to moze i mi pomozecie.
plyn dolewam co jakies 4dni do zbiernika przelewowego mniej wiecej 0,5l ale co ciekawe nie widze zeby cieklo z pod chodnicy.
zastanawiam sie na tym proszkiem ale czy on nie ma ngatywnego wplywu na pompe wody??
Chłodnica cieknie
1, 2
Proszek pomaga, natomiast po najblizszej wymianie plynu chlodniczego znowu zacznie ciec. W mojej ex K8 chlodnica puscila na laczeniu plastiku z aluminium, czyli rzecz nienaprawialna. Uzywana chlodnica – 300 zł, 40 minutu w garazu i problem z glowy.
Less roof, more fun
Puhcio napisał(a):Dethar marcino też ma EC K8 ... ostatnio łatali z Asią poksipolem, i mówił, że trzma.
I nie cieknie do dzisiaj
Zerwany kanał zagnieciony cienkimi szczypcami i obsmarowany z każdej strony poxipolem
- Od: 22 kwi 2005, 10:15
- Posty: 494
- Skąd: Bytom
- Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r
Kurcze czyli po wymianie plynu dalej bedzie lipa ?
Ja poki co wode lalem bo lalo sie strumieniami i dolewalem co chwile pol litra albo 1,5 :/ a zimia idzie i wymienic bede musial na plyn...
dzisiaj do pracy jechalem w korkach stalem jakies pol godziny zrobilem ok 13km i jak sie pod praca zatrzymalem sprawdzilem pod auto nic nie kapalo ! ale jak otworrzylem maske to na goracym silniku widac bylo kropelki jeszcze lecace ale bardzo zadko i malo (poprzednio az sie lalo z chlodnicy prawie)...
i pytanie czy dokupic jeszcze tego proszku uszczelniajacego i dosypac czy poczekac troche az zacznie calkowicie dzialac czy on juz dziala i na calkowite zatamowanie nie mam co liczyc ?
czy ktos wlasciwie wie jak dziala ten proszek i na jakiej zasadzie uszczelnia ?
w razie co od Jaksy dostalem namiar na magikow co naprawiaja chlodnice tak ze to bedzie kolejna deska ratunku... dam znac na dniach czy wyciek sie powieksza czy zmniejsza czy zanikl...
pozdrawiam wszystkich !
Dethar
Ja poki co wode lalem bo lalo sie strumieniami i dolewalem co chwile pol litra albo 1,5 :/ a zimia idzie i wymienic bede musial na plyn...
dzisiaj do pracy jechalem w korkach stalem jakies pol godziny zrobilem ok 13km i jak sie pod praca zatrzymalem sprawdzilem pod auto nic nie kapalo ! ale jak otworrzylem maske to na goracym silniku widac bylo kropelki jeszcze lecace ale bardzo zadko i malo (poprzednio az sie lalo z chlodnicy prawie)...
i pytanie czy dokupic jeszcze tego proszku uszczelniajacego i dosypac czy poczekac troche az zacznie calkowicie dzialac czy on juz dziala i na calkowite zatamowanie nie mam co liczyc ?
czy ktos wlasciwie wie jak dziala ten proszek i na jakiej zasadzie uszczelnia ?
w razie co od Jaksy dostalem namiar na magikow co naprawiaja chlodnice tak ze to bedzie kolejna deska ratunku... dam znac na dniach czy wyciek sie powieksza czy zmniejsza czy zanikl...
pozdrawiam wszystkich !
Dethar
- Od: 18 mar 2005, 22:50
- Posty: 138
- Skąd: Festung Breslau / Warsaw
- Auto: MX-3 1.8 V6 '94
Nie ma szablonu, który twierdzi, iż po wymianie płynu wyciek powróci.
Nie oznacza też, że wyciek nigdy nie ponowi się.
Wszystko zależy od sytuacji, stanu materiału, twardości zawieszenia, czy głębokości nieominiętych dziur.
Jak to działa? Granulat pod wpływem temperatury staje się lepki, miękki, itp. i opuszczając układ chłodzenia powraca do stanu poprzedniego. Efektem tego jest obklejanie się na krawędziach dziury sukcesywnie ją zmniejszając. Z czasam wyciek staje się coraz mniejszy i mniejszy aż zaniknie.
Dlatego też jeśli wyciek Ci się zmniejszył, to zapewne za kilka dni zniknie całkowicie.
Co do następnej dawki granulatu, to ja bym się wstrzymał. Cierpliowść jest cnotą. Tyle jeździłeś z wyciekiem, więc i tydzień, czy dwa ze znacznie mniejszym również możesz pojeździć. Jak po dwóch tygodniach stan się nie zmieni, to wtedy zaaplikuj następną porcję "kaszki manny".
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Nie oznacza też, że wyciek nigdy nie ponowi się.
Wszystko zależy od sytuacji, stanu materiału, twardości zawieszenia, czy głębokości nieominiętych dziur.
Jak to działa? Granulat pod wpływem temperatury staje się lepki, miękki, itp. i opuszczając układ chłodzenia powraca do stanu poprzedniego. Efektem tego jest obklejanie się na krawędziach dziury sukcesywnie ją zmniejszając. Z czasam wyciek staje się coraz mniejszy i mniejszy aż zaniknie.
Dlatego też jeśli wyciek Ci się zmniejszył, to zapewne za kilka dni zniknie całkowicie.
Co do następnej dawki granulatu, to ja bym się wstrzymał. Cierpliowść jest cnotą. Tyle jeździłeś z wyciekiem, więc i tydzień, czy dwa ze znacznie mniejszym również możesz pojeździć. Jak po dwóch tygodniach stan się nie zmieni, to wtedy zaaplikuj następną porcję "kaszki manny".
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
czy ten proszek miał kształt granulatu to nie jestem pewien, bo ten co ja miałem to wyglądał jak jakies opiłki metalu, włókna i cos tam jeszcze z koloru to taki szary i tak jak piszecie to wydaje mi się, że po zatamowaniu tego wycieku i wymianie płynu nie powinno sie już nic dziać (zakładam że płyn chłodniczy nie działa na takiej zasadzie jak olej silnikowy który po wymianie wypłukuje jakieś osady które sie wcześniej nagromadziły) ale póki ten proszek (a raczej to co z niego zostało) krąży w układzie to każdy kolejny wyciek będzie zatrzymywany.
- Od: 12 mar 2005, 21:30
- Posty: 81
- Skąd: Opole
- Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC
Dethar napisał(a):ale za to zaczol mi znikac plyn z zbiorniczka wyrownawczego ! jaka moze byc przyczyna tego?
Może jeszcze odpowietrza się układ albo kiedy wzrośnie ciśnienie w układzie chłodzenia robi się minimalna nieszczelnośc i płyn odparowuje.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Tak, tak. Możliwe, że nieszczelność jest mała i płyn pod powstającym w układzie chłodzenia ciśnieniem się ledwo wydostaje. Silnik stygnąc ochładza płyn w układzie, co powoduje zmniejszanie jego objętości. A że nieszczelność jest bardzo mała, to łatwiej jest zassać płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, niż przez tę znikomą dziurkę.
Możliwy jest również fakt, iż
Możliwy jest również fakt, iż
Jak wyciek całkowicie zniknie to taka rzecz nie powinna się dziać. Cierpliwość i jeszcze raz cierpliwość oraz systematyczność...tomekrvf napisał(a):jeszcze odpowietrza się układ
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Witaj
Poczytaj ten wątek: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Ostrzegam, że zajęło mi trochę czasu dopracowanie długości węży tak, aby nie spadały. Jeżeli nie zamierzasz zbyt długo jeździć autem szukaj używanej chłodnicy.
Poczytaj ten wątek: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Ostrzegam, że zajęło mi trochę czasu dopracowanie długości węży tak, aby nie spadały. Jeżeli nie zamierzasz zbyt długo jeździć autem szukaj używanej chłodnicy.
Pozdrawiam
yasko
yasko
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość