Problemy z klimą

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mruczek212 » 28 cze 2012, 22:02

piter-x napisał(a):Witam
Proszę o pomoc. W dniu dzisiajszym po 2 latach byłem w warsztacie sprawdzić i nabić klimatyzację. Sprawdzili szczelność i nabili na full. Spreżarka załącza sie jednak nie chłodzi – po kilku minutach temperatura praktycznie bez zmian. W warsztacie facet mi powiedział że prawdopodobnie jest niesprawna sprężarka. I moje pytanie brzmi czy jest to możliwe skoro sprężarka sie włańcza prawidłowo?
Niestety nie mam jak dłużej potestować, ponieważ po nabiciu i stwierdzeniu ze jest niesprawna spreżarka sciągneli czynnik spowrotem.


Słuchaj są tego 3 przyczyny (dwie tańsze i jedna droższa):
1. Zabity filtr przeciwpyłkowy (kabinowy)– słaby przelot powietrza (skoro nie byłeś dwa lata to możesz mieć zabity nieźle filtr). Ale on tak mocno nie wpływa na temperaturę wynikową, tylko bardziej na przepływ (większe obciążenie przepływającego powietrza).
2. Osuszacz klimatyzacji- jest to mały zbiorniczek (pojemniczek aluminiowy) do którego od skraplacza klimatyzacji odchodzi rurka to właśnie on określa sprawność klimatyzacji, jeżeli osuszacz jest zabity to może ci w ogóle nie chłodzić i w dodatku obciążasz sprężarkę przez co możesz ją zatrzeć.
3. Nie działająca sprężarka- jeżeli masz wymieniony co najmniej 2 element to wtedy należało by sprawdzić nabijając cały układ jeszcze raz. Jeżeli wtedy nie za działa to należy sprawdzić szczelność sprężarki i czy wytwarza odpowiednie ciśnienie jak zaznaczył tu ART310.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 10:13
Posty: 48
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 323F BJ 1.5+LPG
Moja Mazda

Postprzez przemko201 » 1 lip 2012, 18:17

Łącze tematy

witam
mam problem z moja mazda 323f 2.0 dtid 2002r otóż:
jak jade i wlacze klime czuc cyklincze wylanczanie i spowrotem wlanczanie klimy
czuc pod pedalem gazu duzy spadek mocy i delikatne szarpniecia podczas wyl/wl sie sprezarki klimy
moze ktos mial podobny problem prosze o sugestie
pozdrawiam
przemko201
 

Postprzez black_pablo » 1 lip 2012, 19:28

efekt szarpniecie lekkiego i spadku mocy to normalne przy załączeniu klimy, a jak robi się to cyklicznie może być to wina gdzieś słabej masy na przewodach lub tez uszkodzony np włącznik jak bym przyczyny szukał gdzieś w instalacji elektrycznej klimy a nie w innych komponentach klimy.

ps. nie zakładajcie tysiąca osobnych tematów o klimie spokojnie można się podpiąć pod inny temat z pytaniem, a ty kolego uzupełnij dane w profilu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 08:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Borys » 1 lip 2012, 22:01

Klimatyzacja tak właśnie działa (prawie jak lodówka), załącza się cyklicznie, zarówno sprężarka jak i wentylator.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez sensimilla » 5 lip 2012, 12:53

Witam, mam pytanko do czego musi być ten kabel podłączony u mnie on jest luzem wisi czy to może być przyczyna niedziałającej klimy? jak kupowałem samochód klimatyzacja działała normalnie teraz coś przestała.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Załączniki
qq12320130.jpg
sensimilla
 

Postprzez piter-x » 5 lip 2012, 18:39

Dzieki za wszelkie informacje.
Jakoś nie miałem czasu i chęci ale chyba własnie zaczne od osuszacza :) i zobaczymy jak będzie dalej
Początkujący
 
Od: 22 lis 2009, 10:31
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323F Bj 1.5 16V 98r.

Postprzez andrzej88 » 5 lip 2012, 19:28

cześć, mam problem z klimatyzacją w mojej Mazdzie 323F 2002r. 2,0DID 101km ,
a mianowicie przy włączonym przycisku klimy: na nadmuchu 1 chodzi bez zarzutu, na 2,3,4 się wyłącza- a w zamian chodzi sama wentylacja (przy załączonym przycisku od klimy, jednak lampka na tym przycisku gaśnie)
dodam że:
-sprężarka klimy nie chodzi na 2-4 programie nadmuchu,
-powietrze czyli sama wentylacja chodzi na każdym programie nadmuchu
-byłem w 2 serwisach klimy i powiedzieli mi że mam się zgłosić do elektryka: sama klima jest sprawdzona i jest sprawna
-u elektryków u których byłem, nie potrafili zdiagnozować usterki.

Proszę was o pomoc, może ktoś z was miał podobny problem? Nie chce być niepotrzebnie naciągany na koszta przez ów elektryków, którzy będą po kolei wszystko wymieniali.

Z góry dzięki za pomoc :)
andrzej88
 

Postprzez MarekSz » 5 lip 2012, 21:02

Jeśli dobrze pamiętam było coś już na ten temat. Winny jest panel sterujący nawiewem, a dokładnie pokrętło odpowiedzialne za prędkość wentylatora. Można to próbować naprawić samemu, ale jest to rozwiązanie tymczasowe (przynajmniej u mnie tak było :)), najlepiej wymienić cały panel.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2011, 22:54
Posty: 149 (0/7)
Skąd: Białystok
Auto: była: Mazda 323f BJ 1,6 '01;
Mazda MX-5 1,8 NBFL '02
jest: Mazda 3 BL 1,6 MZR '09

PostTen post został usunięty przez black_pablo 6 lip 2012, 10:46.
Powód: OT

Postprzez konradus99 » 23 lip 2012, 13:21

Ponieważ z mojej dotychczasowej, oryginalnej chłodnicy zostało sito, rozglądam się za zamiennikami. I tutaj pytanko, czy brać BEHR-Hella czy Nissensa ? Ceny podobne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2012, 12:24
Posty: 43
Skąd: TST/TKI
Auto: Była:
Mazda 323F BJ 2001' 1.6 16V ZM
Jest:
Lexus IS 200
Toyota Starlet EP81 1.3 16V DOHC

Postprzez Borys » 23 lip 2012, 15:04

Carspeed polecał mi Behr jako jakość oryginału.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez konradus99 » 4 sie 2012, 19:52

Założyłem chłodnicę Behr (Carspeed) i osuszacz NRF. Na razie działa :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2012, 12:24
Posty: 43
Skąd: TST/TKI
Auto: Była:
Mazda 323F BJ 2001' 1.6 16V ZM
Jest:
Lexus IS 200
Toyota Starlet EP81 1.3 16V DOHC

Postprzez szuwar1978 » 6 sie 2012, 20:26

Ja też mam problem z klimą.. mianowicie działa jak należy ale.... przez pierwsze 5 – 10min falują mi dość mocno obroty na jałowym w dół, po tym czasie wszystko wraca do normy. Jak klima wyłączona wszystko gra... przepustnica i krokowy wyczyszczone, obroty ustawione, 2 lata temu wymieniana chłodnica klimy i robiony cały serwis....
Gdzie szukać przyczyny w takim zachowaniu??? Czyżby łożysko sprężarki??? Może ktoś miał podobny przypadek?
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 20:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez ZZZak » 17 lis 2012, 10:46

Cześć. Możecie posiadacze BJ-ki napisać jak wam w temp. zewnętrznej takiej jak teraz (ok 2-6 st. C) chodzi sprężarka klimatyzacji? (chodzi o klimę manualną)
Parę miesięcy temu nabijałem klimatyzację. Przy włączeniu klimatyzacji sprężarka załącza się na jakieś 10-15 sek. po czym robi sobie przerwę (to na minutę to dłużej). Oczywiście przy takiej pracy nie chce osuszyć szyb. Nie wiem czy to z powodu mgieł i dużej wilgotności powietrza w ostatnich dniach. Zaczyna byc to upierdliwe. Dziś podjechałem sprawdzić czy nie ma gdzieś nieszczelności. Okazało się, że czynnika mam praktycznie tyle ile mi nabili w sierpniu. Filtr kabinowy wymieniony 2 miesiące temu, więc para raczej nie przez niego.
Jedno co mnie zastanowiło jeszcze latem to brak kałuży skroplonej wody pod mazdą. Wcześniej zawsze trochę "popuściła pod siebie" :).
W serwisie tłumaczyli, że tak może działać, bo jest jakiś czujnik temperatury, który ją rozłącza przy niskiej temp. na zewnątrz.
Możecie dać znać jak to wygląda u Was? Przerwy przestoju sprężarki też są tak długie? Ew. gdzie szukać usterki?
ZZZak
 

Postprzez Marwis » 17 lis 2012, 10:51

U mnie poniżej ok 4*C nie chce się załączyć
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 17:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez ZZZak » 17 lis 2012, 11:12

Marwis napisał(a):U mnie poniżej ok 4*C nie chce się załączyć

Czyli też nie pomaga w osuszaniu szyb w takich temperaturach?

Jeszcze jedno pytanie: czy w takim razie da się "oszukać" tę niską temperaturę zewnętrzną jakoś? Jest gdzieś jakiś czujnik, który za to musi odpowiadać (tak się domyślam)... tylko gdzie go mam szukać? Czy on mierzy temperaturę wewnątrz kabiny czy powietrza dopływającego z zewnątrz?
ZZZak
 

Postprzez Marek 161BD081 » 17 lis 2012, 13:25

ZZZak napisał(a):Jedno co mnie zastanowiło jeszcze latem to brak kałuży skroplonej wody pod mazdą. Wcześniej zawsze trochę "popuściła pod siebie"

Może po prostu otwór odwadniający masz zatkany?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Krzysztof721 » 23 lip 2013, 13:04

Usunięty z tego tematu
Początkujący
 
Od: 28 mar 2013, 11:01
Posty: 10
Auto: Mazda 323F BJ 1.8 16V 1998 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323