Witam wszystkich.
Powoli będę się przymierzał do wymiany sondy lambda dlatego mam kilka pytań związanych z tym zabiegiem.
Jakiej firmy najlepiej brać sonde? Słyszałem, że najlepiej brać NGK ale czy to prawda? (prawdopodobnie będe brac u smirnoffa z forum)
Czy wymienic sonde można samemu "pod blokiem"? Czy potrzeba do tego jakiś specjalistycznych sprzętów? Jak się wymienia samą sonde?
Czy po wymianie trzeba coś zrobić z samochodem? Mam na myśli jakiś reset kompa itp.
Pozdrawiam i proszę o pomoc żebym czasem nic nie spieprzył przy tej wymianie.
Sonda lambda – problemy.
Strona 1 z 1
Ostatnio edytowano 28 mar 2015, 18:37 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Korekta tematu
Powód: Korekta tematu
- Od: 6 lip 2008, 22:44
- Posty: 51
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda MX3 1.6 SOHC 91r.
dokładnie tak jak wyżej Kolega pisze, dodam tylko ze klucz chyba 22 najlepiej 'odgięty'. Sondę sie wkręca
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4623&
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=71183&
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4623&
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=71183&
Witam.
Zakupiłem już sonde NGK (pozdro smirnoff ) i po przeczytaniu instrukcji chyba nie podejme się wymiany tylko zlece to jakiemuś elektrykowi... Jeszcze jedno pytanie: jak się robi reset kompa w mojej Mazdzie? Chciałbym dopilnować ewentualnie tego żeby elektryk zrobił ten reset po wymianie, a nie, powiedział, że zrobił a tak na prawde nie zrobił.
Pozdrawiam
Zakupiłem już sonde NGK (pozdro smirnoff ) i po przeczytaniu instrukcji chyba nie podejme się wymiany tylko zlece to jakiemuś elektrykowi... Jeszcze jedno pytanie: jak się robi reset kompa w mojej Mazdzie? Chciałbym dopilnować ewentualnie tego żeby elektryk zrobił ten reset po wymianie, a nie, powiedział, że zrobił a tak na prawde nie zrobił.
Pozdrawiam
- Od: 6 lip 2008, 22:44
- Posty: 51
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda MX3 1.6 SOHC 91r.
arkusz napisał(a):jak się robi reset kompa w mojej Mazdzie?
odlaczasz aku i zostawiasz na noc ;p Albo odlaczasz aku i wciszkac pedal stopu tak z ok 30sec-1minuta
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40630&
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=14486&
Cześć
Mam pytanie dotyczące sondy. Po przetestowaniu voltomierzem wychodzi mi że sonda w moim aucie pracuje w zakresie 0-0,7v . Dodatkowo nieważne czy obroty rosną czy maleją pojawiają się losowe wyniki.
np przy podnoszeniu obrotów 0,3 0,7 0,1 0,5 itd
Wymieniać czy zostawić ??
Mam pytanie dotyczące sondy. Po przetestowaniu voltomierzem wychodzi mi że sonda w moim aucie pracuje w zakresie 0-0,7v . Dodatkowo nieważne czy obroty rosną czy maleją pojawiają się losowe wyniki.
np przy podnoszeniu obrotów 0,3 0,7 0,1 0,5 itd
Wymieniać czy zostawić ??
- Od: 16 sty 2009, 20:02
- Posty: 201
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 1.3
ECU nie łapie błędu ale z tego co wiem powinna chodzić w zakresie 0-1V,
0,7 v osiąga przy odcince. Czy analogowy voltomierz wystarczy
Aha według instrukcji między pinami B i C powinna być rezystancja 6 Ohm przy 20 stopniach celcjusza
U mnie jak by to powiedzieć brak rezystancji między tymi pinami
0,7 v osiąga przy odcince. Czy analogowy voltomierz wystarczy
Aha według instrukcji między pinami B i C powinna być rezystancja 6 Ohm przy 20 stopniach celcjusza
U mnie jak by to powiedzieć brak rezystancji między tymi pinami
- Od: 16 sty 2009, 20:02
- Posty: 201
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 1.3
Witam. Ostatnio postanowiłem znowu zająć się swoim niedostatkiem mocy. W kompie mam błąd 17. Po dokładnym zbadaniu jest to błąd mieszanki. Dlatego dziś sprawdziłem diodą sonde lambda. W ciągu 10 sec dioda powinna błysnąć 8 razy. Tymczasem dioda na gazie błysneła 5 razy a na benzynie ledwo 4. Jeśli dobrze rozumiem wychodzi więc na to że mieszanka jest zbyt uboga. I tu moje pytanie czy sonda lambda może spowodować spadki mocy. Dając zbyt ubogą mieszankę byłoby to możliwe. Pytam bo wiele osób mówi że zepsuta sonda może co najwyżej podnieść spalanie. Co o tym sądzicie?
Moim zdaniem moc też może obniżyć nie własciwy skład mieszanki.
U mnie sonda chodzi tylko jak dobrze dostanie po garach, przy normalnej jeździe nawet nie mignie.
Samochód jeździ jak zamulony. Sonda zamówiona, droga nie była, bede testował.
U mnie sonda chodzi tylko jak dobrze dostanie po garach, przy normalnej jeździe nawet nie mignie.
Samochód jeździ jak zamulony. Sonda zamówiona, droga nie była, bede testował.
Sama sonda droga nie jest.Denso jest już za 160 zł. Nie lubię wymieniać niepotrzebnie rzeczy dlatego dla pewności sprawdzę jeszcze voltomierzem jak to wygląda.
edit. Szukałem dalej informacji odnośnie błędu 17 określanego w naszym poradniku jako Błąd sprzężenia zwrotnego. Nie wiele nam to mówi. Ale chyba znalazłem prawdziwe znaczenie tego błędu. Szukając na naszym forum znalazłem temat
viewtopic.php?f=154&t=128351&hilit=przep%C5%82ywomierz&start=40
17 – Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) – voltage does not change
Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie nie zmienia się
Przeszukując manuala do mazdy po ang, okazało się, że tam też widnieje nazwa
Heated oxygen sensor.
Okazuje się że błąd ten oznacza uszkodzoną sondę lambda, co potwierdzało by wartości jakie otrzymałem podczas testu samej sondy.
Wydaję mi się, że rozwiązałem zagadkę dlaczego auto nie ciągnie jak powinno. Napewno fajnie by było poprawić opis w dziale "odczytywanie błędów" bo wiem, że sporo osób ma problem ze zlokalizowaniem błędu nr 17.
edit. Szukałem dalej informacji odnośnie błędu 17 określanego w naszym poradniku jako Błąd sprzężenia zwrotnego. Nie wiele nam to mówi. Ale chyba znalazłem prawdziwe znaczenie tego błędu. Szukając na naszym forum znalazłem temat
viewtopic.php?f=154&t=128351&hilit=przep%C5%82ywomierz&start=40
17 – Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) – voltage does not change
Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie nie zmienia się
Przeszukując manuala do mazdy po ang, okazało się, że tam też widnieje nazwa
Heated oxygen sensor.
Okazuje się że błąd ten oznacza uszkodzoną sondę lambda, co potwierdzało by wartości jakie otrzymałem podczas testu samej sondy.
Wydaję mi się, że rozwiązałem zagadkę dlaczego auto nie ciągnie jak powinno. Napewno fajnie by było poprawić opis w dziale "odczytywanie błędów" bo wiem, że sporo osób ma problem ze zlokalizowaniem błędu nr 17.
adis555 napisał(a):Okazuje się że błąd ten oznacza uszkodzoną sondę lambda,
Dokładnie, u mnie nie chciało mi się sprawdzać błędów. Ja mam przez instalację gazową wgląd do sondy lambda. Już jest na umarciu.
Jak byś kupował to polecam:
http://www.carspeed.pl
Nawet z przesyłką wychodzi taniej niż w IC.
Zastanawiałem się między DENSO a NGK, kupiłem w końcu Denso.
może w sobotę będzie czas zmienić.
Dziś postanowiłem zrobić mały test i na rozgrzanym silniku po prostu odłączyłem kostkę od sondy lambda. Przejechałem tak z 20 km. Wiadomo trudno jest sprawdzić czy auto idzie lepiej na oko, ale po odłączeniu wydaję się, że nic się nie zmieniło. To oznaczało by, że moja sonda w ogóle nie działa i nadaję się tylko do wymiany. Ale po sprawdzeniu przez gniazdo diagnostyczne okazuję się, że sonda działa ( pokazuje 5 błyśnięć w 10 sec, a po podłączeniu nie pokazuje). Przy okazji nurtuje mnie jeden fakt. Wiązka do sondy idzie 3-przewodowa, potem przechodzi nagle w przejściówkę 3 przewody na 4 przewody i do sondy 4 przewodowej. Pytanie brzmi czy ktoś miał fantazję i dał inną sondę czy tak było fabrycznie??
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość