Problem po wymianie przewodów paliwowych

Postprzez Marduk » 10 kwi 2014, 14:40

Witam,

W zeszłym roku postanowiłem wymienić przewody hamulcowe i paliwowe. Po wymianie pojawił się następujący problem (postaram się to opisać w kilku pkt.):

-najpierw myślałem, że zepsuł się tylko pływak w baku gdyż po odbiorze auta wskaźnik paliwa pokazywał prawie max (a przed wymianą przewodów wskaźnik był prawie w połowie);
-po kilku dniach wskaźnik opadł na "0", nie wiem ile mam paliwa;
-po jakimś czasie postanowiłem w końcu zatankować gdyz wydedukowałem, że już jest prawie sucho ;)
-przy tankowaniu, ku mojemu zdziwieniu do baku weszlo tylko 25l paliwa (zawsze wchodziło 38-40l);
-stwierdziłem, że pewnie źle coś obliczyłem i w baku było jeszcze te 25l;
-po przejechaniu ok 280km, auto mi zgasło :(, bańka w dłoń idziemy na cpn, wziąłem 5 litrów, wlałem do auta, pojechałem na cpn zatankować do pełna i znowu weszło ok 25l !!!!!
-po jakims czasie "naprawił" się wskaźnik paliwa i po tankowaniu wskazywal max, po ok 250-280 przejechanych kilometrach kiedy wskazywal polowę, auto gaslo i musialem tankowac;
-wydedukowalem, że cos jest nie tak z pompą i "ciągnie" tylko do ok. polowy zbiornika;
-dobrałem się do pompy i pływaka, plywak pogięty, czujnik rezerwy pogięty, dolna uszczelka z pompy lata swobodnie, wszystko naprostowalem i zamontowalem;
-w chwili obecnej sprawa wyglada tak, ze po tankowaniu do pelna wskaznik jest na max, po przejechaniu ok 250-280 km jest na samym dole i swieci sie rezerwa;

Przypuszczam, ze w trakcie opuszczania zbiornika przez "speców" od wymiany przewodow, zbiornik im upadł i się powyginał. (wskazuje na to pogięty pływak) Tylko czy jest mozliwe aby wgniecenie było tak duże, że miesci się teraz tylko 25L?? W sobotę pojadę gdzies oglądać auto od spodu. Poza mozliwoscia pogniecionego baku nie mam innego pomyslu co sie moze dziac :/
Marduk
 

Postprzez Marduk » 15 kwi 2014, 11:57

Bak jest z jednej strony wgnieciony. Nie jest to duże wgniecenie, ale jednak. Typ co wymieniał mi przewody zapewnia mnie, ze absolutnie im bak nie upadł (no, a jakże). Twierdzi, że rura od wlewu paliwa oraz wężyki odpowietrzające były przegnite i on mi je połatał – nie mówił mi tego kiedy odbierałem od niego samochód.

No to teraz pytanie – czy w/w objawy mogą wskazywać na brak odpowietrzania lub nie odpowiednie odpowietrzanie zbiornika paliwa?? Zaznaczam, że podczas odkręcania korka wlewu powietrze dość mocno "wychodzi" z baku.
Marduk
 

Postprzez emasik » 18 kwi 2014, 13:12

Jesli powietrze dosc mocno " wychodzi" z baku znaczy ze jest odpowiednio odpowietrzony. Watpie aby male wgniecenie powodowalo takie efekty..
Mazda 323F BA 1.5 98 –> Mazda 323F BA 2.0 KF 98 –> Mazda MX-3 1.6 DOHC 97
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2013, 14:39
Posty: 38
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 92r

Postprzez Marduk » 22 kwi 2014, 14:13

Też mi się tak wydaje. Bak musiałby być konkretnie "spłaszczony", ale wtedy pompa by nie wlazła do środka ;) A czy bak w Mx3 jest dwukomorowy?? Bo tak sobie myślę, że może przelew z jednej komory do drugiej się zapchał?? Czy do rurki obok pompy (to jest zdaje się powrót paliwa) powinien być podłączony jakiś wężyk??? Nie miałem okazji jeszcze popatrzeć do zbiornika po wyjeżdżeniu 25 l.

Dopisano 22 kwi 2014, 14:22:

Jeszcze jedno przyszło mi do głowy: pytanie może być totalnie głupie (kompletnie nie znam się na układzie paliwowym), ale co się stanie jak zamieni się przewody paliwowe? A konkretniej co się stanie jak podłączymy pompę pod wąż powrotu??
Marduk
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323