Biały dym na ciepłym silniku

Postprzez Mav » 2 kwi 2006, 01:25

Wez odkrec korek wlewu oleju na dzialajacym silniku i przyloz dlon. Jak poczujesz ze wali z tamtad powietrze i jest to silny strumien powietrza ewentualnie z kropelkami oleju to silnik jest do roboty albo wymiany. NAtomiast o calej reszcie to najlepiej jest rozmawiac jak sie zrzuci glowice i obejrzy zawory, gniazda, pierscienie. Sama glowice moze by bylo warto oddac do sprawdzenia szczelnosci czy nie ma pekniec. Jak masz 8 MPa na cylindrach to gdzies ta kompresja musi uciekac wiec sprawdz czy nie ucieka gora (test na korku oleju). Moze faktycznie uciekac gdzies przez zawory ale to wtedy wyczujesz przez wlew oleju.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez misiolot » 2 kwi 2006, 09:42

Może być kilka przyczyn takiego stanu najlepiej ocenic po zdjęciu głowicy wyrażnie jeden cylinder odstaje,sprwdż gniazda ,szczelność głowicy ,warto przy takiej robocie wymienić uszczelniacze zaworów i zrobić planowanie
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 23:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez szwed » 2 kwi 2006, 16:23

Własnie sprawdzalem i czuc powietrze i wyrzuca kropelki oleju dla porownania sprawdzalem w drugim aucie ktore jest w idealnym stanie(BMW5 2.5TDS)i tez tak jest.Chyba ze w dieslach to co innego i moze tak byc?
...::Pal gume nie dusze::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2005, 01:43
Posty: 63
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: MX-3 1.6 16V SOHC wer.USA

Postprzez Mav » 2 kwi 2006, 18:03

Jezeli leci powietrze to nie jest auto w idealnym stanie. To jest wlasnie kompresja uciekajaca z cylindrow. Mam Volvo 2,5 TDI i zapewniam ze na nim nie ma ciagu spod korka ale to glownie zasluga tego ze bylo bardzo dobrze utrzymane i po kupieniu byla zdejmowana glowica i wymieniane byly rozne elementy a takze sprawdzana szczelnosc. Ale to tez nie jest tak ze jest zjawisko jakos rzadko spotykane albo niepokojace. To po prostu naturalne zuzycie silnika. W kazdym samochodzie po wiekszym przebiegu pojawia sie to. Zaczyna sie od delikatnego powiewu a pozniej przeksztalca sie w miejsce w ktorym mozna postawic elektrownie wiatrowa. W Twoim przypadku najbardziej niepokojace jest to ze na jednym z cylindrow masz 4 MPa, Byc moze wlasnie na nim sa uszkodzone zawry/ gniazda albo pierscienie sie zapiekly. Mysle ze tu nie ma co gdybac przydaloby sie zdjac glowice i wszystko sobie obejrzec jak mowi misiolot.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez Briareos » 2 kwi 2006, 19:49

To, czy po odkręceniu korka wlewu oleju będzie dmuchało, to zależy od konstrukcji silnika. A kropelkami oleju chlapać może krzywka na wałku która jest niemalże pod otworem – BP tak ma na przykład.
Niech mnie jakiś mechanik poprawi jeśli się mylę, ale "dodatnie" ciśnienie pod pokrywą zaworów ułatwia przewietrzanie komory. Co więcej, odmy są dwie, a druga ma zaworek – jak rozumiem na wypadek zbyt dużego wzrostu ciśnienia (np. przytkania pierwszej, hamowania silnikiem przy zamkniętej przepustnicy?).
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Mav » 2 kwi 2006, 21:16

Co do BP to sie zgadzam ze chlapie mu z krzywki ale tak nie jest w kazdym silniku. A co przedmuchow spod korka to nie spotkalem jeszcze silnika ktorego naturalna przypadloscia bylby taki silny strumien powietrza, choc bardzo mozliwe ze sa i takie. Wiadomo ze czlowiek nie jeste nieomylny. aczkolwiek zdarzalo mi sie zerknac na pare silnikow naprawde roznych marek i raczej byly tylko dwie sytuacje albo ich nie bylo bo silnik byl w miare nowy i zdrowy albo silnik po sporym przebiegu gdzie przedmuchy jak najbardziej wystepowaly. Co do Mazdowskich silnikow to ja mam osobiscie BP i sa na nim przedmuchy a zdaje sobie sprawe z tego ze jest objaw konczacego sie silnika a raczej pierscieni. I oczywiscie potwierdzam ze przypadek z krzywka z walka rozrzadu wyrzuca kropelki oleju i jest to jego wina. Ale np. w Mitsubishi po ok 200 tys. sa spore przedmuchy i wywiewa razem z nimi kropelki oleju.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez szwed » 6 kwi 2006, 22:24

Dzisiaj skonczylem przekladac silnik do mojej madzi(silnik sparawdzony przy poprzednim aucie)silnik chodzi rowno cisnieie na cylindrach eleganckie wszystko oki ale co z dymieniem....dupa.Dymi jak popizgana juz nie wiem co to moze byc dzien przed wymiana jescze na tamtym silniku juz nie dymil ten silnik w poprzednim aucie tez nie dymi wie ktos co moze byc przyczyna?bo juz niemam sil.;... :(
...::Pal gume nie dusze::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2005, 01:43
Posty: 63
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: MX-3 1.6 16V SOHC wer.USA

Postprzez GofNet » 7 kwi 2006, 17:03

Jak sprawdzałeś rano, gdy był przymrozek, to się nie dziw. Poza tym musisz pamiętać o tym, że masz katalizatora, a więc więcej białej pary...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323