Światła do jazdy dziennej (DRL) w BJ'ce (umiejscowienie, montaż)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Kozlok » 19 lut 2012, 14:24

Oto moja BJ ze światłami. Co myślicie?
Obrazek
Ostatnio edytowano 19 lut 2012, 14:44 przez Kozlok, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 12 lis 2011, 15:07
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 2.0 TDVI 101KM

Postprzez Guma88 » 20 lut 2012, 18:13

Umiejscowienie odpowiednie, ale jak na światła homologowane to coś slabo świecą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez black_pablo » 20 lut 2012, 18:19

nom jakoś słabo ale chyba są skierowane lekko w dół tak mi się wydaje i może dlatego....

co do samych świateł wygląda ok, ale ja bym się pokusił o jakieś kółka <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez mtpagan » 20 lut 2012, 18:57

ile masz diód? nie są za nisko skierowane? kucnij przed autem i strzel fotkę, zrób tez foto jakieś 10m przed autem. Ja tez postaram się fotki jutro pokazać.
Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 16:35
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5

Postprzez teddybar » 21 lut 2012, 09:24

alan78 napisał(a):Ja mam osadzone jak na focie niżej i jestem zadowolony. Swiatła dzienne same gasną w momencie załączenia postojowych, albo zwykłych swiateł.

Obrazek


Dokładnie o czymś takim myślę, a że mam przeciwmgłowe to zastanawiam się nad zmieszczeniem obok tych jeszcze przeciwmgłowych soczewkowych (wywaleniu starych). Jaką masz średnicę tych dziennych, 7cm?
Początkujący
 
Od: 15 lip 2011, 12:48
Posty: 5
Auto: Mazda 323F BJ '02r. 1.6 16V 72kW + LPG Stag 4, HANA 2000

Postprzez alan78 » 21 lut 2012, 16:19

Ja na tej focie powyżej mam zalozone srednice 90mm, sa jeszcze wersje na 70mm. Wykorzystalem takie jakie mialem z poprzedniego samochodu. Jezeli bedziesz je ladował w zaslepki po halogenach to prawdopodobnie bedzie ci lepiej zalozyc niz w moim przypadku. Swiatla o srednicy 70mm beda zajmowac mniej miejsca ( troche mniej ) w zaslepce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:22
Posty: 78
Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002

Postprzez Neonixos666 » 21 lut 2012, 18:01

to chyba najładniejsza opcja jeśli chodzi o bj bo wszystko zgrabnie zamontowane jak fabrycznie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Siasio » 21 lut 2012, 18:52

Jak dla mnie super. Wyglądają na halogeny. Z BJ po lifcie jest duży problem z założeniem dziennych. Gdybym nie miał halogenów zamontował bym sobie w zaślepkach takie same. Gratulacje :)
Siasiek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2010, 20:39
Posty: 53
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 16V Sportive
Mazda 6 2.0 147KM 2006

Postprzez loscyp » 22 lut 2012, 22:17

Też mam założone w miejscu halogenów kupiłem zaślepki, światła Wesem , trochę było kombinowania z zaślepkami ale jakoś się udało jestem super zadowolony z efektu <spoko> . Jak już ktoś wcześniej pisał ile razy się używa halogenów oczywiście zgodnie z przepisami nie mowie o baranach którzy mają je włączone cały czas a w szczególności jak pada deszcz
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 14:03
Posty: 44
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2002r

Postprzez siwy-84 » 22 lut 2012, 23:56

tak czytam i zastanawiam się nad wyrzuceniem halogenów i wstawieniu świateł dziennych okragłych w to miejsce.
i mam pytanie.
da sie zrobić coś bez wielkich kombinacji żeby poszedł prąd po wlączeniu halogenów, ale bez włączonych świateł pozycyjnych? i najlepiej żeby to działało tylko po przekreceniu kluczyka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2010, 10:53
Posty: 140
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Postprzez angelz » 25 lut 2012, 22:18

Witam!
W sumie ja zastanawiałem się nad montażem halogenów w BJ, kilka razy natrafiłem na bardzo bardzo bardzo bardzo gęstą mgłę i się przydały (BA ma mizerną widoczność przy światłach mijania), ogólnie może z 10 razy przez 4 lata użytkowania ale zawsze. Choć pomysł ze światłami do jazdy dziennej wydaje mi się trafiony! To jak ktoś wie czy BJ bez fabrycznych halogenów ma instalację (przycisku nie ma ale to nie problem) będę wdzięczny za informację.
Nie kłóć się z głupim, bo cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 23:31
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: była 323c BA 1.5 1996
była 323f BJ 1.5 2000
była Premacy 1.8+GAZ 2004

Postprzez topik » 28 lut 2012, 09:07

angelz napisał(a):To jak ktoś wie czy BJ bez fabrycznych halogenów ma instalację


Witaj. Ma. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez mad_memphis » 11 mar 2012, 00:01

Cześć, ja u siebie temat rozwiązałem w ten sposób.

Obrazek
Obrazek
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 22:32
Posty: 29 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.0 150KM

Postprzez black_pablo » 11 mar 2012, 10:18

nawet nie głupio się to prezentuje w przedlifcie <spoko> ale zrób zbieżnie lampki jak to wygląda z bliska... i jak to mocowałeś i czy prułeś kratkę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez mad_memphis » 11 mar 2012, 10:55

Tak, kratkę prułem, przyznam szczerze że zrobiłem to w bardzo głupi sposób, ale dopiero po fakcie wymyśliłem co innego – docinałem kratkę kombinerkami do drutu, potem pilnikiem poprawiałem błędy ale i tak niektóre krateczki trochę mi się zdeformowały – wystarczyło wziąć kawałek blachy, zrobić z niej okrąg o średnicy takiej jak światła, podgrzać palnikiem i wytopić w kratce dziurę. Na szczęście kratka na allegro kosztuje 30zł więc mogę to poprawić małym kosztem. Co do mocowania – musiałem zdjąć cały zderzak, dociąłem z blachy uchwyt który przykręciłem do zderzaka i do tego są przymocowane za pomocą oryginalnych uchwytów ledy. Niektórzy proponowali żeby wywalić halogeny, mi jednak było ich szkoda, bo używam ich dość często. Pozdro
Zdjęcie dokleję później, bo nie mam autka pod ręką.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 22:32
Posty: 29 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.0 150KM

Postprzez ebson » 18 mar 2012, 17:59

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 14:38
Posty: 89
Skąd: 20 km od Rzeszowa:)
Auto: Mazda 323F 1.6I 16V 2003r

Postprzez black_pablo » 18 mar 2012, 20:23

tylko mało to legalne...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Don Gregorio » 18 mar 2012, 20:34

mad_memphis napisał(a):ja u siebie temat rozwiązałem w ten sposób.

Myślę że u kolegi też nie jest to w legalny sposób zamontowane
dlaczego?
dlatego:
Obrazek
Odległość świateł od siebie minimalnie 600mm
Wysokość od podłoża minimum 250 mm maksimum 1500mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez Erastotenes » 20 mar 2012, 01:54

Tablica ma ok. 560 mm, pozostałe wymogi wydają się być częściowo spełnione. Przepraszam, ze się wtrącę, dodam tyle, że w poprzednim poście Kolegi brakuje odległości od krawędzi karoserii auta, które może max wynosić 400 mm:
Obrazek

Swego czasu robiłem pomiary u siebie i właśnie tak wychodziło, że w przed lifcie jest stosunkowo łatwiej zamontować DRL, bo jest więcej miejsca w polu dolnej kratki. W modelu po FL jest trudniej z montażem. . W dolnej kratce niestety ich nie da się prawidłowo rozmieścić. Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad takim rozwiązaniem.
Obrazek
Na marginesie dodam, że w planach mam dołożyć halogeny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez rafal700 » 21 mar 2012, 08:11

Guma88 napisał(a):Jakiś czas temu też zastanawiałem się gdzie umieścić dzienne. Najprościej było usunąć halogeny bo tak faktycznie niech się każdy z was zastanowi jak często ich używa (oczywiście zgodnie z przepisami). Kupilem maskownice do przed lifta (15zł szt.) i w nich osadziłem dzienne. Miejsce idealnie odpowiada wszystkim wymiarom dotyczącym montażu więc nikt się nie może doczepić choćby chciał. A jaki efekt to sami oceńcie.

Obrazek

Obrazek

a jeśli by w tych dokładkach zrobić światła dzienne ? do zderzaka jest ok 27cm a tutaj będzie ok 25cm może mniej więc będzie na styk

to jest dokładka z laguny 1 ? można prosić o zdjęcie z boku :)

tak by to wyglądało:

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323