Strona 1 z 1

Zrywa pasek alternatora

PostNapisane: 5 sty 2013, 15:14
przez michcio420
Witam niedawno kupilem moja pierwsza mazde MX3 1.6 16v 93r. niestety po 4dniach pekl mi pasek alternatora. od tamtej pory kupilem juz 3paski i zawsze pekaja. Alternator dalem do regeneracji gdy wrocil zlozylem wszystko no dzialalo chwile ale rzy jezdzie i redukcij mocno piszczal pasek trzeba bylo przegazowac auto i przestawal bylo to dosc mmonotonne. Na drugi dzien podciaglem lekko pasek a on zaczoł intensywnie piszczec i doslownie rozerwało go na te małe kliny i wystrzelilo po coalym silniku. jak krecilo sie pompa wody to ona delikatnie ósemkowala, czy ktos wie moze co zrobic czy to wina pompy czy cos innego

Re: Zrywa pasek alternatora

PostNapisane: 9 maja 2013, 15:10
przez Kailen
Przekoszone koło pompy wody lub ośka pompy. Odkręć kółko i połóż na płycie traserskiej ewentualnie czymś prostym i wszystko będzie jasne.

Re: Zrywa pasek alternatora

PostNapisane: 9 maja 2013, 17:39
przez iwon44
Ewentualnie jak masz dostęp to sprawdź czujnikiem zegarowym.
czujnik.jpg

Re: Zrywa pasek alternatora

PostNapisane: 7 sty 2014, 13:12
przez MacGyver
Witam, mam podobny problem jak kolega, z tymże częstotliwosc zerwania paska o wiele niższa ;–) Już drugi raz w przeciągu roku zerwało mi pasek. Przy poprzednim zerwaniu po założeniu nowego po około miesiącu użytkowania zaczęło się popiskiwanie. Po sprawdzeniu paska i wydmuchaniu resztek gumy ? przy alternatorze problem znikł na kilka miesięcy. Sytuacja się powtórzyła (drugi raz w okresie zimowym) i tym razem również zerwało pasek poprzedzone masakrycznym swistem przez dłuższy czas. Napinacz z rolkami został sprawdzony i chodzą poprawnie. Nic na pasek nie kapie, z tymże znowu zebrały się odpadki jakiejs gumy przy alternatorze. Alternator do wymiany ? Rozebrać ? Ponowna regeneracja ? Czy może problem jest gdzies indziej ? Wychodzilo by na to,że przy większym obciążeniu altka zaczyna sie paprac. Z góry dzięki za odpowiedź.

Re: Zrywa pasek alternatora

PostNapisane: 7 sty 2014, 21:41
przez drataj
Skoro zebrały się jakieś odpadki gumy, to przypuszczam, że coś jest nie tak z którymś kołem pasowym lub łożyskami. Pasek chodzi krzywo i się ścina po trochu przy alternatorze.