włącza/wyłącza sie klimatyzacja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez rafal700 » 27 paź 2010, 19:49

Witam

Mam problem z klimatyzacją. Otóż włączam obroty wentylatora na 1 i klimatyzacja działa. Przełączam na obroty nr 2 i klimatyzacja wyłącza się. Przełączam na obroty nr 3 i co chwila dioda włącza się i gaśnie tak samo klimatyzacja. Na obrotach nr 4 klimatyzacja działa cały czas. Czy to normalne ? :/
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Borys » 27 paź 2010, 20:00

Nie. Klimatyzacja faktycznie działa w ten sposób, że włącza się i wyłącza, ale tylko wiatrak i sprężarka. Dioda świeci cały czas. Coś masz skopane z podłączeniem albo samym włącznikiem. Poobserwuj jak zachowuje się wiatrak, czy w rytm diody...
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez fosfor » 27 paź 2010, 20:02

To nie jest normalne ;)
Może coś nie "halo" z przełącznikiem od dmuchawki ...
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 11:43
Posty: 64 (1/0)
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323f 2.0 DITD BJ

Postprzez rafal700 » 28 paź 2010, 20:43

tak włącza się i wyłącza klimatyzacja w rytm diody. Dzisiaj sprawdziłem dokładnie i na 1 biegu klima działa; nic nie mruga. Na 2 biegu klima nie działa dioda nie włącza się; dziwne czemu. Na 3 biegu dzisiaj klima cały czas działała dioda nie mrugała a po jakimś czasie dioda mruga i klima włącza się wyłącza... (mruganie jest niejednostajne czasami mruga 2x sek czasami 3 czasami włączy się i po np 10 sek gasnie). Na 4 biegu nic się nie wyłącza, nie mruga. Klima dziala non stop
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Marcin25l » 31 paź 2010, 21:42

U mnie tez sie tak robi jak przełaczam na drugi bieg dmuchawe, chyba gdzies styki sa zasniedziale.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2009, 15:47
Posty: 18
Skąd: Rawicz, Wielkopolska
Auto: Były Mazdy:Sedan 1.6 16V 1992 r. Sedan 2.0 8V Diesel 1995 r. Hatchback 1.5 16V 1998r. JEST Mazda hatchback 323f Rok 2001 1,6 16V 98 KM:)

Postprzez rafal700 » 3 lut 2011, 23:14

witam

Włączam 1 bieg wentylatora lampka świeci, włączam 2 bieg zgasza się, włączam 3 bieg włącza się (czasami wyłącza), włączam 4 bieg lampka cały czas świeci. klimatyzacja również się zgasza albo włącza. Co to może być ?

ups juz zakladalem kiedys taki temat :)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Guma88 » 28 lip 2013, 14:32

Odgrzeję trochę temat. Rozwiązaliście problem? Bo u mnie tez na 2 biegu się często wyłącza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez Neonixos666 » 28 lip 2013, 18:33

ja przerzucam na 3 i potem znów na 2 i działa :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez VPM » 28 lip 2013, 21:30

sygnał do klimy idzie ze wszystkich biegów naj wyraźniej nie ma sygnału z 2 biegu który jest naj częściej używany trzeba schematy przejrzeć jak to jest zrobione może z dmuchawy jest jeden sygnał a na pewno dmuchawa na 2 biegu działa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez rafal700 » 29 lip 2013, 07:38

Tak problem już dawno rozwiązany. Musisz wymienić regulator obrotów :) Można się bawić w jego rozebranie czyszczenie ale to efekt krótkotrwały :)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez tower » 29 lip 2013, 10:20

Niestety potwierdzam po wyczyszczeniu działał jeden sezon i teraz znowu są problemy. Ktoś wie czy można w ogóle dostać taki nowy regulator i ile on kosztuje? Zakup używanego raczej odpada sądząc po ilości wpisów;/

Przy okazji może ktoś analizował czy nie dałoby rady jakoś obejść sygnału z regulatora – pytanie czemu do działania klimy nie wystarczy samo załączenie przycisku A/C? Co takiego siedzi w regulatorze że na jednym biegu działa a na innym nie – czyżby jakiś układ odpowiedzialny za częstość włączania kompresora?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2011, 10:03
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r

Postprzez VPM » 29 lip 2013, 18:05

wydaje mi sie że tam powinny być diody z każdego biegu które wchodzą w jeden sygnał do klimy nawiew musi chodzić żeby klima sie włączyła
wystarczyło by rozebrać regulator i zobaczyć jak jest zbudowany ale chyba prędzej ten sygnał jest brany bezpośrednio z dmuchawy albo z pokrętła od prędkości pewnie styk jest brudny i tyle

Dopisano 29 lip 2013, o 18:32:

na schemacie jest moduł PCM i do niego wchodzi sygnał z panela sterowania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez bitsoup » 21 sie 2013, 21:11

Miałem podobną sytuacje z luźnym paskiem klinowym, który w końcu się zerwał. Ale wtedy nie było takiego schematu że na którymś biegu działało a na innym mrugało, była kompletna fantazja. Ale zawsze warto sprawdzić uciąg, może akurat :)
bitsoup
 

Postprzez Miron-Ww » 22 sie 2013, 08:50

Miałem to samo , problem rozwiązany . Nie trzeba kupować przełącznika obrotów , wystarczy go delikatnie rozebrać , wyczyścić , są tam dwie sprężynki , troszeczkę je rozciągnąć dla poprawy docisku. Nasmarować , poskładać i hula bez problemu . Teraz klima działa na wszystkich biegach.
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Postprzez tower » 23 sie 2013, 17:36

Miron-Ww napisał(a):Miałem to samo , problem rozwiązany . Nie trzeba kupować przełącznika obrotów , wystarczy go delikatnie rozebrać , wyczyścić , są tam dwie sprężynki , troszeczkę je rozciągnąć dla poprawy docisku. Nasmarować , poskładać i hula bez problemu . Teraz klima działa na wszystkich biegach.


Tak też to przerabiałem, ale niestety jak potwierdzają inni forumowicz,e taki zabieg działa najwyżej na jeden sezon ;/
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2011, 10:03
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r

Postprzez ewemarkam » 10 wrz 2013, 20:34

Panowie zawsze można dołożyć przekaźnik albo dwa. Np na biegi 1 i 2. Wtedy styki będą bezpieczne i jednorazowe oczyszczenie da rade na długo.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez kibitto » 24 maja 2014, 19:29

Witam. Odświeże nieco temat. Mam te same objawy czy ten regulator to jest to samo co silniczek nawiewu ?

http://allegro.pl/silniczek-nawiewu-maz ... 57601.html
Początkujący
 
Od: 14 cze 2013, 23:00
Posty: 4

Postprzez Piotrek_323f » 18 sie 2014, 16:06

rafal700 napisał(a):Witam

Mam problem z klimatyzacją. Otóż włączam obroty wentylatora na 1 i klimatyzacja działa. Przełączam na obroty nr 2 i klimatyzacja wyłącza się. Przełączam na obroty nr 3 i co chwila dioda włącza się i gaśnie tak samo klimatyzacja. Na obrotach nr 4 klimatyzacja działa cały czas. Czy to normalne ? :/


Mam identyczny problem. Czy ktoś może pokazać lub przynajmniej opisać jak rozebrać regulator aby czegoś nie uszkodzić?
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2010, 16:07
Posty: 6 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F 1.6 benzyna, 2002 BJ

Postprzez tower » 19 sie 2014, 22:01

Witam,

W zeszłym roku rozbierałem regulator. Zrobiłem nawet kilka zdjęć – jak znajdę do wrzucę. Co do demontażu:

1. Musisz wyjąć radio,
2. Odczepić linki od sterowania temperaturą i kierunkiem nawiewu – o ile pamiętam to jedna jest z prawej a druga z lewej strony w pobliżu stóp kierowcy/pasażera.
3. Musisz zdjąć plastikową osłonę konsoli środkowej (tę która jest różnego koloru w zależności) od modelu która trzyma się tylko na zatrzaskach – polecam cienki wkrętak i trochę wyczucia :)
4. O ile pamiętam pod tą osłoną będą już wkręty trzymające panel nawiewu.
5. Pozostaje jeszcze odłączenie przewodów przed wyjęciem panalu.
6. Sam panel daje się dość łatwo rozebrać, a problem z klimą powodują sprężynki w pokrętle sterowania prędkością – możesz je trochę rozciągnąć lub spróbować wymienić na nowe. W moim przypadku ich rozciągnięcie pomogło na powiedzmy jeden sezon. Teraz znowu problem niestety powraca i szykuje się ponowna próba naprawy :(
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2011, 10:03
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r

Postprzez bejot » 4 wrz 2014, 19:38

Może ja dopowiem trochę w ww temacie. Także miałem problem z wyłączaniem się klimatyzacji na 2 i 3 biegu regulatora obrotów silnika nadmuchu. Jak to mówią, prowizorki są najtrwalsze, dlatego i ja po zasięgnięciu informacji o kosztach nowego przełącznika / około 220 zł/ postanowiłem narazie zastosować połowiczne rozwiązanie.
Zamówiłem za jedyne 40 zł cały panel środkowy sterowania. Okazało się, że wystarczyło je podmienić i szczęście zapukało do moich drzwi, tzn. na wszystkich prędkościach dmuchawy, klimatyzacja cały czas działa, lampka cały czas się świeci.
Mając już sprawną klimatyzacje, postanowiłem zobaczyć co jest nie tak z tym regulatorem obrotów silnika.
Potem okazało się , że w zakupionym panelu podświetlenie jest w kolorze pomarańczowym, a ja mam wszystko w kolorze zielonym. Musiałem ponownie to wszystko powyjmować i zdemontować różową "płytkę" która to dawała ów kolorek i założyć zielone żaróweczki, bo były bezbarwne.
I z tego powodu, jeśli by ktoś potrzebował zmienić sobie kolor podświetlenia w panelu środkowym, to ja mam na zbyciu takie cóś.
Załączniki
ścieżki.jpg
tak wyglądają ścieżki w przełączniku /po rozebraniu/
suwak.jpg
a to jest blaszka która łączy na poszczególnych pozycjach. Współpracują z nią dwie sprężynki o których wspominał "Miron-Ww"
podświetlenie_róż.jpg
po rozkręceniu całego panelu, widać ową płytkę, przykręconą dwoma śrubkami, która podświetla na różowo cały panel.
podświetlenie_zielone.jpg
płytka odkręcona, zielone żaróweczki świecą
zmontowany_zielony.jpg
panel już z zielonym podświetleniem
linka_ogrzewania.jpg
mocowanie cięgna-linki od regulacji ogrzewania, dostęp po zdjęciu schowka po stronie pasażera
linka_nawiewu.jpg
mocowanie cięgna-linki nawiewu, pod kierownicą, trochę tutaj jest gorszy dostęp, ale nie dla orłów ...
DSC02126.JPG
po wstępnym złożeniu całości, wszystko działa tak jak powinno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2012, 11:18
Posty: 45 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: 323 F; BJ; 1.6 l; ZM-DE; 16/DOHC; 98 KM; 2001r.
Zukuzumochi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323