Ogromne spalanie oleju po remoncie zaworów mazda mx-3 1.6 16V 93r

Postprzez tomas2107 » 10 mar 2007, 16:08

Witam niedawno odąłem moja mazde do warsztatu z powodu słabego ciśnienia na 2 cylindrach powiedzieli ze to zawory wiec zdecydowałem się na naprawę naprawa kosztowała 700zł pierścienie stwierdzili ze sa ok. bez rozkręcania dołu silnika. Po przejechani 550km okazało się ze z pełnego stanu oleju bagnet teraz jest wprost suchy :( L katastrofa dolałem 0,5l zaledwie minimum się pokazało i pojechałem do mechanika powiedział ze jednak pierścienie nie wytrzymały wysokiego ciśnienia po remoncie zaworów czy to możliwe wcześniej palił mi jakieś 0,3l na 1000km teraz ciśnienie wynosi i tak zaledwie kolejno 10,5-10-10-11 mada mx-3 1,6 16V 93r a i jeszcze jedno po remoncie auto zaczęło tez dziwnie szarpać podczas przyspieszania w zakresie 3000- 4500obrotow jakby mocy chwilami brakowało powyżej idzie jak burza
Początkujący
 
Od: 29 sie 2006, 16:04
Posty: 17
Skąd: Lębork
Auto: mazda mx3 1,6 16v

Postprzez Sokool » 10 mar 2007, 16:20

Jaksa napisał(a):Jak pogadamy na PW to tylko jedna osoba bedzie znała prawde,uwazam ze jest to temat bardzo pomocny tutaj – moze skonczy sie wreszcie bezsensowne dłubanie w silnikach . Mam sporo telefonów z pytaniami dlaczego po zrobieniu samej głowicy lub samego dolu silnika jest gorzej niz było przed naprawą.
Piszę pisze a i tak jak czytam nie do wszystkich docieram

tomas2107 no niestety teraz Cię czeka jeszcze robienie dołu... <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez tomas2107 » 10 mar 2007, 18:49

no i umnie sie to srawdziło jest gorzej 1litr oleju na 550km :| tylko od czego te
dławienie sie :(
Początkujący
 
Od: 29 sie 2006, 16:04
Posty: 17
Skąd: Lębork
Auto: mazda mx3 1,6 16v

Postprzez corey » 10 mar 2007, 19:02

gowno nie machanik

a za 700zl za taka usluge to zdzierstwo maxymalne
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez Jaksa » 10 mar 2007, 20:12

tomas2107 napisał(a):i umnie sie to srawdziło jest gorzej 1litr oleju na 550km
Pociesze Ciebie – nie jestes osamotniony z takim problemem.
corey napisał(a):700zl za taka usluge to zdzierstwo
Jak oddawał głowice do obrobki do innego zakładu to nie wiem czy takie zdzierstwo. Kazdy znający temat warsztat zajmujący sie regeneracjami głowic ( mam na mysli zakład ktory ma odpowiednie maszyny , nie mowię tutaj o przysłowiowym Kaziu ktory wszystko robi ręcznie ) pobiera sobie ( w Warszawie ) za 16 zaworową głowicę 450 zł. Mechanik dał tylko ciała ze nie zaproponował klientowi zrobienia tez dołu silnika ( o ile pomiar cylindrów i tłoków był w tolerancji producenta ) Patrząc na to od strony finansowej nie opłacalne sa remonty silników , lepiej jest kupic drugi sprawdzony motor – wymienic i jezdzic.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez GofNet » 10 mar 2007, 21:20

Mimo wszystko uważam, że mechanik lub firma regenerująca głowicę spiepszyła sprawę. Jak to jest, że po remoncie góry jest gożej, niż przed nim? Jak to możliwe, że przed robotą palił "tylko" 0,3l/1kkm, zaś po remoncie 1l/1kkm? Przecież jak sądzę ciśnienie na garach nie wzrosło, bynajmniej nie tak niebezpiecznie, aby nagle krzywda się stała czemukolwiek...? A nawet jeśli, to przecież pierścienie olejowe tak nagle nie zaczną przepuszczać oleju. Mnie się wydaje, iż jest stary problem z "dołem" i pojawił się nowy z górą po "fachowej" renowacji...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Cysiek » 10 mar 2007, 22:22

GofNet napisał(a):Jak to możliwe, że przed robotą palił "tylko" 0,3l/1kkm, zaś po remoncie 1l/1kkm?

Jest możliwe uwierz mi.
Tomas2107 posłuchaj dobrej rady i nie baw się w żadne remonty tylko szukaj drugiego motoru.
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez PaTiS » 10 mar 2007, 22:51

hehehe....i dzieki wlasnie konsultacji pred daniem silnik do remontu na forum + Jaksa via telefon dalo to,ze teraz mi robi jeden warsztat regeneracje glowicyk,a drugi robi pierscionki o spodu silnika....sam przepowiedzial,ze bedzie duzo bralo oleju....wiec...nie wiem jak bedzie po remoncie u mnie,ale ciesze sie,ze namowilem go jednak do robienia tego dolu....koszty beda ok 2000zl w sumie,ale spokoj mysle na kolejne 100-200 tys km.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2006, 13:37
Posty: 11
Skąd: Śląsk
Auto: 323F rok1997 1,8

Postprzez PaTiS » 10 mar 2007, 22:59

Aha...i zapomnialem dodac...ja oddalem swoja glowice do warsztatu ktory ma wszelkie urzadzenia do sprawdzania glowic i regeneracji...tylko tym sie zreszta zajmuja i jak mi wycenil robote mojego 16 cylindrowca to wyszlo mniej wiecj...w ten sposob ,ze wymieni mi 8 zaworow i 8 gniazd zaworowych wydechowych + sprawdzenie pozostalych i ewentualne szlify + ustawienie + prowadnice + uszczelniacze itd. za ok 1200zl...wiem,ze to bardzo wiele ale chcialbym obalic wasze poglady,ze lepiej kupic uzywany i jezdzic dalej...otoz...mam okazje kupic motor do mojego za ok 1400zl z osprzetem (firma w Krakowie) i jak sam twierzi Pan z firmy silniki ma z Jponi wiec przebieg ok80 tys. ale trudno udokumentowac bo ma same motory tylko w Polsce wiec mozna pojezdzic na tym sporo..jednak daje tylko tydzien gwarancji i jak sam okresla to...tydzien rozruchowy....ja jednak wole dac ok2000zl za remoncik kapitalny i wtedy wiem co mam w siliku i ze na nim sporo jeszcze pocoagne,a nie ze kupie za 1400zl i pojdzie w nim za jakies 20tys to samo co mam teraz....wiec ....moje zdanie na to: rob co sie da robic...i wymieniaj jak najwieej...wtedy bedziesz wiedzial co masz i co ewentualnie moze sie jeszcze zepsuc,a nie ze kupujesz uzywke ...czyli tak naprawde kota w worku...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2006, 13:37
Posty: 11
Skąd: Śląsk
Auto: 323F rok1997 1,8

Postprzez corey » 11 mar 2007, 01:20

ja wiem ze warszawa ale to juz sa jaja do beretu

u nas zaklad ktory robi tylko glowice od 40 lat , robia przylgnie zaworowe dla sportu (3 i 5 katow), maja naprawde profi maszyny i nieskazitelna opinie – za glowice 16V biora 120zl – za 250zl z nowymi prowadnicami, frezem, uszczelniaczami i regulacja zaworow plytkami

za 450zl to cena z odleglej galaktyki
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez tomas2107 » 11 mar 2007, 01:45

Co fakt wymiana pierścieni wyniesie mnie jakieś 500zł a nawy motor to 1400zl + przemiana ok300zł wiec chyba taniej i pewniej wyjedz remoncik
A ciśnienie przed remontem głowicy wynosiło 10,5 – 9 – 9 – 5,5 wiec teraz jest lepiej tylko dół tego nie wytrzymał a mechanik mówił mi ze jak dół się zrobi to ciśnienie się wyrówna i ze będzie na każdym po około 11 boje się tylko tego ze to na tej sumie się nie skończy i ze wydatki się dopiero rozpoczęły
Początkujący
 
Od: 29 sie 2006, 16:04
Posty: 17
Skąd: Lębork
Auto: mazda mx3 1,6 16v

Postprzez tomas2107 » 11 mar 2007, 01:48

A i jeszcze jedno sama regeneracja głowicy wyniosła mnie 250zł + jeden zawór, ale doliczyć wszystkie uszczelki i robocizna to uzbierało się 700zł
Początkujący
 
Od: 29 sie 2006, 16:04
Posty: 17
Skąd: Lębork
Auto: mazda mx3 1,6 16v

Postprzez Jaksa » 11 mar 2007, 13:49

corey napisał(a): 450zl to cena z odleglej galaktyki
Nie z galaktyki tylko z Warszawy.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez corey » 12 mar 2007, 01:04

Jaksa napisał(a):
corey napisał(a): 450zl to cena z odleglej galaktyki
Nie z galaktyki tylko z Warszawy.


to na probe zrob raz glowice w lbn za 120zl , gwarantuje ci ze drugi raz nie zrobisz nigdzie indziej – nie ma czlowieka w miescie ktory by powiedzial zle slowo na ten zaklad a ludzie przyjezdzaja z calej polski
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez copSS » 8 kwi 2007, 00:41

tomas2107 napisał(a):Witam niedawno odąłem moja mazde do warsztatu z powodu słabego ciśnienia na 2 cylindrach powiedzieli ze to zawory wiec zdecydowałem się na naprawę naprawa kosztowała 700zł pierścienie stwierdzili ze sa ok. bez rozkręcania dołu silnika. Po przejechani 550km okazało się ze z pełnego stanu oleju bagnet teraz jest wprost suchy :( L katastrofa dolałem 0,5l zaledwie minimum się pokazało i pojechałem do mechanika powiedział ze jednak pierścienie nie wytrzymały wysokiego ciśnienia po remoncie zaworów czy to możliwe wcześniej palił mi jakieś 0,3l na 1000km teraz ciśnienie wynosi i tak zaledwie kolejno 10,5-10-10-11 mada mx-3 1,6 16V 93r a i jeszcze jedno po remoncie auto zaczęło tez dziwnie szarpać podczas przyspieszania w zakresie 3000- 4500obrotow jakby mocy chwilami brakowało powyżej idzie jak burza

mam taki sam problem z moja madzia i chyba zaczne po wakacjach szukac innego motoru :( :( bo auta nie przedam!! tylko powiedzcie mi jaki olej teraz wlewac zeby dojezdzic do konca maja ??
Jazda Jazda Sreba Mazda :D :D :D :D :D
http://www.otwieramy.pl/?p=88869
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2006, 23:58
Posty: 87
Skąd: Stalowa Wola
Auto: 323C 1.5 16V 96r silVer

Postprzez GofNet » 8 kwi 2007, 01:12

copSS napisał(a):jaki olej teraz wlewac zeby dojezdzic do konca maja
     Jeśli nie zależy Ci na motorze, to możesz lać mineralny olej 10W-50, 15W-50 rozsądnej marki. Jeśli chcesz jednak coż z silnikiem jeszcze zrobić, to zalewaj syntetyczny olej 10W-50 (np. Midland MicroOil Synqron 10W-50). Przy takim oleju powinno Ci trochę spaść zapotrzebowanie na olej, gdyż jest on gęściejszy. Dzięki temu, że to syntetyk, to może spowodować albo powolne cofanie procesu nadmiernego spalania oleju lub tylko zatrzymanie jego pochłaniania na określonym, stałym pułapie.

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez corey » 8 kwi 2007, 15:43

zalej 10w60

albo poprostu 15w40 dobrej marki(nie castrola czy mobila)
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron