Chłodnica cieknie

Postprzez Xus » 9 paź 2006, 07:30

to moze i mi pomozecie.

plyn dolewam co jakies 4dni do zbiernika przelewowego mniej wiecej 0,5l ale co ciekawe nie widze zeby cieklo z pod chodnicy.

zastanawiam sie na tym proszkiem ale czy on nie ma ngatywnego wplywu na pompe wody??
na 1/4 mili scigaja sie szybkie samochody.....na zakretach szybcy kierowcy...
moje zabawki
Honda <---kilikac i glosowac
Mazda <---kilikac i glosowac

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2006, 10:43
Posty: 218
Skąd: Zielona Góra/Coventry
Auto: MX-3 1,6 16v DOHC

Postprzez Fiveopac » 9 paź 2006, 07:49

Proszek pomaga, natomiast po najblizszej wymianie plynu chlodniczego znowu zacznie ciec. W mojej ex K8 chlodnica puscila na laczeniu plastiku z aluminium, czyli rzecz nienaprawialna. Uzywana chlodnica – 300 zł, 40 minutu w garazu i problem z glowy.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Marcino » 9 paź 2006, 10:45

Puhcio napisał(a):Dethar marcino też ma EC K8 ... ostatnio łatali z Asią poksipolem, i mówił, że trzma.


I nie cieknie do dzisiaj :D

Zerwany kanał zagnieciony cienkimi szczypcami i obsmarowany z każdej strony poxipolem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Postprzez Dethar » 9 paź 2006, 12:16

Kurcze czyli po wymianie plynu dalej bedzie lipa :( ?
Ja poki co wode lalem bo lalo sie strumieniami i dolewalem co chwile pol litra albo 1,5 :/ a zimia idzie i wymienic bede musial na plyn...
dzisiaj do pracy jechalem w korkach stalem jakies pol godziny zrobilem ok 13km i jak sie pod praca zatrzymalem sprawdzilem pod auto nic nie kapalo ! ale jak otworrzylem maske to na goracym silniku widac bylo kropelki jeszcze lecace ale bardzo zadko i malo (poprzednio az sie lalo z chlodnicy prawie)...
i pytanie czy dokupic jeszcze tego proszku uszczelniajacego i dosypac czy poczekac troche az zacznie calkowicie dzialac czy on juz dziala i na calkowite zatamowanie nie mam co liczyc ?
czy ktos wlasciwie wie jak dziala ten proszek i na jakiej zasadzie uszczelnia ?

w razie co od Jaksy dostalem namiar na magikow co naprawiaja chlodnice tak ze to bedzie kolejna deska ratunku... dam znac na dniach czy wyciek sie powieksza czy zmniejsza czy zanikl...

pozdrawiam wszystkich !
Dethar
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 22:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez GofNet » 9 paź 2006, 18:33

Nie ma szablonu, który twierdzi, iż po wymianie płynu wyciek powróci.
Nie oznacza też, że wyciek nigdy nie ponowi się.
Wszystko zależy od sytuacji, stanu materiału, twardości zawieszenia, czy głębokości nieominiętych dziur.

Jak to działa? Granulat pod wpływem temperatury staje się lepki, miękki, itp. i opuszczając układ chłodzenia powraca do stanu poprzedniego. Efektem tego jest obklejanie się na krawędziach dziury sukcesywnie ją zmniejszając. Z czasam wyciek staje się coraz mniejszy i mniejszy aż zaniknie.

Dlatego też jeśli wyciek Ci się zmniejszył, to zapewne za kilka dni zniknie całkowicie.

Co do następnej dawki granulatu, to ja bym się wstrzymał. Cierpliowść jest cnotą. Tyle jeździłeś z wyciekiem, więc i tydzień, czy dwa ze znacznie mniejszym również możesz pojeździć. Jak po dwóch tygodniach stan się nie zmieni, to wtedy zaaplikuj następną porcję "kaszki manny".

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Blastar » 9 paź 2006, 19:07

czy ten proszek miał kształt granulatu to nie jestem pewien, bo ten co ja miałem to wyglądał jak jakies opiłki metalu, włókna i cos tam jeszcze z koloru to taki szary i tak jak piszecie to wydaje mi się, że po zatamowaniu tego wycieku i wymianie płynu nie powinno sie już nic dziać (zakładam że płyn chłodniczy nie działa na takiej zasadzie jak olej silnikowy który po wymianie wypłukuje jakieś osady które sie wcześniej nagromadziły) ale póki ten proszek (a raczej to co z niego zostało) krąży w układzie to każdy kolejny wyciek będzie zatrzymywany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2005, 21:30
Posty: 81
Skąd: Opole
Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC

Postprzez Dethar » 9 paź 2006, 19:07

Heh tak tez sproboje, fakt cierpliwosc to podstawa :)
dziwna sprawa z chlodnicy praktycznie juz nie kapie ale za to zaczol mi znikac plyn z zbiorniczka wyrownawczego !!! jaka moze byc przyczyna tego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2005, 22:50
Posty: 138
Skąd: Festung Breslau / Warsaw
Auto: MX-3 1.8 V6 '94

Postprzez tomekrvf » 9 paź 2006, 21:52

Dethar napisał(a):ale za to zaczol mi znikac plyn z zbiorniczka wyrownawczego ! jaka moze byc przyczyna tego?

Może jeszcze odpowietrza się układ albo kiedy wzrośnie ciśnienie w układzie chłodzenia robi się minimalna nieszczelnośc i płyn odparowuje.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez GofNet » 9 paź 2006, 23:59

Tak, tak. Możliwe, że nieszczelność jest mała i płyn pod powstającym w układzie chłodzenia ciśnieniem się ledwo wydostaje. Silnik stygnąc ochładza płyn w układzie, co powoduje zmniejszanie jego objętości. A że nieszczelność jest bardzo mała, to łatwiej jest zassać płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, niż przez tę znikomą dziurkę.

Możliwy jest również fakt, iż
tomekrvf napisał(a):jeszcze odpowietrza się układ
Jak wyciek całkowicie zniknie to taka rzecz nie powinna się dziać. Cierpliwość i jeszcze raz cierpliwość oraz systematyczność...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez KrystianR » 4 gru 2009, 15:32

moja chlodnica zaczela tez cieknac..najchetniej kupilbym jakas nowa chlodnice w zamienniku..ma ktos jakies namiary na takowe i jakie ceny?? mx-3 1.6 16sohc albo od czego pasuje?
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez yasko » 4 gru 2009, 16:17

Witaj
Poczytaj ten wątek: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Ostrzegam, że zajęło mi trochę czasu dopracowanie długości węży tak, aby nie spadały. Jeżeli nie zamierzasz zbyt długo jeździć autem szukaj używanej chłodnicy.
Pozdrawiam
yasko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 464 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3, Premacy Sportive, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: niemiecka technologia, hiszpański znaczek

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323