włącza/wyłącza sie klimatyzacja
Witam
Mam problem z klimatyzacją. Otóż włączam obroty wentylatora na 1 i klimatyzacja działa. Przełączam na obroty nr 2 i klimatyzacja wyłącza się. Przełączam na obroty nr 3 i co chwila dioda włącza się i gaśnie tak samo klimatyzacja. Na obrotach nr 4 klimatyzacja działa cały czas. Czy to normalne ? :/
Mam problem z klimatyzacją. Otóż włączam obroty wentylatora na 1 i klimatyzacja działa. Przełączam na obroty nr 2 i klimatyzacja wyłącza się. Przełączam na obroty nr 3 i co chwila dioda włącza się i gaśnie tak samo klimatyzacja. Na obrotach nr 4 klimatyzacja działa cały czas. Czy to normalne ? :/
Nie. Klimatyzacja faktycznie działa w ten sposób, że włącza się i wyłącza, ale tylko wiatrak i sprężarka. Dioda świeci cały czas. Coś masz skopane z podłączeniem albo samym włącznikiem. Poobserwuj jak zachowuje się wiatrak, czy w rytm diody...
tak włącza się i wyłącza klimatyzacja w rytm diody. Dzisiaj sprawdziłem dokładnie i na 1 biegu klima działa; nic nie mruga. Na 2 biegu klima nie działa dioda nie włącza się; dziwne czemu. Na 3 biegu dzisiaj klima cały czas działała dioda nie mrugała a po jakimś czasie dioda mruga i klima włącza się wyłącza... (mruganie jest niejednostajne czasami mruga 2x sek czasami 3 czasami włączy się i po np 10 sek gasnie). Na 4 biegu nic się nie wyłącza, nie mruga. Klima dziala non stop
U mnie tez sie tak robi jak przełaczam na drugi bieg dmuchawe, chyba gdzies styki sa zasniedziale.
- Od: 5 sty 2009, 15:47
- Posty: 18
- Skąd: Rawicz, Wielkopolska
- Auto: Były Mazdy:Sedan 1.6 16V 1992 r. Sedan 2.0 8V Diesel 1995 r. Hatchback 1.5 16V 1998r. JEST Mazda hatchback 323f Rok 2001 1,6 16V 98 KM:)
witam
Włączam 1 bieg wentylatora lampka świeci, włączam 2 bieg zgasza się, włączam 3 bieg włącza się (czasami wyłącza), włączam 4 bieg lampka cały czas świeci. klimatyzacja również się zgasza albo włącza. Co to może być ?
ups juz zakladalem kiedys taki temat
Włączam 1 bieg wentylatora lampka świeci, włączam 2 bieg zgasza się, włączam 3 bieg włącza się (czasami wyłącza), włączam 4 bieg lampka cały czas świeci. klimatyzacja również się zgasza albo włącza. Co to może być ?
ups juz zakladalem kiedys taki temat
ja przerzucam na 3 i potem znów na 2 i działa
sygnał do klimy idzie ze wszystkich biegów naj wyraźniej nie ma sygnału z 2 biegu który jest naj częściej używany trzeba schematy przejrzeć jak to jest zrobione może z dmuchawy jest jeden sygnał a na pewno dmuchawa na 2 biegu działa
Niestety potwierdzam po wyczyszczeniu działał jeden sezon i teraz znowu są problemy. Ktoś wie czy można w ogóle dostać taki nowy regulator i ile on kosztuje? Zakup używanego raczej odpada sądząc po ilości wpisów;/
Przy okazji może ktoś analizował czy nie dałoby rady jakoś obejść sygnału z regulatora – pytanie czemu do działania klimy nie wystarczy samo załączenie przycisku A/C? Co takiego siedzi w regulatorze że na jednym biegu działa a na innym nie – czyżby jakiś układ odpowiedzialny za częstość włączania kompresora?
Przy okazji może ktoś analizował czy nie dałoby rady jakoś obejść sygnału z regulatora – pytanie czemu do działania klimy nie wystarczy samo załączenie przycisku A/C? Co takiego siedzi w regulatorze że na jednym biegu działa a na innym nie – czyżby jakiś układ odpowiedzialny za częstość włączania kompresora?
- Od: 5 kwi 2011, 10:03
- Posty: 49
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r
wydaje mi sie że tam powinny być diody z każdego biegu które wchodzą w jeden sygnał do klimy nawiew musi chodzić żeby klima sie włączyła
wystarczyło by rozebrać regulator i zobaczyć jak jest zbudowany ale chyba prędzej ten sygnał jest brany bezpośrednio z dmuchawy albo z pokrętła od prędkości pewnie styk jest brudny i tyle
Dopisano 29 lip 2013, o 18:32:
na schemacie jest moduł PCM i do niego wchodzi sygnał z panela sterowania
wystarczyło by rozebrać regulator i zobaczyć jak jest zbudowany ale chyba prędzej ten sygnał jest brany bezpośrednio z dmuchawy albo z pokrętła od prędkości pewnie styk jest brudny i tyle
Dopisano 29 lip 2013, o 18:32:
na schemacie jest moduł PCM i do niego wchodzi sygnał z panela sterowania
Miałem podobną sytuacje z luźnym paskiem klinowym, który w końcu się zerwał. Ale wtedy nie było takiego schematu że na którymś biegu działało a na innym mrugało, była kompletna fantazja. Ale zawsze warto sprawdzić uciąg, może akurat
-
bitsoup
Miałem to samo , problem rozwiązany . Nie trzeba kupować przełącznika obrotów , wystarczy go delikatnie rozebrać , wyczyścić , są tam dwie sprężynki , troszeczkę je rozciągnąć dla poprawy docisku. Nasmarować , poskładać i hula bez problemu . Teraz klima działa na wszystkich biegach.
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
- Od: 18 lip 2010, 06:16
- Posty: 136
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift
Miron-Ww napisał(a):Miałem to samo , problem rozwiązany . Nie trzeba kupować przełącznika obrotów , wystarczy go delikatnie rozebrać , wyczyścić , są tam dwie sprężynki , troszeczkę je rozciągnąć dla poprawy docisku. Nasmarować , poskładać i hula bez problemu . Teraz klima działa na wszystkich biegach.
Tak też to przerabiałem, ale niestety jak potwierdzają inni forumowicz,e taki zabieg działa najwyżej na jeden sezon ;/
- Od: 5 kwi 2011, 10:03
- Posty: 49
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r
Panowie zawsze można dołożyć przekaźnik albo dwa. Np na biegi 1 i 2. Wtedy styki będą bezpieczne i jednorazowe oczyszczenie da rade na długo.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Witam. Odświeże nieco temat. Mam te same objawy czy ten regulator to jest to samo co silniczek nawiewu ?
http://allegro.pl/silniczek-nawiewu-maz ... 57601.html
http://allegro.pl/silniczek-nawiewu-maz ... 57601.html
- Od: 14 cze 2013, 23:00
- Posty: 4
rafal700 napisał(a):Witam
Mam problem z klimatyzacją. Otóż włączam obroty wentylatora na 1 i klimatyzacja działa. Przełączam na obroty nr 2 i klimatyzacja wyłącza się. Przełączam na obroty nr 3 i co chwila dioda włącza się i gaśnie tak samo klimatyzacja. Na obrotach nr 4 klimatyzacja działa cały czas. Czy to normalne ? :/
Mam identyczny problem. Czy ktoś może pokazać lub przynajmniej opisać jak rozebrać regulator aby czegoś nie uszkodzić?
Witam,
W zeszłym roku rozbierałem regulator. Zrobiłem nawet kilka zdjęć – jak znajdę do wrzucę. Co do demontażu:
1. Musisz wyjąć radio,
2. Odczepić linki od sterowania temperaturą i kierunkiem nawiewu – o ile pamiętam to jedna jest z prawej a druga z lewej strony w pobliżu stóp kierowcy/pasażera.
3. Musisz zdjąć plastikową osłonę konsoli środkowej (tę która jest różnego koloru w zależności) od modelu która trzyma się tylko na zatrzaskach – polecam cienki wkrętak i trochę wyczucia
4. O ile pamiętam pod tą osłoną będą już wkręty trzymające panel nawiewu.
5. Pozostaje jeszcze odłączenie przewodów przed wyjęciem panalu.
6. Sam panel daje się dość łatwo rozebrać, a problem z klimą powodują sprężynki w pokrętle sterowania prędkością – możesz je trochę rozciągnąć lub spróbować wymienić na nowe. W moim przypadku ich rozciągnięcie pomogło na powiedzmy jeden sezon. Teraz znowu problem niestety powraca i szykuje się ponowna próba naprawy
W zeszłym roku rozbierałem regulator. Zrobiłem nawet kilka zdjęć – jak znajdę do wrzucę. Co do demontażu:
1. Musisz wyjąć radio,
2. Odczepić linki od sterowania temperaturą i kierunkiem nawiewu – o ile pamiętam to jedna jest z prawej a druga z lewej strony w pobliżu stóp kierowcy/pasażera.
3. Musisz zdjąć plastikową osłonę konsoli środkowej (tę która jest różnego koloru w zależności) od modelu która trzyma się tylko na zatrzaskach – polecam cienki wkrętak i trochę wyczucia
4. O ile pamiętam pod tą osłoną będą już wkręty trzymające panel nawiewu.
5. Pozostaje jeszcze odłączenie przewodów przed wyjęciem panalu.
6. Sam panel daje się dość łatwo rozebrać, a problem z klimą powodują sprężynki w pokrętle sterowania prędkością – możesz je trochę rozciągnąć lub spróbować wymienić na nowe. W moim przypadku ich rozciągnięcie pomogło na powiedzmy jeden sezon. Teraz znowu problem niestety powraca i szykuje się ponowna próba naprawy
- Od: 5 kwi 2011, 10:03
- Posty: 49
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r
Może ja dopowiem trochę w ww temacie. Także miałem problem z wyłączaniem się klimatyzacji na 2 i 3 biegu regulatora obrotów silnika nadmuchu. Jak to mówią, prowizorki są najtrwalsze, dlatego i ja po zasięgnięciu informacji o kosztach nowego przełącznika / około 220 zł/ postanowiłem narazie zastosować połowiczne rozwiązanie.
Zamówiłem za jedyne 40 zł cały panel środkowy sterowania. Okazało się, że wystarczyło je podmienić i szczęście zapukało do moich drzwi, tzn. na wszystkich prędkościach dmuchawy, klimatyzacja cały czas działa, lampka cały czas się świeci.
Mając już sprawną klimatyzacje, postanowiłem zobaczyć co jest nie tak z tym regulatorem obrotów silnika.
Potem okazało się , że w zakupionym panelu podświetlenie jest w kolorze pomarańczowym, a ja mam wszystko w kolorze zielonym. Musiałem ponownie to wszystko powyjmować i zdemontować różową "płytkę" która to dawała ów kolorek i założyć zielone żaróweczki, bo były bezbarwne.
I z tego powodu, jeśli by ktoś potrzebował zmienić sobie kolor podświetlenia w panelu środkowym, to ja mam na zbyciu takie cóś.
Zamówiłem za jedyne 40 zł cały panel środkowy sterowania. Okazało się, że wystarczyło je podmienić i szczęście zapukało do moich drzwi, tzn. na wszystkich prędkościach dmuchawy, klimatyzacja cały czas działa, lampka cały czas się świeci.
Mając już sprawną klimatyzacje, postanowiłem zobaczyć co jest nie tak z tym regulatorem obrotów silnika.
Potem okazało się , że w zakupionym panelu podświetlenie jest w kolorze pomarańczowym, a ja mam wszystko w kolorze zielonym. Musiałem ponownie to wszystko powyjmować i zdemontować różową "płytkę" która to dawała ów kolorek i założyć zielone żaróweczki, bo były bezbarwne.
I z tego powodu, jeśli by ktoś potrzebował zmienić sobie kolor podświetlenia w panelu środkowym, to ja mam na zbyciu takie cóś.
- Załączniki
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości