folia i zawinąć izolacją .
z tego co pamiętam to są dwa typy skraplacza do Bj , z rurką na sztywno co idzie do osuszacza i druga wersja z kawałkiem rurki który jest przekręcany do skraplacza i osuszacza .każdy koniec rurki trzyma się na jednej śrubce i sprawdź oring gumowy na końcach .osuszacz trzyma się w takiej obejmie na jedną śrubę a obejma do nadwozia na dwie śruby tak mi coś świta .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323