Możliwość uszkodzenia komputera
Strona 1 z 1
Witam,mam male pytanie czy jest w mazdzie mozliwosc uszkodzenia komputera poprzez złacze diagnostyczne?Chodzi mi o to ze mostkowalem dwa piny w gniezdzie i robilem odruchowo i jedna kocowke kabla wsadziłem gnd a druga w b+ i zaiskrzyło,czy jest mozliwosc ze cos sie stało z komputerem>?
...::Pal gume nie dusze::..
- Od: 28 lis 2005, 01:43
- Posty: 63
- Skąd: Ostrów Wlkp.
- Auto: MX-3 1.6 16V SOHC wer.USA
B+ to jest biegun dodatni (+) akumulatora, a GND to ujemny (–), czyli masa. Krótko mówiąc zrobiłeś zwarcie i pewnie ci akumulator wysmażył zworę, konektor albo nawet i kabelki. Chyba że szybko odpiąłeś i tylko kawałek styku odparował
Z dobrych wieści – sterowniki silnika powinno to równo zwisać. Upewnij się tylko że konektor i kabel B+ siedzą tam gdzie powinny i nie wypadną np. od wstrząsów i nie zrobią zwracia do jakiejś blachy obok.
Z dobrych wieści – sterowniki silnika powinno to równo zwisać. Upewnij się tylko że konektor i kabel B+ siedzą tam gdzie powinny i nie wypadną np. od wstrząsów i nie zrobią zwracia do jakiejś blachy obok.
Konektor = konkretny styk w gnieździe. Żeby nie było wątpliwości:
zwora – ten kawałek kabla którym to połączyłeś
konektory/styki – to w co wpiąłeś zworę
kabelki – to co łączy konektory z resztą bebechów autka
Istotne jest co czy i co upaliłeś, oraz czy może tak zostać, czy trzeba to naprawić albo przynajmniej zabezpieczyć.
zwora – ten kawałek kabla którym to połączyłeś
konektory/styki – to w co wpiąłeś zworę
kabelki – to co łączy konektory z resztą bebechów autka
Istotne jest co czy i co upaliłeś, oraz czy może tak zostać, czy trzeba to naprawić albo przynajmniej zabezpieczyć.
A co, są jakieś problemy? Założyłem że sprawdziłeś już bezpieczniki w kabinie. Ta linia B+ to jest zdaje się dokładnie ta sama która zasila sterownik i pompę paliwa, więc jak bezpiecznik poleciał to bez nowego nie pojedziesz.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości