Szukałem po całym forum i nie znalazłem infa w temacie – kamery cofania w BJ. Są inne
informacje, co kto zrobił, ale w BJ ja nie znalazłem.
Szukając w necie odpowiedniej kamery do BJ, nie znalazłem na 100% takiej, która by odpowiadała mojemu wyobrażeniu piękna
Z założenia, kamera ma być zamiast lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej.
Nasza lampka wygląda tak:
Po pomiarach lampki i otworu w klapie bagażnika, wyszło mi że: ta kamera powinna pasować na styk:
Po zakupieniu, okazało się, że wszystko jest OK., tylko, że obiektyw cały nie wygląda z za osłony.
Aby nie popadać w zbędne koszty, postanowiłem adoptować posiadaną kamerę do panujących warunków. Po małych, ale radykalnych cięciach, ww kamera zmieniła swój kształt / wielkość/ i była bardziej przyjazna do umiejscowienia jej w innym a zarazem bardzo zaszczytnym jak dla kamery – miejscu.
Postanowiłem ją umieścić w miejsce zaślepki, na zdjęciu zaznaczona strzałką.
W tym miejscu znajdują się śruby mocujące, ale po małej modyfikacji, kamera tam zaistniała.
Została przyklejona, a potem uszczelniona silikonem – płynna uszczelka. Tak to wyglądało:
W celu przeprowadzenia kabli z kamery do środka klapy bagażnika, została także zmodyfikowana lampka oświetlenia tablicy:
Całość także po wszystkim uszczelniona silikonem.
Jednym z kolejnych problemów- jest zasilenie „+” ze świateł cofania. Ja rozwiązałem to w ten sposób.
Znalazłem kabel w bagażniku, na którym jest „+” świateł cofania: czerwono-żółty z szarym paskiem – tak jest u mnie:
Używając szybko złączki tzw. samochodowej podłączyłem zasilanie:
Z klapy bagażnika przedostałem się przepustem kablowym łączącym klapę z samochodem.
W gumowym przepuście jest wystarczająco dużo miejsca na dwa kable. Z bagażnika przeciągałem dwa kable- „+” zasilania ze świateł cofania, oraz sygnałowy – obrazu – do podłączenia do monitora.
Dlaczego do zasilenia monitora nie wykorzystałem np.: z „jakiegoś plusa z przodu samochodu”?
Dlatego że pomimo opisów w necie, że: monitor bez sygnału nie pobiera prądu, jest trochę mylące. Mój zakupiony monitorek 4,3 cala, faktycznie po podłączeniu do zasilania – bez sygnału obrazu – nie pobierał prądu, ale tylko za pierwszym razem. Kiedy podłączyłem zasilanie i sygnał video a potem odłączyłem sygnał – to monitorek pobierał około 12 mA prądu. Niby mało, ale stałe „dodatkowe” obciążenie akumulatora, spowodowało, że zasilanie monitora poszło razem z zasilaniem kamery.
Z klapy bagażnika, po pomyślnym upakowaniu przewodów w przepuście, i po odchyleniu podsufitki, jesteśmy prawie, że w domu
Fakt, że wcześniej trzeba zdjąć plastikowy boczek w bagażniku oraz osłonę klapy bagażnika, ale pomijam to. To już kabelki idące przy siedzeniu kierowcy:
Początkowo monitorek chciałem troszkę schować, aby nie kusił widokiem, ale okazało się, że w to miejsce godzi chciałem go upakować, to niestety jest za duży. I w tym momencie powiedzenie – duży więcej może – okazało się nietrafione. Następne wybrane miejsce to półka podszybia:
Jednak dwustronna taśma lepiąca kiepsko trzymała. Drgania samego samochodu podczas jazdy powodowały ciągłe odpadanie monitora.
Postanowiłem przenieść monitorek w bardziej centralny punkt samochodu. Po wielu pomysłach, monitorek zamontowany został centralnie. Niestety nie posiadam zdjęć z tego, uleciały gdzieś w kosmos.
Monitorek zainstalowany jest przy zegarku.
Kończąc temat. Zamocowana kamera
Taki jest widok z kamery
Zdjęcie zrobione kiedy słońce świeciło już z tyłu samochodu. Naniesiona skala w kamerze z symbolem 1.0 od krawężnika, tak było za samochodem
Kamera widzi kawałek zderzaka, to ta kropkowana poprzeczna linia .
Widok wieczorny – nie nocny.
Kamerka jeździ już około miesiąca w samochodzie. Bardzo jest przydatna w momentach kiedy chcemy dojechać do przeszkody, której już nie widać w lusterkach.
Praktycznie – w samych lusterkach bym zakończył manewr cofania, ale po widoku z kamery, śmiało można jeszcze cofać. I to jest najpiękniejsze w całości. Taki był cel instalowania takiej kamery.
I to by było na tyle, jak mawiał Profesor mniemanologii stosowanej – Jan Tadeusz Stanisławski
Kamera cofania w BJ
Strona 1 z 1
czy jeśli mój odtwarzacz z lcd ma z tyłu czincz od kamery cofania, to muszę ciągnąć te wszystkie kable?
- Od: 8 lut 2011, 22:48
- Posty: 112
Hm, na pewno musisz podać sygnał video z kamery, właśnie w "czincz od kamery cofania" ale czy po podaniu sygnału Video odtwarzacz /ekran/ zareaguje – to ja tego nie wiem.
Na pewno także musi być zasilana kamera, rozumie że rozpatrujemy sytuacje kiedy włączamy bieg wsteczny.
I najprawdopodobniej, jeśli odtwarzacz nie jest włączony – to obraz się nie pokaże.
Na pewno także musi być zasilana kamera, rozumie że rozpatrujemy sytuacje kiedy włączamy bieg wsteczny.
I najprawdopodobniej, jeśli odtwarzacz nie jest włączony – to obraz się nie pokaże.
Demokracja, to dwa wilki i owca, głosujące, co zjeść na obiad. Wolność, to uzbrojona po zęby owca, która może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją.
–Ben Franklin
–Ben Franklin
teoretycznie tylko sygnałowy z kamery , ale jeśli masz własny monitor w zestawie audio to nie wiem . ja w drugim samochodzie mam radio Navroad NR650BTV + podobny zestaw tego producenta z tej strony http://www.emg-poland.pl/index.php?EMG= ... E¶m=40 więc jest centralka i w momencie włączenia biegu wstecznego obraz z kamery jest przesyłany poprzez centralkę na istniejący w samochodzie wyświetlacz.
xedos1972
fajna robota teraz tylko moderator powinien do FAQ przenieść aby innym było łatwiej szukać
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Wydaje mi się, że jeśli miałbym tą kamerkę z centralką to pewnie podczas wrzucenia wstecznego odtwarzacz by się wyłączył, a uruchomił podgląd z kamery.
- Od: 8 lut 2011, 22:48
- Posty: 112
taka kolej rzeczy zmienia się źródło sygnału i masz obraz z kamery cofania , a centralka łączy z sobą czujniki cofania i kamerkę z radarem i głośnik .radar mierzy odległość od przeszkody i wyświetla na ekranie a czujniki sygnalizują to dźwiękiem coraz ostrzejszym w miarę zbliżania się do przeszkody fajny i przydatny bajer.
xedos1972
orientujecie się może, czy w maździe 3 lampki tablicy są takie jak u nas? Znalazłem taką kamerkę:
http://allegro.pl/hit-najlepsza-kamera- ... 39253.html
pasuje idealnie na zatrzask od lampki, ale jest właśnie tylko do mazdy 3 i 2.
http://allegro.pl/hit-najlepsza-kamera- ... 39253.html
pasuje idealnie na zatrzask od lampki, ale jest właśnie tylko do mazdy 3 i 2.
- Od: 8 lut 2011, 22:48
- Posty: 112
mama akurat lampkę przy sobie i wymiary są około 70x na 30 (35 w najszerszym miejscu)
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
bardzo fajny gadget
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
bombel1991 napisał(a):orientujecie się może, czy w maździe 3 lampki tablicy są takie jak u nas? Znalazłem taką kamerkę:
http://allegro.pl/hit-najlepsza-kamera- ... 39253.html
pasuje idealnie na zatrzask od lampki, ale jest właśnie tylko do mazdy 3 i 2.
Tak jak piszesz, że pasuje idealnie na zatrzaski, tak samo miałem ze swoją którą zakupiłem.
Wszystko pasowało, tylko obiektyw nie wystawał całkowicie, przysłonięty był do połowy przez blendę.
Jeśli to coś pomoże to wstawiam lampkę z wymiarami.
tak to wygląda mniej więcej.
Demokracja, to dwa wilki i owca, głosujące, co zjeść na obiad. Wolność, to uzbrojona po zęby owca, która może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją.
–Ben Franklin
–Ben Franklin
Ile taka kamerka kosztuje i jaki masz model?
Bo na allegro rozrzut jest straszny, a na Twoich zdjęciach widać, że jakość jest dobra.
Bo na allegro rozrzut jest straszny, a na Twoich zdjęciach widać, że jakość jest dobra.
Madzia sprzedana, na forum na pewno jeszcze wrócę ;)
- Od: 16 paź 2009, 13:17
- Posty: 85
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Była 323f BJ – dzielnie służyła, ale sprzedana. Jeszcze tu wrócę :)
Moja kamera, jak pisałem wcześniej – nie jest dedykowana do Mazdy 322 F BJ, ja nigdzie w necie nie znalazłem kamery do mazdy, która by była dedykowana do 323.
Sprzedawcy odpowiadają, że wszelkie informacje o kamerze są podane na stronie ... itd, itp.
Przynajmniej mnie tak odpowiadali.
W Płocku znalazłem sklep – niestety – typu Internetowy – i tam także gościu nic nie wiedział o kamerach. Jeśli ktoś kupił na aukcji – to on "zamawiał" dopiero w hurtowni. Co kto zamówił, on to zamawiał.
Podobno jest jakaś taka w Poznaniu. Podobno.
Ja kupiłem kamerę dedykowaną do
"TOYOTA LAND CRUISER 100,120,200R REIZ LEXUS GX 470,LX 470"
zapłaciłem za nią 104 zł. + przesyłka.
zdjęcie zapożyczone z aukcji.
Dopiero po radykalnych modyfikacjach, kamera jak pisałem wcześniej, nabrała przyjaznych kształtów i dała się zamocować w innym miejscu. Jej parametry, które podaje sprzedawca:
Dane techniczne:
Przetwornik: 1/4” CMOS
System: NTSC
Rozdzielczość pozioma 420TVL
Piksele efektywne: 510 x 492
Czułość: 0,4Lux/F1,2
Współczynnik sygnał/szum: >48dB
Funkcje obrazu: Auto-exposure, AWB, AGC, BLC
Szybkość migawki: 1/50-1/100000Sec
Kąt widzenia obiektywu: 170 stopni
Funkcja mirror: Obraz widziany jak w lusterku wstecznym z podziałką ułatwiającą ocenę odległości
Stopień ochrony IP: 67
Wyjście video: 1.0Vp-p,75 ohm 1.0Vp-p, 75 ohm
Zasilanie: 12V
Pobór prądu: 130mA-150mA (max.)
Temp. pracy: -20 do +75°C
Temp. magazynowania: -30 do +85°C
Dzisiaj próbował bym z inną kamerą, która dedykowana jest do Mazdy 2,3,5,6,CX7 a wygląda tak:
zdjęcie zapożyczone z aukcji:
Ale to należało by zobaczyć w naturze jakby pasowało.
Sprzedawcy odpowiadają, że wszelkie informacje o kamerze są podane na stronie ... itd, itp.
Przynajmniej mnie tak odpowiadali.
W Płocku znalazłem sklep – niestety – typu Internetowy – i tam także gościu nic nie wiedział o kamerach. Jeśli ktoś kupił na aukcji – to on "zamawiał" dopiero w hurtowni. Co kto zamówił, on to zamawiał.
Podobno jest jakaś taka w Poznaniu. Podobno.
Ja kupiłem kamerę dedykowaną do
"TOYOTA LAND CRUISER 100,120,200R REIZ LEXUS GX 470,LX 470"
zapłaciłem za nią 104 zł. + przesyłka.
zdjęcie zapożyczone z aukcji.
Dopiero po radykalnych modyfikacjach, kamera jak pisałem wcześniej, nabrała przyjaznych kształtów i dała się zamocować w innym miejscu. Jej parametry, które podaje sprzedawca:
Dane techniczne:
Przetwornik: 1/4” CMOS
System: NTSC
Rozdzielczość pozioma 420TVL
Piksele efektywne: 510 x 492
Czułość: 0,4Lux/F1,2
Współczynnik sygnał/szum: >48dB
Funkcje obrazu: Auto-exposure, AWB, AGC, BLC
Szybkość migawki: 1/50-1/100000Sec
Kąt widzenia obiektywu: 170 stopni
Funkcja mirror: Obraz widziany jak w lusterku wstecznym z podziałką ułatwiającą ocenę odległości
Stopień ochrony IP: 67
Wyjście video: 1.0Vp-p,75 ohm 1.0Vp-p, 75 ohm
Zasilanie: 12V
Pobór prądu: 130mA-150mA (max.)
Temp. pracy: -20 do +75°C
Temp. magazynowania: -30 do +85°C
Dzisiaj próbował bym z inną kamerą, która dedykowana jest do Mazdy 2,3,5,6,CX7 a wygląda tak:
zdjęcie zapożyczone z aukcji:
Ale to należało by zobaczyć w naturze jakby pasowało.
Demokracja, to dwa wilki i owca, głosujące, co zjeść na obiad. Wolność, to uzbrojona po zęby owca, która może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją.
–Ben Franklin
–Ben Franklin
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości