Filtr kabinowy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez topik » 4 maja 2009, 11:06

Witam! JanuszM może tą zaślepkę kupisz na szrocie. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez JanuszM » 5 maja 2009, 08:05

topik Dzięki za zainteresowanie, ale w pobliżu nie mam porządnego szrotu, a na najbliższym w miarę zaopatrzonym zdzierają strasznie. Blachę to mogę sam sobie wyciąć i wyprofilować, a plastikową zaślepkę też z czegoś da się dorobić, dlatego przydały by się wymiary. Co prawda można samemu pomierzyć, ale z wymiarami łatwiej :)
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez JanuszM » 13 maja 2009, 07:33

No i sam rozwiązałem problem braku filtra kabinowego – wstawiłem sobie własnoręcznie i już mi syf z kratek nie leci :D
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez Jacekm_ » 13 maja 2009, 08:32

Hmm, to leciał u Ciebie syf? Może też powinienem zacząć się tym interesować, chociaż u mnie nic poza powietrzem z kratek nie leci... Gdzie zamontowałeś ten filtr?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez JanuszM » 13 maja 2009, 08:49

Jacekm_ Syf leciał zwłaszcza wiosną, kiedy w powietrzu fruwa tałatajstwa wszelkiego – nie było tego dużo, ale wkurzało mnie, kiedy po wyczyszczeniu deski zaraz jakieś farfocle się pojawiały. Nie mam żadnego filtra na wlocie, więc wszystko leci do środka ;)
Filtr zamontowałem w miejscu do tego przeznaczonym – obudowa parownika w miejscu filtra jest zaślepiona, ale poza tym są wszelkie potrzebne otwory (na blachę, na filtr i na śrubki, a w środku obudowy prowadnice do filtra).
Obrazek
Wyciąłem tylko zbędną zaślepkę, dorobiłem blachę (a nawet dwie, bo potrzebna jest jeszcze ze śrubą do motylka), prowizorycznie dorobiłem pokrywkę, bo nie wiedziałem jak to wszystko wygląda po włożeniu filtrów, ale teraz dorobienie i zamontowanie nie zajmie dużo czasu.
A na parowniku naprawdę sporo liści i innego brudu się zebrało, dlatego warto wykręcić czujnik klimy i przejechać porządnie odkurzaczem ;)
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez skandha » 13 maja 2009, 09:35

witaj! Mozesz zrobic zdjecie, po calej operacji? Tzn. jak to mocowales? Bo rozumiem, ze to zdjecie powyzej jest po prostu przed?

Daj znac,
dzieki...
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 19:27
Posty: 86
Auto: 6, 2007, diesel, rf-7j

Postprzez JanuszM » 13 maja 2009, 09:45

skandha Tak, to zdjęcie jest sprzed całej operacji. Zdjęcia porobię, jak dorobię porządną pokrywkę, bo na razie wstyd pokazać doraźne rozwiązania ;)
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez skandha » 13 maja 2009, 09:49

A powiedz mi, ten syf co tam siedzial – mozna w inny sposob wyciagnac, czy tylko rozciecie tego miejsca?
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 19:27
Posty: 86
Auto: 6, 2007, diesel, rf-7j

Postprzez JanuszM » 13 maja 2009, 10:35

skandha Można wykręcić czujnik klimy (dwa wkręty, widoczne za schowkiem od strony kabiny) i wtedy masz okienko ok. 4x6 cm. Robiłem jeszcze taki manewr, że wykręcałem dwa widoczne wkręty mocujące dolną część obudowy parownika i wtedy daje się trochę odciągnąć obudowę, żeby mieć lepsze dojście do wnętrza. Ogólnie to szału nie ma z dostępem, ale coś można tym uzyskać.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez ellee » 14 maja 2009, 08:07

Czy we wszystkich BJ-kach filtr kabinowy jest dwuczęściowy?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2009, 20:58
Posty: 13
Skąd: Bochnia
Auto: 323F; 1,5 16V; 99 r BJ

Postprzez JanuszM » 14 maja 2009, 08:56

ellee napisał(a):Czy we wszystkich BJ-kach filtr kabinowy jest dwuczęściowy?

Przeczytaj ten wątek od początku – na pierwszej stronie jest odpowiedź na swoje pytanie.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez ellee » 14 maja 2009, 09:40

No dobra... ale dla mnie dalej nic nie wynika (rozkładane, łamane – masakra jakaś) i nie wiem jaki mam filtr kupić do mojej BJ. Ale może pan ze sklepu będzie wiedział :]

Wiem za to jak go wymienić – :D:D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2009, 20:58
Posty: 13
Skąd: Bochnia
Auto: 323F; 1,5 16V; 99 r BJ

Postprzez Borys » 14 maja 2009, 11:07

może sie okazać, że go wogóle nie masz, jeśli jest, to weź ze sobą do sklepu stary i po kłopocie.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez ellee » 14 maja 2009, 11:42

Borys napisał(a):może sie okazać, że go wogóle nie masz, jeśli jest, to weź ze sobą do sklepu stary i po kłopocie.


Mam na pewno :)) Jak kupowałam moją piękną to właścicielka mi powiedziała, że wyjęli z mężem ten filtr i nie zdążyli go już wymienić. A ja w ferworze załatwiania innych rzeczy i robieniu tego co zwykle robi się po zakupie w aucie zupełnie zapomniałam o tym filtrze.

Dlatego nie bardzo wiem jaki filtr miałam i jaki mam kupić.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2009, 20:58
Posty: 13
Skąd: Bochnia
Auto: 323F; 1,5 16V; 99 r BJ

Postprzez Borys » 14 maja 2009, 11:54

Jeśli masz mocowanie takie jak na pierwszej stronie tego tematu (od spodu, zamiast nakrętki może być tzw. motylek) to masz dwuczęściowy filtr łamany (łącznie z czterech kwadracików – na 2 str wątku wrzucałem zdjęcie całości).
Możesz mieć też taki jak karmazyn w tej fotorelacji http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=72752

reasumując...
TYP I
Takie mocowanie od spodu:
Obrazek
Taki filtr:
Obrazek

TYP II
Takie mocowanie od przodu:
Obrazek
Taki filtr:
Obrazek

Jeśli jest jeszcze inaczej to niech ktoś naprostuje.
Wykorzystałem zdjęcia chłopaków z różnych tematów, mam nadzieje, że się nie obrażą ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez ellee » 14 maja 2009, 12:24

Wielkie dzięki!! :*
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2009, 20:58
Posty: 13
Skąd: Bochnia
Auto: 323F; 1,5 16V; 99 r BJ

Postprzez karmazyn33 » 14 maja 2009, 13:10

Borys napisał(a):Wykorzystałem zdjęcia chłopaków z różnych tematów, mam nadzieje, że się nie obrażą


Nikt się nie będzie obrażał , po to są zamieszczone zdjęcia czy fotorelacje żeby innym pomagać i edytować w celu rozwiązania problemu. pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez JanuszM » 15 maja 2009, 09:14

skandha Wrzucam fotki z operacji (wykonanej i zakończonej sukcesem) – widać co prawda skutki, ale przecież nie będę roił zdjęcia jak wycinam dziurę ;)
Tak to wygląda w oryginale
Obrazek
Wymontowałem czujnik od klimy (dwa wkręty za schowkiem od strony kabiny). Potem wyciąłem środek otworu – po zamontowaniu filtrów wygląda to tak:
Obrazek
Istotne jest miejsce zaznaczone czerwonym kółkiem – w tym miejscu jest rowek-prowadnica dla drugiego filtra. O ile pierwszy wchodzi bez problemów (bo jest sporo miejsca) to włożenie drugiego bez "udrożnienia" tego kanału może być niemożliwe. Dojście do tego kanału jest kiepskie, bo znajduje się od strony kabiny i ciężko jest włożyć głowę, żeby zobaczyć jak wycinać (ja to zrobiłem na czuja zwykłym brzeszczotem do piłki do metalu, tak samo jak wycinałem całą zaślepkę). Najlepiej wyciąć długie boki i krótki boku od strony grodzi/silnika. Potem wyłamać czwarty bok i brzeszczotem dopracować kanał. Plastik ten jest dość cienki, więc nie powinno być kłopotów. W środku obudowy jest dość miejsca na brzeszczot, ale oczywiście trzeba uważać, żeby nie uszkodzić parownika (wcześniej wyjąłem czujnik, więc miałem "podgląd do wnętrza obudowy).
Na koniec włożyłem filtry, przygotowaną wcześniej zaślepkę (wykonaną z kawałka korytka montażowego, ale niedługo to zmienię na coś sztywniejszego) i blachę przytrzymującą zaślepkę.
Widoczna na drugim zdjęciu śrubka fi5 do motylka przylutowana jest do blaszki o wymiarach 19x50x1, rozstaw otworów na wkręty do obudowy 32mm, kręty fi3 lub 3,5 – tego nie mierzyłem.
A tak to wygląda finalnie:
Obrazek
Cała operacja kosztowała mnie 31 zł za filtr, a reszta się znalazła w piwnicy (blacha z obudowy zasilacza komputerowego, kawałek plastiku, farba też jakaś była, śrubek i podkładek nie liczę). Jak się ma wszystkie elementy to całość można zmontować w jedno popołudnie po pracy :)
Jak macie jakieś pytania to walcie śmiało ;)
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez skandha » 15 maja 2009, 10:14

[tiiit] fotorelacja :) dziekujemy!
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 19:27
Posty: 86
Auto: 6, 2007, diesel, rf-7j

Postprzez janusztrze » 31 maja 2009, 12:31

ja sie podepne pod temat umnie niema filtra mazda323f BJ rok.98
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2009, 18:47
Posty: 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323