Silnik się przegrzewa gdy jadę w korku, choć wentylator się włącza

Postprzez Olooreheri » 24 lis 2006, 22:08

Mam problem – wskaźnik temperatury silnika rośnie prawie na maxa, gdy wracam z pracy (minimum pół godziny jazdy przez rejon zakorkowany).

W zeszłym tygodniu samochód był u mechanika – wąż od chłodnicy zaczął pękać, więc mechanik założyć na niego jakieś zaciski i wymienił płyn (nie pytałam się, czy odpowietrzał, bo domyślam się, że to dla mechanika tak oczywiste, jak dla mnie zainstalowanie sterowników po wymianie monitora ;) ).
Na początku było wszystko OK, ale od jakichś dwóch dni silnik zaczął mi się strasznie nagrzewać, gdy jadę w korku lub mam włączony jałowy bieg.
Sprawdziłam ilość płynu chłodzącego – w obu zbiornikach jest mniej więcej po środku (który jest wyrównawczy, a który "ten drugi", to niestety już nie potrafię rozpoznać). Wentylator też się włącza. Ale pomimo tego temperatura nie chce spadać.

Co może być tego przyczyną (i ile to może kosztować)?
Czy mogę w tym przypadku dać Madzię mechanikowi u mnie na osiedlu, czy raczej zawieźć ją do specjalistów od "japończyków" (np. na ul. Nasypową)?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lis 2006, 16:48
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Auto: MX-3 1.6 16V '94 granatowa

Postprzez zaber » 24 lis 2006, 22:21

a nagrzewa ci sie w środku chodzi mi o to czy grzeje ci cieplem jak odkrecisz
jezeli nie to termostat sie nie otwiera i zagrzewa wode tylko w jednym obiegu albo moze masz zapchaną chlodnice i ci slabo chlodzi – kumpel kupil kiedys tako na gieldzie w grujcu byla pozalewana w srodku jakimis syfami zebty nie ciekla i jeszcze kamien w srodku byl od jezdzenia na wodzie i innych syfach sprawdz najpierw to
FORUM GTRPROJECT TEAM – GT-R ,GTX ,TURBO ,4WD ,GTTI ,GT i innych wydziwów http://www.gtrproject.pl

Teraz bawię się w AUDI – Audi 80 B4 CQ 4.2 V8 (AEC)
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lis 2006, 15:41
Posty: 15
Skąd: Warszawa-Wawer
Auto: Ford Galaxy 1.9TDi Ghia 110 KM
Audi 80 CQ 4.2 V8

Postprzez navroth » 24 lis 2006, 22:51

Moze skorodowała w środku chłodniczka i się przypchała gdzies korozją, sam tego nie zbadasz, jedz do warsztatu z chłodnicami raczej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez Briareos » 25 lis 2006, 02:04

Olooreheri napisał(a):Co może być tego przyczyną

Ja bym obstawiał termostat. W tym wieku to ma prawo niedomagać. Ew. zatkał go jakiś syf, który się uwolnił po wymianie płynu, trzeba by było przepłukać. To w sumie każdy mechanik powinien zrobić, ale skoro masz specjalistów w obrębie miasta to podjedź do nich (w dziale Opinie jest wątek o polecanych i nie polecanych warsztatach). Oczywiście, może się niefortunnie okazać że pompa wody się kończy, ale to też nie jest jakaś tragedia. Tyle że paręset złotych już w plecy...

Doraźnie możesz włączać ogrzewanie na maksimum i dmuchawę na najwyższy bieg ustawiać – przynajmniej silnika nie przegrzejesz.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Olooreheri » 25 lis 2006, 13:12

Dzięki za pomoc :) . Podjadę najpierw do mojego mechanika (tańszy i bliżej do domu, gdy trzeba zostawić auto na kilka godzin/dni). Jeśli on nic nie poradzi, to wtedy pojadę do specjalistów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lis 2006, 16:48
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Auto: MX-3 1.6 16V '94 granatowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323