FOTORELACJA: Kontrolka świateł mijania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Pangenitor » 2 sie 2011, 19:48

Jako że pogodę mamy jaką mamy :( postanowiłem się zabrać za "stworzenie" kontrolki świateł mijania, której tak wszystkim brakuje.
Potrzebne nam do tego będą:
1. Lutownica
2. Dioda zielona 10mm
3.Rezystor ok 1k SMD1206
4. Zielony marker
5. Coś ostrego (szpilka, igła itp)
Pierwszym krokiem było sprawdzenie czy wogóle dochodzi jakiś sygnał z świateł mijania na licznik.
Jak się okazało po dokonaniu kilkunastu pomiarów takowy pojawia się (+12V) na przewodzie czerwonym z zielonym paskiem i srebrną kropką ( szósty na prawo licząc od zółtego)
Obrazek
Następnie demontujemy licznik z samochodu i zabieramy się za jego rozbiórkę.
Pierw ściągamy przeźroczystą szybkę, a następnie czarną maskownicę, na której są obrazki kontrolek.
Jak widać na lewo od licznika prędkości mamy dwie piękne niewykorzystane dziurki na lampki
Obrazek
A oto widok maskownicy od tyłu
Obrazek
Naszą kontrolkę zrobimy przy w pierwszej dziurce nad kierunkowskazem w lewo pamiętajcie że to widok od tyłu) ;)
Obrazek
Bierzemy jakieś ostre narzędzie ( igła szpilka ja zrobiłem sobie taki szpikulec) dużo melisy na uspokojenie i przystępujemy do wydrapywania obrazka.
Należy to robić delikatnie aby nie przebić maskownice. Jeżeli coś pójdzie nie tak zawsze można to skorygować czarnym markerem ;)
A oto efekt 30 minutowej pracy:
Obrazek
Następnie aby nas nie raził widok jasnej folii zamalowujemy obrazek zielonym markerem:
Obrazek
Widok z przodu:
Obrazek
Teraz niech to sobie schnie a my bierzemy się za elektronikę.
Ja użyłem dużej diody, aby równomiernie oświetlała piktogram pomimo że jest przeźroczysta świeci na zielono:
Obrazek
Teraz diodę wlutowujemy w miejsce gdzie będzie kontrolka ( standardowo zaznaczyłem gdzie plus a gdzie minus) miejsce na lampkę oznaczone na liczniku WL6 a w miejsce RJ31 lutujemy rezystor (ja użyłem 1,8k)
Obrazek
I widok z przodu:
Obrazek
Następnie łączymy drucikiem zaznaczone miejsca:
Obrazek
Skręcamy wszytko do kupy i montujemy w aucie.
A oto efekt naszej mizernej pracy:
Obrazek
Powodzenia w bojach ;)
Ostatnio edytowano 2 sie 2011, 21:01 przez Pangenitor, łącznie edytowano 4 razy
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 08:10
Posty: 87 (0/2)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 16V B3 Hatchback
Kia Ceed 1.5 M

Postprzez milczek_89 » 2 sie 2011, 19:55

Nawet ładnie wyszło <ok> Chyba też spróbuje <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2011, 16:35
Posty: 74 (9/2)
Skąd: Grudziądz
Auto: Było: Mazda 323f BJ '99 1,5 16v DOHC
Jest: VW Golf mk6 GTD 2.0 TDI-CR

Postprzez Micha3l » 2 sie 2011, 20:02

Piękna robota <spoko> Gratuluje i umieszczam na liście <czytaj> "do zrobienia"
Bez Mazdy nie ma jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez emplo » 3 sie 2011, 10:01

Swietna robota, dzięki!
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 14:20
Posty: 50
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ 1.5 16v 1999r

Postprzez JanuszM » 16 sie 2011, 14:22

W licznikach od premacy są kontrolki włączonych świateł. Czy ktoś może próbował przekładać taki licznik do bj?
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez piotroll » 14 mar 2012, 09:29

witam.
szacun dla Pangenitora <prosze> . parę zdjęć, troszkę czasu i nowa jakość życia. fajna sprawa.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2007, 13:24
Posty: 35
Skąd: Tczew
Auto: Mazda 6 GH – 2012 r.; 1,8 benzyna

Postprzez misiek1 » 15 mar 2012, 21:39

Super fotorelacja. Zrobi się ładna pogoda i trzeba będzie podziałać :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez bserfer » 16 mar 2012, 15:09

Czad na maxa, normalnie :) Wielkie dzięki za fotorelację, chyba będę starał się podziałać w tym temacie.

<spoko> Kiedy zmieniłem auto na mazdę to mi właśnie tego brakowało najbardziej,
a później biegów do wycieraczek na instatn, ale to też wiem jak zmienić :)
Mazda 323f BJ, 1.8, 114KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2011, 23:00
Posty: 45 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ '99 1.8

Postprzez piotroll » 5 kwi 2012, 12:40

witam wszystkich. :)
po foto story Pangenitora podpaliłem się na wykonanie takowej kontrolki. wszystko wyglądało fajnie do czasu aż nie wytargałem z mojej Prymaski zegarów. no i lipton..... okazało się że w gratisie dostałem jakieś nowsze zegary i tym samym wersja Pangenitora UPADŁA na twarz. jako że Pangenitor tworzył swoje dzieło postanowiłem napisać i się troszkę dokształcić.
WIELKI SZACUN I PODZIĘKOWANIA DLA KRZYŚKA ZA WYROZUMIAŁOŚĆ, CHĘĆ POMOCY I CIERPLIWOŚĆ W KONTAKTACH Z LAMEREM
nie jestem kształcony w kierunku elektroniki więc ścieżki, oporniki i pochodne są dla mnie czarną magią i sama myśl o szukaniu "prądu" mnie przeraża wiec temat wykonania odłożyłem dla fachowców ale..... 150 zet szybko mnie wyleczyło z kontrolki. <lol>
do wczoraj. po wymianie maili z Twórcą i kilku wieczorach z <piwo> wpadłem na pewien pomysł:
skoro małe ludki z kraju Kwitnącej Wiśni uważają że wskaźnikiem zapalonych świateł jest podświetlenie zegarów to może wykorzystać ten sposób.
Zaopatrzyłem się w:
– śrubokręt krzyżakowy,
– śrubokręt płaski (do wypinania kostek),
– 20 cm cienkiego kabelka,
– żarówkę wraz z oprawką,
– lutownicę, kalafonię i cynę,
– nożyk do odizolowania końcówek kabla.
– 2 browarki )))))))))
Koszt wykonania: 3 zł żarówka z oprawką + 2 browarki (2 x 2,2 Harnaś 0,66 w Lydlu) = 7,4 zeta
Alleluja i do przodu……..
Na temat wykręcania zegarów nie będę się produkował bo jest to banalnie proste i (chyba) nie wymaga zdjęć. Swoją relację zacznę od:
1.
2.
3.
4. Zabieramy zegary do domu i zaczynamy zabawę (odkręcamy 4 wkręty osłony płytki drukowanej)

Obrazek

5. Zdejmujemy szybkę zegarów oraz maskownicę.
6. odkręcamy 2 śrubki, zdejmujemy wskazówkę, zdejmujemy cyferblat i w miejscu wybranego miejsca wstawienia oprawki „drapiemy” ikonkę (chyba ze posiadacie takową z innego licznika wtedy można wkleić w ramkę)

Obrazek

7. z braku zielonego markera w miejsce mojej kontrolki wkleiłem kawałek zielonej okładki do bindowania.
8. składamy wszystko (proponuję przed założeniem maskownicy i szybki zrobić rundę do auta i sprawdzić ustawienie wskazówki obrotomierza po założeniu – u mnie w pierwszym podejściu, po odpaleniu zatrzymała się na 4000 obr.) i zabieramy się za stronę płytki drukowanej. W wybranym miejscu (moje WL11) wstawiłem specjalnie przygotowaną oprawkę wraz z żarówką. Jej specjalność polega na tym że usunąłem blaszki które mają się stykać z płytką drukowaną (zostawiłem tylko te „wąsy” które trzymają oprawkę w gnieździe) oraz do drucików żarówki dolutowałem kabelki (2x10 cm) . Potraktowałem WL11 jako miejsce dla żarówki a nie jako dawcę prądu.
9. po wstawieniu oprawki, kabelki wlutowałem w najbliższe punkty które odpowiadają za podświetlenie zegarów

Obrazek

Obrazek

Na zielony kabelek nie zwracajcie uwagi – to jest mój błąd wcześniejszy, nad białym kabelkiem jest uszkodzona ścieżka więc musiałem jakoś ją reanimować.
10. w zasadzie to wszystko. Zaczynamy odliczać od końca (w domyśle – składamy) i mamy efekt.

Obrazek

Ta wersja ma jednak mankament (mi on nie przeszkadza) – kontrolka świeci tak intensywnie jak ustawimy regulację podświetlenia zegarów.
tą robotę potraktowałem jako test działania. Z chwilą kiedy pogoda na zewnątrz pozwoli na zagospodarowanie 2 urwisów planuję wykonać wersję bardziej exclusive (z oryginalną ikonką i ładniejszym poprowadzeniem zasilania).
Nie wiem jak to rozwiązanie będzie się sprawdzało z diodą? Może koledzy, którzy bardziej znają temat się wypowiedzą?
Życzę udanych realizacji.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2007, 13:24
Posty: 35
Skąd: Tczew
Auto: Mazda 6 GH – 2012 r.; 1,8 benzyna

Postprzez misiek1 » 6 kwi 2012, 13:43

Pochwale się, że u mnie też szczęśliwie odnalazła się kontrolka od świateł mijania <jupi>

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323