[B6D] Dziwne objawy pracy silnika – klekotanie itp.

Postprzez arooscroocked » 15 cze 2016, 11:07

Witajcie,

Niedawno zakupiłem Mazdę MX-3 1.6 DOHC z gazem. Wiem, że autkiem nie było praktycznie jeżdżone przez ostatni czas i wszystko nadaje się do sprawdzenia i regulacji. Na razie jakoś jeżdżę ale zastanawia mnie parę rzeczy – może wy jako użytkownicy tych aut będziecie umieli mi odpowiedzieć na moje pytania.

1. Silnik ma swoją moc (tak przynajmniej myślę, bo inną MX-3 nie jeździłem), ale na niskich obrotach klekoce jak diesel, nagrałem nawet filmik żeby było wiadomo o co chodzi (film): https://drive.google.com/file/d/0B9D6CvZtUV22TW1MbkFNNWc3WEk/view
Spotkałem się z opinią, że te silniki czasami lubią sobie tak pogadać na zimnym, ale kurczę, nie wierzę, że japońska jednostka jest AŻ TAK tak głośna na luzie. Do tej pory miałem Hondę Civic V gen i na wolnych obrotach była dosłownie bezgłośna. Odpalając auto na parkingu, gdy stoją obok mnie inne auta i tworzą pogłos, naprawdę brzmi jak jakieś SDI <boisie> .

2. Druga rzecz która mnie zastanawia to ten dźwięk w tle, który brzmi jak, nie przymierzając, licznik Geigera – wiem, śmieszne porównanie ale właśnie z tym mi się to trzeszczenie kojarzy :P – jak położę rękę na obudowie filtra powietrza (widać moją łapkę na filmie) to wtedy można to trzeszczenie odczuć na dłoni. Częstotliwość pykania jest zależna od obciążenia silnika – po dodaniu gazu pyka z większą częstotliwością, tak samo po włączeniu klimy itp. Spotkaliście się z czymś takim? Czy może być to efekt jakiejś nieszczelności w dolocie?

3. Mam wrażenie, że silnik nadmiernie się "trzęsie" wprawiając w wibrację resztę budy, wibracje ustają wraz ze wzrostem obrotów ustając całkowicie około 2,5k-3k RPM. Czy to może być objaw walniętej poduszki silnika?

4. Ostatnia sprawa: po dodaniu gazu na luzie obroty spadają do poziomu 500RPM zanim wejdą na standardowe 750-800RPM. Czy to normalne w tych autach i mam się nie przejmować?

Zauważyłem też, że rura od dolotu jest obklejona taśmą, tak jakby gdzieś było pęknięcie, a pokrywa obudowy filtra powietrza trzyma się tylko na zaczepie i nie jest skręcona śrubami (widziałem tam miejsca na 2-3 śruby więc zakładam, że dół i pokrywa powinny być skręcone).

Każde zdanie będzie wartościowe. Niedługo będę zabierał się za wymianę wszystkich podzespołów które są w niezadowalającym stanie ale do końca miesiąca muszę jeździć tak, jak mam, a nie chciałbym, żeby doprowadziło to do czegoś gorszego.

Nadmienię, że wszystkie wymienione objawy mają miejsce niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy ciepły, na bezynie czy na gazie. Może na zimnym trzęsie się troche mniej ale to kwestia tego, że ma wyższe obroty.

Rozrząd zmieniany 20kkm temu, olej świeży, 10W40, bodajże Castrol (500km). Poprzedni właściciel zarzekał się, że niedawno wymieniał świece, ale przy najbliższej okazji sprawdzę ich stan i od razu wymienię kable WN.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2016, 09:23
Posty: 11
Skąd: Pruszków/Garwolin
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323