Montaż sterownika C. Z. Prośba o dokładną, wnikliwą instrukcję.
1, 2
Cześć. Kilka dni temu kupiłem sterownik Centralnego Zamka dokładnie na tej aukcji: http://allegro.pl/sterownik-bx10-zamka-metal-klapa-migacze-promocja-i2238376104.html Myślałem, że podłączenie go to dużo prostsza sprawa, pół godziny i po robocie, a niestety tak nie jest. W końcu udało mi się znaleźć jak dobrze mi się wydaje centralkę. Mam kilka pytań, ponieważ kompletnie się na tym nie znam, a w tym wątku: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=115&t=94578 nie wszystko co chciałbym wiedzieć jest. Chodzi mi między innymi o to, że jak już znalazłem tą centralkę to jak się do niej podpiąć, czy w jej miejsce wpiąć sterownik? Skąd wiedzieć który kabel ze sterownika podpiąć gdzie w samochodzie w centralce? Jak poustawiać sterowanie: minusem, plusem?
Zdjęcia tego co wydaje mi się być centralką:
Chyba, że coś z tego to centralka:
Tutaj cała reszta zdjęć co może się przydać:
Sterownik:
Kabelki:
Pomarańczowy nie zakończony niczym (wystaje kawałek drucików z gumowej osłonki)
Biały to samo co wyżej
Żółty to samo co wyżej
Pomarańczowo/Czarny to samo co wyżej
Biało/Czarny w 1/3 długości coś takiego jak na zdjęciu dalej to samo co wyżej
Żółto/Czarny to samo co 4 pierwsze kabelki
2x Niebieski z jednego gniazda tak samo jak biało/czarny tylko w tym przypadku ta złączka czy co to jest ma kolor brązowy nie niebieski
Czerwony tak samo jak biało/czarny
Czarny to samo co 4 pierwsze kabelki
Różowy to samo co wyżej
Bardzo proszę o pomoc, o w miarę łatwą, prostą instrukcję jak to zrobić.
Zdjęcia tego co wydaje mi się być centralką:
Chyba, że coś z tego to centralka:
Tutaj cała reszta zdjęć co może się przydać:
Sterownik:
Kabelki:
Pomarańczowy nie zakończony niczym (wystaje kawałek drucików z gumowej osłonki)
Biały to samo co wyżej
Żółty to samo co wyżej
Pomarańczowo/Czarny to samo co wyżej
Biało/Czarny w 1/3 długości coś takiego jak na zdjęciu dalej to samo co wyżej
Żółto/Czarny to samo co 4 pierwsze kabelki
2x Niebieski z jednego gniazda tak samo jak biało/czarny tylko w tym przypadku ta złączka czy co to jest ma kolor brązowy nie niebieski
Czerwony tak samo jak biało/czarny
Czarny to samo co 4 pierwsze kabelki
Różowy to samo co wyżej
Bardzo proszę o pomoc, o w miarę łatwą, prostą instrukcję jak to zrobić.
- Od: 28 gru 2011, 23:16
- Posty: 31
- Skąd: FSU ale blachy FSW :D
- Auto: Mazda 323F BJ 1.5 2000r.
Szukajka ma znów wolne dzisiaj?
Poczytaj trochę ten temat: KLIK a będziesz więcej wiedział
Poczytaj trochę ten temat: KLIK a będziesz więcej wiedział
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kurcze ale nie do końca rozumiem. :/ Tam kolega w tamtym temacie pisał coś o "dodatkowej centralce" to ja już nie wiem czy podłączać swój swój sterownik tak jak on tą "dodatkową centralkę" czy jak. Poza tym jakby ktoś mógł mi zaznaczyć na przykładzie zdjęcia, gdzie się podpinać na dole czy na górze. W tamtym temacie kolega podpinał 4 kable i mówił, że mu 2 wolne zostały a ja mam ogólne 11 kabli licząc niebieskie podwójnie. Poza tym nie wiem, czy mam powyciągać z centralki kable te co trzeba i wpiąć w ich miejsce te ze sterownika, czy popodpinać się pod nie. Chciałbym przede wszystkim jak da radę instrukcję, który kabel ze sterownika mam zamiast którego wpiąć w centralkę, lub ewentualnie pod który się podpiąć. Niestety ale tamten temat niewiele mi mówi...
EDIT:
W ogóle to co jest na pierwszym zdjęciu to jest centralka? Mi się wydaje, że tam powinno być mniej kabli, bo od czego by one wszystkie były?
EDIT:
W ogóle to co jest na pierwszym zdjęciu to jest centralka? Mi się wydaje, że tam powinno być mniej kabli, bo od czego by one wszystkie były?
- Od: 28 gru 2011, 23:16
- Posty: 31
- Skąd: FSU ale blachy FSW :D
- Auto: Mazda 323F BJ 1.5 2000r.
Centralki oryginalnej nie ruszaj. Wpinaj się w kable w wiązce idącej koło lewej nogi kierowcy przy drzwiach na dole. Nie musisz podłączać wszystkich kabli, żeby działało. Z tych koniecznych do podłączenia to:
– czerwony (napięcie 12V stałe niezależne od pozycji stacyjki, kolor kabelka w który się wpiąć znajdziesz miernikiem)
– czarny (masa, przykręcasz pod śrubę wkręconą w nadwozie, tam w nogach kierowcy z lewej strony jest takowa, pod nią będą kable z zakończeniem oczkowym przykręcone)
Teraz interesuje Cię tylko 6 kabelków kolejno od góry w wtyczce (Pomarańczowy, Biały, Żółty, Pomarańczowo/Czarny, Biało/Czarny, Żółto/Czarny) Służą do sterowania zamkiem. Podłącz je wg schematu opisanego na twoich zdjęciach "F.2 Spust negatywne" Czyli zółty łączysz z żółto-czarnym i podłączasz do masy (może być tam gdzie czarny kabelek) Pomarańczowy i pomarańczowo/czarny możesz w ogóle wyciągnąć z wtyczki i wyrzucić aby się nie plątały Zostają Ci biały i biało/czarny (dają sygnał otwarcia/zamknięcia) Teraz bierzesz miernik w dłoń i szukasz dwóch kabli w wiązce idącej do drzwi kierowcy dwóch kabli na których pojawia się masa podczas otwierania/zamykania drzwi. Na jednym pojawi się podczas otwierania, na drugim podczas zamykania. Może uda Ci się ze schematów wyczytać kolor tych kabli, a jeśli nie to zdrap kawałek izolacji z kabelków, żeby tylko miernik przyłożyć i sprawdzaj. Jak znajdziesz te dwa kable to podłącz do jednego biały a do drugiego biało/czarny. Jeśli podłączysz odwrotnie to nic się nie stanie tylko przycisk otwarcia na pilocie będzie zamykał i na odwrót. Dlatego sprawdź na luźno przed zakładaniem izolacji na połączenie
Bez podłączenia reszty powinno już działać
Z tego co widzę do kabel niebieski rozdzielony na dwa to wyjście kierunkowskazów. Są na nim diody prostownicze i tak ma zostać. Podłączasz pod kable gdzie pojawia się 12V podczas mrugania kierunkowskazów.
Różowy kabelek możesz sobie odpuścić (sterowanie otwarciem bagażnika albo wlewu paliwa) W Maździe nie otwierają się elektrycznie więc nie wykorzystasz. Chyba że znajdziesz inne zastosowanie dla tego sygnału. Jak nie to usuń różowy kabelek z wtyczki
Sam mam podłączone w sposób opisany powyżej. Działa ryglowanie z wewnątrz, z kluczyka i oczywiście pilota. Do tej pory nie podpiąłem tylko kierunkowskazów bo mi się nie chciało. Działa już wszystko prawie rok.
– czerwony (napięcie 12V stałe niezależne od pozycji stacyjki, kolor kabelka w który się wpiąć znajdziesz miernikiem)
– czarny (masa, przykręcasz pod śrubę wkręconą w nadwozie, tam w nogach kierowcy z lewej strony jest takowa, pod nią będą kable z zakończeniem oczkowym przykręcone)
Teraz interesuje Cię tylko 6 kabelków kolejno od góry w wtyczce (Pomarańczowy, Biały, Żółty, Pomarańczowo/Czarny, Biało/Czarny, Żółto/Czarny) Służą do sterowania zamkiem. Podłącz je wg schematu opisanego na twoich zdjęciach "F.2 Spust negatywne" Czyli zółty łączysz z żółto-czarnym i podłączasz do masy (może być tam gdzie czarny kabelek) Pomarańczowy i pomarańczowo/czarny możesz w ogóle wyciągnąć z wtyczki i wyrzucić aby się nie plątały Zostają Ci biały i biało/czarny (dają sygnał otwarcia/zamknięcia) Teraz bierzesz miernik w dłoń i szukasz dwóch kabli w wiązce idącej do drzwi kierowcy dwóch kabli na których pojawia się masa podczas otwierania/zamykania drzwi. Na jednym pojawi się podczas otwierania, na drugim podczas zamykania. Może uda Ci się ze schematów wyczytać kolor tych kabli, a jeśli nie to zdrap kawałek izolacji z kabelków, żeby tylko miernik przyłożyć i sprawdzaj. Jak znajdziesz te dwa kable to podłącz do jednego biały a do drugiego biało/czarny. Jeśli podłączysz odwrotnie to nic się nie stanie tylko przycisk otwarcia na pilocie będzie zamykał i na odwrót. Dlatego sprawdź na luźno przed zakładaniem izolacji na połączenie
Bez podłączenia reszty powinno już działać
Z tego co widzę do kabel niebieski rozdzielony na dwa to wyjście kierunkowskazów. Są na nim diody prostownicze i tak ma zostać. Podłączasz pod kable gdzie pojawia się 12V podczas mrugania kierunkowskazów.
Różowy kabelek możesz sobie odpuścić (sterowanie otwarciem bagażnika albo wlewu paliwa) W Maździe nie otwierają się elektrycznie więc nie wykorzystasz. Chyba że znajdziesz inne zastosowanie dla tego sygnału. Jak nie to usuń różowy kabelek z wtyczki
Sam mam podłączone w sposób opisany powyżej. Działa ryglowanie z wewnątrz, z kluczyka i oczywiście pilota. Do tej pory nie podpiąłem tylko kierunkowskazów bo mi się nie chciało. Działa już wszystko prawie rok.
- Od: 8 kwi 2011, 08:34
- Posty: 116
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8
Ok dzięki bardzo. Jeszcze mam pytania. Gdzie przymocowałeś ten sterownik? Czy te kabelki można normalnie przedłużać, bo trochę za krótkie chyba będą? Co będzie najlepsze na izolację, są jakieś specjalne, bo mi o izolacjach niewiele wiadomo. Skoro ten pomarańczowy i pomarańczowo/czarny można wyrzucić, to po kiego grzyba są? Dzięki za pomoc na weekend chyba będę robił, albo przyszły, bo w bloku mieszkam, nie mam prądu w garażu to muszę to u kuzyna zrobić. Mógłby mi ktoś przy okazji powiedzieć do czego podłączenia jest to na zdjęciu?
Widać to jak się zdejmie tą osłonkę plastikową przy lewej nodze kierowcy.
Widać to jak się zdejmie tą osłonkę plastikową przy lewej nodze kierowcy.
- Od: 28 gru 2011, 23:16
- Posty: 31
- Skąd: FSU ale blachy FSW :D
- Auto: Mazda 323F BJ 1.5 2000r.
pomarańczowy i pomarańczowo/czarny są do podłączenia innej instalacji centralnego zamka (w końcu jest to uniwersalna centralka i pasuje do wielu zamków w różnych markach). Ja centralke w zasadzie wcisnąłem nad komputer(czarna metalowa obudowa przy lewej nodze kierowcy) więc kable nawet skracałem żeby się nie plątały) Udało mi się go wcisnąć bez żadnego dodatkowego mocowania i się trzyma. Do izolowania przewodów użyj opasek termokurczliwych (wygodniejsze) albo zwykłej taśmy izolacyjnej. Jak będziesz tylko nacinać izolację na kablach żeby znaleźć odpowiedni sygnał w wiązce przewodów to rób je najlepiej na różnych wysokościach. Wtedy nawet po spadnięciu izolacji nie dojdzie do zwarcia.
To na zdjęciu jeśli się nie mylę to właśnie dojście kabli do masy (są wpięte w tą białą kostkę i połączone metalową płytką z karoserią auta).
Jak będziesz robić to weź aparat i porób zdjęcia jak już ustalisz kolory przewodów. Może pokusisz się o Fotorelację? Wielu osobom byś pomógł, bo często o to pytają
To na zdjęciu jeśli się nie mylę to właśnie dojście kabli do masy (są wpięte w tą białą kostkę i połączone metalową płytką z karoserią auta).
Jak będziesz robić to weź aparat i porób zdjęcia jak już ustalisz kolory przewodów. Może pokusisz się o Fotorelację? Wielu osobom byś pomógł, bo często o to pytają
- Od: 8 kwi 2011, 08:34
- Posty: 116
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8
Ja robiłem wg tego schematu na elektrodzie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1295229.html
A – biały (grubszy) – zasilanie +12V
B – czerwono/żółty – wyjście na siłowniki (unlock)
C – czerwono/czarny – wyjście na siłowniki (unlock)
D – czerwono/brązowy – wyjście na siłowniki (lock)
E – brak
F – zielono/brązowy – sygnał sterowania centralką (otwieranie-bezpośrednio do masy, zamykanie-do masy przez opornik 1kOhm)
G – brak
H – brązowy – wejście sygnału
I – czarno/żółty – brak opisu funkcji
J – biały – brak opisu funkcji
K – biało/czarny – brak opisu funkcji
L – biało/czarny – brak opisu funkcji
M – czarno/czerwony – sygnał masy
N – czarny (grubszy) – masa
Na Twoich zdjęciach centralka to wg mnie ta zielona (u mnie był napis "Nadlec") i wg schematu powyżej namierzysz odpowiednie kabelki. Wpinasz się do nich zeskrobując pół centrymetra izolacji i możesz owinąć swój przewód albo najlepiej zlutować i dobrze zaizolować.
Ja był połączył następująco (uwzgędniając kolory Twojej centralki i tej na schemacie):
– czerwony Twój do biały A centralki
– czarny Twój do czarny N centralki
– żółty Twoj z żółto-czarnym Twoim
– do białego Twojego dolutowujesz opornik 1kilo
– łączysz biały Twoj (z opornikiem) do biały czarny Twoj i to wszystko razem jeszcze do zielono-brązowego F centralki
Po tym powinno działać otwieranie i zamykanie. Po sprawdzeniu czy działa dobrze resztę przewodów (jak nie będziesz nic więcej podłączał) możesz uciąć i zaizolować)
A – biały (grubszy) – zasilanie +12V
B – czerwono/żółty – wyjście na siłowniki (unlock)
C – czerwono/czarny – wyjście na siłowniki (unlock)
D – czerwono/brązowy – wyjście na siłowniki (lock)
E – brak
F – zielono/brązowy – sygnał sterowania centralką (otwieranie-bezpośrednio do masy, zamykanie-do masy przez opornik 1kOhm)
G – brak
H – brązowy – wejście sygnału
I – czarno/żółty – brak opisu funkcji
J – biały – brak opisu funkcji
K – biało/czarny – brak opisu funkcji
L – biało/czarny – brak opisu funkcji
M – czarno/czerwony – sygnał masy
N – czarny (grubszy) – masa
Na Twoich zdjęciach centralka to wg mnie ta zielona (u mnie był napis "Nadlec") i wg schematu powyżej namierzysz odpowiednie kabelki. Wpinasz się do nich zeskrobując pół centrymetra izolacji i możesz owinąć swój przewód albo najlepiej zlutować i dobrze zaizolować.
Ja był połączył następująco (uwzgędniając kolory Twojej centralki i tej na schemacie):
– czerwony Twój do biały A centralki
– czarny Twój do czarny N centralki
– żółty Twoj z żółto-czarnym Twoim
– do białego Twojego dolutowujesz opornik 1kilo
– łączysz biały Twoj (z opornikiem) do biały czarny Twoj i to wszystko razem jeszcze do zielono-brązowego F centralki
Po tym powinno działać otwieranie i zamykanie. Po sprawdzeniu czy działa dobrze resztę przewodów (jak nie będziesz nic więcej podłączał) możesz uciąć i zaizolować)
Madzia sprzedana, na forum na pewno jeszcze wrócę ;)
- Od: 16 paź 2009, 13:17
- Posty: 85
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Była 323f BJ – dzielnie służyła, ale sprzedana. Jeszcze tu wrócę :)
Ok. Dzięki bardzo, teraz powinienem na pewno sobie z tym poradzić. Co do fotorelacji to raczej zrobię, zdjęcia podczas roboty popstrykam i zobaczymy co z tego będzie. Zurekk napisał:
Czy to konieczne? Bo surbannippal nic o tym nie wspominał i teraz już nie wiem co z tym zrobić. ; ) W przypadku mojego sterownika to chyba poza tym jeżeli nawet trzeba ten opornik wlutować to do czerwonego, bo ten będzie podłączony pod stałe napięcie 12V. Teraz mam 2 trochę różniące się instrukcje. Jak się już do tego wezmę to będę wiedział po kolorach kabli i ilości w samochodzie gdzie co podłączyć. Z dwoma poradnikami dam radę sobie, tylko nie wiem jeszcze co w sprawie tego opornika.do białego Twojego dolutowujesz opornik 1kilo
- Od: 28 gru 2011, 23:16
- Posty: 31
- Skąd: FSU ale blachy FSW :D
- Auto: Mazda 323F BJ 1.5 2000r.
Nawet w Twojej instrukcji jest o tym pkt 12.
Do +12V nic nie lutujesz, tam jest tylko bezpiecznik.
To działa tak: jak na przewód F idzie czysta masa to otwiera, jak masa z opornkiem 1k to zamyka.
Mam auto jak w podpisie przedliftowe i u mnie działa, a zakładłem wg tego co Ci wkleiłem z elektrody.
Do +12V nic nie lutujesz, tam jest tylko bezpiecznik.
To działa tak: jak na przewód F idzie czysta masa to otwiera, jak masa z opornkiem 1k to zamyka.
Mam auto jak w podpisie przedliftowe i u mnie działa, a zakładłem wg tego co Ci wkleiłem z elektrody.
Madzia sprzedana, na forum na pewno jeszcze wrócę ;)
- Od: 16 paź 2009, 13:17
- Posty: 85
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Była 323f BJ – dzielnie służyła, ale sprzedana. Jeszcze tu wrócę :)
W takim razie mamy dwie różne szkoły Ty wpinasz się centralką nową do istniejącej centralki. Ja w zasadzie podpinam się w przewody idące do siłownika w drzwiach kierowcy. Obaj osiągnęliśmy zamierzony efekt czyli sterowanie centralnym z pilota. Ja nie musiałem się babrać w żadne oporniki (tzn będę musiał bo mam tylko wyjście jednego kabla na kierunki zamiast dwóch ale to dopiero jak najdzie mnie ochota na podłączenie kierunkowskazów) Nie jestem żadnym specem ale mój sposób podłączenia zdaje się symulować otwieranie drzwi kierowcy kluczykiem tzn, ze podaje takie sygnały jakbym przekręcił kluczyk i wszystko się otwiera i zamyka jak powinno. Ryglowanie od wewnątrz też działa. Wybór metody pozostawmy koledze Adamso93
Dodam tylko, że podobną metodą podłączałem wcześniej centralny w Fordzie (tylko tam było sterowanie plusem a nie minusem). Ale też wszystko działało jak należy
Dodam tylko, że podobną metodą podłączałem wcześniej centralny w Fordzie (tylko tam było sterowanie plusem a nie minusem). Ale też wszystko działało jak należy
- Od: 8 kwi 2011, 08:34
- Posty: 116
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8
No raczej zrobię po Twojemu surbannippal. : ) Jakoś bardziej zrozumiałem to co ty napisałeś, oczywiście Tobie zurekk też dziękuję za pomoc. Efekty pracy przedstawię po zrobieniu tego. ; ) Jakoś wolę po prostu nie grzebać przy tej centralce, zresztą tam dostęp jest gorszy. i chyba gorej będzie sterownik przymocować.
- Od: 28 gru 2011, 23:16
- Posty: 31
- Skąd: FSU ale blachy FSW :D
- Auto: Mazda 323F BJ 1.5 2000r.
Witajcie, zakupiłem Madzie i niestety jak kolega nie mogę dołożyć uniwersalnej centralki zamka, oryginalnie miałem centralny ale pilot przestał wysyłać sygnał ale z manualnego otwierania drzwi wszystko działa jak należy. Z racji tego ze przy zakupie dostałem jednego pilota postanowiłem kupić uniwersalny centralny z dwoma pilotami. Wyczytałem wnikliwie forum, elektrode, forum mazdy 3, i zapoznałem sie chyba z 6 sposobami podłączenia tego zamka, ale żaden nie ruszył siłownikiem, kable białe wpinałem na pozycje F jak i różne inne, mase i dwa kable żółty i żółto-czarny na masę w kostce na masę w aucie na masę wszędzie jak i na sygnał masy, z opornikiem bez normlanie wszytskie chyba próby wykorzystałe i nie wiem co robić. próby podłączenia na oba sposoby kolegów które tu podpowiadali nie dały rezultatu a jak czytam u nich działa i to juz chwile. u mnie Nic, spędziłem pod autem 12 godzin i nie mam rozwiązania. centralka daje znak kliknienciem ale to jest jak podłaczam zasilanie wiec mniemam ze działa po za tym jest nowa. Auto to BJ-tka z 2000 roku taka " https://www.google.com/search?q=schemat ... B712%3B138" centralny taki:
http://allegro.pl/sterownik-bmetal-kier ... 75007.html
Czy ktoś mądry moze mi powiedzieć co może byc problemem w tym wypadku ze nie moge sie podłaczyć? lub moze ktoś z krakowa by pomógł za dobre piweczko albo parę podłączyć to szataństwo w mojej Madzi lub poleci jakiś zakład w którym nie wezmą 100 złoty za podpięcie 8 kabelków w Krakowie bądź okolicach lub Wrocław co jakiś czas jestem i tam.
Jeśli komuś pomogą fotki do czego sie wpinam czy jak wygląda moja praca dajcie znać pójde cykne i wrzuca jak dam rade dziś. narazie nie wiem co mogę jeszcze powiedzieć
Dzięki z góry
http://allegro.pl/sterownik-bmetal-kier ... 75007.html
Czy ktoś mądry moze mi powiedzieć co może byc problemem w tym wypadku ze nie moge sie podłaczyć? lub moze ktoś z krakowa by pomógł za dobre piweczko albo parę podłączyć to szataństwo w mojej Madzi lub poleci jakiś zakład w którym nie wezmą 100 złoty za podpięcie 8 kabelków w Krakowie bądź okolicach lub Wrocław co jakiś czas jestem i tam.
Jeśli komuś pomogą fotki do czego sie wpinam czy jak wygląda moja praca dajcie znać pójde cykne i wrzuca jak dam rade dziś. narazie nie wiem co mogę jeszcze powiedzieć
Dzięki z góry
- Od: 20 sty 2014, 13:34
- Posty: 4
- Skąd: Kraków/Wrocław
- Auto: Mazda 323F BJ rok 2000 1.5 +LPG
Witam Mam Mazde 323F BJ z 2001 roku i mam centralny zamek z kluczyka tylko i chciałbym zrobić aby był z pilota. Wiec tak mam zamiar zakupić oryginalny sterownik centralnego zamka z pilotem (oryginał Mazda) od tego samochodu i chce go podłączyć ale nwm gdzie znajdę wtyczkę do jego podpięcia, i czy jak to tylko podepnę to bedzie działało??
- Od: 28 wrz 2013, 21:50
- Posty: 41
- Auto: Mazda 323F BJ 2001rok 1.3i 75KM
Taniej znacząco będzie ci kupić uniwersalny sterownik (z dwoma pilotami) i podłączyć go do sterowania oryginalnym centralnym zamkiem.
Czasem z cenie jednego oryginalnego pilota kupisz już tani sterownik uniwersalny
Czasem z cenie jednego oryginalnego pilota kupisz już tani sterownik uniwersalny
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam!
Odkopię trochę temat. Jestem na etapie montażu uniwersalnego sterownika.
Odnalazłem wszystkie potrzebne przewody OPRÓCZ kierunkowskazów.
Badając próbnikiem przewody natrafiłem na przekaźnik kierunkowskazów i moje pytanie brzmi czy mogę się wpiąć w pojedynczy kabel (fioletowo biały – czerwona strzałka)?
Czy szukać jakiejś alternatywy? Ma ktoś jakiś pomysł?
P.S. Załączam zdjęcia dla potomnych ze zdjęciami kostki sterownika sterowanie otwórz/zamknij podaje się na zielono/czerwony przewód. Biało czarny (gruby) to +12V. Otwórz podaje się samym kablem a "zamknij" przez kabel z opornikiem 1KOhm
Odkopię trochę temat. Jestem na etapie montażu uniwersalnego sterownika.
Odnalazłem wszystkie potrzebne przewody OPRÓCZ kierunkowskazów.
Badając próbnikiem przewody natrafiłem na przekaźnik kierunkowskazów i moje pytanie brzmi czy mogę się wpiąć w pojedynczy kabel (fioletowo biały – czerwona strzałka)?
Czy szukać jakiejś alternatywy? Ma ktoś jakiś pomysł?
P.S. Załączam zdjęcia dla potomnych ze zdjęciami kostki sterownika sterowanie otwórz/zamknij podaje się na zielono/czerwony przewód. Biało czarny (gruby) to +12V. Otwórz podaje się samym kablem a "zamknij" przez kabel z opornikiem 1KOhm
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości