Kody błędów Mazda 323f BJ – wszystkie wersje silnikowe

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez xedos1972 » 21 maja 2012, 17:34

P1345, Czujnik indukcyjny położenia wałka rozrządu
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez bombel1991 » 21 maja 2012, 17:45

no właśnie zdążyłem to też już wyczytać, ale to co w takim razie robić? Pół roku temu miałem wymieniany czujnik położenia wału. Bliżej go podpiąć, żeby większy impuls był czy coś? czy odsyłać na reklamację?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2011, 22:48
Posty: 112

Postprzez xedos1972 » 21 maja 2012, 18:50

raczej padł czujnik, ale sprawdź czy czujnik jest wolny od wszelkich metalowych wiórów lub kawałków.
• Jeśli metalowe wióry lub cząstki znajdują się na czujniku, oczyść je tak podaje manual. dalsze sprawdzenie to tylko oscyloskop
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez szuwar1978 » 21 maja 2012, 21:15

Bombel Ty piszesz że miałeś wymieniany czujnik położenia wału a xedos Ci napisał że błąd dotyczy czujnika wałka rozrządu a to dwa różne czujniki.....
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez bombel1991 » 21 maja 2012, 22:07

szuwar1978 napisał(a):edos Ci napisał że błąd dotyczy czujnika wałka rozrządu a to dwa różne czujniki.....

Dobrze wiedzieć, że dwa różne trzeba to zapamiętać :) W takim przypadku mam już jakiś punkt zaczepienia, a orientujecie się może czy da radę zrobić to samemu? Czy jednak bez elektryka się nie obejdzie?

edit:

już wiem jak go wymienić, to jest 5 minut roboty, ale w sklepach w mojej okolicy mówią, że na hurtowniach nigdzie ich nie ma. Nie wiecie gdzie mógłbym takowy dostać?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2011, 22:48
Posty: 112

Postprzez carlospl » 29 maja 2012, 22:58

Witam
Mam prośbę o zidentyfikowanie prawdopodobnych przyczyn błędów i ewentualnych następstw tych błędów. Co należy zrobić aby je wyeliminować.

P0134 – Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) – brak aktywności
P0171 – P0171 "Czujnik O2 (Bank 1) – mieszanka zbyt uboga
P0421 – Nagrzany katalizator (Bank 1) – wydajność potniżej progu
P1170 – ??? nie znalazłem, z tego co na forach zagranicznych to coś z Lambdą

Za opowiedzi z góry dziękuję.
Mazda 323F BJ 2.0 2001r

"jest jak jest nie jak powinno być" [Indios Bravos]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2011, 01:05
Posty: 28
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 2001r Sportive

Postprzez carlospl » 30 maja 2012, 20:03

Błędy skasowane

Post do kosza
Mazda 323F BJ 2.0 2001r

"jest jak jest nie jak powinno być" [Indios Bravos]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 mar 2011, 01:05
Posty: 28
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 2001r Sportive

Postprzez Neonixos666 » 30 maja 2012, 21:22

na przyszłość jak masz problemy z silnikiem to w dziale ditd jest dużo odpowiedzi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez MARSELUSS82 » 31 maja 2012, 12:03

carlospl napisał(a):Błędy skasowane

Post do kosza

Kasowanie nie usuwa usterki <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez Neonixos666 » 31 maja 2012, 15:41

MARSELUSS82 napisał(a):Kasowanie nie usuwa usterki <czarodziej>


a błąd nie oznacza usterki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez feniur » 11 cze 2012, 16:37

Witam

Wyswietla mi sie blad

P0439 – Układ ogrzewania konwertera katalitycznego

moglbym prosic o wyjasnienie co jest nie tak i jaki to ma wpyw na spalanie jazda.


Samochod : Mazda 323f sport 130 KM 2002r.
Pozdrawiam
feniur
 

Postprzez feniur » 20 cze 2012, 15:48

nikt nic o tym nie moze powiedziec? :)
feniur
 

Postprzez xedos1972 » 20 cze 2012, 19:50

w programie tolerance data 2009.2 błąd P0439 – podaje ogrzewanie katalizatora a możliwa przyczyna- obwód regulacyjny . co to znaczy to nie mam pojęcia pomyślałem o sondzie masz dwie u siebie ? jak tak to pierwsza to sonda regulacyjna przed Kata. a druga sonda to diagnostyczna za Kata. i jeśli ta ostatnia coś wykryła że dzieje się z katalizatorem i może stąd błąd . zadzwoń sobie tu http://mazda-serwis.com.pl/ do południa i może coś ci podpowiedzą .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez misiaq » 30 cze 2012, 22:43

witam po wizycie na kompie diagnosta wykryl blad o takim nr ,pisze ze to map/baro sensor pomozecie co z tym zrobic? .Swieci sie rowniez check, mazda 323 f 2001r, 1,6 98 koniow,niewiem czy da rade zrobic samodiagnostyke przy bledach abs umialem zrobic a tutaj nic nie chce mrygac:P pozdr
Początkujący
 
Od: 3 lip 2010, 14:36
Posty: 5
Skąd: tychy
Auto: Honda CRX,323F BJ 1.6

Postprzez black_pablo » 1 lip 2012, 09:31

o błędach i ich odczycie jest wszystko na forum wystarczy użyć szukajki

przenoszę... jutro

ps. uzupełnij profil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez xedos1972 » 1 lip 2012, 09:53

błąd – P0107-Ciśnienie bezwzględne rury ssącej / czujnik barometryczny – przyczyna Zawór regulacyjny wejście niskie . gdzie się znajduje to nie wiem czy to np. przepływomierz czy raczej kolektor ssący
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez misiaq » 6 lip 2012, 21:52

czy ktos moze cos jeszcze powiedziec nt tego bledu? chce podmienic przeplywomierz ale narazie szukam kogos kto ma 323 f ze slaska/tychy
Początkujący
 
Od: 3 lip 2010, 14:36
Posty: 5
Skąd: tychy
Auto: Honda CRX,323F BJ 1.6

Postprzez Darecki74 » 12 lip 2012, 20:58

Ja jestem z tychów i mam BJ z 2000r 1.5 88PS
Pojechałem po kolejną Hondę, wróciłem pierwszą Mazdą...ZOBACZYMY !!!
Początkujący
 
Od: 14 mar 2012, 21:00
Posty: 7
Auto: Mazda 323F 1.5 benzyna
r.prod. 2000

Postprzez karton » 14 lip 2012, 15:11

witam
Mi wyskoczyła ikonka silnika, check.
Pojechałem pod komputer i wyszło mi:

P0103 Przepływom. po. masowy lub obj.
Sygnał za duży

Po171 Mieszanka za uboga (rząd1)
uboga.

Przy ruszaniu auta jak jest zimny silnik szarpie.
CZy przepływomierz jest na wykończeniu ??
Ktoś miał taki przypadek.
Początkujący
 
Od: 22 lut 2011, 10:27
Posty: 17
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 323f Sportive 2.0 2001r
Poniżej adres do mojej Pani

viewtopic.php?f=312&t=119160

Postprzez czah666 » 15 lip 2012, 12:35

Myślę ze jako że jesteśmy z tego samego miasta to możemy sie gdzieś spiknąć , wziąść śrubokręt i zrobić podmiankę w celu rozwiania wątpliwości ;) o ile przeplywka bedzie taka sama ( ale raczej jest )

Ponadto można ją pomierzyć jakie daje napięcie wyjściowe na przepływomierzu i czy zwiększając obroty idzie w gore w miarę równomiernie , jak poszukam to mogę podać ci jakie napięcia powinny być przy jakich obrotach
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 157 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323