Problem jest złożony i zagmatwam troche pytanie
Czy włącznik podnoszenia szyby przedniej od kierowcy (automat) współdziała z jakimiś czujnikami i jeśli właśnie automatyczne podnoszenie (raz podciągnąć do końca i puścić) nie działa to trzeba wymienić tylko włącznik czy też sprawdzić jakieś czujniki (zamknięcia, domknięcia szyby) i wymienić wszystko??
Druga rzecz czy można zamontować taki automatyczny włącznik dla kierowcy żeby sterował też przednią szybą pasażera?? (przytyrzmywanie włącznika do końca jest czasami irytujące )
Włącznik podnoszenia szyb (automat) – montaż zasada działania
Strona 1 z 1
Wydaje mi sie, że nie ma krańcówek (bo to raczej bez sensu i jest niebezpieczne)
Są tylko czujniki przeciążenia.
Jeżeli szyba "normalnie" się opuszcza i podnosi – stawiam na zanieczyszczone styki.
Dla szyby kierowcy są cztery styki – dwa "normal" i dwa "auto"
Moją wiedzę opieram na wyniku dłubania w module sterowania szybami w Mitsubishi Lancer >96
Tam dla pasażera szyby sa na płytce wytarwione przyciski "auto", ale nie są obsadzone w przycisku – a ja profilaktycznie nie sprawdziłem czy czegoś brakuje.
Pomyśl nad jakimś modułem automatycznego domykania szyb (dla szyby pasażera)
Są tylko czujniki przeciążenia.
Jeżeli szyba "normalnie" się opuszcza i podnosi – stawiam na zanieczyszczone styki.
Dla szyby kierowcy są cztery styki – dwa "normal" i dwa "auto"
Moją wiedzę opieram na wyniku dłubania w module sterowania szybami w Mitsubishi Lancer >96
Tam dla pasażera szyby sa na płytce wytarwione przyciski "auto", ale nie są obsadzone w przycisku – a ja profilaktycznie nie sprawdziłem czy czegoś brakuje.
Pomyśl nad jakimś modułem automatycznego domykania szyb (dla szyby pasażera)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Włącznik już działa jak powinien ale teraz zastanwaiam się nad zamontowaniem włacznika "auto" dla kierowcy do sterowania prawą szybą (byłyby oba koło siebie w szeregu z napisem auto ) Czyli teraz jeszcze te czujniki przeciążenia. Problem teraz gdzie one są?? czy w samym włączniku?? czy gdzieś pochowane?? Elekytryk ze mnie kiepski i to przyznaje sie bez bicia że zarówno w teorii jak i praktyce :/
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy
- Od: 2 lip 2006, 12:53
- Posty: 148
- Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
- Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok
smagur
Ty to się naprawdę musisz nudzić...
Całe sterowanie moim zdaniem jest w module z przyciskami w drzwiach kierowcy.
Zdemontuj i zobacz czy jest tam miejsce na "łatwe" dołożenie tej funkcji – zrób fotki płytki i wklej.
Wszystkie czujniki przeciązenia też są raczej w tym module.
Ty to się naprawdę musisz nudzić...
Całe sterowanie moim zdaniem jest w module z przyciskami w drzwiach kierowcy.
Zdemontuj i zobacz czy jest tam miejsce na "łatwe" dołożenie tej funkcji – zrób fotki płytki i wklej.
Wszystkie czujniki przeciązenia też są raczej w tym module.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
IMHO nie dasz rady
A to z prostej przyczyny – wylacznik AUTO (lewy) i prawy sa po prostu inne (lewy czerwony,
wszystkie inne niebieskie). Do tego pomiedzy wylacznikami jest wsadzony elektromagnes z
taka zasuwką niewielką.
Zasada działania jest prosta – jak pociagniesz wylacznik dalej niz zwykle to masz klikniecie.
Czujnik przeciazenia to nic innego jak malutka plytka wewnatrz, ktora mierzy plynacy prąd.
Jak urzadzenie utomatycne zalaczy, to wspomniany juz elektromagnes trzyma wylacznik
w jakiejs pozycji (latwo zaobserwowac, ze przy wylaczonym zaplonie przelacznik sie nie utrzyma
w pozycji zaymkanie/otwieranie). Po zatrzymaniu szyby silnik zaczyna ciagnac sporawy prąd.
Czyli jak prad wzrosnie powyzej jakiejs ustalonej wartosci to urzadzenie sterujace wylacza wspomnainy
juz elektromagnes i guzik opada.
Teraz gdybys chcial zrobic prawy przelacznik na auto to potrzebujesz klawisz z napisem AUTO (rozni sie od innych tym, ze ma taki bolec pod elektromagnes), elektromagnes, elektroniczna plyteczke, ktora odmierzy Ci plynacy prad i wysteruje odpowiednio elektromagnes.
Z ukladem elektronicznym jest najmniejszy problem, ale nie ma juz tam miejsca na drugi elektromagnes obok wylacznika.
Pozdrawiam.
A to z prostej przyczyny – wylacznik AUTO (lewy) i prawy sa po prostu inne (lewy czerwony,
wszystkie inne niebieskie). Do tego pomiedzy wylacznikami jest wsadzony elektromagnes z
taka zasuwką niewielką.
Zasada działania jest prosta – jak pociagniesz wylacznik dalej niz zwykle to masz klikniecie.
Czujnik przeciazenia to nic innego jak malutka plytka wewnatrz, ktora mierzy plynacy prąd.
Jak urzadzenie utomatycne zalaczy, to wspomniany juz elektromagnes trzyma wylacznik
w jakiejs pozycji (latwo zaobserwowac, ze przy wylaczonym zaplonie przelacznik sie nie utrzyma
w pozycji zaymkanie/otwieranie). Po zatrzymaniu szyby silnik zaczyna ciagnac sporawy prąd.
Czyli jak prad wzrosnie powyzej jakiejs ustalonej wartosci to urzadzenie sterujace wylacza wspomnainy
juz elektromagnes i guzik opada.
Teraz gdybys chcial zrobic prawy przelacznik na auto to potrzebujesz klawisz z napisem AUTO (rozni sie od innych tym, ze ma taki bolec pod elektromagnes), elektromagnes, elektroniczna plyteczke, ktora odmierzy Ci plynacy prad i wysteruje odpowiednio elektromagnes.
Z ukladem elektronicznym jest najmniejszy problem, ale nie ma juz tam miejsca na drugi elektromagnes obok wylacznika.
Pozdrawiam.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
U mnie jest inaczej – nie mam elektromagnesu – mam przełącznik, który jak zrobię w dół (auto) to wraca do pozycji normalnej a szyba jedzie sama dalej. Nie spotkałem tam takiego układu o którym mówisz. Może źle szukałem...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
a o co chodzi w tym: jak próbuje zamknąć szybę, dojeżdża do połowy i z powrotem się otwiera? nie zawsze tak jest, czy to jakiś automat, niechcący włączam?
Ania
Ania
-
Gość
raczej uszkodzenie...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
An&KK napisał(a):a o co chodzi w tym: jak próbuje zamknąć szybę, dojeżdża do połowy i z powrotem się otwiera? nie zawsze tak jest, czy to jakiś automat, niechcący włączam?
Ania
Może być uszkodzona/zacinajaca się linka – kilka dni temu sam to naprawiłem – koszt całkowity naprawy 1.5 złotego.
Jeżeli to będzie to – napisz.
Zrobię foto relacje z naprawy
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
ja mam w sumie pokrewny problem, (troche juz wiem jak go rozwiazac ale chce wiedziec wiecej), chodzi mi o to ze jak podnosze szybe na 'auto' to jak sie juz domyka to cos strzela w dzwiach, co to moze byc i jak rozwiazac ten problem????
Alarmy, sterowniki c.z., centralne zam.
www.REMOTRONIX.com
www.REMOTRONIX.com
- Od: 20 kwi 2005, 19:38
- Posty: 278
- Skąd: Szczecin
- Auto: Było:
323F BG 1.6 '92
323F BA 1.5 '97
323F BA 1.5 '96
Jest:
3 BP 2.0 '19
magicadm napisał(a):An&KK napisał(a):a o co chodzi w tym: jak próbuje zamknąć szybę, dojeżdża do połowy i z powrotem się otwiera? nie zawsze tak jest, czy to jakiś automat, niechcący włączam?
Ania
Może być uszkodzona/zacinajaca się linka – kilka dni temu sam to naprawiłem – koszt całkowity naprawy 1.5 złotego.
Jeżeli to będzie to – napisz.
Zrobię foto relacje z naprawy
a jak sprawdzic tę linkę? Ja nawet nie wiem jak się tam dostać
Ania
-
Gość
Ja ma taki problem – może ktoś cos poradzi:
zostawiłem na noc w garażu wszystkie otwarte szyby, rano przy próbie zamknięcia3 się zamknęły a od strony kierowcy – NIE
przy próbie podniesienia szyby słychac że coś delikatnie "pyka" w silniczku podniszenia szyb.
Miał ktoś taki problem ?
zostawiłem na noc w garażu wszystkie otwarte szyby, rano przy próbie zamknięcia3 się zamknęły a od strony kierowcy – NIE
przy próbie podniesienia szyby słychac że coś delikatnie "pyka" w silniczku podniszenia szyb.
Miał ktoś taki problem ?
- Od: 28 lut 2008, 22:52
- Posty: 4
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Premacy '99 2,0 DiTD
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość