Wymiana kompletnych półosi – wersja z automatyczną skrzynią

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Ronald » 1 gru 2009, 01:29

Witam,

Użyłem opcji szukaj i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania. Zakładam nowy temat, ponieważ uważam że spawa jest tego warta :)

Mam kilka pytań:
1. Czy w wersji z automatyczna skrzynia biegów półosie zmienia się bez jakiejś specjalistycznej wiedzy? Czy zwykły mechanik który wymieniał półosie w innych autach sobie poradzi w tym przypadku? Przeczytałem w książce autora Thomasa Haeberle'a na temat Mazdy 323 że ta skrzynia biegów wymaga specjalistycznej wiedzy, oraz narzędzi. Ma w środku płyn ATF którego sie niby nie powinno zmieniać przez cały okres eksploatacji itd. Jak to się ma do zmiany kompletnych półosi?

2. Wyczytałem również że w modelach Mazdy 323 89-94r były montowane dwa rodzaje automatycznych skrzyń biegów. Różniły się tym że jedna była 3 a druga 4 biegowa. Jak było naprawdę?

3. Wiadomo że auta z automatycznymi skrzyniami biegów nie powinno się holować. W książce piszą:

"Mazdy 323 z aut. skrzynią biegów nie wolno holować na odległości dalsze niż 50 km, w przeciwnym wypadku zabraknie smarowania w przekładni. Maksymalna prędkość przy holowaniu wynosi 50 km/h. Najlepiej jednak transportować samochód na specjalnej przyczepie'

4. Chodzi o to że ta "moja" Mazda o którą się rozchodzi ma urwany przegub, lewy. Mam taka teorie: Jeżeli odpalę silnik i wrzucę D, skrzynia biegów powinna całą moc silnika przekazać na te koło które stawia najmniejszy opór, w tym przypadku na to które ma urwany przegub. Więc wg. mnie jeżeli będę holować auto w takim stanie to wszystko powino byc ok i nic sie nie powinno stac. No bo przecież silnik działa, wszystko jest smarowane jak należy, a autko się toczy tak jak by zjeżdzało z górki :) Mam racje?

5. Kupiłem kompletne półosie, aby móc je wmienic muszę jeszcze dokupić jakieś części? Jesli tak to jakie?
Początkujący
 
Od: 3 mar 2009, 11:05
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.8 SOHC PROTEGE automat :/

Postprzez Globy » 3 gru 2009, 00:34

Niestety, nie znam się na mechanice, ale mogę podpowiedzieć, że skrzynie automatyczne w Protege były tylko 4-biegowe. Co do holowania, najzdrowiej dla skrzyni będzie odpalić silnik i wybrać N (luz). Jeśli jednak zrobisz to na dystansie kilkudziesięciu kilometrów bez odpalonego silnika, także nic nie powinno się stać ;) Powodzenia, temat bardziej do działu 323.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Ronald » 3 gru 2009, 19:35

Zanim mi ktoś odpowiedział to już zdążyłem sam sobie odpowiedzieć na wiekszosć pytań i Mazdzina stoi sprawna pod moim blokiem juz po holowaniu i naprawach :)

By the way, dzieki Globy za pomoc.

A wiec
Ad.1 Półosie z amerykańskiej wersji protege 1,8 SOHC różnią się troszku od europejskich. Różnica tkwi w wewnetrznym i zewnetrznym przegubie. Ja swoje pół osie kupilem u tych Panów:

Andrzej i Mirosław Szymańczyk
"MAAG"
ul. Kaczeńca 98 Warszawa

Profesjonalne doractwo, poparta ekspercką wiedza :) Mechanik zapierał się że półosie nie pasuja i ze w ogole po cholere je zmieniac jak mozna tylko przegub, a panowie z MAAG'a dalej w zaparte. No i mechanik przyznal racje :) Teraz mam przeguby wew. amerykanskie a zewnetrze europejskie :)

Płyn ATF przy przebiegu ~250k jest czarny. Trzeba wymienić.

Ad.2
Globy napisał(a):Niestety, nie znam się na mechanice, ale mogę podpowiedzieć, że skrzynie automatyczne w Protege były tylko 4-biegowe.


Ja w swojej mam 3 biegi wg mnie. Wnioskuje to po opisie skrzynie biegów, kolejno P, R, N, D, S, L. Ponadto biegi D,S,L oznaczone są 3, 2, 1...

Ad.3&4 Ja swoja holowałem, 3/4 drogi na D. Przegub bił niemiłosiernie ale skrynia wytrzymala i dziala jak należy :)

Ad.5 Nic nie tzreba dokupywać.


Do admina, proponuje rzeczywiście przenieść temat do 323 :)
Początkujący
 
Od: 3 mar 2009, 11:05
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.8 SOHC PROTEGE automat :/

Postprzez Globy » 4 gru 2009, 16:23

To przeniosę i dziękujemy za kompleksowe informacje. Płynu w skrzyni nie wymienia się teoretycznie, ale jednak warto dla przedłużenia jej żywotności. Co do biegów, czwarty bieg to tzw. "nadbieg". Przyciskiem Hold możesz blokować przełożenia, o tym zresztą przeczytasz na stronie klubowej => http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... c=asb_hold
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Ronald » 5 gru 2009, 11:00

Pojawił się kolejny problem :/ Z lewej strony, jak by z kola wydobywa się dźwięk sugerujący że łożysko padło. Wiem że nie koniecznie musi być to właśnie łożysko a może być to również skrzynia biegów. Jak mogę to sprawdzić? Mechanik powiedział że nie może ocenić czy to łożysko bo mam właśnie automat :/ Dźwięk jest tym głośniejszy im szybciej jadę, niezależnie od obrotów silnika...

Globy, znowu przyznaję Ci racje :) Nie widziałem opcji HOLD
Początkujący
 
Od: 3 mar 2009, 11:05
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.8 SOHC PROTEGE automat :/

Postprzez Ronald » 7 gru 2009, 16:17

Proszę o pomoc :)
Początkujący
 
Od: 3 mar 2009, 11:05
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.8 SOHC PROTEGE automat :/

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323