ABS + TSC on/off + ręczny =? Wszytsko się świeci >120km/h

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Matikolok » 31 mar 2014, 22:45

Witam "Mazdowiczów" :) <oczko>
Po wymianie czujnika ABS (tył za pasa) zapalają się kontrolki kontroli trakcji on i off jednocześnie, ręcznego i abs? Dzieje się ta po przekroczeniu 120 km/h i nie gaśnie. Muszę zgasić i zapalić samochód i nie przekraczać 120, niby banał ale w nocy denerwuje jak licznik wygląda jak choinka. Po za tym nic złego się nie dzieje.

Przed wymianą czujnika kontrolki paliły się cały czas i okazało się że "bolec" w czujniku jakimś cudem lekko się wygiął i przy lekkim hamowaniu (nawet gdy samochód się "toczył") włączał się ABS – kupiłem używany za 70 zł.

Nie wiem czy to wina czujnika czy może błędy w komputerze.
Jakieś rady?
Dziękuje i pzdr.

Ps. Chętnie udzielę odpowiedzi na pyt. dot. mojej sytuacji w celu zdiagnozowania wady.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2013, 21:25
Posty: 10
Auto: Mazda 323f BJ
Mazda 6 GH 2.5

Postprzez xedos1972 » 1 kwi 2014, 10:05

wszystko jest na forum wystarczy poszukać temat abs-u wałkowany wiele razy .kupiłeś czujnik używany który mimo że oryginalny( tak zakładam) to ma określony przebieg i jak wiadomo nie od dziś tylne padały czy jest sprawny tego nie wiesz ? .błędy w module abs-u nie maja wpływu na pracę całego układu są tylko zapisane w pamięci. abs ma samo diagnostykę przy każdy uruchomieniu silnika i jak układ uzna za sprawny kontrolki gasną . piszesz o bolcu wygiętym sam się nie wygiął sprawdź koronkę czy nie ma uszkodzeń i stąd błędny odczyt , ustaw odległość czujnika od koronki jest na forum ile powinna wynosić ,podsumowując wszystko jest już na forum co do możliwych przyczyn tylko poszukaj .skasuj błędy abs-u
i ponownie sprawdź jakie system zapisze i je podaj na forum .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez tomsimondj » 1 kwi 2014, 11:27

i czemu używany? za nie całe 70pln są nowe zamienniki jpnu.. niby zamiennik ale sądzę że i tak będzie lepszy niż używka w tym wypadku.. u mnie wymienione i jest ok od dłuższego czasu

Dopisano 1 kwi 2014, 11:27:

i czemu używany? za nie całe 70pln są nowe zamienniki jpnu.. niby zamiennik ale sądzę że i tak będzie lepszy niż używka w tym wypadku.. u mnie wymienione i jest ok od dłuższego czasu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 19:03
Posty: 822 (5/10)
Skąd: Łódź
Auto: 508SW 2.0hdi + Mazda 3 BL
były:
Laguna 2.0dci GT
Subaru Legacy BL 2.5 07
Mazda 6 GG 2.3 06
Mazda 6 GG 2.0+lpg
Mazda 323f BJ 1.6+LPG

Postprzez Matikolok » 1 kwi 2014, 22:24

Bardzo dziękuje za porady Panowie :)
W piątek mechanik (dobry znajomy) zajrzy, spr, zmierzy, ustawi a jak będzie źle to kupi się zmiennik – dziękuje za pomoc.
Niebawem się odezwę. :)

Ps. Czemu używany – szukałem części na szybko a faceta znalazłem 30 km od domu więc o zamienniku nie pomyślałem, a szkoda.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2013, 21:25
Posty: 10
Auto: Mazda 323f BJ
Mazda 6 GH 2.5

Postprzez Piotr Raczkowski » 6 kwi 2014, 15:33

pisałem o tym koronka lekko stuknięta i abs głupiał przy 120
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Matikolok » 17 maja 2014, 18:37

Przepraszam za kopanie ale może ktoś skorzysta kiedyś.

Wystarczyło podłączyć pod kom. i usunąć błąd :)
Długi czas nic się nie zmienia – czyli problem zlikwidowany. <killer>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2013, 21:25
Posty: 10
Auto: Mazda 323f BJ
Mazda 6 GH 2.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323