Skrzynia z 1.8SOHC w 1.8DOHC

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mysse » 13 mar 2010, 19:24

Witam :)

mam pytanie, kupilem mazde 323F 91r. 1.8 DOHC 128KM.
wszystko spoko ale gosc stwierdzil ze wlozyl do niej skrzynie z 1.8 SOHC 102KM (czy ile tam)

nie wiem czy mu wierzyc, nie wiem czy to mozliwe a jesli mozliwe to co to daje? (gorsze/lepsze osiagi, spalanie) itd.
czy jest jakas roznica w przelozeniach i wogole o co chodzi ;)

i czy warto bawic sie w przekladke spowrotem na ta z DOHC, czy to nie jest ta sama skrzynia?

Z gory dzieki za odpowiedz, pozdrawiam :)
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez jaro23 » 13 mar 2010, 19:42

Witam!
ja mam rowniez silnik 1.8 Dohc
gdy ktos taki chetny sie znalazl z chcia wym przelozyl skrzynie z 1.6 1.8 do swojej oczywiscie za moja skrzynie z GT :)

a u Ciebie bardzie js sie przeklada na ekonomi :) osiagi gorsze ale czy tak bardzo to raczej nie :)

jedynie vmax wiekszy moze byc :)

np. moja skrzynia GT 95km/h ma 3tys obrotow to raczej nie eko ; p kiedys na skrzynie i silnik 1.6 robilem 100km/h kolo 2.5tys obrotow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez krzaku90 » 14 mar 2010, 12:50

Wg mnie nie watro sie bawic w zamiane skrzyni z powrotem, sporo z tym babrania i krecenia. Skrzynia od SOHC jest bardziej ekonomiczna ktores tam przelozenia sa dluzsze co za tym idzie sa mniejsze obroty. Chyba ze zalezy Ci na przyspieszeniu:D
Skrzynia od GT ma chyba takie same przelozenia co od 1.3;P Przynajmniej mi sie tak wydaje bo mam 1.8 z skrzynia od 1.3 i tak jak pisal jaro przy 95km/h jest 3 tys obrotow;)
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Postprzez mysse » 14 mar 2010, 14:07

na 5 biegu? to ja sprawdze w swojej moze sie okaze ze mam dobra skrzynie ;)
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez jaro23 » 14 mar 2010, 17:51

tak na 5 :)
3tys obrotow = 95km/h przy silniku 1.8 DOHC :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez ROMAN-R87 » 15 mar 2010, 18:35

skrzynia od 1,3 bedzie pasowac do 1,8 ale czy wytrzyma przeniesienia dwa razy wieksza moc?
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez piwo » 15 mar 2010, 20:18

moc nie ma znaczenia.za to ma momnt.a moment nie jest juz az tak bardzo zwiekszony.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez ROMAN-R87 » 15 mar 2010, 21:40

czyli powinno byc <spoko>
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez YaRQ » 15 mar 2010, 22:05

Też tak sądze <ok>
Bodaj forumowicz Jacek ma skrzynie z 1.3 w swoim GT, a moc silnika (N/A) przekroczyła 150KM :D
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez tfr » 15 mar 2010, 22:55

Tak tyle, że już jedną skrzynkę zmielił z tego co czytałem :)
Początkujący
 
Od: 21 lut 2010, 22:44
Posty: 21
Skąd: Grajewo
Auto: 323F BG

Postprzez ROMAN-R87 » 16 mar 2010, 07:35

mechanizm roznicowy nie daje sobie rady :P
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez YaRQ » 16 mar 2010, 17:00

tak, ale z tego co pamiętam 1.8 zmielił wcześniej, a 1.3 poszła przez misshifta:\ ;]
na pewno nie można zakładać że taka składanka, przy ostrej jeździe, będzie w pełni bezawaryjna
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez piwo » 17 mar 2010, 21:45

a niby g5 mr jest mocniejsza?przestan.g5 mr w seryjnym gteku padaja jak muchy.moge ci wymienic pare osob u ktorych skrzynia ta rozpadla sie w normalnym silniku.przy normalnej eksplatacji.wiec lepiej kupic ta od 1,3 f5 mr za 200zl niz ta od gtka za 500zl.i tak sie sypnie i tak.czas tylko pokaze kiedy. jesli jest w miare sprawna czytaj w srodku lozyska sprawne zeby satelit nie zjechane synchronizatory ok to rok czasu katowania wytrzyma.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez YaRQ » 18 mar 2010, 22:18

heh, a kto tu pisał że g5mr jest mocniejsza??
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez Jacek176 » 20 mar 2010, 23:19

OK, to podsumowójąc: skrzynia od 1.8 SOHC ma najdłuższe przełożenia jakie były montowane w Mazdach 323. Montując taką skrzynię do silnika 1.8 DOHC meeeeega go zamulamy. Ta skrzynia nadaje sie jedynie do "emeryt style driving" :P
Oryginalna skrzynia od GT ma dosyć krótkie przełożenia ale skrzynia od 1.3 ma jeszcze krótsze :P czyli zyskujemy na przyspieszeniu. A z doświadczenia wielu forumowiczów wcale nie wynika żeby ta skrzynia od GT była wytrzymalsza niż ta od 1.3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jaro23 » 13 maja 2010, 19:03

Witam!
No i mnie czeka przekładka skrzyni bo oryginalna GT mi siadła aż pociekła olejem przekładniowym :(
No i pytanie czy półośki mogę zostawić z GT do skrzyni 1.6? mam tez docisk i sprzeglo nowe ze starej skrzyni 1.3 czy tez przypasuja?

Bo ma wygladac to tak:
silnik 1.8 DOHC
sprzeglo i docisk 1.3 – bo sa nowe miesieczne
skrzynia 1.6

Prosze o odpowiedz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez piwo » 14 maja 2010, 10:21

sprzeglo i docisk od wersji 1,3 nie wytrzyma momentu.skrzynia od 1,6 moiaze byc ale na to docisk i sprzeglo od wersji 1,8 sohc
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez jaro23 » 15 maja 2010, 12:42

zaczynajac od kola zamachowego sprzegla docisku skrzyni 1.6 razem z pol oskami wymienione. wiec jest 1.8 DOHC z 1.6 skrzynia.
Skrzynia GT rozpadla sie od wewnatrz dokladnie posypal sie mechanizm roznicowy az do komory sprzeglowej stad te zablokowanie calego silnika i wyciek plynu przekladniowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez Jacek176 » 15 maja 2010, 13:08

No to rakiety to juz z tego nie bedzie ;)
Dlugie przelozenia zamula auto a sprzeglo od 1.6 pewnie bedzie sie slizgac :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jaro23 » 15 maja 2010, 21:39

rakieta nadal lecz tylko na 1 biegu reszta jak pedał do oporu sprzęgło się ślizga, kurcze trzeba jeździć z umiarem albo kombinować coś skręcić innego

ale przyspieszając normalni auto idzie tylko nie będzie kacenia.
100km/h 2.700 obrotow o 600 mniej niz w gt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323