Strona 1 z 1

Problem z silniczkiem krokowym 1.6 16v sohc

PostNapisane: 17 wrz 2013, 17:28
przez laguna16v
witam, mam problem ze swoim samochodzikiem, bardzo długo musi myśleć zanim wyłączy ssanie, nawet na zagrzanym trzyma lekko ponad tysiąc obrotów i jak się namyśli to zmniejsza, do tego brzęczy na zapłonie i lubi się przywiesić.

dlatego chciałbym go wymontować i wyczyścić, tylko potrzebuję waszej pomocy co i jak oraz jaka jest procedura. na forum szukałem, ale nie znalazłem (może nie umiem)

2 sprawa to kiepsko grzejąca dmuchawa. wiem ze to przez brak filtra kabbinowego. na forum mx3 było napisane jak się zdejmuje deskę, niestety ta strona nie chce mi wejść :/ więc prosze was o instrukcję.

z góry dziękuje za pomoc. pozdrawiam.

PostNapisane: 18 wrz 2013, 08:37
przez maris801801
SIemka.

Silniczek krokowy pewnie masz do wymiany (bo Ci się zawiesza)– też tak miałem.
A co do dmuchawy to gdzie wyczytałeś, że przez brak fltra kabinowego gorzej grzeje?;p Najprawdopodobniej nagrzewnica do wymiany, bądź termostat się wiesza...

[Usunięte]

PostNapisane: 18 wrz 2013, 10:23
przez laguna16v
PostTen post został usunięty przez Piotrek_154 27 mar 2015, 19:18.
Powód: Czyszczenie wątku

[Usunięte]

PostNapisane: 18 wrz 2013, 16:59
przez sheerydrain
PostTen post został usunięty przez Piotrek_154 27 mar 2015, 19:18.
Powód: Czyszczenie wątku

Re: jak wyczyścić krokowy i zdjąć deskę rozdzielczą?

PostNapisane: 18 wrz 2013, 19:09
przez adis555
1. Silniczek krokowy do wymiany

2. Wystarczy wejść w FAQ. To nie boli trochę poszukać zanim się posta naskrobie.
viewtopic.php?f=117&t=146149&p=2475264#p2475264

PostNapisane: 18 wrz 2013, 20:52
przez maris801801
Kupiłem używkę na allegro z gwarancją sprawności. Oddałem do specjalistycznego warsztatu gdzie podłączyli na sucho i sprawdzili, czy się zacina czy nie.

Ale skoro masz tylko liście w nagrzewnicy to po co ją aż wyciągać? Poprostu wyciągnij grubą rurę od dmuchawy i wsadz tam rurkę odkurzaczza a potem kompresowem przedmuchaj... Na pewno się da bo sam tak wyciągałem liście... ;)

Re: jak wyczyścić krokowy i zdjąć deskę rozdzielczą?

PostNapisane: 19 wrz 2013, 10:30
przez laguna16v
wiesz co? to jest bardzo dobry pomysl :)

jeszcze jedno pytanie jak krokowy na zaplonie ciagle buczy to dobrze czy nie?

PostNapisane: 19 wrz 2013, 21:08
przez maris801801
Jeśli nikt nie odpowie to ja jutro dam Ci znać ;) Ale nigdy nie słyszałem, żeby coś tam brzęczało...

Re: jak wyczyścić krokowy i zdjąć deskę rozdzielczą?

PostNapisane: 20 wrz 2013, 14:22
przez laguna16v
jeszcze zapytam o 2 sprawy. kiedy u was mazda wyłącza ssanie? wskazówka jak pokazuje połowę skali czy już jak wchodzi na skalę to ssania nie ma?
u mnie nawet na połowie skali jeszcze lubi być na 1100 dlatego zdaje mi się że coś jest nie tak, do tego minimalne wachlowania obrotów tylko na benzynie, ale mam uszkodzony elektrozawór regulatora ciśnienia na benzynie czy coś takiego.

przy wymianie krokowego, jak odłącze te 2 przewody od cieczy chłodzącej to ucieknie płyn czy nie? trzeba je jakoś zatkać?

Re: jak wyczyścić krokowy i zdjąć deskę rozdzielczą?

PostNapisane: 25 wrz 2013, 10:27
przez laguna16v
wyjąłem przepustnicę, wszytko wyczyściłem, elektrozawór wolnych obrotów też przepłukałem. niestety nie założyłem nowych uszczelek tylko dałem na sylikon dirco, bo uszczelek nigdzie nie mogę dostać.
wiecie moze skąd wezmę tą uszczelkę pod silniczek krokowy? ma ona swoją nazwę czy symbol?

po złożeniu wydaje mi sie ze jest nawet gorzej, samochód pracuje na 1500 obrotów, a jak sie zagrzeje to trzyma 1200 i po jakimś czasie opada do 800 ale dotknięcie gazu powoduje wzrost obrotów i utrzymywanie się na tym poziomie przez jakiś czas (najczęściej to 1200 albo 1000 rpm)

chyba jak nie założę sprawnego krokowego to nie będę mógł dalej zdiagnozować co moze być nie tak.

jakieś rady?

Re: jak wyczyścić krokowy i zdjąć deskę rozdzielczą?

PostNapisane: 1 paź 2013, 21:24
przez Spon3R
Ja miałem niezłe cyrki po wyczyszczeniu przepustnicy mianowicie obroty na ssaniu dochodziły do 2000 tyś obr/min. A po rozgrzaniu koło 1000 i rzadko spadały do 750 +/–
Przyczyna: nie szczelna klapka na przepustnicy musiałem ją domknąć i ustawić TPS następnie wyregulować wolne obroty (bypass) po tym zabiegu chodzi jak nowa.
Jeżeli nic nie przestawiałeś czyli jeżeli nie ruszałeś TPS-u i śrubki na ampul to spróbuj wyregulować obroty na (bypass-ie) znajduje się na górze przepustnicy oczywiście w trybie serwisowym i na rozgrzanym silniku.

Re: jak wyczyścić krokowy i zdjąć deskę rozdzielczą?

PostNapisane: 2 paź 2013, 17:55
przez laguna16v
już to zrobiłem i mazda ma dobrze ustawione obroty, pracuje prawie dobrze, tylko zauważyłem ze jak się pojeździ więcej (powiedzmy więcej niż 10km) to obroty na jałowym zachowują się tak: spadają do 500 potem na 750 potem na 600 i 750,



czy to ewidentnie problem krokowego w tym momencie?
na trybie diagnostycznym obroty ustalone są na 750,

PostNapisane: 2 paź 2013, 18:57
przez Paweł
Mam prośbę: jeden wątek – jeden problem. Z góry dziękuję.