Problem z PRC SOLENOID VALVE

Postprzez Psiku » 9 lut 2010, 19:47

Witam.
Mam problem z moją madzia MX-3 1,8 V6.
ECU wyswietlał ostatnio kod błędu 25, czyli PRC ... elektrozawór podciśnienia paliwa.
Auto zrobiło sie mułowate brak przyśpieszenia, nie wychodzi bobrze na obroty.
Poruszyłem ten wątek na forum "Diagnoza ECU". Odpowiedzi na usterki były różne.
PRC SOLENOID VALVE jest raczej sprawny działa po podłączeniu do akumlatora (jak pokazują w serwisówce)
Zastanawia mnie tylko jedna sprawa brak zasilania na gniazdku do PRC.
Na schemacia pokazane jast że zasilanie do PRC idzie od stacyjki przez jakiś przekaznik czyli powinno być cały czas 12V.
Zaś sterowanie tym PRC jest z ECU i to ujemnym napięciem.
Kilka dni jezdziłem z usterką kody 25 i wczoraj sprawdziłem kody i wyskoczył nastepny kod błędu 17 (sonda lambda).
Dowiedziałem się że jeżeli podciśnienie paliwa jest uszkodzone to miszanka paliwa jest nie właściwa i może dojść do uszkodzenia sondy lambda. I tak właśnie się stało. Odczuwalne po kieszeni. Pali jak smok za 50 Zł jakies 70km.
Czy ktoś kiedyś spotkał sie z takim problemem?
I jak jest naprawdę z zasilaniem PRC?
Początkujący
 
Od: 17 sty 2010, 12:44
Posty: 16
Skąd: Wisła
Auto: MAZDA MX-3 1,8 V6

Postprzez Psiku » 10 lut 2010, 18:05

Widzę że na tym forum nie ma osób które miały taki problem. <płacze>
Początkujący
 
Od: 17 sty 2010, 12:44
Posty: 16
Skąd: Wisła
Auto: MAZDA MX-3 1,8 V6

Postprzez fazzi » 12 lut 2010, 12:17

Poszukaj co jeszcze jest zasilane z tego przekaźnika i sprawdź czy działa. Jeśli tak to masz gdzieś usterkę na kablu. Poza tym zobacz czy wychodzi sterowanie z ECU.
Psiku napisał(a):i to ujemnym napięciem.

W autach nie ma czegoś takiego :) Może być sterowany masą a to łatwo sprawdzisz.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Hazu » 14 lut 2010, 23:28

Błąd sondy lambda może być wynikiem nieprawidłowego ciśnienia paliwa może masz odkręconą masę od silnika bo jest tam ich kilka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Psiku » 3 kwi 2010, 18:33

Problem rozwiązany.Poprzedni właściciel przy wymianie ubudowy filtra lub wymianie akumlatora przytrzasnął przewody idące do PRC i jeden się przerwał (+12V).
Temat uważam za zamkiety.
Dziekuje wszystkim za posty.
Początkujący
 
Od: 17 sty 2010, 12:44
Posty: 16
Skąd: Wisła
Auto: MAZDA MX-3 1,8 V6

Postprzez desp » 5 kwi 2010, 10:29

Mam podobny problem, ale dopiero będę musiał się temu przyjrzeć. Powiedz proszę, jak to PRC wygląda??
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez bonkooo » 3 gru 2013, 13:58

mam ten sam problem ale problem nie lezy w wiązce okablowania może jest inna przyczyna prosze o pomoc

Dopisano 3 gru 2013, 13:08:

jest tu ktoś kto się zna ?
Początkujący
 
Od: 1 gru 2013, 13:14
Posty: 12
Skąd: UK
Auto: Mazda Premacy 2.0 Ditd 2002

Postprzez null » 5 cze 2016, 21:33

czy na zasilaniu prc jest +12v po przekreceniu stacyjki na wlaczona? na wtyczcce bialy kabel czerwone paski mam 4v ;o
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2013, 10:50
Posty: 57 (1/0)
Auto: MX3 BP 128

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323