FOTORELACJA: Wymiana chłodnicy klimatyzacji i osuszacza

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez PitrekT » 27 lip 2015, 18:38

Witam.
W związku z wymianą nieszczelnej chłodnicy klimatyzacji (skrapalacza) w mojej Madzi BJ z silnikiem 1.6 ZM postanowiłem przy okazji zrobić małą fotorelację.
Postanowiłem również przy okazji wymienić osuszacz , gdyż układ przez dłuższy czas był nieszczelny i było duże prawdopodobieństwo dostania się wilgoci do niego.
Co jest potrzebne do wymiany:
– chłodnica klimatyzacji. Wybór padł na chłodnicę firmy Nissens.
– osuszacz. Również firmy Nissens
– o-ringi nadające się do czynnika R134a
– klucz nasadowy 10 z przedłużkami

Wymianę rozpoczynamy od odkręcenia dwóch nakrętek górnego deflektora powietrza.
1.JPG


Odkręcamy cztery nakrętki mocowania chłodnicy.
2.JPG


Odkręcamy dwie nakrętki mocowania chłodnicy klimatyzacji.
3.JPG


Odkręcamy dwie nakrętki mocowania wentylatora do chłodnicy wody następnie wyjmujemy go.
Dzięki temu jest lepszy dostęp do skraplacza a co za tym idzie wyjęcie starego jak i włożenie nowego jest o wiele łatwiejsze.
4.JPG


Następnie odkręcamy i demontujemy filtr powietrza jak i rezonator.
5.JPG


Odkręcamy śruby mocowania rurek aluminiowych do osuszacza. Jeżeli osuszacz nie będzie wymieniany to odkręcamy tylko jedną śrubę mocującą rurkę skraplacza do osuszacza.
6.JPG


Odkręcamy śrubę mocowania przewodu klimatyzacji umiejscowionego na górze skraplacza po stronie prawej
7.JPG


Odchylamy chłodnicę wody maksymalnie i wyciągamy chłodnicę klimatyzacji.

Na miejsce starej wkładamy nową z założonym nowym o-ringiem na rurce do osuszacza. Trzeba się upewnić aby dolne gumowe odboje chłodnicy dobrze osiadły w otwory w ramie.
Nowe o-ringi zakładamy również na pozostałą rurkę jak i przewód po przeciwnej stronie. Wymiary jak i miejsca w których są zastosowane nowe o-ringi przedstawia poniższy obrazek.
ORINGI.JPG


1. O-ring 6.07x1.78mm, sztuk 2
2. O-ring 10.8x1.78mm, sztuk 1

Odkręcamy stary osuszacz ze wspornika i go wyjmuję po uprzednim wypięciu wtyczki od czujnika. Po wyjęciu przekładamy czujnik ciśnienia.
8.JPG


Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Ważne jest aby śruby mocujące rurki były odpowiednio dokręcone, gdyż w przeciwnym razie czynnik będzie „uciekał". Za mocne dokręcenie grozi zerwaniem gwintu!!
Następnie napełniamy układ czynnikiem i kontrolujemy czy nie ma nieszczelności. Jeżeli wszystko jest OK to cieszymy się chłodem we wnętrzu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 17:58
Posty: 219 (22/5)
Auto: Mazda 3 BL '12

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323