korozja nadkoli

Postprzez loraks » 22 gru 2007, 22:03

witam panowie
czytam ten post i musze wam wyjasnic – a ze prazuje w serwisie mazdy nie w polsce i jestem lakiernikiem i na co dzien zajmuje sie korozja wiec wiem co mowie – mazda 3, 6 premacy to kupy rdzy, rdzewieja wszystkie dzwi – w miejscu zamkniecia blachy zewnetrznej tam gdzie jest uszczelnione "silikonem" w tym samym miejscu tylne klapy ww samochodow, nadkola to juz wiecie.
jesli chodzi o naprawy to sa one tylko po to zeby przesunac w czasie wyjscie rdzy na zewnatrz – jedyna naprawa jaka daje 100% skutek jest wymiana np. drzwi na nowe i od razu ich zabezpieczenie.
jesli kupujac mazde 3 lub 6 ma na nadkolach nalozone paski "silikonu" – masy uszczelniajacej karoserie to samochod przeszedl zabezpieczenie w aso. i rdza nie powinna szybko wyjsc ale wyjdzie
3 , 6 premacy rdzewieja wszystkie bez wyjatku w powyzszych miejscach predzej czy pozniej .
aso przeprowadzaja w pojazdach do 6 lat naprawy gwarancyjne wszytkiego co zardzewiale i powinny to zrobic bez szemrania.
coraz czesciej pojawiaja sie bable na nadkolach juz w miejscach gdzie blotnik laczy sie ze zderzakiem i wyrzej wtedy wg mazdy dostajecie wymiane nadkola tak samo z drzwiami lub klapa jesli bable sa na zewnatrz to czesc do wymiany na koszt mazdy.

a jesli chodzi o zabezpieczenie podwozie w uzywanym samochodzie o nie ma to sensu jesli poprzednio nie oczysci sie go i nie usunie ognisk rdzy bo inaczej bedzie sobie dalej rdziewiec tyle ze pod napryskanym zabezpieczeniem

pozdrawiam
 
Posty: 10
Od: 22 gru 2007, 21:52

Postprzez alf28 » 22 gru 2007, 22:18

loraks napisał(a):czytam ten post i musze wam wyjasnic – a ze prazuje w serwisie mazdy nie w polsce i jestem lakiernikiem i na co dzien zajmuje sie korozja wiec wiem co mowie – mazda 3, 6 premacy to kupy rdzy, rdzewieja wszystkie dzwi – w miejscu zamkniecia blachy zewnetrznej tam gdzie jest uszczelnione "silikonem" w tym samym miejscu tylne klapy ww samochodow, nadkola to juz wiecie.
współpraca z Fordem robi swoje,a szkoda kiedyś mazda była solidną marką :|
i znowu piękny słoneczny dzień
 
Posty: 781
Od: 1 lip 2006, 10:20
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez zoltrix » 14 sty 2008, 20:32

Mi w M6 z 2003 pojawila sie rdza na tylnej klapie i na tylnych nadkolach :( Ktos na forum pisal,ze mozna sie z tym udac do serwisu i powinni to usunac na swoj koszt. Czy to prawda?
Avatar użytkownika
 
Posty: 107
Od: 14 sty 2008, 20:09
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2.0 MZR CD 136 KM '03r
Mazda 3 BK FL 1.6 MZR

Postprzez loraks » 1 mar 2008, 08:45

masz 6 lat gwarancji na korozje jesli pojawiaja sie pecherze na zewnatrz na jakiejkolwiek czesci samochodu to wedlug mazdy europa wymienia sie ja na nowa – drzwi , klapa, tylne blotniki... na koszt mazdy warunkiem jest serwisowanie samochodu w ASO i nie przekraczanie miedzy przegladami roku lub 20.000 km w zaleznosci co pierwsze wystapi max o miesiac lub 1000 km mozna przekroczyc w przeciwnym razie mazda ma prawo odmowic .
wiem to z doswiadczenia.
pozdrawiam i powodzenia z rdza :)
 
Posty: 10
Od: 22 gru 2007, 21:52

Postprzez dziku007 » 1 mar 2008, 19:13

hej,

planuję sam kupić M6 2002,2003 w dieslu bo generalnie do niedawna myślałem że to auto jest idealne dla mnie (podoba mi się z zewnątrz, w środku, dopracowany technicznie, opinia bezawaryjnego, dynamiczny i ekonomiczny silnik). Tyle ze najpierw obejrzalem dwie no i zauwazylem korozje na nadkolach a potem przeczytalem ten wątek na forum i jestem lekko zdruzgotany tą sprawą z rdzą. No i obecnie to waham się co zrobić.

Wobec opinii że ASO fixuje te poprawki postanowiłem sprawdzić jak to jest w rzeczywistości, zrobilem mala prowokacje i losowo odpytałem kilka ASO mazdy w polsce o to czy faktycznie naprawiaja/konserwuja/wymieniaja czesci w przypadku wystapienia korozji (napisalem im ze mam M6 sprowadzana z Niemiec z 2003 i widze ze wyszla korozja na nadkolach), na razie otrzymalem 3 odpowiedzi:

Autokordyl, Gorzów:
"jest akcja serwisowa dotycząca konserwacji nadkoli tylnych i
ewentualnie, jeśli korozja jest znaczna wymiany uszkodzonych elementów.
proszę podjechać do najbliższego ASO i wykonać przegląd nadwozia. Warunkiem
naprawy gwaracyjnej są coroczne wpisy przeglądów nadwozia w książce
gwarancyjnej.
"
a na pytanie o okres gwarancji w ramach której dokonują napraw odpowiedzieli: "Nie ma limitu wieku, póki co"

Zdanowicz, Gdańsk:
"Zabezpieczenie antykorozyjne i technologia lakiernicza stosowana w
produkcji samochodu Mazda 6 nie jest jak Pan to stwierdził(cytując za
www.mazdaspeed.pl )wadliwe,jednak zdarzyły się jednostkowe przypadki korozji
ponieważ większość samochodów Mazda 6 pochodzi z prywatnego importu i są
najczęściej nieprofesjonalnie naprawiane w nieautoryzowanych
serwisach.Niefachowe naprawy blacharsko-lakiernicze w połączeniu z
zasoleniem polskich dróg w okresie zimowym powodowały w skali kraju kilka
przypadków korozji.Na Zachodzie nie stosuje się już soli przy odśnieżaniu
dróg.W Pańskim przypadku należałoby sprawdzić czy samochód był naprawiany
blacharsko.Jeśli samochód jest bezwypadkowy lub był naprawiany w serwisie
autoryzowanym gwarancja jest ważna.Wcześniej jednak należy wykonać oględziny
pojazdu w serwisie autoryzowanym Mazda aby zweryfikować czy korozja,która
pojawiła się w samochodzie podlega gwarancji.Reasumując nie potwierdzam
informacji z www.mazdaspeed.pl jakoby zabezpieczenie antykorozyjne Mazdy 6
było wadliwe.
"

Mazda-Dyga, Katowice:
"W przypadku posiadania przez samochód pełnej gwarancji , czynności opisane
przez Pana są wykonywane bezpłatnie. Warunkiem jest udokumentowana coroczna
inspekcja paneli nadwozia dokonywana w Autoryzowanej Stacji Obsługi.
Gwarancja perforacyjna jest 12-letna pod wyżej wskazanym warunkiem i
obejmuje zewnętrzne panele pojazdu"

czyli podsumowujac, mozna przyjąć założenie że ASO bezplatnie wykonuje naprawy antykorozyjne (pytanie co dokladnie i jak robia, albo raczej na ile czasu wystarcza taka naprawa), ze wykonuja te naprawy w okresie 12 lat gwarancji na perforacje blach, tyle ze jak widac bardzo restrykcyjnie podchodza do kwestii wczesniejszego serwisowania samochodu i ciekawe ile z M6 jezdzacych w kraju załapałoby się na takie kryteria wykonania naprawy w ramach gwarancji
dziku007
 

Postprzez zoltrix » 1 mar 2008, 19:39

loraks napisał(a):na koszt mazdy warunkiem jest serwisowanie samochodu w ASO i nie przekraczanie miedzy przegladami roku lub 20.000 km w zaleznosci co pierwsze wystapi max o miesiac lub 1000 km mozna przekroczyc w przeciwnym razie mazda ma prawo odmowic

Rozumiem,ze dla mazdy dowodem serwisowania auta jest ksiazka sewisowa... Co w przypadku gdy jej nie mam. Auto do czasu sprowadzenia do Polski bylo serwisowane w ASO teraz jezdze z moja szostka do zaprzyjazniomnego mechanika. (ksiazka serwisowa zginela podczas przeprowadzki <killer> )
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Avatar użytkownika
 
Posty: 107
Od: 14 sty 2008, 20:09
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2.0 MZR CD 136 KM '03r
Mazda 3 BK FL 1.6 MZR

Postprzez dziku007 » 16 mar 2008, 10:59

panowie jest jakis ogolny dramat z tymi mazdami,
wczoraj obejrzalem 8 mazd 6 z rocznika 2002,2003,2004 (wersje z europy) kazda bez wyjatku miala rdze na nadkolach [jakich?] (na zagieciu blachy tuz nad kołem). Jesli teraz tam jest juz rdza to za 10 lat na M6 bedzie mozna opony ogladac siedzac na dachu. Z ciezkim sercem ale chyba zaczne szukac jakies Volvo S60 albo BMW 320...
dziku007
 

Postprzez Riki » 16 mar 2008, 11:30

loraks napisał(a):czytam ten post i musze wam wyjasnic – a ze prazuje w serwisie mazdy nie w polsce i jestem lakiernikiem i na co dzien zajmuje sie korozja wiec wiem co mowie – mazda 3, 6 premacy to kupy rdzy


Jak w takim razie wygląda to w 323BJ i 626 GF/GW?
Obrazek
Mazda Części – mazparts.pl NOWOŚĆ: OLEJE MILLERS W NASZEJ OFERCIE
mazparts.pl
Avatar użytkownika
 
Posty: 5913
Od: 29 sty 2004, 21:48
Skąd: Warszawa
Auto: DiTD/CiTD/D-4D

Postprzez Myjk » 16 mar 2008, 18:25

Czy coś się zmieniło w wersjach po lifcie, czy też kapota i rudy leci po całości?
Pozdor Myjk || Mazda6 GG/GY CarPC -- komputer klasy PC z (nie)ruchomym monitorem
Obrazek –> http://xcarlink.pl -- emulator zmieniarki MP3 SD/USB/Apple
http://put-and-go.pl -- paski śnieżne vel. łańcuchy śniegowe
Avatar użytkownika
 
Posty: 6187
Od: 26 paź 2007, 08:01
Skąd: Warszawa
Auto: M6'07 GG CR A+

Postprzez scichy » 16 mar 2008, 21:22

Myjk napisał(a):Czy coś się zmieniło w wersjach po lifcie, czy też kapota i rudy leci po całości?


Ja tam nie wiem czy się zmieniło, ale na przeglądzie rocznym, mechanik BARDZO dokładnie oglądał dolne krawędzie drzwi, klapy bagażnika i nadkola. Wnioskuję z tego że problem jest powszechny i ciągle aktualny.

Co do [jakich?] nadkoli, to nie trzeba być specjalistą, żeby stwierdzić, że miedzy wyciszeniem nadkola (taka dziwna włóknina) a blachą jest ok centymetrowa 'kieszeń'. Gromadzi się tam błoto a w zimie błoto z solą (btw na zachodzie też się ciągle mocno soli jak śniegu nasypie). Utrzymująca się wilgoć i sól dadzą radę każdej blasze.

Niezależnie od zabezpieczenia, warto to miejsce po zimie porządnie oczyścić i wypłukać.
Avatar użytkownika
 
Posty: 159
Od: 18 mar 2007, 18:12
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez domin1979 » 16 mar 2008, 23:23

Myjk napisał(a):Czy coś się zmieniło w wersjach po lifcie, czy też kapota i rudy leci po całości?
W ostatnim AŚ jest artykuł o używanej 6-tce i tam w historii modelu jest o poprawianiu zabezpieczeń antykorozyjnych w wersji po lifcie.
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 1385
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Gnat » 5 kwi 2008, 20:14

Czy w wersjach benzynowych też rudy się zagnieździł ? Dajcie znać użytkownicy benzyny. Pozdro
Avatar użytkownika
 
Posty: 42
Od: 19 sie 2007, 19:33
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6

Postprzez Maciej Loret » 5 kwi 2008, 20:36

Gnat napisał(a):Czy w wersjach benzynowych też rudy się zagnieździł ? Dajcie znać użytkownicy benzyny.


Podejrzewam, że silnik nie gra żadnej roli.
W tym miesiącu spróbuję podjechać do mojego blacharza, żeby ocenił stan zabezpieczenia mojego auta i ewentualnie polecił kogoś w Bydgoszczy do kompleksowego zabezpieczenia auta. Wówczas mogę dać znać. Gdy w ubiegłym roku kupowałem auto, całe podwozie wysmarowane było od spodu barankiem.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
 
Posty: 3572
Od: 22 sie 2007, 22:56
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
142kkm w tym 35kkm moje

Postprzez szoszon1983 » 5 kwi 2008, 21:45

Czy można gdzieś kupić plastikowe tylne nadkola? ja szukałem trochę i niestety nie znlazłem, a chętnie bym założył, bo to przecież grosze kosztuje...
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 196
Od: 7 paź 2007, 12:20
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez Gość » 5 kwi 2008, 22:02

Tez bym postawil ze nie ma roznicy czy benzyna czy disel.Blachy sa raczej takie same. Moja M6 1.8 benzyna jest po lifcie,koniec 2005, rudego nie ma jak na razie. <jupi>
Gość
 

Postprzez Gawro57 » 5 kwi 2008, 23:06

szoszon1983 napisał(a):Czy można gdzieś kupić plastikowe tylne nadkola? ja szukałem trochę i niestety nie znlazłem, a chętnie bym założył, bo to przecież grosze kosztuje...


Podaję link do firmy gdzie produkuja takie nadkola , ale nie wiem czy akurat do Mazdy 6 też :)
http://www.maxchrom.com/index.php?action=typy&lang=pl

Pozdrawiam Leszek i prosze dać znać na forum czy są dostepne do Mazdy 6.
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Avatar użytkownika
 
Posty: 92
Od: 14 gru 2006, 12:37
Skąd: Głogów
Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback

Postprzez Yapa » 6 kwi 2008, 00:13

Ja zostawiam niedługo auto w serwisie na bezpłatne zabezpieczenie – jeżeli są wpisy w książce, to po ich potwierdzeniu zrobią – wprawdzie zajmie to ok. 10 dni z wyschnięciem, ale dadzą mi auto zastępcze :D
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 543
Od: 31 gru 2007, 16:39
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez scichy » 7 kwi 2008, 09:38

Yapa napisał(a):Ja zostawiam niedługo auto w serwisie na bezpłatne zabezpieczenie – jeżeli są wpisy w książce, to po ich potwierdzeniu zrobią – wprawdzie zajmie to ok. 10 dni z wyschnięciem, ale dadzą mi auto zastępcze :D


Jak to 10 dni?? Rozkładają i składają samochód od nowa w tym czasie czy jak....?
Avatar użytkownika
 
Posty: 159
Od: 18 mar 2007, 18:12
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez Pawlo75 » 29 kwi 2008, 18:33

Mam 626 z '97r., stary model
Na prawym nadkolu tuż za zagięciem od nad kołem widac małe pęcherzyki, natomiast lewe było uszkodzone i jakoś tam poprawione. Korozja tak je przeżarła, że na zagięciu jest dziura na wylot :|
Warto wspawac reperaturkę, czy może zadziałac z matą i żywicą po wcześniejszym oczyszczeniu?
Coś mi się obiło o uszy, że po spawach w przypadku reperaturki też lubi sobie coś tam wyjśc po niedługim czasie :|

Poradzi mi ktoś jak skutecznie zadziałac???
Avatar użytkownika
 
Posty: 68
Od: 5 lip 2007, 19:44
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Postprzez Yapa » 29 kwi 2008, 22:22

scichy napisał(a):Jak to 10 dni?? Rozkładają i składają samochód od nowa w tym czasie czy jak....?

Mam jeszcze do wymiany ślizg i zderzak po małej stłuczce. Powiedzieli mi około 8-10 dni na wyschnięcie zabezpieczenia, ale może będzie szybciej, zależy od pogody
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 543
Od: 31 gru 2007, 16:39
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6