Wskazania poziomu paliwa

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez surbannippal » 21 mar 2012, 09:20

Od dawna to podejrzewałem ale teraz już jestem pewien. Otóż wskaźnik poziomu paliwa dużo szybciej opada w drugiej połowie zbiornika. W weekend spaliłem cały bak w trasie w podobnych warunkach. Jak wskazówka opadła do połowy to na liczniku miałem trochę ponad 400 km. Po spaleniu reszty paliwa i przejechaniu ok 20 km na zapalonej rezerwie licznik pokazuje 650 km.
Jak to u was funkcjonuje? Wskazówka opada równomiernie, czy też przyśpiesza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 08:34
Posty: 116
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8

Postprzez rafal700 » 21 mar 2012, 09:36

kiedyś robiłem takie badanie i wyszło mi tak:

Obrazek

Jak zatankuje dokładnie w połowie licznika to mi wchodzi ok 27l paliwa. Więc wydaje mi się, że obliczenia sa prawidłowa. Jedna kreska to 1,7l paliwa
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez surbannippal » 21 mar 2012, 13:58

A mi właśnie te kreseczki nijak nie wychodzą równo. Zobaczymy, może ktoś inny się wypowie, albo mam coś ni tak z pływakiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 08:34
Posty: 116
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8

Postprzez mtpagan » 21 mar 2012, 16:05

ja ostatnio miałem pół zbiornika, wlałem równiutko 20 litrów i teraz mam jakby 3/4 zbiornika, także u mnie w przedlifcie (jeżeli ma to znaczenie) wychodzi 20l a nie 13,5 w tej górnej granicy. U mnie ta zależność jest w miarę podobna, w każdym punkcie paliwo schodzi podobnie.
Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 16:35
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5

Postprzez smile » 21 mar 2012, 16:20

U mnie także przy tankowaniu do pełna pierwsza połowa zbiornika wystarczała na więcej kilometrów niż druga połowa. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale to potwierdzone nie tylko prze ze mnie.
Zawsze wydawało mi się, że ten wskaźnik paliwa pokazuje w równych ćwiartkach zbiornik paliwa :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 21 mar 2012, 19:01

owszem na pierwszej połowie u mnie też więcej zrobię oraz szybciej wskazówka schodzi w pobliżu połowy zbiornika. Najfajniej jest jak zatankuje pod korek i wskazówka przez dłuższy czas jest na samej górze :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez black_pablo » 21 mar 2012, 19:04

tak to jest wskaźnik nigdy nie pokazuje mega dokładnie, ale fakt do połowy schodzi niżej, a od dolnej ćwiartki to już jak wariat leci.... :D ta wskazówka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Michał » 21 mar 2012, 23:18

Też zaobserwowałem to zjawisko... Nieraz jak mi tak wolno opadała wskazówka w górnej połowie zbiornika to myślałem, że Mazda mniej spali, byłem zadowolony jak jeszcze zobaczyłem tripa i wyszło, że nawet sporawo kilometrów przejechałem... Ale niestety druga połówka jakoś szybciej zaraz zeszła i z bardzo dobrego spalania nici, ciągle 6,5 – 7 litrów/100km :(
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 23:52
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD RF4F 2003 r.

Postprzez Neonixos666 » 21 mar 2012, 23:25

Michał napisał(a):6,5 – 7 litrów/100km :(


o jakiś litr za dużo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez siwy-84 » 21 mar 2012, 23:35

wczotaj jak jechałem do płocka to przed wyjazdem miałem wskazówke kawałek za 1/4 zbiornika, a po powrocie tak spadło ze zapaliła sie rezerwa. przejechałem jakies 110km
też zauważyłem że do połowy leci wolniej niż od połowy do rezerwy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2010, 10:53
Posty: 140
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Postprzez pawel_krak » 21 mar 2012, 23:52

ale tak jest nie tylko w Mazdach – nie będę tu się rozpisywał o germańskich samochodach ale w najnowszym golfie mam to samo. do połowy spada powoli ( tj. przejchane ok 500km) a potem wskazówka leci na łeb na szyję i na tej "dolnej" częsci skali jak zrobię 300 km to jest bardzo dobrze:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 17:02
Posty: 62 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 16v (1999)

Postprzez Jacekm_ » 26 mar 2012, 17:29

Ale to nic dziwnego – wynika to z kształtu baku (różna ilość benzyny przypadająca na odpowiednią jednostkę miary na poszczególnych wysokościach w płaszczyźnie po której porusza się pływak). Poza tym pływak ma pewien zakres, w którym jest bezwładny (zarówno na min jak i na max), gdzie po prostu dalej już się nie przemieści i tak jest przy zalaniu pod korek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez ebson » 26 mar 2012, 21:35

ja mam tak ze przed grubszymi kreskami zawsze sie dluzej trzyma wskazowka a tak to leci normalnie w jednej jak i w drugiej polowie:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 14:38
Posty: 89
Skąd: 20 km od Rzeszowa:)
Auto: Mazda 323F 1.6I 16V 2003r

Postprzez misiek1 » 26 mar 2012, 22:35

U mnie podobnie jak u Was, poniżej połowy, wskazówka leci szybciej w dół :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323