Witam.
Niedawno zakupilem Mazde 323f bj i chciałbym zaczerpnąc pomocy od forumowiczów na temat fabrycznego radia. Moje radio nie ma CD ani zmieniarki a poprostu chce miec czysty dzwięk z odtwarzacza MP3 (transmitery i wymiana radia na inne odpada gdyz orginalne baardzo mi sie podoma :–) ) Wiem że na forum byl poruszany temat ale nic konkretnego nikt nie pisze no moze poza tym:
viewtopic.php?f=397&t=123377&hilit=aux
z tym ze nie jestem elektronikiem i jakos nie widzi mi sie rozbieranie radia i takie zamoróbki :/
Wolałbym odnależć opis kostki (od zmieniarki) i z pinów wyprowadzić AUX. Czy to mozliwe w ogóle...? Mysle ze tak skoro zmieniarka daje sygnal na radio (w sensie urzadzenie) to dlaczego odtwarzacz mp3 mogłby jej nie zastąpic ? I tu chcialbym zaczerpnąć Waszej pomocy.
schematy kostek znalazlem pod linkiem (trzeba poszukać mazdy kostki oczywiście) :
http://djlj24.fm.interia.pl/kable/oem.htm
wydaje mi sie ze ta mniejsza kostka to właśnie jest od zmieniarki i piny 5-6-7 są właśnie odpowiedzialne za Wejście dzwieku z innego źródła...czy moze ktos potwierdzić to..? pomocy!! A moze tak sie nie da.. Prosze o konkretne porady. Poniżej fotka mojego radyjka:
Radio orginalne a wyjście AUX
Strona 1 z 1
Z tymi zmieniarkami to tak łatwo nie jest. musisz jakoś radio zmusić do komunikacji ze zmieniarka której nie ma. Jeśli od tak podłączysz sygnał pod to wejście to Ci nic nie da. Bo radio nie rozpozna tego sygnału. Musi dostać od zmieniarki sygnał że jest włączona itd. Jedynym wyjściem jest dokupienie emulatora, tzn urządzenia z wejściem usb imitującego zmieniarkę. Ale to chyba parę stówek kosztuje. Więc operacja mija się z celem. Kiedyś chciałem podłączyć tak jak Ty ale przeszperałem internet i niestety nie da się tak łatwo. Zmieniarka komunikuje się cyfrowo z radiem. Owy emulator j/w załatwia sprawę
Najprościej to dostać się do toru AM w radiu, na scalaku przedwzmacniacza i podać mu tam sygnał odcinając oczywiście sygnał z głowicy AM. Uzyskujemy tutaj wejście audio ale niestety MONO. Działa w każdym radiu samochodowym, zrobiłem tak w starym blaupunkcie. kaseta adapter nie zdała egzaminu bo pojawiły się szumy.
Najprościej to dostać się do toru AM w radiu, na scalaku przedwzmacniacza i podać mu tam sygnał odcinając oczywiście sygnał z głowicy AM. Uzyskujemy tutaj wejście audio ale niestety MONO. Działa w każdym radiu samochodowym, zrobiłem tak w starym blaupunkcie. kaseta adapter nie zdała egzaminu bo pojawiły się szumy.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
tez tak myślalem ze latwo nie bedzie i ze jakoś musi być miedzy nimi inny kontakt a nie tylko 'in Line' :/ heh a moze jest na wtyczce jakiś pin który "mówi" że podłaczone jest urzadzenie i czeka na sygnał. moze jakoś sie da to "oszukać". no nic czekamy na odp. innych
- Od: 2 cze 2014, 08:44
- Posty: 6
- Auto: mazda 323f bj 1.6 16v 98km 2003r.
Komunikacja cyfrowa, nic innego. Tym gniazdem są wysyłane dane. Nie obejdziesz tego bez elektroniki. To nie takie proste że pod któryś tam pin podepniesz mase, pod innym +12V a jeszcze pod innym diode z opornkiem. Nie da się tak łatwo... Nikt Ci nic innego nie odpisze bo się, nie da.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
hej
jak chcesz to mam identyczne radio z gotowym już wejściem AUX (mały jack stereo). Mogę Ci je za jakieś śmieszne pieniądze sprzedać bo zmieniłem na normalne radio i to leży i się kurzy.
jak chcesz to mam identyczne radio z gotowym już wejściem AUX (mały jack stereo). Mogę Ci je za jakieś śmieszne pieniądze sprzedać bo zmieniłem na normalne radio i to leży i się kurzy.
na youtube.com zobacz
tam gościu przerabiał w 323F/Protege5 wejście pod AUX (bodajże adapter).
Ja miałem oryginalne mazdowskie, ale wrzuciłem sobie 1 dinowe SONY ) i nie żałuje o wiele lepiej chodzi
Szczerze to fabryczne radio Mazdy szału nie robi, mam podobne w PREMACY 1.8 2005r.
tam gościu przerabiał w 323F/Protege5 wejście pod AUX (bodajże adapter).
Ja miałem oryginalne mazdowskie, ale wrzuciłem sobie 1 dinowe SONY ) i nie żałuje o wiele lepiej chodzi
Szczerze to fabryczne radio Mazdy szału nie robi, mam podobne w PREMACY 1.8 2005r.
- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
Dzięki Panowie za wszystkie odpowiedzi. heh poki co pozostane przy transmiterze heh a kiedys zabiore sie za "bebechy" tego radyjka. Mam tylko 2 pytania jeszcze a nie chce zakładac nowego tematu:
[1] jak wyciągnąc to fabryczne radio...? z boku radyjka są dwie listewki na wcisk to wiem. Jak je zdejme to pokazują sie otwory i każdy pisze ze są dwa i ze trzeba drutem je odgiąc i radio wysunąć. heh u mnie tych otworów jest 5 po jednej stronie i ...chyba nie bede wkładał 10ciu drótów heh
[2] w prawym górnym rogu jest mała dioda która nigdy wczesniej nie mrugała a teraz jakoś zaczeła mrugac hm czemu tak.....? w instrukcji pisze tylko ze to dioda zabezpieczająca. czyżbym radio tak katował ze sie zagrzało czy co....?
[1] jak wyciągnąc to fabryczne radio...? z boku radyjka są dwie listewki na wcisk to wiem. Jak je zdejme to pokazują sie otwory i każdy pisze ze są dwa i ze trzeba drutem je odgiąc i radio wysunąć. heh u mnie tych otworów jest 5 po jednej stronie i ...chyba nie bede wkładał 10ciu drótów heh
[2] w prawym górnym rogu jest mała dioda która nigdy wczesniej nie mrugała a teraz jakoś zaczeła mrugac hm czemu tak.....? w instrukcji pisze tylko ze to dioda zabezpieczająca. czyżbym radio tak katował ze sie zagrzało czy co....?
- Od: 2 cze 2014, 08:44
- Posty: 6
- Auto: mazda 323f bj 1.6 16v 98km 2003r.
Potwierdzam osobiście, że wykonanie modu zgodnie z tym tematem:
viewtopic.php?f=397&t=123377&hilit=aux
Działa również w radiu z 323f BJ z roku 2002. Płyta główna nie jest identyczna jak ta z tematu ale znalezienie odpowiednich ścieżek i pinów procesora (identyczny LC75384N) dla ludzi którzy kiedykolwiek trzymali lutownicę w ręku nie będzie problemem. Osobiście męczyłem się "transformatorówką" bo swoją "oporówkę" miałem 600km dalej ale jakoś się udało. Podobnie jak w wątku dałem kondensatory 10uF i hula Jestem super zadowolony.
viewtopic.php?f=397&t=123377&hilit=aux
Działa również w radiu z 323f BJ z roku 2002. Płyta główna nie jest identyczna jak ta z tematu ale znalezienie odpowiednich ścieżek i pinów procesora (identyczny LC75384N) dla ludzi którzy kiedykolwiek trzymali lutownicę w ręku nie będzie problemem. Osobiście męczyłem się "transformatorówką" bo swoją "oporówkę" miałem 600km dalej ale jakoś się udało. Podobnie jak w wątku dałem kondensatory 10uF i hula Jestem super zadowolony.
- Od: 9 sie 2011, 19:53
- Posty: 12
- Skąd: Białogard
- Auto: Mazda 323f 1.6 2001r.
Witam,
może pomocny okaże się link:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=451&t=180620
Podobno działa, koszt umiarkowany i nie ma problemu z chowaniem samego urządzenia. Sam mam zamiar zainwestować i wywalić odtwarzacz kaset zastępując go tą płytką, jednak na razie rozrząd na oe/oem-ach i akcja filtrowo-olejowa więc może być krucho z kasą. Przy okazji czy ma ktoś zaślepkę/maskownicę kaseciaka (wersja skośna z modelu 2191) – po demontażu warto zakryć otwór żeby radio nie straszyło...
może pomocny okaże się link:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=451&t=180620
Podobno działa, koszt umiarkowany i nie ma problemu z chowaniem samego urządzenia. Sam mam zamiar zainwestować i wywalić odtwarzacz kaset zastępując go tą płytką, jednak na razie rozrząd na oe/oem-ach i akcja filtrowo-olejowa więc może być krucho z kasą. Przy okazji czy ma ktoś zaślepkę/maskownicę kaseciaka (wersja skośna z modelu 2191) – po demontażu warto zakryć otwór żeby radio nie straszyło...
maciobrd napisał(a):Zadziała takie rozwiązanie?
http://www.aliexpress.com/item/Car-MP3-Player-Radio-Interface-AUX-IN-Adapter-For-Mazda-2-3-5-323-Miata-MX5/32294239891.html
Nie chcę promować konkretnego rozwiązania, ale o ile nie masz tego dostępnego w PL, to i długo się naczekasz, i też nie wyjdzie hiper tanio.
M.A.K. napisał(a):Witam,
może pomocny okaże się link:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=451&t=180620
Podobno działa, koszt umiarkowany i nie ma problemu z chowaniem samego urządzenia. Sam mam zamiar zainwestować i wywalić odtwarzacz kaset zastępując go tą płytką, ...
Potwierdzam, z kontaktu ze sprzedawcą, który zresztą gdzieś tu po forum hasa i Go pozdrawiam, wynika, że byłem pierwszą BJtką testowaną i śmiga. Działa super, jakość bez zarzutu, choć słuchu nie mam, więc audiofil może nie być kontent, ale to Clarionem i tak by pewnie nie był
Cena raczej konkurencyjna do rozwiązania zmieniarkowego, które nie ma gwarancji że działa, poza tym, nie odłączy to wtedy fabrycznego CD?
Z rozwiązaniem wskazanym przeze mnie jest jeden mały bug, czasem jak słucham radia FM, wyłączam silnik, potem ponownie wsiadam i odpalam, to radio nie wraca na FM, tylko przełącza się na TAPE (AUX). Nie wiem czym to jest spowodowane... Ale generalnie nie przeszkadza, tylko przy załączaniu silnika się to pojawia.
Nie wiem czy temat jest wciaz aktualny? Mianowicie posiadam w mazdzie 323fbj 1.6 sportive z 2002 roku radio clarion nie, chcialbym fabryczne radio zastapic, ale nie mam pojecia z kostkami. Szersza jest podpieta ale do czego druga? A jak wstawic zdjecia?
Dopisano 26 maja 2019, 19:07:
Liczba pinow jest taka sama ale kostka nie pasuje
Dopisano 26 maja 2019, 19:07:
Liczba pinow jest taka sama ale kostka nie pasuje
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości