Temperatura silnika a spadek obrotów + PRZEOGROMNE SPALANIE

Postprzez arkusz » 15 gru 2009, 18:47

Jako że miałem problemy z ogrzewaniem musiałem podjąc się operacji przepłukiwania nagrzewnicy. Wszystko sie udało i teraz na rozgrzanym silniku leci miłe, gorące powietrze. No właśnie, na rozgrzanym... Co znaczy rozgrzany silnik? Czy rozgrzany silnik jest wtedy kiedy wskazówka temp. skoczy trochę ponad połowę (czyli do optymalnej temp.) czy wtedy kiedy obroty po porannym uruchomieniu spadną do umownych 750? Zauważyłem, że wskazówka temp. silnika osiaga już swoją optymalną wysokośc po jakiś 4-5 min jazdy jednak jeszcze wtedy z nawiewów leci zimne powietrze mimo, że jest ustawione na gorące. Natomiast po odpaleniu samochodu rano, mam podręcznikowe 1,5k obrotów. Obroty cały czas spadają w czasie jazdy aż po jakiś 8-9min spadną do optymalnych 750 i dopiero wtedy zaczyna leciec gorące powietrze, które jest zadowalające. Jednak obroty spadają duzo wolniej niż wskazówka osiaga optymalną wysokość. Gdy ona już sterczy na swojej normalnej wysokości to obroty trzymaja sie jeszcze powyżej 1k. Czy to objaw, że moge mieć coś z ssaniem czy to normalna kolej rzeczy? Samochód od zawsze mi trochę więcej pali niż powinien a powymieniałem praktycznie wszystkie co mogło być z tym związane więc teraz podejrzenie padło na to ssanie, które trwa u mnie bardzo długo. Czy to przypadłość wszystkich emiks trójeczek czy tylko mojej? ;)

Pozdrawiam i prosze o odpowiedzi.

Jazda w zimnym aucie do czasu spadku obrotów (około 10min) do 750 tak żeby zaczęło leciec gorące powietrze nie sprawia przyjemności :D
Ostatnio edytowano 16 gru 2009, 15:37 przez arkusz, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2008, 22:44
Posty: 51
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX3 1.6 SOHC 91r.

Postprzez Borys » 15 gru 2009, 21:35

arkusz
Proszę o zapoznanie się z regulaminem i zmianę tytułu wątku na poprawny. W przeciwnym wypadku można będzie odszukać ten temat jedynie w koszu.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez arkusz » 15 gru 2009, 22:28

racja, tak dawno tu nic nie pisałem, że z wrażenia zapomniałem o podtytule ;) poprawione
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2008, 22:44
Posty: 51
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX3 1.6 SOHC 91r.

Postprzez Suloo » 16 gru 2009, 00:12

u mnie leci juz lekko cieple(i robi sie coraz cieplejsze) zanim wskazowka minie druga kreske,obroty tez spadaja zanim wskazowka dojdzie do polowy
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez KrystianR » 16 gru 2009, 12:54

a u mnie leci zaledwie lekko cieple-powiedzialbym w tak zimne dni jak dzis letnie powietrze..samo przeplukanie nagrzewnicy powinno wydac?
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Suloo » 16 gru 2009, 13:39

KrystianR napisał(a):samo przeplukanie nagrzewnicy powinno wydac?

raczej tak
arkusz sprawdz termostat
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez arkusz » 16 gru 2009, 15:43

Suloo to ciekawe co piszesz... Wskazywałoby to, że u mnie musi być coś nie tak. Obroty spadają o wiele później niż u Ciebie więc w czym szukać przyczyny? Piszesz, że obroty spadają już przed osiągnięciem przez wskazówke temp. optymalnej pozycji podczas gdy u mnie obroty spadają jakieś 5 min po osiagnięciu tejże pozycji przez wskazówkę. Na co by to wskazywało?

Chciałem jeszcze dodać, że od początku mojej przygody z tym autem nie moge uporac się z wysokim spalaniem... Wymieniłem już sonde, świece, kable WN, kopułkę, palec i spalanie nie spadło... Jak przed wczoraj zalałem za 50zł (12 litrów) to dzisiaj po 60km zapaliła mi się znowu rezerwa... Żenada... Nie mam już pojęcia o co chodzi z tym spalaniem, teraz pomyślałem, że to wolne opadanie obrotów może mieć coś wspólnego z tym faktem. A jeżeli nie w tym rzecz to coś musi być nie tak gdzieś w komputerze albo wtryskach, tylko co robić? Gdzie pojechać? Co w pierwszej kolejność sprawdzić? Wtryski, jakies badanie kompem czy co? ;/ Może ustawienie zapłonu czy ustawienie zębów na rozrządzie? Kompletnie nie mam już pojęcia ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2008, 22:44
Posty: 51
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX3 1.6 SOHC 91r.

Postprzez Suloo » 16 gru 2009, 20:48

arkusz napisał(a):jakies badanie kompem czy co?

nie pisz takich rzeczy na forum bo zaraz cie ktos opie.....
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
tutaj masz "komputer"do sprawdzania bledow ecu
gdzies na forum bylo o sprawdzaniu termostatu.jezeli jest zaciety w pozycji otwartej(chyba)to puszcza plyn po calym obiegu i silnik wolno sie nagrzewa,chodzi ciagle na "ssaniu",a wiec pali wiecej.jezeli to jest to a robisz krotkie trasy to spalanie nie dziwi jakos specjalnie.zobacz czy po osiagnieciu temperatury normalnej i ustabilizowaniu sie obrotow weze plynu chlodzacego sa gorace(tylko ostroznie mo moze sie okazac ze sa :] )zycze milego i szybkiego usuwania usterki w cieple grudniowe wieczory <diabełek>
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez Hvil » 17 gru 2009, 18:17

czeknij termostata:-D moja madzia ma zarznieta sonde i termostacik i wicznie chodzi na poltorej tysia a czasem nawet 2200:-D co niesprzyja spalaniu:–) ale niedlugo sie jej t naprawi:–) jak masz wymieniona sonde to termostacik jeszcze:–) i jedna rzecz czy ci nie "bulgocze" woda w nagrzewnicy po odpaleniu bo to by swiadczylo ze jest w niej za malo plynu:–) u mnie to bylo przyczyna zimnego powietrza ze plynu malo wiecznie bylo bo uciekal
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez Kevin. » 19 sty 2010, 21:29

ja mam pytanie po jakim czasie nabieraja wasze mazdy 1.6 16V temperature silnika bo u mnie trwa to 4-5 min i ubywa mi plynu:( mam obawy ze podkładka pod glowica bo kopci rowniez na bialo i jeszce zapytam bo olej mi bierze czy od wypalonych zaworow moze ubywac?? bo mazda miala przygote kiedys u innego wlasciciela ze zagotowala sie i para poszla z pod maski:( co moglo sie jeszce uszkodzic??

Przepraszam ze tyle pytan w jednym poscie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 21:32
Posty: 518
Skąd: Przyłubsko/Katowice
Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM

Postprzez Hvil » 19 sty 2010, 21:42

Ad. 1.
to ze 4-5 min w zimie to jak najbardziej dobrze a nawet rzeklbym szybko:–) jesli ci w tym czasie do polowy dorasta:–)
Ad.2
jak kopci na bialo to moze byc uszczelka ale nie musi:–) Moja kcila przed uszczelka i kopci po ale to jest raczej bialy dymek jak para wodna pewnie przez to ze na gazie jezdzi moja madzia od 6 lat:–) Jesli mowisz ze sie przegrzala to bardzo mozliwe ze uszczelka pod glowica sie zrobila jak z plastiku i puszcza ci:–) Ubytki plynu tez by o tym swiadczyly:–) A nie masz na korku na chlodnicy "błotka" <taki nalot powstajacy z leju dostajacego sie do plynu chlodniczego> ew. nie leca ci bańki powietrza w zbiorniczku wyrownawczym? to sa oznaki uszczelki latwe do zobaczenia. Ale moze byc walnieta i bez tych oznak.

Ad.3 Branie leju ma wiele powodow, jeli to uszczelka to moze byc przez nia ze ci bierze. Moze jak poprzedni wlasciciel ja potrafil podgotowac to i potrafil jezdzic na malej ilosci oleju i ci na cylindrach bierze albo na gniazdach zaworowych:–)

Zacznij od dwa, zdiagnozuj, napraw i wtedy zstanow sie czy nadal trzeba szukac wady zwiazanej z 3 czy samo zniknelo:–)
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez Kevin. » 19 sty 2010, 22:13

Czyli grzeje sie dobrze??

w zbiorniczku bombelkow nie widze ale bardzo plyn sie brudzi tzn jak by oleju troche dostawal:( uszczelka to musi byc padnieta chyba raczej i dlatego kopci bo plyn ktory znika przeksztalca sie w pare;p

olej moze bierze bo zawory do wymiany bo zalwazylem ze dosc glosno chodza i jak odkręcę korek od wlewu oleju to mocno powietrze dmucha, zawory nie trzymaja?? i uszczelniacze??

jak ja podgotowal to olej mial reaczej tylko pompa albo termostat siadl i woda zagotowala
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 21:32
Posty: 518
Skąd: Przyłubsko/Katowice
Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323