Włącznik podnoszenia szyb (automat) – montaż zasada działania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez smagur » 9 paź 2006, 21:01

Problem jest złożony i zagmatwam troche pytanie :)
Czy włącznik podnoszenia szyby przedniej od kierowcy (automat) współdziała z jakimiś czujnikami i jeśli właśnie automatyczne podnoszenie (raz podciągnąć do końca i puścić) nie działa to trzeba wymienić tylko włącznik czy też sprawdzić jakieś czujniki (zamknięcia, domknięcia szyby) i wymienić wszystko??
Druga rzecz czy można zamontować taki automatyczny włącznik dla kierowcy żeby sterował też przednią szybą pasażera?? (przytyrzmywanie włącznika do końca jest czasami irytujące <killer> )
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez magicadm » 9 paź 2006, 22:47

Wydaje mi sie, że nie ma krańcówek (bo to raczej bez sensu i jest niebezpieczne)
Są tylko czujniki przeciążenia.
Jeżeli szyba "normalnie" się opuszcza i podnosi – stawiam na zanieczyszczone styki.
Dla szyby kierowcy są cztery styki – dwa "normal" i dwa "auto"
Moją wiedzę opieram na wyniku dłubania w module sterowania szybami w Mitsubishi Lancer >96

Tam dla pasażera szyby sa na płytce wytarwione przyciski "auto", ale nie są obsadzone w przycisku – a ja profilaktycznie nie sprawdziłem czy czegoś brakuje.

Pomyśl nad jakimś modułem automatycznego domykania szyb (dla szyby pasażera)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez smagur » 10 paź 2006, 16:16

Włącznik już działa jak powinien <jupi> ale teraz zastanwaiam się nad zamontowaniem włacznika "auto" dla kierowcy do sterowania prawą szybą (byłyby oba koło siebie w szeregu z napisem auto :D ) Czyli teraz jeszcze te czujniki przeciążenia. Problem teraz gdzie one są?? czy w samym włączniku?? czy gdzieś pochowane?? Elekytryk ze mnie kiepski i to przyznaje sie bez bicia że zarówno w teorii jak i praktyce :/
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez magicadm » 10 paź 2006, 23:20

smagur
Ty to się naprawdę musisz nudzić... :D

Całe sterowanie moim zdaniem jest w module z przyciskami w drzwiach kierowcy.
Zdemontuj i zobacz czy jest tam miejsce na "łatwe" dołożenie tej funkcji – zrób fotki płytki i wklej.
Wszystkie czujniki przeciązenia też są raczej w tym module.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez toady » 23 paź 2006, 07:50

IMHO nie dasz rady :)

A to z prostej przyczyny – wylacznik AUTO (lewy) i prawy sa po prostu inne (lewy czerwony,
wszystkie inne niebieskie). Do tego pomiedzy wylacznikami jest wsadzony elektromagnes z
taka zasuwką niewielką.

Zasada działania jest prosta – jak pociagniesz wylacznik dalej niz zwykle to masz klikniecie.
Czujnik przeciazenia to nic innego jak malutka plytka wewnatrz, ktora mierzy plynacy prąd.
Jak urzadzenie utomatycne zalaczy, to wspomniany juz elektromagnes trzyma wylacznik
w jakiejs pozycji (latwo zaobserwowac, ze przy wylaczonym zaplonie przelacznik sie nie utrzyma
w pozycji zaymkanie/otwieranie). Po zatrzymaniu szyby silnik zaczyna ciagnac sporawy prąd.
Czyli jak prad wzrosnie powyzej jakiejs ustalonej wartosci to urzadzenie sterujace wylacza wspomnainy
juz elektromagnes i guzik opada.


Teraz gdybys chcial zrobic prawy przelacznik na auto to potrzebujesz klawisz z napisem AUTO (rozni sie od innych tym, ze ma taki bolec pod elektromagnes), elektromagnes, elektroniczna plyteczke, ktora odmierzy Ci plynacy prad i wysteruje odpowiednio elektromagnes.

Z ukladem elektronicznym jest najmniejszy problem, ale nie ma juz tam miejsca na drugi elektromagnes obok wylacznika.

Pozdrawiam.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez magicadm » 23 paź 2006, 13:19

toady napisał(a):IMHO nie dasz rady :)

Odpuść – więcej można zepsuć...i korzyść mizerna
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez smagur » 23 paź 2006, 15:38

Hmm.. dobra odpuszczam... narazie oczywiście bo nie mam teraz za dużo czasu ale kiedyś to sie zobaczy
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez xANDy » 23 paź 2006, 22:11

U mnie jest inaczej – nie mam elektromagnesu – mam przełącznik, który jak zrobię w dół (auto) to wraca do pozycji normalnej a szyba jedzie sama dalej. Nie spotkałem tam takiego układu o którym mówisz. Może źle szukałem...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez magicadm » 24 paź 2006, 08:59

xANDy napisał(a):Nie spotkałem tam takiego układu o którym mówisz. Może źle szukałem...

A znalazłeś rozwiązanie wg mojego opisu z Mitsubishi???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Gość » 4 gru 2006, 14:35

a o co chodzi w tym: jak próbuje zamknąć szybę, dojeżdża do połowy i z powrotem się otwiera? nie zawsze tak jest, czy to jakiś automat, niechcący włączam?
Ania
Gość
 

Postprzez xANDy » 4 gru 2006, 15:03

raczej uszkodzenie...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez magicadm » 4 gru 2006, 15:11

An&KK napisał(a):a o co chodzi w tym: jak próbuje zamknąć szybę, dojeżdża do połowy i z powrotem się otwiera? nie zawsze tak jest, czy to jakiś automat, niechcący włączam?
Ania

Może być uszkodzona/zacinajaca się linka – kilka dni temu sam to naprawiłem – koszt całkowity naprawy 1.5 złotego.
Jeżeli to będzie to – napisz.
Zrobię foto relacje z naprawy :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez dzik86 » 4 gru 2006, 17:35

ja mam w sumie pokrewny problem, (troche juz wiem jak go rozwiazac ale chce wiedziec wiecej), chodzi mi o to ze jak podnosze szybe na 'auto' to jak sie juz domyka to cos strzela w dzwiach, co to moze byc i jak rozwiazac ten problem????
Alarmy, sterowniki c.z., centralne zam.
www.REMOTRONIX.com
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2005, 19:38
Posty: 278
Skąd: Szczecin
Auto: Było:
323F BG 1.6 '92
323F BA 1.5 '97
323F BA 1.5 '96
Jest:
3 BP 2.0 '19

Postprzez Gość » 4 gru 2006, 19:32

magicadm napisał(a):
An&KK napisał(a):a o co chodzi w tym: jak próbuje zamknąć szybę, dojeżdża do połowy i z powrotem się otwiera? nie zawsze tak jest, czy to jakiś automat, niechcący włączam?
Ania

Może być uszkodzona/zacinajaca się linka – kilka dni temu sam to naprawiłem – koszt całkowity naprawy 1.5 złotego.
Jeżeli to będzie to – napisz.
Zrobię foto relacje z naprawy :)


a jak sprawdzic tę linkę? Ja nawet nie wiem jak się tam dostać :D

Ania
Gość
 

Postprzez magicadm » 4 gru 2006, 21:50

Zdjąć "boczek" drzwi, odkęcić szybę od prowadnicy (tylko nie potłuc!!!) wymontować prowadnicę i oblookać.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Hoyasso » 6 kwi 2008, 20:37

Ja ma taki problem – może ktoś cos poradzi:
zostawiłem na noc w garażu wszystkie otwarte szyby, rano przy próbie zamknięcia3 się zamknęły a od strony kierowcy – NIE <killer>
przy próbie podniesienia szyby słychac że coś delikatnie "pyka" w silniczku podniszenia szyb.
Miał ktoś taki problem ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 lut 2008, 22:52
Posty: 4
Skąd: Olsztyn
Auto: Premacy '99 2,0 DiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323