Witam.
Mam problem z moją madzia MX-3 1,8 V6.
ECU wyswietlał ostatnio kod błędu 25, czyli PRC ... elektrozawór podciśnienia paliwa.
Auto zrobiło sie mułowate brak przyśpieszenia, nie wychodzi bobrze na obroty.
Poruszyłem ten wątek na forum "Diagnoza ECU". Odpowiedzi na usterki były różne.
PRC SOLENOID VALVE jest raczej sprawny działa po podłączeniu do akumlatora (jak pokazują w serwisówce)
Zastanawia mnie tylko jedna sprawa brak zasilania na gniazdku do PRC.
Na schemacia pokazane jast że zasilanie do PRC idzie od stacyjki przez jakiś przekaznik czyli powinno być cały czas 12V.
Zaś sterowanie tym PRC jest z ECU i to ujemnym napięciem.
Kilka dni jezdziłem z usterką kody 25 i wczoraj sprawdziłem kody i wyskoczył nastepny kod błędu 17 (sonda lambda).
Dowiedziałem się że jeżeli podciśnienie paliwa jest uszkodzone to miszanka paliwa jest nie właściwa i może dojść do uszkodzenia sondy lambda. I tak właśnie się stało. Odczuwalne po kieszeni. Pali jak smok za 50 Zł jakies 70km.
Czy ktoś kiedyś spotkał sie z takim problemem?
I jak jest naprawdę z zasilaniem PRC?
Problem z PRC SOLENOID VALVE
Strona 1 z 1
Poszukaj co jeszcze jest zasilane z tego przekaźnika i sprawdź czy działa. Jeśli tak to masz gdzieś usterkę na kablu. Poza tym zobacz czy wychodzi sterowanie z ECU.
W autach nie ma czegoś takiego Może być sterowany masą a to łatwo sprawdzisz.
Psiku napisał(a):i to ujemnym napięciem.
W autach nie ma czegoś takiego Może być sterowany masą a to łatwo sprawdzisz.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość