Strona 1 z 2

Rozkręcenie licznika – fotorelacja

PostNapisane: 23 sty 2011, 19:23
przez GroMo
Z racji tego, że na stanie mam nieużywany licznik od Mazdy 323f BJ wersja angielska postanowiłem go rozebrać można powiedzieć, że na części pierwsze.
Licznik trochę już przeszedł i ma pewne braki w wyposażeniu ale to nam nie będzie potrzebne.
Ogólnie fotorelacja ma pokazać jak można wyjąc tarcze zegarów bez konieczności wyjmowania wskazówek ale o tym w dalszej części.

To co może się nam przydać to jedynie dwa śrubokręty jeden płaski, drugi krzyżykowy.
Ok. To zaczynami.

To będzie nasz dawca.
12.jpg

Pierwszą rzeczą co robimy to odkręcamy górny uchwyt.
13.jpg

Teraz zdejmujemy plastikową obudowę i szybkę z licznika. Musimy je tylko odpiąć od pozostałej części licznika. Przyda nam się tutaj śrubokręt plaski.
Mamy teraz dostęp do tarcz.
11.jpg

Teraz musimy zdjąć tylną osłonę. Odkręcamy śrubki (4), które zaznaczyłem na obrazku.
5.jpg

Później wystarczy zdjąć zaczepy i osłona schodzi bez problemowo.
Po wykonaniu tych czynności mamy już dobry dostęp do zegarów. Możemy zabierać się za ich demontaż.
Na pierwszy rzut idzie odkręcenie zegarów od temperatury i paliwa. Tu odkręcamy 6 śrubek.
7.jpg

Teraz wyjmujemy tarcze od prędkości i obrotów. Z początku myślałem, że są one przylutowane da płytki ale tak nie jest. Są one przymocowane do płyty za pomocą metalowych zaczepów.
8.jpg

Musimy je odgiąć najlepiej mieć tu do pomocy plaski śrubokręt, którym podważamy i prostujemy.
9.jpg

Robimy to tak samo przy drugiej tarczy. Żeby je wyjąc z obudowy musimy te zaczepy wyprostowane powpychać, najlepiej naciskając na nie płaskim śrubokrętem, wtedy cała tarcza powinna odskoczyć lekko od płytki. A cały ten mechanizm jest na takich szpilach.
10.jpg

Po pokonaniu tych etapów mamy tarcze wyjęte.
2.jpg

Teraz zostaje nam odkręcenie zielonej płytki. Tutaj jest 10 śrubek.
4.jpg

The end :)
1.jpg


Czas w jakim można rozebrać licznik to góra 45min. Lepiej się nie śmieszyć by czegoś nie złamać. Ogólnie moja pierwsza taka fotorelacja ale myślę, że komuś się może przydać. W razie pytań pytać. Pozdrawiam GroMo <zawstydzony>
PS. Może moderator skusi się dodać wątek do ogólnego. :)

Re: Rozkręcenie licznika – fotorelacja

PostNapisane: 23 sty 2011, 19:37
przez karmazyn33
GroMo dobra robota , na pewno ktoś z tego skorzysta . <spoko>

Re: Rozkręcenie licznika – fotorelacja

PostNapisane: 23 sty 2011, 19:42
przez Neonixos666
Nawet nie wiedziałem że tam naskubane tak tej elektroniki

Re: Rozkręcenie licznika – fotorelacja

PostNapisane: 23 sty 2011, 20:04
przez Borys
No i da się wymienić tarcze bez zdejmowania wskazówki?

Re: Rozkręcenie licznika – fotorelacja

PostNapisane: 23 sty 2011, 20:16
przez GroMo
Borys napisał(a):No i da się wymienić tarcze bez zdejmowania wskazówki?

Kurcze nie napisałem tego. Zmienic tarcze można ale tylko jak masz drugi zestaw. A tak jak to można wyjąc wskazówki ale czy będzie to później dobrze wskazywało to loteria. Ja jak zrobiłem taki manewr z wyjęciem wskazówek to była lipa.

Re: Rozkręcenie licznika – fotorelacja

PostNapisane: 23 sty 2011, 20:25
przez Borys
Dzięki, to nie kombinuję ;)
A skoro masz już wszystko na wierzchu to może doszedłbyś to tego dlaczego nie działa kontrolka otwartych drzwi? Wydaje mi się, że ścieżki są całe i gdyby podać 12V na odpowiednią ścieżkę to by działało. Zatem kwestia pewnie pinu kostki, którego nie ma.

Re: Rozkręcenie licznika – fotorelacja

PostNapisane: 24 sty 2011, 23:42
przez ebson
dolaczam sie do tych otwartych drzwi tez zauwazylem ze nic nie swieci a we wszystkich poprzednich samochodach swiecilo albo piszczalo cholernie;D

Re: Rozkręcenie licznika – fotorelacja

PostNapisane: 24 sty 2011, 23:50
przez sedek
U mnie też nie świeci. Może to jakaś wada fabryczna?

posiada ktoś opis wszystkich kontrolek znajdujących się na desce, oraz sytuacji w których powinny się zapalać?

Re: Rozkręcenie licznika – fotorelacja

PostNapisane: 24 sty 2011, 23:55
przez ebson
a jest wogole taka kontrolka??

Re: Rozkręcenie licznika – fotorelacja

PostNapisane: 15 maja 2011, 20:16
przez befree84
jest u mnie też nie świeci

a powiedzcie mi Panowie które BJ-tki miały tą lampkę z płynem od spryskiwaczy ?

Re: Rozkręcenie licznika – fotorelacja

PostNapisane: 15 maja 2011, 20:28
przez Borys
Z tego co wiem tylko te z większym zbiornikiem na płyn, wyposażone w spryski reflektorów miały tą kontrolkę, a dokładniej to czujnik ją zapalający.

Re: Rozkręcenie licznika – fotorelacja

PostNapisane: 15 maja 2011, 21:17
przez befree84
a macie w zbiorniczku na płyn taką prostokątną "boje" różową ?

Re: Rozkręcenie licznika – fotorelacja

PostNapisane: 15 maja 2011, 21:44
przez Borys
Tak

Re: Rozkręcenie licznika – fotorelacja

PostNapisane: 8 cze 2011, 22:55
przez Erastotenes
U mnie też taka jest. Jak się zdejmuje wskazówki to trzeba sobie odznaczyć w kt miejscu były prawidłowo położone. GroMo możesz zaznaczyć w kt miejscach są diody podświetlające licznik i in. wskaźniki?

Re: Rozkręcenie licznika – fotorelacja

PostNapisane: 9 kwi 2014, 21:58
przez wodzu05
Witam, żeby niezakładać nowego tematu napisze tutuaj:)
Jakie są diody w podświetleniu zegarów BJ-tki?

Re: Rozkręcenie licznika – fotorelacja

PostNapisane: 30 kwi 2014, 21:46
przez Neonixos666
Dziś straciłem oświetlenie zegarów i również pytam jakie są tam potrzebne diody i czy ich wymiana wymaga jakiś specjalnych narzędzi, gdzie one są?

Re: Rozkręcenie licznika – fotorelacja

PostNapisane: 1 maja 2014, 12:22
przez smile
Oświetlenie zegarów jest realizowane przez malutkie żaróweczki a nie diody :)
Kilka lat temu wymieniałem, bo mi także przygasły zegary.

Re: Rozkręcenie licznika – fotorelacja

PostNapisane: 1 maja 2014, 17:14
przez jerrylos
wymienialem ostatnio podswietlenie licznika w mojej bj sportive. 2 zarowki W5W i 2szt W1,2W (oczywiscie wszytko 12V)
pozdro

PostNapisane: 3 maja 2014, 14:47
przez ewemarkam
Ja zmieniłem u Siebie podświetlenie, ale niestety nie obyło się bez kupna drugiego licznika.

Niech nikomu nie przychodzi do głowy ściągać wskazówki od paliwa i temperatury, na 99% ułamiecie ośki!!

Drugi licznik miałem stary od ojca z BA wygląda identycznie no i to samo, też urwane obie. W końcu kupiłem licznik z anglika i całą tarcze z ustrojami przełożyłem. Dopiero po wszystkim zmieniłem podświetlenie, wstawiłem po prostu diody zamiast żarówek akurat niebieskie
Obrazek
no i mniejsze:
Obrazek.
Fajnie świeci

PostNapisane: 4 maja 2014, 15:19
przez wtyku
Jak możesz to pokaż jakie dokładnie kupiłeś i czy ładnie równomiernie oświetlają.

Czy przy tych ledach działa regulacja podświetlenia?