Witam,
Użyłem opcji szukaj i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania. Zakładam nowy temat, ponieważ uważam że spawa jest tego warta
Mam kilka pytań:
1. Czy w wersji z automatyczna skrzynia biegów półosie zmienia się bez jakiejś specjalistycznej wiedzy? Czy zwykły mechanik który wymieniał półosie w innych autach sobie poradzi w tym przypadku? Przeczytałem w książce autora Thomasa Haeberle'a na temat Mazdy 323 że ta skrzynia biegów wymaga specjalistycznej wiedzy, oraz narzędzi. Ma w środku płyn ATF którego sie niby nie powinno zmieniać przez cały okres eksploatacji itd. Jak to się ma do zmiany kompletnych półosi?
2. Wyczytałem również że w modelach Mazdy 323 89-94r były montowane dwa rodzaje automatycznych skrzyń biegów. Różniły się tym że jedna była 3 a druga 4 biegowa. Jak było naprawdę?
3. Wiadomo że auta z automatycznymi skrzyniami biegów nie powinno się holować. W książce piszą:
"Mazdy 323 z aut. skrzynią biegów nie wolno holować na odległości dalsze niż 50 km, w przeciwnym wypadku zabraknie smarowania w przekładni. Maksymalna prędkość przy holowaniu wynosi 50 km/h. Najlepiej jednak transportować samochód na specjalnej przyczepie'
4. Chodzi o to że ta "moja" Mazda o którą się rozchodzi ma urwany przegub, lewy. Mam taka teorie: Jeżeli odpalę silnik i wrzucę D, skrzynia biegów powinna całą moc silnika przekazać na te koło które stawia najmniejszy opór, w tym przypadku na to które ma urwany przegub. Więc wg. mnie jeżeli będę holować auto w takim stanie to wszystko powino byc ok i nic sie nie powinno stac. No bo przecież silnik działa, wszystko jest smarowane jak należy, a autko się toczy tak jak by zjeżdzało z górki Mam racje?
5. Kupiłem kompletne półosie, aby móc je wmienic muszę jeszcze dokupić jakieś części? Jesli tak to jakie?
Wymiana kompletnych półosi – wersja z automatyczną skrzynią
Strona 1 z 1
Niestety, nie znam się na mechanice, ale mogę podpowiedzieć, że skrzynie automatyczne w Protege były tylko 4-biegowe. Co do holowania, najzdrowiej dla skrzyni będzie odpalić silnik i wybrać N (luz). Jeśli jednak zrobisz to na dystansie kilkudziesięciu kilometrów bez odpalonego silnika, także nic nie powinno się stać Powodzenia, temat bardziej do działu 323.
Zanim mi ktoś odpowiedział to już zdążyłem sam sobie odpowiedzieć na wiekszosć pytań i Mazdzina stoi sprawna pod moim blokiem juz po holowaniu i naprawach
By the way, dzieki Globy za pomoc.
A wiec
Ad.1 Półosie z amerykańskiej wersji protege 1,8 SOHC różnią się troszku od europejskich. Różnica tkwi w wewnetrznym i zewnetrznym przegubie. Ja swoje pół osie kupilem u tych Panów:
Andrzej i Mirosław Szymańczyk
"MAAG"
ul. Kaczeńca 98 Warszawa
Profesjonalne doractwo, poparta ekspercką wiedza Mechanik zapierał się że półosie nie pasuja i ze w ogole po cholere je zmieniac jak mozna tylko przegub, a panowie z MAAG'a dalej w zaparte. No i mechanik przyznal racje Teraz mam przeguby wew. amerykanskie a zewnetrze europejskie
Płyn ATF przy przebiegu ~250k jest czarny. Trzeba wymienić.
Ad.2
Ja w swojej mam 3 biegi wg mnie. Wnioskuje to po opisie skrzynie biegów, kolejno P, R, N, D, S, L. Ponadto biegi D,S,L oznaczone są 3, 2, 1...
Ad.3&4 Ja swoja holowałem, 3/4 drogi na D. Przegub bił niemiłosiernie ale skrynia wytrzymala i dziala jak należy
Ad.5 Nic nie tzreba dokupywać.
Do admina, proponuje rzeczywiście przenieść temat do 323
By the way, dzieki Globy za pomoc.
A wiec
Ad.1 Półosie z amerykańskiej wersji protege 1,8 SOHC różnią się troszku od europejskich. Różnica tkwi w wewnetrznym i zewnetrznym przegubie. Ja swoje pół osie kupilem u tych Panów:
Andrzej i Mirosław Szymańczyk
"MAAG"
ul. Kaczeńca 98 Warszawa
Profesjonalne doractwo, poparta ekspercką wiedza Mechanik zapierał się że półosie nie pasuja i ze w ogole po cholere je zmieniac jak mozna tylko przegub, a panowie z MAAG'a dalej w zaparte. No i mechanik przyznal racje Teraz mam przeguby wew. amerykanskie a zewnetrze europejskie
Płyn ATF przy przebiegu ~250k jest czarny. Trzeba wymienić.
Ad.2
Globy napisał(a):Niestety, nie znam się na mechanice, ale mogę podpowiedzieć, że skrzynie automatyczne w Protege były tylko 4-biegowe.
Ja w swojej mam 3 biegi wg mnie. Wnioskuje to po opisie skrzynie biegów, kolejno P, R, N, D, S, L. Ponadto biegi D,S,L oznaczone są 3, 2, 1...
Ad.3&4 Ja swoja holowałem, 3/4 drogi na D. Przegub bił niemiłosiernie ale skrynia wytrzymala i dziala jak należy
Ad.5 Nic nie tzreba dokupywać.
Do admina, proponuje rzeczywiście przenieść temat do 323
To przeniosę i dziękujemy za kompleksowe informacje. Płynu w skrzyni nie wymienia się teoretycznie, ale jednak warto dla przedłużenia jej żywotności. Co do biegów, czwarty bieg to tzw. "nadbieg". Przyciskiem Hold możesz blokować przełożenia, o tym zresztą przeczytasz na stronie klubowej => http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... c=asb_hold
Pojawił się kolejny problem :/ Z lewej strony, jak by z kola wydobywa się dźwięk sugerujący że łożysko padło. Wiem że nie koniecznie musi być to właśnie łożysko a może być to również skrzynia biegów. Jak mogę to sprawdzić? Mechanik powiedział że nie może ocenić czy to łożysko bo mam właśnie automat :/ Dźwięk jest tym głośniejszy im szybciej jadę, niezależnie od obrotów silnika...
Globy, znowu przyznaję Ci racje Nie widziałem opcji HOLD
Globy, znowu przyznaję Ci racje Nie widziałem opcji HOLD
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość