Diagnostyka BJtki (OBD-2)
1, 2
Witajcie,
mam do zdiagnozowania nieco rzeczy w swojej Mazdzie 323F BJ DITD 2002 i przy okazji chciałem pogrzebać w programach do oglądania parametrów pracy w czasie rzeczywistych etc. (Livedata itp.)
Wiem, że w Mazdzie są dwa złącza diagnostyczne, pod kolumną kierownicy jest OBD-2, a pod maską złącze Mazdowskie.
Robiłem już wyrzucanie kodów błędów przez zworkę z (nieoryginalnego Mazdy co prawda) spinacza biurowego w złączu pod maską.
Pytanie: którym złączem odczytam więcej informacji? Mam do dyspozycji interfejs diagnostyczny oparty na ELM327 i mogę albo go wpiąć do OBD-2 albo dokupić adapter Mazda 17pin <--> OBD-2 i podłączyć się pod maskę. Czy pod złączem pod maską dowiem się czegoś więcej? Czy oba złącza dadzą mi tyle samo info i nie ma sensu kupować adaptera do złącza Mazdowskiego?
Pozdrawiam
mam do zdiagnozowania nieco rzeczy w swojej Mazdzie 323F BJ DITD 2002 i przy okazji chciałem pogrzebać w programach do oglądania parametrów pracy w czasie rzeczywistych etc. (Livedata itp.)
Wiem, że w Mazdzie są dwa złącza diagnostyczne, pod kolumną kierownicy jest OBD-2, a pod maską złącze Mazdowskie.
Robiłem już wyrzucanie kodów błędów przez zworkę z (nieoryginalnego Mazdy co prawda) spinacza biurowego w złączu pod maską.
Pytanie: którym złączem odczytam więcej informacji? Mam do dyspozycji interfejs diagnostyczny oparty na ELM327 i mogę albo go wpiąć do OBD-2 albo dokupić adapter Mazda 17pin <--> OBD-2 i podłączyć się pod maskę. Czy pod złączem pod maską dowiem się czegoś więcej? Czy oba złącza dadzą mi tyle samo info i nie ma sensu kupować adaptera do złącza Mazdowskiego?
Pozdrawiam
niekoniecznie atrapa,jednak coś tam siedzi
np ABS odczytasz przez to "OBD"....ale silnik już nie.poza tym w tym motorze Live Data nie istnieje.
a cóż takiego się dzieje,że wymaga to "kompa"
np ABS odczytasz przez to "OBD"....ale silnik już nie.poza tym w tym motorze Live Data nie istnieje.
dantes napisał(a):mam do zdiagnozowania nieco rzeczy w swojej Mazdzie 323F BJ DITD 2002
a cóż takiego się dzieje,że wymaga to "kompa"
Live Data, to znaczy?
Ja przy pomocy ForScan mogę odczytywać parametry pracy silnika. Wystarczy podłączyć się przejściówką do interfejsu pod maską.
Moja Mazda jest z grudnia 2000r (produkcja).
Przejściówka – kabelki z zarobionymi końcówkami. Adapter z allegro jedynie powodował zwarcie(?) tj. przygasanie świateł na wolnych obrotach.
Padła mi bateria w laptopie, ale jak mi się uda to pokażę co można podejrzeć "Live".
Ja przy pomocy ForScan mogę odczytywać parametry pracy silnika. Wystarczy podłączyć się przejściówką do interfejsu pod maską.
Moja Mazda jest z grudnia 2000r (produkcja).
Przejściówka – kabelki z zarobionymi końcówkami. Adapter z allegro jedynie powodował zwarcie(?) tj. przygasanie świateł na wolnych obrotach.
Padła mi bateria w laptopie, ale jak mi się uda to pokażę co można podejrzeć "Live".
tadziol napisał(a):a cóż takiego się dzieje,że wymaga to "kompa"
Raczej naoglądałem się na allegro interfejsów na OBD2 Bluetooth z appkami na smartfona z podglądem param. w czasie rzeczywistym
Madzia ostatnio powyrzucała trochę błędów, ale na szczęście wszystkie zostały znalezione, zdiagnozowane i usunięte (w tym coś z fachu tadziola, sterownik pompy wtryskowej).
Generalnie chciałem wiedzieć, co z autka można wyczytać na tę chwilę, bo usterki, jak pisałem zostały usunięte.
tadziol napisał(a):np ABS odczytasz przez to "OBD"....ale silnik już nie.poza tym w tym motorze Live Data nie istnieje.
chyba na odwrót
ABS i SRS odczytasz robiąc zworkę w gnieździe diagnostycznym pod maska i patrząc ile razy miga "abs"
Jak po lifcie to masz OBD2 i przy pomocy kompa albo choć interfejsem OBD2 z bluetooth'em i appka np torque pro na tel z androidem – ja tak robię bez problemów.
Z OBD2 masz "na żywo" wszelkie temperatury, sondy, otwarcie przepustnicy, ładowanie, chyba zapłon, prędkość obrotową i kilka innych danych...
bikus napisał(a):tadziol napisał(a):np ABS odczytasz przez to "OBD"....ale silnik już nie.poza tym w tym motorze Live Data nie istnieje.
chyba na odwrót
ABS i SRS odczytasz robiąc zworkę w gnieździe diagnostycznym pod maska i patrząc ile razy miga "abs"
Jak po lifcie to masz OBD2 i przy pomocy kompa albo choć interfejsem OBD2 z bluetooth'em i appka np torque pro na tel z androidem – ja tak robię bez problemów.
Z OBD2 masz "na żywo" wszelkie temperatury, sondy, otwarcie przepustnicy, ładowanie, chyba zapłon, prędkość obrotową i kilka innych danych...
Wszystko jasne, ale OBD2 spod kolumny kierownicy czy z adapterem z diagnostycznego spod maski?
*podobno* jest też różnica w dostępności OBD2 między benzyną a dieselem (były inne terminy wymogu dla OBD2 dla benzyny i diesela, nie?)
dantes napisał(a):jest też różnica w dostępności OBD2 między benzyną a dieselem (były inne terminy wymogu dla OBD2 dla benzyny i diesela, nie?)
bikus napisał(a):Jak po lifcie to masz OBD2 i przy pomocy kompa albo choć interfejsem OBD2 z bluetooth'em i appka np torque pro na tel z androidem – ja tak robię bez problemów.
dlatego wolę poczekać na konkrety.
tadziol napisał(a):dlatego wolę poczekać na konkrety.
Konkrety póki co są takie, że KTSem Bosch'a próbowano podłączyć się pod oba złącza – z rzekomego OBD2 spod kolumny kierownicy nic nie uzyskano (włącznie z połączeniem), za to spod maski połączył się bez problemów. Ze złącza spod kolumny nie uzyskano połączenia również na prostym interfejsie ELM327 z Allegro, jak i z CDIF2. Czekam na adapter Mazda 17pin <--> OBD2, by sprawdzić ELM327, choć prognozy i opinie w Internecie są optymistyczne.
Przypominam, że w moim przypadku mówimy o Dieselu
tadziol napisał(a):dantes napisał(a):mówimy o Dieselu
tym bardziej z niecierpliwościątadziol napisał(a):wolę poczekać na konkrety.
Konkrety odnośnie podłączenia, czy konkrety odnośnie wykrytych usterek?
Usterka wymrugała się i potwierdził to KTS: P0110 – IAT Circuit Malfunction, co okazało się niepodłączonym/źle podłączonym czujnikiem temperatury powietrza wlotowego (o dziwo! )
Druga: P1298 – IDM Failure – i tu była niezła zagadka, przez którą zacząłem się rozglądać za diagnostyką. Falujące obroty i gaśnięcie (nieważne czy zimny czy ciepły), falowanie na luzie i na wyższych obrotach również. Kaprysy – bywało 1h bez problemów, by potem nieomal nie odpalić.
Rozwiązanie: Faktycznie, problem dotyczył sterownika pompy wtryskowej i szykowaliśmy się na wymianę sterownika, wyeliminowawszy wcześniej przeciekający zawór TCV i inne typowe usterki. Co się okazało?
Pierwszy właściciel kilka miesięcy po zakupie zamontował webasto. Ze względu na instalację webasto sterownik został przemieszczony nieco i wylądował na jakieś customowej metalowej półeczce. Okazało się, że zwyczajnie, przez rudą, nie było masy (na którymś z kontaktów sterownika? mechanik nie powiedział mi dokładnie) na sterowniku. Customową śrubą rozwiązano brak przewodzenia między elementami nadwozia i jak ręką odjął – problem znikł, auto jeździ już tydzień jak głupie
Co się da zdiagnozować na ELM327 z adapterem i złączem spod maski – napiszę jak tylko dostanę w swoje ręce adapter, a to zależy od Poczty Polskiej
raczej odnośnie tego:dantes napisał(a):Konkrety odnośnie podłączenia, czy konkrety odnośnie wykrytych usterek?
poprzez pryzmat:bikus napisał(a):Z OBD2 masz "na żywo" wszelkie temperatury, sondy, otwarcie przepustnicy, ładowanie, chyba zapłon, prędkość obrotową i kilka innych danych...
tadziol napisał(a):ABS odczytasz przez to "OBD"....ale silnik już nie.poza tym w tym motorze Live Data nie istnieje.
powodzenia
U mnie wyglada to tak:
-złacze OBD2 w kabinie jest głuche (zasilanie działa, brak połaczenia)
-pod maska działa, ale tylko podłaczajac się kabelkami i ELM327. Przejściówka z allegro powoduje jakieś jaja.
Obroty itd. pokazuje na komputerze.
-złacze OBD2 w kabinie jest głuche (zasilanie działa, brak połaczenia)
-pod maska działa, ale tylko podłaczajac się kabelkami i ELM327. Przejściówka z allegro powoduje jakieś jaja.
Obroty itd. pokazuje na komputerze.
tadziol napisał(a):a daj jakieś foto,jak to łączysz .... tzn. elm i dlc.
Też przyłączam się do prośby, bo ...
No, w końcu dostałem cały sprzęt, przez nierzetelnego sprzedawcę nie chciał przyjść adapter do Madzi, ale udało się wszystko skompletować.
1. Kupiony adapter okazał się za ciasny dla złącza diagnostycznego pod maską, należało wewnątrz złącza go oszlifować, by wpasował się w złącze. Adapter wyprowadza sygnał z pinów zgodnie ze schematem dostępnym w CDIF/2 dla silnika 1.6 benzyna (tylko taki jest).
2. Podłączenie Mazdy z adapterem i interfejsem ELM327 na USB i na Bluetooth nie powiodło się
Program PCMSCAN wyrzucał całe spektrum błędów – za każdym razem nowe, ale sprowadza się to do nieznanego i nierozpoznanego protokołu OBD2, czyli Madzia mówi po japońsku do interfejsu
3. Jedyne, co się udało, to podłączenie CDIF/2 przez adapter i połączenie do sterownika (?) ABS i odczytanie błędów ABS. To jedyne udane połączenie w ten weekend.
Jeśli kolega podzieli się połączeniem pinów, może w przyszły weekend spróbuję manualnie, tj. kabelkami połączyć diagnostyczne z OBD2. Może jest jakaś czarna magia związana z DITD (jak zwykle )
Hej, na teraz mogę tylko podać link. Jestem w trakcie remontu połączonego z przeprowadzką i wyjazdami służbowymi.
viewtopic.php?f=116&t=161620
W ten sposób bez problemu udało mi się skasować stare błędy ABS i odczytać parametry pracy silnika(Live Data) za pomocą programu ForScan.
W wolnej chwili przerobię adapter z allegro, tak by podpiąć Interfejs na stałe.
viewtopic.php?f=116&t=161620
W ten sposób bez problemu udało mi się skasować stare błędy ABS i odczytać parametry pracy silnika(Live Data) za pomocą programu ForScan.
W wolnej chwili przerobię adapter z allegro, tak by podpiąć Interfejs na stałe.
Skorzystałem z odpowiedzi 19arek93 i zabrałem garść kabli, elm327 i Forscana i poszedłem do autka. Coś mnie podkusiło, by wziąć zakupiony wcześniej adapter + elm327 i podłączyć się, ale przez ForScan'a. Poszło od strzału! Live data (przynajmniej podstawowych parametrów) + błędy silnika + błędy ABS. Nie ma za to kodów błędów SRS, czy ktoś wie, jak je można usunąć?
Czyli w polifcie wychodzi, że adapter 17pin <–> obd2 + elm327 na USB + koniecznie Forscan (inne programy nie działały), to jest jakieś rozwiązanie dla DITD
Czyli w polifcie wychodzi, że adapter 17pin <–> obd2 + elm327 na USB + koniecznie Forscan (inne programy nie działały), to jest jakieś rozwiązanie dla DITD
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość