Światła do jazdy dziennej (DRL) w BJ'ce (umiejscowienie, montaż)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez boczek86 » 7 gru 2011, 16:46

to wtedy trzeba podpiac pod stacyjke chyba. zreszta jak masz automat to tam jest chyba instrukcja obslugi jak podlaczyc. a jak niemasz to kabel do srodka i zrob sobie osobny przycisk i sam bedziesz wlaczal kiedy chcesz :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 11:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez mtpagan » 7 gru 2011, 16:59

mam automat, będę kombinował. Zobaczymy jak wyjdzie. Pewnie się nie spodoba bo będzie kiepsko wyglądało dla niektórych pedantów :P ale swoją funkcję spełni, nie będzie tunningiem, ale będzie schludnie :)


tak sie zastanawiam, a nie mam siły iść do auta, może ktoś wie, czy klakson działa bez kluczyka? może tam będzie dobry +12v po przekręceniu kluczyka?
Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 15:35
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5

Postprzez loscyp » 7 gru 2011, 22:12

mtpagan napisał(a):czy klakson działa bez kluczyka?
,działa działa – najlepiej szukać z miernikiem napięcia podłączasz się pod kabel bez napięcia, przekręcasz kluczyk i patrzysz czy kabelek daje napięcie
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 13:03
Posty: 44
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2002r

Postprzez Yogi8300 » 8 gru 2011, 12:00

Ja w poprzednim samochodzie Honda Civic podłączyłem do sterowania szyb elektrycznych a przy tych które do Madzi kupiłem jest taki automat, że załącza je dopiero gdy prąd w instalacji wzrośnie do 13V więc podłącza się go pod akumulator a załączają się gdy alternator zacznie dawać prąd.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 20:32
Posty: 40
Skąd: Tarnów
Auto: 323bj 2002r. 1,6 98KM

Postprzez alan78 » 8 gru 2011, 20:03

Ja w poprzednim samochodzie ( VOLVO S60 ) zapialem sie na cienki przewod jaki idzie z alternatora, bo jest taki. Pojawia sie tam napiecie dopiero po uruchomieniu silnika. Problem byl rozwiązany. Drugi przewód od swiateł dziennych dalem pod postojówke w kloszu. Przy zalaczaniu swiatel w nocy, automatycznie gasną wtedy dzienne – bo przeciez tak ma to działac :D

Gdy zakladalem w mazdzie, alternator wydal mi sie troche za daleko i poprowadzilem przewod pod zapalniczke wewnatrz auta. Napiecie pojawia sie tam po przekreceniu kluczyka na ZAPŁON. Jedyny minus na chwile obecna to taki, ze stojac np. na parkingu i sluchajac radia swieca mi sie dzienne ( LED-y ). Z tym tez sie uporam, bo przepne radio na inne zasilanie i bedzie oki, tylko pogoda mnie odstrasza jak narazie <ściana>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 09:22
Posty: 78
Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002

Postprzez mtpagan » 8 gru 2011, 20:06

hmmmm... czyli pociągnąłeś kabelek do kabiny? którędy? powiedz mi, bo nie orientuję się do końca, alternator, to gdzieś koło aku szukać?
Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 15:35
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5

Postprzez Neonixos666 » 8 gru 2011, 21:02

mtpagan napisał(a):alternator, to gdzieś koło aku szukać?


raczej przy silniku napędzany paskiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mtpagan » 8 gru 2011, 21:10

dzięki, to już kojarzę miejsce, jutro próba podpięcia :)
Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 15:35
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5

Postprzez alan78 » 9 gru 2011, 13:13

Do alternatora masz troszke klopotliwy dostep – ale sie da.
Ja wprowadzilem przewod zasialajacy swiatla przez otwor w okolicy kolumny kierowniczej ( przechodzi tam juz jakas fabryczna wiazka ). Mam zalozone LPG i widze, ze przy montazu tez wprowadzili mi wiazke przewodów przez ten otwor. To taki uszczelniony czarną gumą – dosc dobre dojscie. Wchodzisz do wnetrza auta pod kierownica i tam juz nie ma problemu ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 09:22
Posty: 78
Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002

Postprzez Neonixos666 » 9 gru 2011, 17:08

alan78 napisał(a): Wchodzisz do wnetrza auta pod kierownica i tam juz nie ma problemu ...


a pod maską jest on pod silniczkiem od wycieraczek, też tam kable pchałem do wskaźnika i przełącznika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kozlok » 10 lut 2012, 16:50

A nie wiecie, czy jest pod maską taki przewód na którym jest + po przekręceniu kluczyka? Załatwiłoby to problem, bo troche kłopotliwe jest ciągnięcie kabli do kabiny.
Początkujący
 
Od: 12 lis 2011, 14:07
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 2.0 TDVI 101KM

Postprzez mtpagan » 10 lut 2012, 17:27

ja poszedłem na łatwiznę i nie szukałem, wszedłem do środka z kabelkiem i podpiąłem się pod zapalniczkę. Działa bez problemowo :)
Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 15:35
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5

Postprzez Kozlok » 10 lut 2012, 18:51

Czyli wchodziłeś z kablami przez ta gumę kolo drążka kierownicy? A jak dostałeś się do zapalniczki? Jest tam jakieś dobre dojście, czy trzeba rozkręcać pół deski rozdzielczej?
Początkujący
 
Od: 12 lis 2011, 14:07
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 2.0 TDVI 101KM

Postprzez mtpagan » 10 lut 2012, 19:49

Dokładnie, zrobiłem w tej gumie dziurę i przepchałem do środka przewód. W aucie nic nie rozbierałem. Wyciągnąłem wtyczkę z przewodami do grzania zapalniczki i podpiąłem się. Kabelek pod plastikami schowałem i jest ok.
Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 15:35
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5

Postprzez Kozlok » 11 lut 2012, 12:13

Znalazłem odpowiedni kabel pod maską. Kostka od silniczka wycieraczek ma 4 piny i na jednym pinie pojawia sie zasilanie tylko gdy przekręcimy kluczyk na dwa razy. Myślę że właśnie tam podepnę się z moimi światłami. Teraz planuję odkręcić zaślepki halogenów wyciąć w nich odpowiednie otwory i zamontować lampy.
Początkujący
 
Od: 12 lis 2011, 14:07
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 2.0 TDVI 101KM

Postprzez black_pablo » 11 lut 2012, 12:26

w takim razie czekamy na fotki <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 08:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez mtpagan » 11 lut 2012, 14:50

a masz przed czy po lifcie? ja mam przed liftem i nie wygląda tak zle, pochwalic sie? :P
Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 15:35
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5

Postprzez black_pablo » 11 lut 2012, 15:05

Ty się nie pytaj czy się chwalić tylko zapodaj foto bezie dla potomnych <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 08:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez YgooR » 11 lut 2012, 20:57

mtpagan napisał(a):pochwalic sie?

Daj fotki bo niektórzy (w tym ja) nie wiedzą gdzie założyć.
Każdy pomysł na wagę złota :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 22:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez mtpagan » 11 lut 2012, 21:15

tak to wygląda, foto zrobione przed samym montażem, może jutro zrobię już działające Obrazek
zapewne nie wszystkim się to spodoba, ja nie mam auta na wystawę, jest na zderzaku, działa i nic więcej nie potrzeba
brałem tez taką opcję pod rozwagę
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2011, 15:35
Posty: 96
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: mazda 323f bj 2000r 1.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323