FOTORELACJA – Zmiana uszczelki pod pokrywą zaworów

Postprzez Pioteq25 » 14 paź 2008, 19:36

michaelo_paolo napisał(a):Ja i tak bede jezdzil do wiosny, pozniej kupie v6 :)


Tylko nazbieraj sobie jeszcze kasę na remont zajeżdżonej V6 i najlepiej zaprzyjaźnij się już teraz ze stacją benzynową hahaha
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez michaelo_paolo » 14 paź 2008, 19:41

heh i tak raz na tydzien jezdze na cpn ze wzgledu niemalego spalania (10l) wiec 2 litry w te czy we wte maja male znaczenie ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 23:57
Posty: 53
Skąd: Strzelce Krajeńskie
Auto: mx-3 1.6 DOHC 94r.moja dziunia

Postprzez Marko79 » 16 paź 2008, 19:02

Byłem dziś w ASO Mazdy wymienić uszczelkę, początkowa cena była 150 (oryginalna uszczelka + robocizna). Ale okazało się że poprzedni mechanik nawalił kupę silikonu. No i trzeba było go ściągać, doszła godzina robocizny. Ale to nie problem. Problem w tym że okazało się że nie powinno dawać się silikonu przy montażu uszczelek.
Pewnie i tak czas pokarze czy oryginalna uszczelka wytrzyma bo zamiennik poprzedni uszczelniony silikonem wytrzymał 3 tygodnie.
Na tego typu naprawach chyba nie ma sensu oszczędzać i lepiej dawać oryginały.
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2008, 16:10
Posty: 31
Skąd: Opole
Auto: Mazda 323f, 1997 r.

Postprzez 2Nol » 17 paź 2008, 23:03

Według service manuala silikon powinien być nałożony tylko w kilku miejscach. Konkretniej tam, gdzie głowica nie jest płaska. Obrazek to wyjaśni:

Obrazek

PS. ostatnio kupowałem taką uszczelkę w ASO, zapłaciłem jedynie 55 zł. W drugim z gdańskich ASO za taką samą uszczelkę wołali bodaj 86 zł.
Spanie w nocy jest dla mięczaków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 00:37
Posty: 763
Skąd: Gdańsk

Postprzez michaelo_paolo » 18 paź 2008, 20:16

Marko79 napisał(a):Na tego typu naprawach chyba nie ma sensu oszczędzać i lepiej dawać oryginały.


A dlaczego? Ja mam juz 1700 km na swojej robociznie, usunalem silikon, który był w tych miejscach co pokazane są na obrazku (dzięki 2Nol). Co prawda nie nakładałem go tam ponownie, ale wszystko chodzi jak należy.

A propos mi w ASO wołali 170 zł. Mój koszt wykonania to zaledwie 20.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 23:57
Posty: 53
Skąd: Strzelce Krajeńskie
Auto: mx-3 1.6 DOHC 94r.moja dziunia

Postprzez Pantas » 18 paź 2008, 21:00

A dlatego że zamienniki gum do niczego się nie nadają, przepuszczają po 3 tygodniach.

Miałem u siebie zamiennik, potem jak przepuszczala to jeszcze silikon, wkońcu kupiłem oryginał i nie przepuszcza.

Przebieg 1700 to jeszcze nic ;)

Ja kupiłem org za ok 100 zł w carspeed i mam nadzieję, że będzie już do końca aż sprzedam autko odpukać ;)
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez 2Nol » 18 paź 2008, 22:28

Moje doświadczenia z zamiennikami też nie są zbyt pozytywne. Zaczęła puszczać właściwie od razu, po 100km. Oryginał bez najmniejszych problemów. I obie wymieniałem w garażu a nie w żadnym serwisie.
Spanie w nocy jest dla mięczaków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 00:37
Posty: 763
Skąd: Gdańsk

Postprzez michaelo_paolo » 19 paź 2008, 00:08

2Nol napisał(a):Zaczęła puszczać właściwie od razu, po 100km


Ja mam 17 razy wiecej km i jest cacy.


Pantas napisał(a):Przebieg 1700 to jeszcze nic


Skoro przetrzymala te 1700 to czemu ma nie przetrzymac wiecej? ;–)


Pantas napisał(a):A dlatego że zamienniki gum do niczego się nie nadają, przepuszczają po 3 tygodniach.


Moze ja mam farta i trafilem na lepszy model? <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 23:57
Posty: 53
Skąd: Strzelce Krajeńskie
Auto: mx-3 1.6 DOHC 94r.moja dziunia

Postprzez recordd » 10 lis 2008, 23:03

Hmm, ja mialem u siebie erlina i dopiero oryginlana uszczelka mazdy daje rade. 1700 km to jeszcze nie duzo, moze Ci sie uda ale statystki wroza inaczej:)) A to juz jakies 40kkm.
Początkujący
 
Od: 28 sty 2007, 12:29
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 DOHC 1995r.

Postprzez k3b » 12 lis 2008, 23:55

hym lubie mazdy ale jak sciągam dekiel ze swojej lub kogoś znajomego to zawsze ten sam widok syf na sciankach, tym sie właśnie honda od mazdy różni, babeczka śmigała 45tyś km bez wymiany oleju, zmieniałem jej olej i odrazu uszczelke pod deklem, jak go ściągnołem to doznałem szoku, takiej czystości jeszcze nie widziałem.Hanka miała przebieg 190tyś 1,5Vtec E. a co najleprze to jak sie miske w madzi wyciagnie to wyglada tak samo jak góra głowicy wszedzie kupa syfu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2007, 15:56
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Krasnystaw
Auto: 323c BA;323f BJ

Postprzez teg » 13 lis 2008, 03:58

Też mnie zdziwił ten nalot... Ja na mineralnym takiego nie mam. Proponuję płukanko przed następną zmianą oleju.
Jak to jest z tą Mazdą... ;)
Początkujący
 
Od: 2 maja 2008, 19:33
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz

Postprzez k3b » 13 lis 2008, 12:20

tu już zadne płukanie nie pomoże. miałem taki sam nalot w poprzednim silniku Z5, w głowicy był taki mół ze cieżko było nożem wyskrabać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2007, 15:56
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Krasnystaw
Auto: 323c BA;323f BJ

Postprzez vit » 9 sty 2009, 21:59

Witam!
Jak bede pytał w sklepach o orginalna uszczelke pod klawiature to jaka jest jej firma?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez Pantas » 9 sty 2009, 22:44

Mazda firma :D Niebieska naklejka.
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez vit » 9 sty 2009, 22:50

HEhe ok :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez vit » 10 sty 2009, 13:11

Jak siła skrecać pokrywe? Czy przy mocnym skreceniu jest możliwość wypchania uszczelki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez Pantas » 10 sty 2009, 13:19

dokręcaj wg. kolejności, ja tak robiłem, ręcznie kluczem i jest ok.

Możesz dokręcić porządnie a potem odkręcić o pół obrotu, bo i takie porady się zdarzały, jeśli nie masz dynamometrycznego klucza.

Dokręcałem ręcznie, wg. kolejności śrub i wyszlo ok.

A kolejność znajdziesz tutaj po tematach, było rozpisane ładnie na zdjęciach.
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez vit » 10 sty 2009, 13:53

Okey
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez michaelo_paolo » 5 lut 2009, 23:32

Odswiezam temat:

Pragne poinformowac niedowiarkow, ze zblizam sie na tej uszczelce do 5 tys. km i zadnego wycieku, ani kropeleczki. Warto? Warto! :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 23:57
Posty: 53
Skąd: Strzelce Krajeńskie
Auto: mx-3 1.6 DOHC 94r.moja dziunia

Postprzez sepamx3 » 16 mar 2009, 21:40

powiedz kiedy olej zmieniałeś bo jest czarny a może na mineralu jeździsz??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 20:58
Posty: 83
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323