korozja nadkoli

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez loraks » 22 gru 2007, 21:03

witam panowie
czytam ten post i musze wam wyjasnic – a ze prazuje w serwisie mazdy nie w polsce i jestem lakiernikiem i na co dzien zajmuje sie korozja wiec wiem co mowie – mazda 3, 6 premacy to kupy rdzy, rdzewieja wszystkie dzwi – w miejscu zamkniecia blachy zewnetrznej tam gdzie jest uszczelnione "silikonem" w tym samym miejscu tylne klapy ww samochodow, nadkola to juz wiecie.
jesli chodzi o naprawy to sa one tylko po to zeby przesunac w czasie wyjscie rdzy na zewnatrz – jedyna naprawa jaka daje 100% skutek jest wymiana np. drzwi na nowe i od razu ich zabezpieczenie.
jesli kupujac mazde 3 lub 6 ma na nadkolach nalozone paski "silikonu" – masy uszczelniajacej karoserie to samochod przeszedl zabezpieczenie w aso. i rdza nie powinna szybko wyjsc ale wyjdzie
3 , 6 premacy rdzewieja wszystkie bez wyjatku w powyzszych miejscach predzej czy pozniej .
aso przeprowadzaja w pojazdach do 6 lat naprawy gwarancyjne wszytkiego co zardzewiale i powinny to zrobic bez szemrania.
coraz czesciej pojawiaja sie bable na nadkolach juz w miejscach gdzie blotnik laczy sie ze zderzakiem i wyrzej wtedy wg mazdy dostajecie wymiane nadkola tak samo z drzwiami lub klapa jesli bable sa na zewnatrz to czesc do wymiany na koszt mazdy.

a jesli chodzi o zabezpieczenie podwozie w uzywanym samochodzie o nie ma to sensu jesli poprzednio nie oczysci sie go i nie usunie ognisk rdzy bo inaczej bedzie sobie dalej rdziewiec tyle ze pod napryskanym zabezpieczeniem

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 22 gru 2007, 20:52
Posty: 10

Postprzez alf28 » 22 gru 2007, 21:18

loraks napisał(a):czytam ten post i musze wam wyjasnic – a ze prazuje w serwisie mazdy nie w polsce i jestem lakiernikiem i na co dzien zajmuje sie korozja wiec wiem co mowie – mazda 3, 6 premacy to kupy rdzy, rdzewieja wszystkie dzwi – w miejscu zamkniecia blachy zewnetrznej tam gdzie jest uszczelnione "silikonem" w tym samym miejscu tylne klapy ww samochodow, nadkola to juz wiecie.
współpraca z Fordem robi swoje,a szkoda kiedyś mazda była solidną marką :|
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 09:20
Posty: 730
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez zoltrix » 14 sty 2008, 19:32

Mi w M6 z 2003 pojawila sie rdza na tylnej klapie i na tylnych nadkolach :( Ktos na forum pisal,ze mozna sie z tym udac do serwisu i powinni to usunac na swoj koszt. Czy to prawda?
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 19:09
Posty: 125
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J
Mazda 6 GY 2.0 RF-5C

Postprzez loraks » 1 mar 2008, 07:45

masz 6 lat gwarancji na korozje jesli pojawiaja sie pecherze na zewnatrz na jakiejkolwiek czesci samochodu to wedlug mazdy europa wymienia sie ja na nowa – drzwi , klapa, tylne blotniki... na koszt mazdy warunkiem jest serwisowanie samochodu w ASO i nie przekraczanie miedzy przegladami roku lub 20.000 km w zaleznosci co pierwsze wystapi max o miesiac lub 1000 km mozna przekroczyc w przeciwnym razie mazda ma prawo odmowic .
wiem to z doswiadczenia.
pozdrawiam i powodzenia z rdza :)
Początkujący
 
Od: 22 gru 2007, 20:52
Posty: 10

Postprzez dziku007 » 1 mar 2008, 18:13

hej,

planuję sam kupić M6 2002,2003 w dieslu bo generalnie do niedawna myślałem że to auto jest idealne dla mnie (podoba mi się z zewnątrz, w środku, dopracowany technicznie, opinia bezawaryjnego, dynamiczny i ekonomiczny silnik). Tyle ze najpierw obejrzalem dwie no i zauwazylem korozje na nadkolach a potem przeczytalem ten wątek na forum i jestem lekko zdruzgotany tą sprawą z rdzą. No i obecnie to waham się co zrobić.

Wobec opinii że ASO fixuje te poprawki postanowiłem sprawdzić jak to jest w rzeczywistości, zrobilem mala prowokacje i losowo odpytałem kilka ASO mazdy w polsce o to czy faktycznie naprawiaja/konserwuja/wymieniaja czesci w przypadku wystapienia korozji (napisalem im ze mam M6 sprowadzana z Niemiec z 2003 i widze ze wyszla korozja na nadkolach), na razie otrzymalem 3 odpowiedzi:

Autokordyl, Gorzów:
"jest akcja serwisowa dotycząca konserwacji nadkoli tylnych i
ewentualnie, jeśli korozja jest znaczna wymiany uszkodzonych elementów.
proszę podjechać do najbliższego ASO i wykonać przegląd nadwozia. Warunkiem
naprawy gwaracyjnej są coroczne wpisy przeglądów nadwozia w książce
gwarancyjnej.
"
a na pytanie o okres gwarancji w ramach której dokonują napraw odpowiedzieli: "Nie ma limitu wieku, póki co"

Zdanowicz, Gdańsk:
"Zabezpieczenie antykorozyjne i technologia lakiernicza stosowana w
produkcji samochodu Mazda 6 nie jest jak Pan to stwierdził(cytując za
www.mazdaspeed.pl )wadliwe,jednak zdarzyły się jednostkowe przypadki korozji
ponieważ większość samochodów Mazda 6 pochodzi z prywatnego importu i są
najczęściej nieprofesjonalnie naprawiane w nieautoryzowanych
serwisach.Niefachowe naprawy blacharsko-lakiernicze w połączeniu z
zasoleniem polskich dróg w okresie zimowym powodowały w skali kraju kilka
przypadków korozji.Na Zachodzie nie stosuje się już soli przy odśnieżaniu
dróg.W Pańskim przypadku należałoby sprawdzić czy samochód był naprawiany
blacharsko.Jeśli samochód jest bezwypadkowy lub był naprawiany w serwisie
autoryzowanym gwarancja jest ważna.Wcześniej jednak należy wykonać oględziny
pojazdu w serwisie autoryzowanym Mazda aby zweryfikować czy korozja,która
pojawiła się w samochodzie podlega gwarancji.Reasumując nie potwierdzam
informacji z www.mazdaspeed.pl jakoby zabezpieczenie antykorozyjne Mazdy 6
było wadliwe.
"

Mazda-Dyga, Katowice:
"W przypadku posiadania przez samochód pełnej gwarancji , czynności opisane
przez Pana są wykonywane bezpłatnie. Warunkiem jest udokumentowana coroczna
inspekcja paneli nadwozia dokonywana w Autoryzowanej Stacji Obsługi.
Gwarancja perforacyjna jest 12-letna pod wyżej wskazanym warunkiem i
obejmuje zewnętrzne panele pojazdu"

czyli podsumowujac, mozna przyjąć założenie że ASO bezplatnie wykonuje naprawy antykorozyjne (pytanie co dokladnie i jak robia, albo raczej na ile czasu wystarcza taka naprawa), ze wykonuja te naprawy w okresie 12 lat gwarancji na perforacje blach, tyle ze jak widac bardzo restrykcyjnie podchodza do kwestii wczesniejszego serwisowania samochodu i ciekawe ile z M6 jezdzacych w kraju załapałoby się na takie kryteria wykonania naprawy w ramach gwarancji
dziku007
 

Postprzez zoltrix » 1 mar 2008, 18:39

loraks napisał(a):na koszt mazdy warunkiem jest serwisowanie samochodu w ASO i nie przekraczanie miedzy przegladami roku lub 20.000 km w zaleznosci co pierwsze wystapi max o miesiac lub 1000 km mozna przekroczyc w przeciwnym razie mazda ma prawo odmowic

Rozumiem,ze dla mazdy dowodem serwisowania auta jest ksiazka sewisowa... Co w przypadku gdy jej nie mam. Auto do czasu sprowadzenia do Polski bylo serwisowane w ASO teraz jezdze z moja szostka do zaprzyjazniomnego mechanika. (ksiazka serwisowa zginela podczas przeprowadzki <killer> )
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 19:09
Posty: 125
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J
Mazda 6 GY 2.0 RF-5C

Postprzez dziku007 » 16 mar 2008, 09:59

panowie jest jakis ogolny dramat z tymi mazdami,
wczoraj obejrzalem 8 mazd 6 z rocznika 2002,2003,2004 (wersje z europy) kazda bez wyjatku miala rdze na nadkolach [jakich?] (na zagieciu blachy tuz nad kołem). Jesli teraz tam jest juz rdza to za 10 lat na M6 bedzie mozna opony ogladac siedzac na dachu. Z ciezkim sercem ale chyba zaczne szukac jakies Volvo S60 albo BMW 320...
dziku007
 

Postprzez Riki » 16 mar 2008, 10:30

loraks napisał(a):czytam ten post i musze wam wyjasnic – a ze prazuje w serwisie mazdy nie w polsce i jestem lakiernikiem i na co dzien zajmuje sie korozja wiec wiem co mowie – mazda 3, 6 premacy to kupy rdzy


Jak w takim razie wygląda to w 323BJ i 626 GF/GW?
Obrazek
Mazda Części – mazparts.pl NOWOŚĆ: OLEJE MILLERS W NASZEJ OFERCIE
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5540 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH RF8G 09r/M6 GH R2AA 11r/GF RF2A 99r

Postprzez Myjk » 16 mar 2008, 17:25

Czy coś się zmieniło w wersj