Odcinka obrotów na 5 biegu

Postprzez Pit » 13 lis 2009, 20:24

kubik napisał(a):odcinka obrotów

Zapłonu, nie obrotów.
Nikt Ci nie powie przy jakiej prędkości pojazdu osiągniesz na piątym biegu prędkość obrotową silnika, która jest prędkością odcięcia. Po pierwsze, to co pokazuje licznik jest tylko wartością orientacyjną (z reguły zawyżaną). Po drugie – wpływ na to ma wiele czynników, np. rozmiar opon, jakie używasz. Po trzecie, nie osiągniesz Twoim autkiem takiej prędkości na piątce, ażebyś musiał martwić się o odcięcie zapłonu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Hazu » 13 lis 2009, 20:48

Odcinka to wyłaczanie wtrysków a nie zapłonu.
w silniku SOHC(B3 B6 BP) jest przy 6300 obr/min
w silniku DOHC (B6 BP) jest przy 7300 obr/min

a w KF była :( przy 7750 obr/min


kubik a TY, jeżeli uczyłbyś się matematyki to policzyłbyś (wyrysował) sobie przy jakiej prędkości licznikowej bedziesz miał odcinkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jacek176 » 13 lis 2009, 21:15

Hazu napisał(a):a w KF była smutny przy 7750 obr/min

Realnie (wg danych) czy wg obrotomierza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez grabu122 » 13 lis 2009, 21:20

Hazu napisał(a):Odcinka to wyłaczanie wtrysków a nie zapłonu.

I właśnie dlatego znam takich którzy twierdzą, że instalacja LPG to dobrodziejstwo.... nie tylko pod względem oszczędności :D
Dzięki niej mogą zamykać obrotomierz :| oczywiście nie na piątce, ale na niższych.... i wtedy okazuje się, że Vmax pojazdu uzyskują na czwórce :D
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Hazu » 13 lis 2009, 21:23

Jacek176 napisał(a):Hazu napisał:
a w KF była smutny przy 7750 obr/min

Realnie (wg danych) czy wg obrotomierza?

yhy
realnie i w/g obrotomierza :|

fajnie później wyglądają zawory w tak używanyym siniku
no i później zostnie tylko wkrcanie na obroty bo mocy taki silnik za nic nie utrzyma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jacek176 » 13 lis 2009, 21:31

Hazu napisał(a):realnie i w/g obrotomierza

Albo rybki albo akwarium :P
Sprawdzałeś czy obrotomierz nie zawyża? W BP zawyża prawie o 500obr. w górnym zakresie. Odcinka realnie jest przy 7300 a wg obrotomierza przy 7800
Podejrzewam, że w KF jest tak samo.

Hazu napisał(a):fajnie później wyglądają zawory w tak używanyym siniku

To znaczy jak?

Hazu napisał(a):no i później zostnie tylko wkrcanie na obroty bo mocy taki silnik za nic nie utrzyma

Zobaczymy jak długo mój będzie trzymał :D Bo często zdarza mi się kręcić go powyżej 8000 <glupek2>
Ostatnio edytowano 13 lis 2009, 21:34 przez Jacek176, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Hazu » 13 lis 2009, 21:34

Jacek176 napisał(a):Odcinka realnie jest przy 7300 a wg obrotomierza przy 7800

w xedosie B6 (DOhC do 94r) odcina równo przy 7300 obr/min (tak jak podaje instrukcja)

Jacek176 napisał(a):Podejrzewam, że w KF jest tak samo.

mylisz się :P

Jacek176 napisał(a):Hazu napisał:
no i później zostnie tylko wkrcanie na obroty bo mocy taki silnik za nic nie utrzyma

Zobaczymy jak długo mój będzie trzymał Bo często zdarza mi się kręcić go powyżej 8000

mówię tu o zasilaniu LPG, bo nie wierzę ze instalcja mieszalnikowa jest w stanie zapewnic bogatą mieszankę przy obr 8000obr/min
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez fazzi » 13 lis 2009, 23:43

DziadekOPR z takimi radami top lepiej idź się <killer>...

Jak słusznie koledzy napisali, odcinka działa na podstawie obrotów silnika, bez znaczenia który bieg jest załączony (bądź nawet nie jest). Ale kręcenie silnika do odcinki na jałowym to jedna z większych głupot!
Jak się chce sprawdzić nastawienie odcięcia to najlepiej wcisnąć w podłogę na 2 biegu i zobaczyć do ilu RPM dojdzie. V max to ok 90-100, a obroty same się pokażą. Ogólnie im wyższy bieg tym lepiej więc jak jest możliwość to nawet na 3 lepiej próbować.
Silnik musi mieć jakiekolwiek opory przy dojściu do odcięcia bo inaczej na wszystkie ruchome elementy działają bardzo duże siły i to udarowo.
Poza tym wskazówka tak skacze ze trudno odczytac właściwą wartość.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez kubik » 26 kwi 2010, 22:57

Dzisiaj Znalazlem na yt filmik jak gość rozpędza mx-3 sohc do 195/h , patrzę na obrotonierz a tam tylko 5,1k obrotów! Dziwi mnie, bo u mnie przy 5600 jest 180... Dziwna sprawa...
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez misiura » 27 kwi 2010, 14:41

DOHC też jest filmik i sam potwierdzam równe licznikowe 200 bez wiekszego problemu, Na obrotomierz nie zwracałem uwagi ale coś miedzy 6-7 k :) nie wiem ile maxa może wyciągnąć ale żadnej odcinki przy 200 nie było... dodam że nie prowadziłem jechałem jako pasażer. Jedyna wada to wiatr... świszczące uszczelki.
P O Z D R A W I A M
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 18:00
Posty: 107
Skąd: Wlkp / Poznań okolice
Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM

Postprzez kubik » 27 kwi 2010, 15:55

w mojej SOHC na hamowni na 5 biegu przy ~209 odcięły się obtoty...
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez djArias » 27 kwi 2010, 18:30

Tak z Ciekawosci mógłby ktoś powiedzieć ile ma obrotów w DOHC na 5 biegu przy 160, badz 140 jak wygodniej :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez misiura » 29 kwi 2010, 14:27

djArias napisał(a):Tak z Ciekawosci mógłby ktoś powiedzieć ile ma obrotów w DOHC na 5 biegu przy 160, badz 140 jak wygodniej :)


Miedzy 140-160 obroty wachają sie od prawie 5 do 6 k
P O Z D R A W I A M
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 18:00
Posty: 107
Skąd: Wlkp / Poznań okolice
Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM

Postprzez djArias » 30 kwi 2010, 13:19

to jeszcze tak podpytam z czystej ciekawosci bo akurat wczoraj mialem okazje to sprawdzac na 4 odcinka przy 160 u mnie, u kogos inaczej? :D
w koncu mam dobrze rozrząd ustawiony :D masakra jak to auto fruwa :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez Jacek176 » 30 kwi 2010, 13:29

djArias napisał(a):to jeszcze tak podpytam z czystej ciekawosci bo akurat wczoraj mialem okazje to sprawdzac na 4 odcinka przy 160 u mnie, u kogos inaczej? :D

U mnie przy ok. 207 odcina na czwórce :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez misiura » 30 kwi 2010, 13:50

djArias napisał(a):to jeszcze tak podpytam z czystej ciekawosci bo akurat wczoraj mialem okazje to sprawdzac na 4 odcinka przy 160 u mnie, u kogos inaczej? :D
w koncu mam dobrze rozrząd ustawiony :D masakra jak to auto fruwa :D



160 na 4 biegu :)? tego nie sprawdzałem, ale teraz dałeś mi do myślenia ;) sprawdze :) a swoją drogą przy tej prędkości na 4 biegu wskazówka paliwa sporo opadła ;)?
P O Z D R A W I A M
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 18:00
Posty: 107
Skąd: Wlkp / Poznań okolice
Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM

Postprzez djArias » 30 kwi 2010, 14:10

paliwo przy tych obrotach idzie wprost proporcjonalnie do opadania wskazowki obrotow przy sciagnientej nodze z gazu a przypomne ze mam lekkie kolo zamachowe i obroty znacznie szybciej spadają:D hehehe :D

ps. Jacek Twoje auto sie nie liczy :D Twoj samochod nic Sobie nie robi z praw fizyki etc. – osiaga szybciej 0-100 niz powinien o tym ze robi 400m szybciej niz powinien nie wspomne :D :D:D:D
Ostatnio edytowano 30 kwi 2010, 14:12 przez djArias, łącznie edytowano 1 raz
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez kubik » 30 kwi 2010, 14:12

Moja 1,6 sohc na 4 162 na 5 209 na godzine. Tak mam odcinke
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez djArias » 30 kwi 2010, 14:21

Kubik – czyli wychodzi na to ze podobnie wyglada dohc i sohc jesli idzie o 4 :D dzisiaj akurat jade w trase w nocy bede bil rekord na 5 zobaczymy ile pojdzie :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez misiura » 30 kwi 2010, 14:29

Sprawdze w ten weekend jeśli mi się uda, codziennie jeżdze A2 ale niestety nie madzią. Skoro Sohc wyciąga 162 na 4 to dohc nie powinien mieć problemu zrobić na tym biegu te 160, zależy od ustawienia jak wspomniałeś wcześniej;) Przynajmniej bedzie pretekst to rozebrania gdyby nie dał rady;)
P O Z D R A W I A M
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 18:00
Posty: 107
Skąd: Wlkp / Poznań okolice
Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323